Servis čeljusti

Prije desetak godina je u Zgb-u niže od Kvaternikoog trga u smjeru Maksimira a u nekoj pokrajnjoj ulici (Sermageova ili Šulekova ili tamo negdje) postojala jedna gumarija u kojoj je radio majstor koji je dobro znao srediti kočione čeljusti . Jeli ta radiona još uvijek postoji? kud i kojem majstoru se danas nose kočione čeljusti, ako im treba poštena reparatura sa novim gumicama itd. Mislim na Zagreb ili 100 Km u krug. Kakva su iskustva sa onim servisom na Sarajevskoj tj blizu vojarne? Riječ je o 40 god starim čeljustima GSX1100 i nisam siguran imaju li moderni majstori, koji pretežno valjda rade aute, dijelove za to.
Hvala!
 
Prije desetak godina je u Zgb-u niže od Kvaternikoog trga u smjeru Maksimira a u nekoj pokrajnjoj ulici (Sermageova ili Šulekova ili tamo negdje) postojala jedna gumarija u kojoj je radio majstor koji je dobro znao srediti kočione čeljusti . Jeli ta radiona još uvijek postoji? kud i kojem majstoru se danas nose kočione čeljusti, ako im treba poštena reparatura sa novim gumicama itd. Mislim na Zagreb ili 100 Km u krug. Kakva su iskustva sa onim servisom na Sarajevskoj tj blizu vojarne? Riječ je o 40 god starim čeljustima GSX1100 i nisam siguran imaju li moderni majstori, koji pretežno valjda rade aute, dijelove za to.
Hvala!
 
sa gumametalom imam samo pozitivna iskustva... (y)

znao sam im poslati vrlo neobičnih čeljusti i oni bi napravili gumice prema dimenziji, sve upakirali i vratili na adresu i sve u 2-3 dana... a i cijena je više nego fern

sa gumametalom imam samo pozitivna iskustva... (y)

znao sam im poslati vrlo neobičnih čeljusti i oni bi napravili gumice prema dimenziji, sve upakirali i vratili na adresu i sve u 2-3 dana... a i cijena je više nego fer
Na tom starom GSX1100 ste Vi , poštovani Gospodine Strašilo, radili generalku! Viseco klipovi itd...se sjećaš? to je vjerovatno bilo 2012. Od tada su i gumice u čeljustima itd. Prošle jeseni mi je prosvirao semering na vilici pa je natopio kočnice pa sam vilice dao Štefu Račkome na uređivanje a ja sad moram riješiti nove pločice umjesto masnih itd. pa sam skužio da jedan klip šteka itd,.i nebi bilo loše da se to malo pogleda. Ipak ja na tom vozim svoju guzicu.
 
  • Like
Reactions: enduro and strasilo
Na tom starom GSX1100 ste Vi , poštovani Gospodine Strašilo, radili generalku! Viseco klipovi itd...se sjećaš? to je vjerovatno bilo 2012. Od tada su i gumice u čeljustima itd. Prošle jeseni mi je prosvirao semering na vilici pa je natopio kočnice pa sam vilice dao Štefu Račkome na uređivanje a ja sad moram riješiti nove pločice umjesto masnih itd. pa sam skužio da jedan klip šteka itd,.i nebi bilo loše da se to malo pogleda. Ipak ja na tom vozim svoju guzicu.
sjećam se.. :)
 
  • Like
Reactions: enduro
Na tom starom GSX1100 ste Vi , poštovani Gospodine Strašilo, radili generalku! Viseco klipovi itd...se sjećaš? to je vjerovatno bilo 2012. Od tada su i gumice u čeljustima itd. Prošle jeseni mi je prosvirao semering na vilici pa je natopio kočnice pa sam vilice dao Štefu Račkome na uređivanje a ja sad moram riješiti nove pločice umjesto masnih itd. pa sam skužio da jedan klip šteka itd,.i nebi bilo loše da se to malo pogleda. Ipak ja na tom vozim svoju guzicu.
Ako šteka, to je zbog naslaga prljavštine sa vanjske strane (bitno da nije procurilo ulje, tada su gumice stradale). To se razradi i očisti se prljavština sa WD-om.
 
  • Like
Reactions: 3alfa3
Ja jako volim taj svoj stari Suzuki, ali...najzaje njegov dio su baš prve kočnice. Osim prvih diskova sa čeljustima ima još i dva klipića na vilicama koji mijenjaju volumen komore ulja u vilicama. Na taj način , kod kočenja, otvrdnu prednju vilicu pa motor ne ponire itd. a kad kočnica nije stisnuta vilica je mekana i udobna. Postoje još dva lajtunga koja vode kočionu tekućinu od čeljusti do tih malih cilindara sa klipićima za promjenu volumena. Mana je loš osjećaj na kočnici, ko da imaš servo, i nekakve promjene volumena kočione tekućine u posudi na guvernalu pa onda neznaš ko prca tvoje kokoši itd. Uglavnom zakomplicirano poprilično. sve ja to skidam i nosim majstoru, nek se on zajebava. to je boj 35 na montažnoj sličici.
 

Attachments

  • suzuki-gsx1100es-1983-d-united-kingdom-germany-e02-e22-front-damper-gsx1100esd_bigsue0237fig-6...gif
    suzuki-gsx1100es-1983-d-united-kingdom-germany-e02-e22-front-damper-gsx1100esd_bigsue0237fig-6...gif
    130 KB · Views: 0
Ako šteka, to je zbog naslaga prljavštine sa vanjske strane (bitno da nije procurilo ulje, tada su gumice stradale). To se razradi i očisti se prljavština sa WD-om.

Da, to je najcesci razlog, ali zasto WD kad stara cetkica za zube i sapunica to naprave bez mogucnosti da se zamasti ono sto ne treba bit masno jer radi na principu frikcije. Gumice samo cuvaju da prljavstina ne udje u sistem (zapravo, prva gumica to radi, druga drzi ulje u sistemu) i kad riknu, tekucina procuri. A procurit moze i ako su klipici grbavi od korozije ("prerezu gumice"), ne samo prljavstine i tada ih treba mijenjat (poliranje se pokazalo kao kratkotrajno rjesenje i steta u tom slucaju samo promijenit gumice, a ne i klipice). Uglavnom, skinut celjusti, malo izvuc (napumpat polugom kocnice) klipice, oprat, provjerit da nisu osteceni i ako nisu, malo prstima razradit (klipice nutra/van), ponovit ciscenje po potrebi i probat u voznji, iako, voznja zapravo nije ni potrebna: ako je kotac u zraku, zavrtit ga rukom i trebao bi napravit barem krug, idealno 2-3 kruga. Naravno, diskovi moraju bit u toleranciji "osmice".
 
Last edited:
  • Like
Reactions: enduro
Kod mene na sad vec bivsem Banditu u posudicama bilo takvo blato, ali kad sam rastavio celjusti bilo sve potpuno cisto. Rastavio sam ih jer sam predpostavljao da ce dole biti jos gora situacija nego u posudicama, ali eto bas nista nisam nasao. E sad, ne vjerujem da je netko servisirao celjusti a nije promijenio kocionu tekucinu, tako da mi je lagano neobjasnjivo sta se tu dogodilo :D
Uglavnom, potpisujem ovo sto je @Zog napisao: nabavi sta ti treba od dijelova i sam to rjesi. Nije nikakav poseban posao. Samo ozraci na kraju kako treba.
 
Jednom godisnje mijenjam tekucinu, bez obzira na kilometre. Uvijek tekuce i u posudici i ono sto izadje van na odzracnike celjusti, malo tamnije, ali tekuce. I ne biram bas proizvodjaca, sto je dostupno i ne preskupo u tom trenutku - to stavim (jedino sto imam fetish na dot 5.1 pa to koristim).
 
  • Like
Reactions: enduro and roberto
možeš li reći nešto više...
Naravno. Nekad davno dok mu je otac vodio radionu bilo je donekle ok, ali obavezno si morao posluša njegovu novonastalu prozu koju je napisao. Kad je sin preuzeo uvijek neka filozofija pa čak i za rep. hidraulićnih dizalica. A prestanak suradnje sa njima kada sam donio zadnje celindariće američkog oldtimera na rep. Pošto nije ima colne gumice išo je izbušivat celindre na prvu mm mjeru. Toliko je istanjio da mi je jedan pukao na odzraćivanju bez rada motora, na suho. A inaće taj kočioni sistem kaminčića ima dva servo bubnjeva za ekstra JAKU silu koćenja, vjerovatno bi ostali popucali u prvoj vožnji! Ova dolje je fotka tok kamionćića.

IMG_20240304_171133.jpg

Imamo još jedan takv na prodaju FORD, ali malo jači, C7000 sa CAT V6 motorom.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: enduro