go2run
Member
Da li ima možda neko što se kuži u elektroniku BMW-ovih motora? Preciznije: K1200S, 2008 godište.
Naime, problem je sljedeći:
Prilikom ugradnje dovoda struje za navigaciju bio je otkopčan km-sat (cijeli, sa svim kontrolnim lampicama) i akumulator.
Zatim je prikopčana akumulator a km-sat nije. U nekoliko navrata je u takvom stanju su se probavale razne varijante (kuda je najbolje) provođenje kabla za dovod struje za navigaciju. Prilikom tih pothvata je motor izguravan van garaže i unutra. Tako da je motor pomjeran. Onda je sve sklopljeno i uštekan km-sat. Nakon taga se pojavio problem žmiganja konačne kilometraže (otprilike istim intervalom kao i žmigavci).
Odlazak kod BMW-mehaničara je donio sljedeće objašnjenje:
Kada je sat otkopčan i motor se pomjera, onda centralni kompjutor preko ABS-senzora (koji je blizu osovine prednjeg kotača) bilježi prijeđenu kilometražu, odnosno okretaje kotača. Problem je u tome, što je opseg ABS-senzora puno manji nego opseg kotača. Tu se u centralnom kompjutoru stvori onda kilometraža koja je 3-4 puta viša od stvarno prijeđene.
I onda, kada se opet prikopča km-sat (koji ima za nekoliko stotina metara ili nekoliko kilometara) manju kilometražu (a koja se samim tim ne poklapa sa onom u glavnom kompjutoru) dolazi do sukoba obaju instrumenata (km-sat i glavni komputor) i stoga žmirka konačna kilometraža u km-satu.
Pošto samo žmirkanje nije predstavljalo nikakav problem (sve je funkciniralo, radilo kako treba) vlasnik tome nije pridodavao veliku važnost i na BMW-servisu je (nakon prijeđenih 3000 km) zamolio da mu riješe taj problem. Onda je bila kilometraža zabilježena u glavnom kompjutoru orprilike veća od one stvarno prijeđene za nekih 10.000 km!!!
Međutim, mehaničar nije mogao riješiti tu situaciju te je preporučio kupnju novog centralnog kompjutora pa bi se onda mogla upisat kilometraža koja je na satu.
A to košta 500,- europskih!!!
E sad, da li ima ovdje "specijalaca" za takve vrste problema?
Naime, problem je sljedeći:
Prilikom ugradnje dovoda struje za navigaciju bio je otkopčan km-sat (cijeli, sa svim kontrolnim lampicama) i akumulator.
Zatim je prikopčana akumulator a km-sat nije. U nekoliko navrata je u takvom stanju su se probavale razne varijante (kuda je najbolje) provođenje kabla za dovod struje za navigaciju. Prilikom tih pothvata je motor izguravan van garaže i unutra. Tako da je motor pomjeran. Onda je sve sklopljeno i uštekan km-sat. Nakon taga se pojavio problem žmiganja konačne kilometraže (otprilike istim intervalom kao i žmigavci).
Odlazak kod BMW-mehaničara je donio sljedeće objašnjenje:
Kada je sat otkopčan i motor se pomjera, onda centralni kompjutor preko ABS-senzora (koji je blizu osovine prednjeg kotača) bilježi prijeđenu kilometražu, odnosno okretaje kotača. Problem je u tome, što je opseg ABS-senzora puno manji nego opseg kotača. Tu se u centralnom kompjutoru stvori onda kilometraža koja je 3-4 puta viša od stvarno prijeđene.
I onda, kada se opet prikopča km-sat (koji ima za nekoliko stotina metara ili nekoliko kilometara) manju kilometražu (a koja se samim tim ne poklapa sa onom u glavnom kompjutoru) dolazi do sukoba obaju instrumenata (km-sat i glavni komputor) i stoga žmirka konačna kilometraža u km-satu.
Pošto samo žmirkanje nije predstavljalo nikakav problem (sve je funkciniralo, radilo kako treba) vlasnik tome nije pridodavao veliku važnost i na BMW-servisu je (nakon prijeđenih 3000 km) zamolio da mu riješe taj problem. Onda je bila kilometraža zabilježena u glavnom kompjutoru orprilike veća od one stvarno prijeđene za nekih 10.000 km!!!
Međutim, mehaničar nije mogao riješiti tu situaciju te je preporučio kupnju novog centralnog kompjutora pa bi se onda mogla upisat kilometraža koja je na satu.
A to košta 500,- europskih!!!
E sad, da li ima ovdje "specijalaca" za takve vrste problema?