Skuteri i sigurnosna oprema

BigMac

New member
Bio sam pred nekih mjesec dana u Rimu na godišnjem, lijepo vrijeme, pa me zaintrigirao obavezni dio Rimskog prometa: skuteri. Praše na sve strane, od maxi do onih običnih, i staro i mlado, i žensko i muško. Open-face kacige, cvikse i vozi. Lijepo za vidjeti definitivno ali me natjeralo na razmišljanje o tom skuter lifestyleu.

Naime, skuteri su stvarno super praktični oblik prijevoza, pogotovo u tako velikom gradu s uskim ulicama. Najveća privlačnost su troškovi i lagano korištenje, nabaciš kacigu i twist & go. No počeo sam razmišljati, uz "prave" motore se uvijek veže tema sigurnosti: all-the-gear-all-the-time filozofija, koža i zaštita, rukavice, čizme. Jasno da nije isto sjesti na skuter do pekare i sjesti na motor za đir do Karlobaga. Ali u tom gradskom prometu se svi vozimo istom brzinom. I jednako boli pad na 60kmh sa skutera i motora.

Da budem jasan, ne zagovaram kožne hlače i knee slidere za skuter do pekare. Naravno da to ne ide zajedno. A opet nisam si mogao pomoći razmišljati o posljedicama ako nešto pođe po zlu. Navlačenje full opreme prije vožnje bi gotovo potpuno ubilo praktičnost i taj "lifestyle" skutera. Ali asfalt je jednako tvrd za sve..

Nemam nekakav zaključak, samo razmišljam na glas pa me zanima mišljenje gradskih skuteraša i motoraša. Brine li vas sigurnost i pitanje opreme na skuteru u gradskoj vožnji? Pristupate li istim principom na vožnju 'velikih' motora ako je u pitanju samo gradski đir?
 
Pa valjda ako skačeš na skuter do pekare, nečeš odvrnuti gas, u gradu (ili manjem mjestu) moraš sporije voziti, upaliti sve senzore oko sebe, biti 200 % pažljiviji, jer si i ranjiviji !
 
Pa valjda ako skačeš na skuter do pekare, nečeš odvrnuti gas, u gradu (ili manjem mjestu) moraš sporije voziti, upaliti sve senzore oko sebe, biti 200 % pažljiviji, jer si i ranjiviji !

Pa da, slažem se. Malo mi je to nelogično a općeprihvaćeno: ako voziš 50kmh u gradu na gsxr 1000 u majici i sandalama si luđak, ako voziš 50kmh u gradu na beverlyu u majici i sandalama si skroz normalan. I obratno. Na skuteru u koži = lud čovjek, na motoru u koži = skroz normalan. (Ako za primjer uzmemo strogo gradsku vožnju i po prometnim pravilima)
 
  • Like
Reactions: t0malito
Pa da, slažem se. Malo mi je to nelogično a općeprihvaćeno: ako voziš 50kmh u gradu na gsxr 1000 u majici i sandalama si luđak, ako voziš 50kmh u gradu na beverlyu u majici i sandalama si skroz normalan. I obratno. Na skuteru u koži = lud čovjek, na motoru u koži = skroz normalan. (Ako za primjer uzmemo strogo gradsku vožnju i po prometnim pravilima)
puno je stvari općeprihvaćeno, ali među debilima. jučer sam gsxr išao skupiti na servis i odvesti u garažu 5 km dalje, naravno da sam išao u kratkim gaćama i šlapicama tj. u onom u čemu sam bio u tom trenu. ako netko želi koristiti R za na kavu i na more, normalno da neće oblačiti opremu, ali ako je normalan onda će i prilagoditi vožnju tome. po tome 'općeprihvaćenom', da netko s većim skuterom ode u malo veći đir, šta onda ne bi smio nositi nikakvu opremu nego obavezno japanke i jet kaciga jer je na skuteru :D
kad vozim po gradu i skuter i motor, nije me briga za opremu jer vozim toliko defenzivno i oprezno da se uopće ne bojim drugih, što se mene tiče vozio bi na svoju odgovornost i malog od 5 godina kad skoknem do svojih da se ne bojim kazne, i sranje mi je što ga ne mogu na skuteru odvesti na trening do 12. godine, naravno da je auto uvijek sigurnije, ali često propustimo neku aktivnost jer se ne stignem ili mi se ne da jebavati s autom i parkingom. s druge strane mi je i drago što je to zabranjeno, jer iako licemjerno vjerujem da su moje sposobnosti i procjena dovoljne da ta gradska vožnja bude sigurna, naravno da ne bi volio da svaki debil smije voziti malo dijete na skuteru, samo nas nekolicina debila :)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: WraGG
jer iako licemjerno vjerujem da su moje sposobnosti i procjena dovoljne da ta gradska vožnja bude sigurna

U tom grmu leži zec. Ako uzmemo da je u gradu promet najgušći i opasnost od nečije pogreške da ti izleti ili te pokupi na raskrižju najveća mogli bi reći da je tu najveća opasnost low-speed incidenta (pričamo samo o low-speed incidentima, ne uzimamo u obzir 130kmh krivine na supersportu).
A u gradu je najpraktičnije prometalo skuter. A na skuteru se nosi najmanje zaštitne opreme. Dakle najveća opasnost + skuter + najmanje opreme = ??

Možda mlatim praznu slamu ovdje ali kažem samo razmišljam naglas..
 
Ja sam coperas i skuteras. Da ne moram nositi kacigu, ne bih ni nju nosio :mrgreen:
Naravno da je kolekcija raznorazne opreme, cizama, rukavica, kaciga i svega ostalog zauzela vise mjesta nego sva ostala roba u ormaru. Sto se toga tice, gori sam od zena :mrgreen:
 
  • Haha
Reactions: t0malito
U tom grmu leži zec. Ako uzmemo da je u gradu promet najgušći i opasnost od nečije pogreške da ti izleti ili te pokupi na raskrižju najveća mogli bi reći da je tu najveća opasnost low-speed incidenta (pričamo samo o low-speed incidentima, ne uzimamo u obzir 130kmh krivine na supersportu).
A u gradu je najpraktičnije prometalo skuter. A na skuteru se nosi najmanje zaštitne opreme. Dakle najveća opasnost + skuter + najmanje opreme = ??

Možda mlatim praznu slamu ovdje ali kažem samo razmišljam naglas..
kužim što ti želiš reći, ali mislim da mlatiš praznu slamu. ako gledaš općenito, statistički će grad biti najopasniji jer su uzorak svi vozači od kojih su većina nesposobni i onda ova priča stoji. ali gledano individualno, ako si sposoban vozač motora/skutera koji nije pod utjecajem droga/alkohola, uzrok nesreće će u 99% slučajeva biti brzina, i brza vožnja motorom po magistrali će biti 1000 puta opasnija nego vožnja skuterom po gradu. ja sam nekako uvjeren da ako mi se ikad išta desi da ću 99% ja biti velikim dijelom kriv i da se situacija mogla izbjeći. i baš radi ovog low speed aspekta priče u gradu, vjerujem da imam vremena predvidjeti svaku situaciju i zato bi se usudio voziti dijete na skuteru. naravno postoje i neki preduvjeti kao da imaš skuter od bar 150 kubika, na npr. 50 kubika nije važno koliko si sposoban kad se automatski stavljaš u poziciju da nemaš dovoljno snage za udaljiti se od prometa, itd. itd.
 
Last edited:
Pratim neke velike njemačke grupe motorista i uglavnom nemaju problema sa pozdravljanjem ekipe na skuterima, ako ih vide u jakni koju prvo primijete i opremi, no problem je kada vidiš nekoga na x-adv 750 u papučama i kratkoj majici i onda kuka kako mu nisu mahnuli, a drugi nosi full opremu sa čizmama i svi mu mašu. Znam, mahanje nije tema, ali odgovornost onih koji voze dva kotača jeste. Ako padneš sa bicikla na 20 km/h dobrano ćeš se izribati, tako da fore o sporosti u gradu ne drže vodu - ako padneš, najebo si.
 
Ja jedino taljane na vespama oldtimerima pozdravio na cicariji. Sreli se 2x drugi put oni pozdravili... I jednom se sjebo s hondom x adv 😅
 
Last edited:
  • Haha
Reactions: Octane
Godinama sam vozio skuter u slapama i kratkim hlacama i jetici jer sam bio u tropskoj klimi. Pomalo sam se tjerao nauciti na full mesh jaknu i full face kacigu.
Najgore se cesto desi u gustom prometu, po skliskome, kad sa 20 kmh zavrsis na podu. E onda rasmislis malo sto bi bilo - da nisam imao cipele nego japanke i slicno.
S vremenom sam se (valjda) opametio pa sam sad sam u full (casual) opremi kad sjedam na motor. Pogotovo ako idem dalje negdje.
I vecina s motorima mi mahne iako sam na skuteru.

Kad idem lokalno po selu , pogotovo u ovo doba dok je jos hladnije - nosim jos uvijek full face kacigu i moto jaknu.
Vise radi zime i vjetra a i navika mi je tako . 5 minuta vise dok sve to obucem - meni to nije nikakav problem.

A po ljeti se znam naci u kratkim hlacama i jet kacigi do ducana il plaze, ali ako idem dalje od 10 km - odem prvo kuci po jaknu, hlace i full face kacigu.
Jednom il dva put sam po ljeti tako ko zemljak otisao do Senja u slapama i kratkim pa me izubijala bura i rekoh neces vise. :mrgreen:

Btw. Nije isto voziti skuter po italiji i kod nas. Tamo su ljudi navikli i pripaze na motore.. kod si ti taj na motoru koji mora jako paziti.
 
Btw. Nije isto voziti skuter po italiji i kod nas. Tamo su ljudi navikli i pripaze na motore.. kod si ti taj na motoru koji mora jako paziti.

To je istina, promet im je dosta kaotičan ali opet nekako sigurniji nego naš, svi se pridržavaju nekih nepisanih pravila