Bunch said:
Al ne kužim, ne cima on radilicu na zadnji, nego cijeli skuter! :misli:
Misliš da spuštanje odnosno onaj udarac kad dotakne prednji kotač asfalt utječe na radilicu?
Ti kada ides sa 0 na neku brzinu cim brze, time je najvece opterecenje na radilici jer masa motora, tromost tijela treba pokrenuti, jer sagorjevanje goriva i klip pokrecu radilicu a ona je niskim okretajima a ima otpor cijelog skutera...
Uglavnom, smjesa se ulijeva u cilindar, klip potiskuje i tlaci tu smjesu, kada dodje do GMT svjecica zapali smjesu i dolazi do eksplozije koja klip tjera prema dolje a plinovi nastali eksplozijom izlaze kroz ispuh... kada klip ponovno dodje u GMT radilica napravi jedan krug... ili ti jedan okretaj...
pri 9000rpm radilica napravi 150 okretaja u sekundi sto znaci da klip predje po cilindru 300 puta u sekundi, i da pri tim okretajima svjecica zapali smjesu 150 puta!!!
Eh, sada ti zamisli tu silu koja djeluje na radilicu...
Sada, variomat je povezan sa radilicom preko ozubljenja i nadalje sa kotacem preko kvacila i remena + zupcanici (primar i sekundar u getribi)
treba pokrenuti sve te dijelove i sinkronizirati okretaje sa radilicom, a na sve te dijelove djeluje inercija i trenje -> torziono opterecenje radilice
Radilica izmedju dosjeda za lezaj i ozubljenja ima i upust te je na tom dijelu radilica najtanja i tu puca...
Puca zbog toga sto joj jezgra nije dovoljno zilava...
Nadam se da ti je sada jasnije zasto je najvece opterecenje pri naglom kretanju i kocenju...
Kod kocenja je obrnut slucaj, preko variomata se usporava radilica i spustaju okretaji...