Savjet za novi akumumulator

T-Rex

New member
Pozdrav svima,

imam Suzuki GS500 iz 2003.godine i trebam novi akumulator..
Pošto nemam pojma o razlikama u akumulatorima,molio bi vaš savjet za najbolji akumulato do 320kn.
Evo dućana u kojima bi ga kupio:
https://www.trgo-agencija.hr/akumulator-i-oprema/akumulatori-za-motore.html
ili ovaj ako primaju na American Express:
http://beren.hr/exide-bicikl/
Iako se ne razumijem,Exide ima najveću prednost pred drugim brendovima,ne pitajte zašto  :mrgreen:
Molio bi u oba dućana da mi izaberete najbolji


Do sad sam imao ovaj:
https://www.yuasa.co.uk/yb10l-a2.html

Lijep pozdrav
 
Yuasa na dukcima mi gurala po 5 godina. Stavio Exide, izdahnuo nakon dvije.


Sent from my SM-G930F using Tapatalk

 
Ja uzo za svog gpz-a za prvu ruku iz Berena i bome i osto u motoru vec 4 godine i jos nema naznaka da bu otkazo. Kako ga stavio u motor, tako je i osto, nikakva odrzavanja preko zime, vadjenja, nadopunjavanja i slicno. Tak da ja prezadovoljan, a novaca bilo oko 300 kunica.  (y)
 
MOONSHIELD said:
Yuasa. Beren.


Provjerit kolika je garancija, na forumu je (doduse prije par godina) pisalo da je 6 mjeseci i na yuasu. Ovaj ducan recimo daje 2 godine garancije, a cijena je trenutno nesto niza, ali, sa dostavom tu negdje za model koji ide u Z750 (u linku).

https://www.trgo-agencija.hr/akumulator-i-oprema/akumulatori-za-motore/akumulator-moto-yuasa-12v-8-4-ah-l-ytx-9-bs-s-elektrolitom-150x87x105-10g.html
 
Puno hvala svima na savjetima.
Samo da objasnim situaciju,pa da budem 100% siguran da je akumulator kriv i da trebam novi.
Naime,akumulator sam napunio prije 2 tjedna (do tad mi je radio 2 mjeseca od kad sam ga napunio,pa dok se nije ispraznio-vozio sam motor 10 puta u ta 2 mjeseca) i prekjučer sam se normalno vozio,i motor je upalio iz 2. puta.
Jučer kada sam ga pokušao upaliti,motor se ponaša i čuje identično kao u ovom videu:
https://www.youtube.com/watch?v=t7NDJ3VWfTA
Znači,farovi i ostala svjetla (kilometar sat,svjetlo za neutralnu itd,)rade,ali kada ga pokušam upaliti,čuje se kao u ovom videu.
Zanima me da li itko od vas zna da li je problem u akumulatoru ili je problem u nečem drugom?
PS
akumulator je star oko 2-3 godine.

Lijep pozdrav
 
Ja bi (u nedostatku testera za akumulator) ovako napravio:

1. napunio ga skroz - bitna stavka
2. sat-dva-tri nakon punjenja provjerio koliki mu je napon (trebao bi biti 12,6V minimalno, idealno 12,8V-12,9V)
3. izvadio osigurac koji je potreban (npr. od ECUa) kako kod anlasanja nebi doslo do paljenja mashine (ili na bilo koji drugi nacin omogucio verglanje, ali da ne dolazi do paljenja), spojio voltmetar na akumulator i verglao 10-20 sekundi i pratio voltazu te zapamtio najnizu vrijednost. 10V i vise upucuje na ispravan akumulator, mozda ne u idealnom stanju, ali ispravan, zapravo, time vidis da li akumulator ima snage, iako, testerom (ne pila  :LOL: ) bi se dobilo preciznije stanje akumulatora. Ako bi bilo 10,5V ili vise, smatraj da je aku jak i da ga nebi trebalo mijenjat u skorije vrijeme)
4. vratio osigurac i upalio motor pa na povisenom gasu (oko 3000-5000okr) vidio koliki je napon, idealno, 14,4V. Sve preko 13,5V je prihvatljivo, ali ne preko 15V. (time potvrdjujes da je punjenje akumulatora dok motor radi ispravno)
5. Dopunio akumulator koji je potrosen verglanjem
6. drugi dan samo provjerio voltazu koja bi trebala mjerit kao u stavci 2.



Najbitnije ti je zapravo napunit akumulator i provjerit stavku 3: tu ces dobit najbolju informaciju o stanju akumulatora
 
3alfa3 said:
Ja bi (u nedostatku testera za akumulator) ovako napravio:

1. napunio ga skroz - bitna stavka
2. sat-dva-tri nakon punjenja provjerio koliki mu je napon (trebao bi biti 12,6 minimalno, idealno 12,8-12,9)
3. izvadio osigurac koji je potreban (od ECUa) kako kod anlasanja nebi doslo do paljenja mashine (ili na bilo koji drugi nacin omogucio verglanje, ali da ne dolazi do paljenja), spojio voltmetar na akumulator i verglao 10-20 sekundi i pratio voltazu te zapamtio najnizu vrijednost. 10V i vise upucuje na ispravan akumulator, mozda ne u idealnom stanju, ali ispravan, zapravo, time vidis da li akumulator ima snage, iako, testerom bi se dobila precizno stanje akumulatora
4. vratio osigurac i upalio motor pa na povisenom gasu (oko 3000-5000okr) vidio koliki je napon, idealno, 14,4V. Sve preko 13,5V je prihvatljivo, ali ne preko 15V.

Napunio sam ga skorz,na punjaču mi je svjelilo zeleno svjetlo da je potpuno pun.
Za ovo ostalo ne znam kako provjeriti koliki mu je napon jer nemam voltmetar,pa ne mogu ni pratiiti voltažu.
Da budem iskren,nemam ni iskustva s ovim gore što si napisao-da li bi bilo pametnije kupiti tester ili voltmetar pa isprobati na ovome,ili mi se više isplati kupiti novi akumulator?
PS
Također sam pitao ovo na američkom forumu koji je posebno stvoren  za GS500 (nije da ne vjerujem ovom forumu,naprotiv)da vas dečke ne gnjavim.
Tamo su mi rekli da ako motor proizvodi zvuk kao u videu,da je akumulator dobar i da je najvjerojatije gorivo ili svjećice.
Evo to sam napisao samo informativno.
 
Tester je preskup da bi ga imali amateri, samo za profice kojima je on alat u poslu.
Voltmetar (multimetar) ima na ebayu vec od 20kn na vise, po ducanima 50-100kn, takav ce bit sasvim dovoljan i njega bi trebao imat.
Posudi od nekog za ovaj test, zapravo, odma ga kupi jer ga je dobro imat, a stvarno nije skup. Neki jeftini multimetar, sto jeftiniji.


Ako kupis odma novi akumulator, a ne rijesis problem, samo si dao parsto kuna na nesto sto ti jos ne treba. Prvo ispitat, lako kupit nakon toga
 
Otiđi do Berena ili nekog drugog auto električara koji to provjeri za 10 sec.
 
3alfa3 OK,kupit ću multimetar,samo se nadam da ću ga kao početnik znati koristiti.
Ovo,što si rekao je točno,ako kupim novi akumulator a ne riješim problem onda sam se zeznuo.


Lolo,za sat-dva ću nazvati Berena,i pitati da li bi mi to napravili.
 
T-Rex said:
Puno hvala svima na savjetima.
Samo da objasnim situaciju,pa da budem 100% siguran da je akumulator kriv i da trebam novi.
Naime,akumulator sam napunio prije 2 tjedna (do tad mi je radio 2 mjeseca od kad sam ga napunio,pa dok se nije ispraznio-vozio sam motor 10 puta u ta 2 mjeseca) i prekjučer sam se normalno vozio,i motor je upalio iz 2. puta.
Jučer kada sam ga pokušao upaliti,motor se ponaša i čuje identično kao u ovom videu:
https://www.youtube.com/watch?v=t7NDJ3VWfTA
Znači,farovi i ostala svjetla (kilometar sat,svjetlo za neutralnu itd,)rade,ali kada ga pokušam upaliti,čuje se kao u ovom videu.
Zanima me da li itko od vas zna da li je problem u akumulatoru ili je problem u nečem drugom?
PS
akumulator je star oko 2-3 godine.

Lijep pozdrav

meni kad je akumulator mrtav ne da ne vrti mašinu nego sam sretan ako se čuje uputnik, a svijetla i lampice se ili priguše ili ugase ako s mrtvim akumulatorom stisnem start switch
 
T-Rex said:
za sat-dva ću nazvati Berena,i pitati da li bi mi to napravili.

Do tada stavi punit akumulator (ak je punjen prije 2 tjedna i trosio se u medjuvremenu), a ispitat ce ti ga sigurno, nije to posao, samo treba imat tester, a oni ga imaju
 
3alfa3 U redu,idem ga sad izvaditi i staviti puniti.

Anticitizen419,da tako je i meni prije bilo,sad mi svjetle sva svjetla,ali se ne može pokrenuti,samo se čuje onaj zvuk iz videa.
 
T-Rex said:
3alfa3 U redu,idem ga sad izvaditi i staviti puniti.

Anticitizen419,da tako je i meni prije bilo,sad mi svjetle sva svjetla,ali se ne može pokrenuti,samo se čuje onaj zvuk iz videa.

Ima struje da okrene, ali nema da baci iskru. Imao sam te situacije na GPz 550. Uglavnom se znaju čudne stvari početi događati sa lošim akumulatorom, do te mjere da misliš da trebaš promijeniti bar pola elektrike na motoru, a kad ono obično govno od akumulatora.
 
A zbog loše baterije znaju stradat i namotaji, pa se trošak samo penje.

Sent from my toilet seat using HTC FartPhone

 
balky1 said:
Ima struje da okrene, ali nema da baci iskru. Imao sam te situacije na GPz 550. Uglavnom se znaju čudne stvari početi događati sa lošim akumulatorom, do te mjere da misliš da trebaš promijeniti bar pola elektrike na motoru, a kad ono obično govno od akumulatora.

Zato se i bojim kupiti Yuasa akumulator,jer imam ovaj 2 i pol godine a ''već'' je najvjerojatnije gotov.
Exide je iz Novog Zelanda ako se ne varam,a Yuasa iz Kine.
Ma da ću definitivno poslušati vas i uzeti Yausu jer se definitivno više razumijete u to.
Samo ne znam koji model da uzmem jer bi uzeo u Bereni,pošto sam se dogovorio danas s trgovcem da dođem kod njih u srijedu da mi testiraju stari.
Ako itko želi,molio bi da mi kaže koji model do 320kn da uzmem iz Berene?


EDIT:samo još da pitam,da li moram kupiti ''tekućinu'' (elektrolite mislim)ako kupujem akumulator,ili akumulator već dolazi napunjen?
Također,da li ću morati napuniti akumulator sa punjačem ako/kad ga kupim,ili će već biti napunjen strujom?

EDIT 2:evo da ne radim dupli post,zaboravio sam još pitati,kakva maziva za motor (lanac,kočnice...) moram kupiti i da li mogu bilo koje i može li za auta,ili mora biti posebno za motore?

PS
kada sam kupio motor,tip koji mi ga je prodao je rekao da ga neko vrijeme nije vozio,i da bi zbog dužeg stajanja trebalo promijeniti ulje.
Zanima me kako da znam kad treba promijeniti ulje,i da li kada mijenjam ulje također trebam promijeniti i filter ulja,ili mogu samo promijeniti ulje bez da mijenjam filter?
I na kraju,nemam alata poput momentum ključa,pa me zanima da li mogu promijeniti ulje sa običnim francuskim ključem ili moram baš kupiti taj posebni ključ,jer kad sam gledao video kako promijeniti ulje,mehaničar je rekao da ljudi jako zavrnu maticu i da onda unište mašinu motora,pa me zanima da li i kako mogu promijeniti ulje bez tog ključa,ili ga moram kupiti?

Eto,ispričavam se na dugom postu,ali ako imate vremena i volje pomoći,samo kratko odgovorite,jer sam sad napravio čušpajz od posta i napisao tonu pitanja.

Lijep pozdrav!
 
napravi mu servis (ulje u mašini, filter ulja, zraka, svijećice i provjeri kočnice) i ponavljaj to svakih 6K km - sprejeva za lanac imaš kakvih hoćeš, a na kočnicama izbjegavaj maziva