Scarabeo 500 2006'

Status
Not open for further replies.

joke

Active member
apriliascarabeo5002006-7277-002-f.jpg

apriliascarabeo5002006-7277-001-f.jpg

apriliascarabeo5002006-7277-004-f.jpg

apriliascarabeo5002006-7277-005-f.jpg


Najnoviji restiling Aprilijinog Scarabea odaje jak utjecaj Piaggia, te ovaj model više nego ikad lići na Beverlya. Možda je time i izgubio dio osobnosti ali je zasigurno tehnički dosta i napredovao, što možete i sami vidjeti na slikama.
 
Pa ovako na slici izgleda skroz u redu. Iako, ovo je tema za skutere, pa ću je pribacit tamo. Sori ĐoukDLou!!!
 
Samo kaj ne mogu vjerovati da je to 500!

Meni izgleda kao moguće 250, jer je takve linije imao i onaj stari 125, 200 i 250. Ako su i stavili tu liniju na 500, onda mi se to baš i ne sviđa previše, jer sa "mobilnim" farom na najvišoj točci gubi na uvjerljivosti.

Potpuno si u pravu da je vidljiv utjecaj Piaggia i njihova dizajna (što uopće ne smatram niti prednošću, niti poboljšanjem, ali jebiga...), ali da je u nečemu napredovao tehnički... fakat ne znam u čemu to, ja to ne vidim. Moj ima instrumentarij kakav ima rijetko koji motor, a u njegovoj klasi niti jedan, pa tako u količini instrumenata i funkcija i putnog kompa na tri LCD-ekrana nije niti X9 ispred sa svojim podijeljenim instrumentarijem na volanu i u cockpitu. Zato se i pitam u čemu ga Piaggio može oplemeniti?

Vidim elektronski redizajn, vidim da je od klasične linije - jer Scarabeo i je rađen kao makina klasične, pomalo oldtajmerske linije - napravljena reklama za neki talijanski cirkus... Možda Moira Orfei? Ili Circo Grande di Roma? Ona treća, skroz desna narančasta ura, je posebno antipatična... vrlo jeftino djeluje.

Svejedno, kako sam pasionirani sakupljač svih materijala vezanih uz moju makinu, te cijelu liniju Scarabeo 500, molim Te da mi daš neki link gdje bih se mogao malo napojiti sa slikicama i tehničkim podacima, naravno sa onim što je do sada poznato.

Najviše me zanima što su napravili sa tankom da sada ima mjesta ispod sjedala??

P.S. Hvala Bogu, ne trebaju mi, ali bih ipak volio imati servisni manual za Scarabeo 500, po mogućnosti na CD-u. Pa ako netko ima...
 
Vidjeh sada na Aprilia.com...

To JE novi Scarabeo 500. Snaga ostaje ista, 29 kW/39 KS, ali je povećan obrtni moment sa 40 na 43 Nm pri 5500 okretaja.

Cijeli je podosta smršavio, sa 235 na 189 kila (46 kg!!). Naravno, da bi se dobio prostor za jednu kacigu ispod sjedala, smanjen je i tank na samo 13,2 litre, što smatram premalim, jer je njegova potrošnja cca 5 - 5,5 litara na 100 km. Znači da je lako moguće da se voziš na rezervi još i prije nego napraviš 200 km, što nije u duhu međugradskog i putnog maksi GT skutera.

Cijeli motor je 9 cm skraćen, te ima i manji međuosovinski razmak, čime se očito htjelo i Scarabeo prilagoditi više gradskoj gužvi nego putovanju. Drugim riječima, Piaggio je htio smanjiti konkurentnost Atlantica i Scarabea njihovim modelima X9 i Beverly, koje ne reže u dimenzijama.

Zadnja guma je pojačana sa 140 na 150, ali je smanjena sa 16 cola na 14 cola! To je očigledno uvođenje LOŠIH elemenata sa Piaggiovih polica, jer je to sada kopija Nexusa, a Nexus i Scarabeo nemaju niti istu publiku, niti istu namjenu. Sa povečanjem brzine i okretnog momenta smanjivanje kotača nije poželjan manevar.

Smatram da je kupnja Aprilie od strane Piaggia još jedna loša transakcija za kupce i krajnje korisnike, kakvih u današnjem biznisu ima dosta, kada jedan lošiji uzima boljeg samo zato jer ima novaca, i jer se obogatio radeći kompromise. Drugi, koji su držali do sebe, nisu radili kompromise i išli ispod vlastitih uvjerenja, kao i ispod vlastitih visokih standarda. Na žalost, recesija kupovne moći pogoduje onima lošijima i jeftinijima (čitaj: biti svoj i originalan i kvalitetan znači dobiti po glavi i najčešće bankrot), pa je tako tvrtka iz Noale pokraj Venecije (Aprilia) morala prodati svoje visoke standarde kvalitete i dizajna nekome tko maltene i ne zna što će sa time, jer se Piaggio nije nikada bavio nečim konkretnijim iz vlastitog razvoja do unazad par godina kada je počeo uletavati u više klase od 200 ccm, mada mu je i za to trebala Gilera, a sada za prave racing-pile velikih kubikaža ima i Apriliu. Još gora kupovina je što je Benelli, sa svojim potpuno avantgardnim i atraktivnim rješenjima, kupila kineska tvrtka teškog imena i još teže razumljivije filozofije i želja, ako tako nešto uopće i imaju, jer mi je filozofija izrade Baotiana i izrade jednog Benellija tipa Tornado ili TNT potpuno nespojiva.

Uglavnom, nisam najsretniji zbog toga što se dešava, jer ljudi u Piaggiu očigledno nisu shvatili čemu je i kome Scarabeo bio namijenjen, i zašto je izgledao tako kako je izgledao (a moj, hvala Bogu, još uvijek tako izgleda...). To je maksi-skuter, vrlo klasičnog i konzervativnog izgleda, sa masivnošću i komforom za duge ture, a oni ga sada krešu da bude ništa više od malo većeg gradskog skutera. Nagib vilice, gotovo cijela bočna silueta = Beverly! Jadno i sramota!

Ima razloga zašto Scarabeo od prvoga dana izgleda klasično, jer je i namijenjen klasičnoj klijenteli koja voli retro-look. A na retro-look nabacati svoj ciganski light-show u 129 boja, da se i božićna jelka može sakriti pred tom instrument-pločom, odraz je težnje da se taj model sistematski ubija. Pa zašto onda samo ne kažu "ukidamo proizvodnju i basta!", a ne ovako masakrirati... Njegova posebnost i je bila u izgledu, potpunoj različitosti od svih, a ne da ga se sada kroji da je pola motora klasika, a pola moderni dizajn... Jadno...
 
Tank mu se nalazi na podu ispred vozačevih nogu. Mjesto ispod sjedala je dobijeno smanjivanjem zadnjeg kotača na 14''. I meni je puno ljepši, podsjeća na Beverly.
I Atlantic 500 SPRINT je napravljen po Atlanticu 125/200/250...
 
Strma said:
u prvi tren mi se ucinio isti beverly

inace puno je ljepsi nego stari

Sorry, ali stari je imao ono "nešto" zbog čega su ga u Apriliji napravili baš takvim kakav je! Čitaj malo forume po inozemstvu, gdje je Scarabeo puno više zastupljen, pa ćeš čuti da mnogi misle kao i ja, a to je da je baš taj klasičan, retro-look Scarabea 500 "ono pravo", i kod mnogih (pa i kod mene) vrlo jaki faktor za kupnju... Aprilijini forumi puni su pljuvanja po ovom, pogotovo zato jer više nema "velikog i masivnog maksi-skutera sa retro-linijama, koje mnogi vole", nego će napraviti još jedan Beverly, koji nije imao istu namjenu kao i Scarabeo 500 (do ove modelske godine nepromijenjen otkad se proizvodi...).

Svim tim ciganijama i novogodišnjim ukrasima po motoru taj model gubi jako puno, gubi onaj "štih" zbog kojega je i napravljen... Usudio bih se to usporediti i sa nekim starim oldtimerom, ili sa nekim full-custom Harleyem... na onoj koži i kromu, na onoj klasici i bezvremenskoj ljepoti, stavljati 3 ljubičasta sata sa još daljnjih 76 boja na njima nije drugo nego - svetogrđe! To je izraz neukusa, za koji sam gotovo siguran da ga Piaggio namjerno radi.

Dečki, stvar je filozofije, i to vrlo jednostavne: ako radiš retro, neka bude retro. Ako radiš klasiku, neka bude klasika. Ako radiš ultra-racera, neka bude takav. Ako radiš full-customa, neka bude takav. Ako restauriraš starog BMW-a ili Zundappa, onda ga napravi kako on treba izgledati, a ne po njemu, uz starinske elemente, nasrati light-show. To neide. Barem ne u nekoj dobronamjernoj i pametnoj glavi.

Ovaj Scarabeo proglašavati uspjelim redizajnom, znači nepoznavati i nepoštovati njegovu primarnu namjenu, ideju i izvedbu. Tko želi Nexusa sa drugačijom značkom, neka radije kupi Nexusa. Tko hoće Beverly, neka si ga kupi. Ali zašto to duplirati, i to kao neuspjelu kombinaciju različitih stilova, ne znam. Ili znam! Da bi se uništio model, ili da bi se ciganjski uštedilo na novim dijelovima. Pa ako mogu svi Opeli, od najmanjeg do najvećeg, imati isti (bezlični) instrumentarij, što to ne bi imao i Piaggio? Kao da kupci nisu plaćali instrumente na motoru? Ako ih plaćam, napravi mi ih kako Bog zapovijeda, kako se šika, i kako moraju biti! A nemoj ciganiti! Basta...
 
Kaj znači retro look na skuteru? Nešto što je "izmišljeno" prekjučer ne može imati retro look, može samo biti loša imitacija nekog starog motora.

A kaj se tiče bisera da Piaggio to radi namjerno, naravno da rade namjerno. Sigurno ne zato da bi prodali manje Scarabea i popušili lovu. Vjerijatno obratno.
 
Retro-look na skuteru znači isto ono što znači i na svim ostalim proizvodima. Znači da ima liniju i stil koji je već postojao u prošlosti, uz koji ljude vežu neke uspomene ili sjećanja, i na koja vremena se ljudi opet žele podsjetiti kada pogledaju proizvod oblikovan na način kako se oblikovao u to vrijeme na koje retro-look i podsjeća. A i retro-look ne mora značiti niti zastarjelo, niti ružno. Za mnoge stvari je baš moderno vrlo ružno. Nisu ljudi prije bili niti glupi niti blesavi da baš sve otprije ne valja!

Ne mora biti obratno, iliti da Piaggio ne želi popušiti lovu sa Aprilijinim skuterima... možda žele namjerno popušiti lovu, jer ne mogu, zbog ugovornih klauzula, samo naprasno i preko noći ukinuti nešto. Zato se to - recept viđemn milijun puta i u našoj privatizaciji - nešto prvo jebeno obezvrijedi, izvrijeđa, popljuje i omalovaži, a kada vrijedi "goli kua", onda ga se kupi za bagatelu, ili se ima izgovor da ga se ukine. A ukidanje je puno vjerojatnije, obzirom da je proizvodnja skutera kod Aprilije trn u oku Piaggia, koji mu je i bio najžešći konkurent u Italiji, i za kojega kao konkurenta nema interesa da Aprilija postoji u svijetu skutera. Piaggio je kupio Apriliju zbog trkaćih motora, zbog tehnologija race i natjecanja, gdje se Piaggio može dobro marketinški probijati i podosta i tehnološki naučiti, a ne zbog skutera. Zato ne vjerujem da će Piaggio uložiti i približno toliko truda u razvoj nečega izvrsnog kao što je to radila Aprilia. Pogotovo ako je to nešto što bi im bilo samo smetnja u promociji vlastitith proizvoda.
 
Tebi se sviđa stari model, neki su se tu izjasnili da im se sviđa više novi model, a nekima se neće svidjeti niti jedan. To je stvar osobnog ukusa i o tome je besmisleno raspravljati.

Nemam ništa protiv retro looka nekih stvari, ali raditi retro look od nečeg što i nije imalo look jer je novotarija kao skuter, to mi je malo apsurdno.

Da će Piagio nešto promijeniti u Apriliji to je sigurno. Isto kao što je sigurno da neće mijenjati na svoju štetu. Ako im je Aprilia i bila trn u oku sad više nije. Ipak uspoređivati talijansko preuzimanje (uobičajeno u kapitalizmu) sa modelom hrvatske privatizacije zvuči malo paranoično.
 
Nije nikakva paranoja, jer i oni dan-danas koriste iste podlosti i iste fore kada žele nešto uništiti ili nasilno promijeniti. Nismo to mi izmislili. Zato nije paranoja.

Oni vani, pogotovo Talijani, nisu ništa puno, a u nekim stvarima i uopće, bolji od nas. Koliko god to nekome, tko robuje stereotipima, zvučalo ludo.

Danas sam čitao službeni podatak da u Italiji ima 16% (!!!!) nepismenog stanovništva, a da slijedećih 38% nema više od osnovne škole! Školovanih ljudi sa fakultetom ima samo 7%! To su podaci koji su lošiji nego što je situacija u Hrvatskoj, za koju sam mislio (i mislim) da je katastrofa sa 4% nepismenih i 40% ljudi koji nemaju više od osnovne škole....

A Italija je članica G7, grupe 7 najrazvijenijih zemalja svijeta.
 
Piaggio je preuzeo Apriliu jer su im ovi bili dužni lovu za mašine koje su ugrađivali u Atlantice, Scarebee i SR 50...
 
Sledgehammer said:
Oni vani, pogotovo Talijani, nisu ništa puno, a u nekim stvarima i uopće, bolji od nas. Koliko god to nekome, tko robuje stereotipima, zvučalo ludo.

A Italija je članica G7, grupe 7 najrazvijenijih zemalja svijeta.


Daj malo pojasni ove kontradiktornosti. Lošiji su od nas ali su u grupi 7 najrazvijenijih zemalja svijeta. Bolji smo od njih ali smo iza Rumunjske i Bugarske :?: :?: :?:
 
DamirK said:
Nemam ništa protiv retro looka nekih stvari, ali raditi retro look od nečeg što i nije imalo look jer je novotarija kao skuter, to mi je malo apsurdno.

Retro-look je jedno, a da je nešto fakat oldtimer (po datumu izrade) je nešto drugo. Retro-look je samo izgled koji podsjeća na neka prošla vremena, i izgled je napravljen u tom stilu. To ne znači da nešto najmodernije po datumu proizvodnje ne može biti u retro-looku, ili da ne može izgledati kao iz nekih bivših vremena. kaj tebi nije jasno? Ne razlikuješ te pojmove?

Scarabeo je imao i look (to imaju sve stvari i sve osobe na svijetu), a imao je i retro-look.

Što je to "novotarija"???
 
DamirK said:
Sledgehammer said:
Oni vani, pogotovo Talijani, nisu ništa puno, a u nekim stvarima i uopće, bolji od nas. Koliko god to nekome, tko robuje stereotipima, zvučalo ludo.

A Italija je članica G7, grupe 7 najrazvijenijih zemalja svijeta.

Daj malo pojasni ove kontradiktornosti. Lošiji su od nas ali su u grupi 7 najrazvijenijih zemalja svijeta. Bolji smo od njih ali smo iza Rumunjske i Bugarske :?: :?: :?:

Ja sam navodio činjenice, a ne svoje osobne stavove, i ne moram to pojašnjavati. Tko razumije - dobro, tko ne - opet dobro!

Njihova nepismenost je produkt razlika između visokorazvijenog sjevernog dijela i jako slabo razvijenog južnog dijela Italije, gdje je postotak nepismenosti debelo preko 50%, dok je u sjevernom dijelu u prosjeku zapadne Europe. Zbog toga već par godina sjevernjaci u Italiji imaju inicijativu da se sjeverne pokrajine odcijepe od juga, koji ih koči ekonomski i stvara negativne prosjeke za Italiju.

Možda je razlika i u tome što je kod njih stvarno odvojena vlast, pa nikakav političar ne može ništa policajcu, sucu, cariniku ili bilo kome iz državne uprave i izvršne vlasti, što je kod nas još imaginacija, jer u Hrvatskoj je im ići na zahod velika politika. Možda i oni popuste ako im se osnuju neka stranka-partija koja i kod nas drma...
 
Sledgehammer said:
Što je to "novotarija"???

Pod novotarija mislim na skuter koji kao takav nije postojao prije pedestak godina. Nastao je kao nova verzija stare vespe.
Dakle od moderne verzije stare vespe ja osobno očekujem moderni dizajn, a ne kopiju Indiana iz '38. Stvar ukusa. Ako kupim novi model Porshea na želim na njemu lampe od spačeka.
 
Očito si malo previše "formatiran", jer bi želio mijenjati neke stvari samo tako.

Stara vespa je isto bila skuter. Dapače, prvi skuter u povijesti. Tako su i svi današnji skuteri idejni nasljednici vespe. Druga je stvar što su skuteri danas po potrebama, dizajnu, razvoju i svemu ostalom nadišli formate koje je vespa svojedobno nametala, pa se danas rade i veći motori, veći kotači, namjena je povećana i za duga putovanja, povećana je i nosivost, stabilnost itd. itd... Znači, skuteri su postojali i prije 50-ak godina. Možeš ti očekivati novi dizajn, to je u redu. Ali to ne možeš očekivati od svih, jer ni onda jedan model bio dovoljan. Ovako ih proizvođači rade po više modela, edicija, veličina itd, dok se svugdje može provlačiti samo jedan, ili više "namjenskih" dizajna.

Scarabeo je imao jedan "namjenski" dizajn, a taj je bio da bude veliki, putni maksi-skuter sa klasičnim izgledom. Tko je htio moderno, uzimao je npr. Atlantica 500, sa istim agregatom, ali modernog "proameričkog" izgleda (pa čak i njegov izgled vuče na američke automobile 60-ih godina, dok su carevali Chevroleti repaši i ostale mrcine...).. Tko je htio još modernije, uzeo je Gileru Nexus, uzeo je X9, ili je za grad uzeo Beverlyja... Tko je htio moderno i još ima brdo love, uzeo je Malaguti SpiderMax, a kome niti to sve nije dovoljno (što znači da ima i perja), taj je gledao Burgmana 650 Executive ili Silver Winga...

Uglavnom, Scarabeo je model rađen kao moderan maksi-skuter sa klasičnom dizajnerskom linijom, i ako je nešto rađeno u tom stilu, onda mu ne pripada anarhizam tipa "svega po malo, a sve zajedno ništa...". Aprilia je svojedobno posegnula duboko u svoju bogatu povijest i izvukla dizajnerske lemente koji će i danas, na modernom agregatu, podsjećati na njihovu slavnu prošlost. I tako je Scarabeo i nastao. Nametanje nepripadajućih dijelova u taj stil i taj kroj motora je, ponavljam, svetogrđe i nimalo dobronamjeran potez.

Ne znam što ti voziš (ili si vozio); ali sam siguran da ti je, kada si uređivao svoju makinu, dobro pazio, i vrlo dobro znao što "na nju ide, a što na nju ne ide". Zašto to sada ne razumiješ?
 
DamirK said:
Ako kupim novi model Porshea na želim na njemu lampe od spačeka.

Ako u Porscheu naprave novi model u starinskom stilu, ili stilu isto iz njihove bogate povijesti, i na njega stave lampe od Spačeka, onda ne možeš reći da na to nisu imali pravo, zato jer si ti očekivao da ako je danas proizveden, mora i izgledati tako... Najbolji freakovski auti se i rade da liče sasvim drugačije od onoga što oni mogu. Puno svjetskih manufaktura proizvodi aute i motore koji izgledaju još kao čuveni Fordov model "T", samo na novim šasijama i sa motorima od po 800 KS, kao i da izgledaju kao Indiani ili Zundappi, samo sa novim BMW-ovim boxerima... Zar oni nemaju pravo? Imaju!! Klasika daje dozu ekskluzivnosti... sve ostalo je danas sintetika za široke mase.
 
Status
Not open for further replies.