SHALOM ISRAEL 2010.

bglusica

New member
Home, sweet home! Doma smo napokon. Najavljivano putovanje u Izrael od 26.5.-14.6.2010.ostvareno gotovo u potpunosti, u Izraelu smo Irena i ja proveli 8 nezaboravnih dana, s tim da smo prilikom povratka zbog nekakvog nevažnog štambilja(kasnije je ispao jako važan!), sa jordansko-sirijske granice vraćeni najprije u Jordan pa  u Izrael, otkuda smo nastavili putovanje što brodom(motor) što vlakom, zrakoplovom, autobusom(Irena i ja) do Varaždina, da bi se ja nakon tri dana zaputio opet zrakoplovom do Atene i u Pireju dan kasnije nakon dosta problema ipak preuzeo motor . O detaljima kroz par dana: LP svima  (y)
 
I ja mislim da ovo bude zanimljivo pogotovo ovaj dio sa Izraelskim pečatom? Mislim da će ova priča biti nešto kao tragikomična drama.Glavno da je kraj filma sa sretnim završetkom.Čekamo??
 
rodorodo said:
I ja mislim da ovo bude zanimljivo pogotovo ovaj dio sa Izraelskim pečatom? Mislim da će ova priča biti nešto kao tragikomična drama.Glavno da je kraj filma sa sretnim završetkom.Čekamo??

31. 05. blizu podneva sam se nalazio na sjevernom dijelu Mrtvog mora i dvoumio se dali da skrenem lijevo u Izrael ili desno prema Ammanu,odnosno Jordansko Syrijskoj granici....skrenuo sam desno :wink:....na Syrijskoj granici sam tek na tv-u skužio šta se dešava u Izraelu :misli:!....toga trenutka sam shvatio koliko sam sretan što nisam skrenuo lijevo :mrgreen:.....uh!
 
Kameni dj said:
31. 05. blizu podneva sam se nalazio na sjevernom dijelu Mrtvog mora i dvoumio se dali da skrenem lijevo u Izrael ili desno prema Ammanu,odnosno Jordansko Syrijskoj granici....skrenuo sam desno :wink:....na Syrijskoj granici sam tek na tv-u skužio šta se dešava u Izraelu :misli:!....toga trenutka sam shvatio koliko sam sretan što nisam skrenuo lijevo :mrgreen:.....uh!
Zanimljivo,gotovo  u isto vrijeme, tog dana i mi smo bili na King Hussein Border Crossing (ili Allenby Bridge) i dobro je što nisi skrenuo lijevo jer na ovom prijelazu ne možeš motorom u Izrael. Morali smo na sjever, na Jordan River B.C. a za incident na moru pred Gazom saznali smo tek navečer na TV, a tada smo već bili u Izraelu.  (y)
 
Ovo ce bas biti dooooobro
 
" Poštovani putnici! Dobrodošli na let Croatian Airlinesa na liniji Zagreb-Atena. Govori vam kapetan zrakoplova Airbus A-319 , letimo na visini od 39000 stopa, vrijeme je uglavnom sunčano ili poluoblačno, bez vjetra, vanjska temperatura je oko -50 st.celz., let će trajati 1 sat i 50 min., slijetanje u Ateni očekujemo u 17sati i 15 min. po lokalnom vremenu. Ugodan let želi vam posada zrakoplova.... I tako sad ja, okorjeli bajker,  s gotovo 66.ooo km u kotačima, umjesto s vjetrom u kosi i asfaltom pod nogama, moram ponovo u boj protiv  imaginarnog  straha od letenja, samo da bih se konačno domogao svog ljubimca i vratio ga kući nakon nekoliko dana koja je, umjesto na cesti, proveo na brodu Haifa  – Piraeus.
                    No, vratimo se mi na početak priče........ Dugo sam planirao putovanje u Izrael, isplanirao sve do detalja, čak i varijantu da se vratimo morskim putem, ako  ne budemo mogli natrag preko Sirije, zbog već poznatih problema sa izraelskim štambiljom u putovnici. Na motoru je napravljen veliki servis,iako ima već 28000 km, promijenjene su gume , lanac i lančanici, od stvari koje smo nosili sa sobom 2008.u Portugal,  razlika je u tome što smo sada umjesto male vrećice na roštilju ovaj put uzeli nešto veću Louisovu u koju nam stane kompletna zimska odjeća, pošto ćemo većinu puta ipak putovati u laganim ljetnim jaknama i trapericama.Od elektronike tek mobiteli, Canonov idiot A-460, mali, džepni GPS, MIO 300, itekako dobro došao, posebno u Izraelu. Za stroma tek sprej za lanac i 3 dl Motula, nek se nađe, (na kraju sam ga ostavio u Izraelu). Putovanje do Izraela podijelili smo na 6 etapa, odnosno 6 dana, nismo željeli forsirati, vozili smo dnevno između 550 i 750 km, tek je zadnja etapa bila nešto kraća. Večer prije polaska pakiramo sve stvari na motor, osim  hrane za put bez koje Zagorci nikud ne idu, a koja će do jutra biti u hladnjaku. Budim(o) se rano oko 5,30 h ali mojoj se Ireni nikud ne žuri, pa polazimo tek oko 7,00 . Vrijeme je lijepo, svježe, vremena imamo dosta i nadamo se da ćemo do kraja prve etape u Dimitrovgradu(hotel Amfora) stići prije noći. Pozitivna nervoza, toliko prisutna na svakom startu, nestaje već po izlasku na "podravsku" a negdje iza Koprivnice  Irena oblači i podjaknu jer se sva naježila.  Sve do Našica pratio nas je vrlo neugodan sjeverac po kojem ćemo pamtiti našu prvu etapu. Nakon prve putne kave i sunce je konačno pokazalo tko je gazda pa smo preostali dio puta imali više nego ugodno, ponegdje čak i pretoplo vrijeme. Napuštamo Lijepu našu oko podneva, kroz Beograd uobičajena gužva sve do izlaska na AC prema Nišu. Zanimljivo, Beograd je jedna od rijetkih metropola koja nema izgrađenu zaobilaznicu, pa smo prisiljeni  voziti doslovce kroz sam centar u kojem je prometni kaos gotovo 24 sata. AC se naplaćuje, imaju posebnu tarifu za motocikle, ali je cijena prihvatljiva i nema potreba za "švercanjem". Promet je dosta živahan, mnoštvo šlepera juri prema jugu,  pretežito turskih registarcija, a ima i popriličan broj "stojadinki" i "jugića", simbola nekadašnjeg automobilskog giganta iz Kragujevca. Po izlasku s AC na magistralnu cestu prema Dimitrovgradu, nešto manje vozila, ali uska, zavojita cesta kroz Sićevačku klisuru, zahtijeva izuzetan oprez, pogotovo nakon nešto brže vožnje autocestom. Posebno su opasni neosvijetljeni tuneli kojih na sreću nema mnogo. Oko 17,30 stižemo pred hotel "Amfora" u Dimitrovgradu, nakon pređenih 735 km. Za odredište možemo reći da ga često posjećuju  bajkeri s ovih naših prostora,  bez obzira da li putuju na istok ili se vraćaju kući. Smještaj je pristojan, za 30 eura imaš noćenje i doručak za dvije osobe, a večeru i četri Jelena od 0,5 lit. platili smo samo 8 eura.  Nismo bili pretjerano umorni pa smo vrijeme do večere proveli u ugodnoj šetnji gradićem koji podsjeća na neka prošla vremena, a većina stanovnika govori nekom čudnom mješavinom bugarskog i srpskog jezika u kojoj smo se dobro snalazili. Naravno da sam za večeru naručio ćevape, kvaliteta nije bila baščaršijska ali je imala prolaznu ocjenu, a i "Jelen" nakon njih ! A i trebalo je zaliti našu prvu etapu, za sada ide sve po planu, a sutra nam je cilj projuriti kroz Bugarsku, napasti i  djelomično osvojiti Tursku , pa da joj barem malo vratimo za Siget, za Krbavsko polje, za Sinj, pa i za Beč, ako baš hoćete!
 
Slijedeće jutro započinjemo omletom i sirom, te bijelom, odnosno crnom  "kafom",  brzo napuštamo ovo neobično mjesto i uskoro smo na SRB-BG granici.  Brzo obavljamo formalnosti, nakon kojih od pospane prodavačice prije izlaza na AC  kupujemo vinjetu za 6 eura koju "neki kupuju, a neki ne", a s obzirom na kvalitetu ceste ova je cijena čak i prenapuhana. Na ulazu u Sofiju, doživljavamo  prvu neugodnost. Vozeći se iza jednog šlepera, prilikom skretanja u lijevo, dok je na semaforu još bilo zeleno svjetlo, po izlasku iz raskršća zaustavlja me policajac. Motor moram parkirati na nekakvom prašnjavom parkingu, idem za njim u kontejner , usput me pita da li znam gdje sam pogriješio? Mislim si, priznat ću i ono što nije samo da čim prije nastavimo dalje, vrućina je velika a mi u kompletnoj opremi! Velim ja : Znam,znam, prošao sam na žuto svjetlo!  E, nije  to, odgovara policajac, prilikom skretanja u lijevo ugrozili ste sigurnost vozila koja iz suprotnog smjera idu kroz raskršće ravno, pa tako i vlastitu sigurnost. To što u tom trenutku iz suprotnog smjera nije dolazilo nikakvo vozilo, ne znači vam baš ništa. Policajac vadi nekakvu knjižicu i pokazuje mi  članak xxx po kojem sam ja za učinjeni prekršaj dužan platiti kaznu od 85 eura u banci do koje ima cca pola kilometra i tek onda mogu dalje! Nudim mu 50 eura, koje naravno odmah uzima  uz upozorenja da o ovome ne smijem nikome ništa govoriti. I tak smo mi lijepo ostali bez današnjeg ručka u BG, a kasnije će se ispostaviti i bez večere u Istambulu. O zaobilaznici oko Sofije reći ću tek KATASTROFA, tko je prošao zna, a tko nije neka je zaobiđe u velikom luku, autocestu također valja zaboraviti čim prije. U Tursku ulazimo bez problema, tek je kontrola nešto ozbiljnija, ali vrlo korektna i eto nas u osmanlijskom carstvu. Do Istambula vozimo odličnom  autocestom bez gužve, gotovo do samog ulaza u grad. Obzirom da smo relativno rano, oko 16,30 ušli na zaobilaznicu,  odustajemo od planiranog hotela Viyana, no tu ulijećemo u prometni kaos, u kojem ni nakon 3 sata, ne vožnje nego  guranja motora, ne uspijevamo izaći iz 15-milijunske turske metropole, uspijevamo tek izaći sa zaobilaznice u grad jer nam je gorivo već debelo na rezervi. Nekako  smo pronašli pumpu, natankirali i vratili se ponovo na zaobilaznicu, mrak je već odavno pao,  idemo više po nekakvoj intuiciji  prema izlazu iz grada. Uskoro stižemo i na čuveni bosporski most.,prekrasan pogled s njega na Istambul, a mi smo, previše zaokupljeni mišlju  kako izaći iz ove gužve, projurili čak i kroz naplatne kućice na mostu ne plativši! Oglasio se i  alarm, ali sad više nema natrag. Jurimo iz grada, uskoro stižemo i do prve oznake Ankara Otoyolu, u potrazi za bilo kakvim smještajem. Oko 22 h, izlazimo s  autoceste u mjesto zanimljivog imena: Tuzla, vani nema ni žive duše, kod jedne benzinske stajemo, imamo sreću, prilazi nam Turčin bugarskih korijena, zove se Željo, govori čak i ruski, pa konačno s nekim razgovaramo bez problema. Objašnjava nam da zna za hotel ali nije baš jeftin, prilično je komplicirano pronaći ga, "pašli" (idemo rus.op.p.)veli  Željo, sjeda  u svoj Hyundai Accent  i juri u noć, jedva ga stižemo. Dolazimo pred nekakav kompleks, hotel je extra kvalitete, bez pratnje ne možeš doći čak  ni na njihovo parkiralište. Cijena sobe je 250 eura, ali srećom nema mjesta, sve je rezervirano za Formulu 1 i Veliku nagradu Turske. Nastavljamo potragu za smještajem i kroz 10-ak minuta dolazimo pred pristojan Grand Gebze Hotel s 3 zvjezdice u gradu Gebze, cijena sobe 60 eura  s doručkom  za dvije osobe, uzimamo bez razmišljanja.Zahvaljujemo našem vodiću Želji na pomoći sa 20 USD koje je pošteno zaslužio i nakon kratkog nagovaranja ipak uzeo. Opraštamo se od njega  i ulazimo u sobu iza 23 h.  Večeru nam je pojeo bugarski policajac, pa smo se zadovoljili našim sendvičima s početka putovanja, a i sok iz kioska preko puta hotela, dostojno je zamijenio Efes Pilsen,  Drugi dan, prilično iscrpljujući, zaključujemo s gotovo 15 sati na motoru i  720 km, u koje je  uključeno i lutanje Istambulom i njegovom okolicom.
 
                Treći dan započinjemo uobičajenim ritualom, kava, doručak, pakiranje i oko 8,15 već smo na Ankara Otoyolu, promet je vrlo gust,  gušimo se u nesnosnom smradu  industrijskih gradova na obali, Hereke,Korfezi,Kocaeli, Izmit, posebice ovog posljednjeg. Krtećemo se relativno sporo obzirom da je ovo O-3 , puno je teških kamiona i šlepera s kontejnerima  koji dodatno zagađuju ionako zagađeni okoliš.  Iza Izmita konačno malo zelenila, penjemo se lagano prema anadolskoj visoravni, vrućina je nestala, čak su se pojavili i nekakvi oblaci. Oko Ankare obilaznica, vozimo više od sat vremena oko turske metropole, na čijim su rubnim dijelovima izgrađena naselja nebodera od 12-18 katova, u kojima ne živi nitko a i dalje se samo gradi,gradi,gradi......., izbrojali smo preko 80 takvih novih objekata, a prošli smo samo nešto više od pola obilaznice! Nešto slično su  Izraelci gradili početkom 90-ih godina za  doseljenike iz zemalja bivšeg SSSR-a, kojih se tada u Izrael vratilo preko 1 milijun!  Nastavljamo dalje prema jugu, auto cesta prestaje, ali ne i oblaci kojih je sve više, vjetar je naročito pojačao kod čuvenog slanog jezera Tuz Golu, crvenkaste boje, uz koje smo doslovce jedrili više od sat i pol .Smjenjuju se dionice novoizgrađene ceste i stare koja je u izuzetno lošem stanju, prepuna rupa i valova, isto je i u Aksarayu u kojem pokušavamo saznati       
kakvo nas vrijeme čeka na istoku,u Nevsehiru i Uchisaru, našem današnjem cilju. Na pumpi nas uvjeravaju da kiše sigurno neće biti, ali nas je već na pola puta do Nevsehira dohvatio rub nevremena, nismo jako pokisli, kao da je oluja prošla neposredno prije nas. U Nevsehiru smo stali da vidimo hoćemo li oblačiti kišnjake ili ne, rijetki prolaznici nas uvjeravaju da će kiša uskoro stati. Budući da smo već napola mokri idemo do Uchisara i pronalazimo simpatičan smještaj u Kaya pansionu, gdje nas čeka topli apartman, vrlo ljubazni domaćin i odlična večera po izboru domaćina, nakon koje nas je stari gazda čak počastio s nekoliko pjesama uz vlastitu pratnju na tradicionalnim domaćim instrumentima.