speed wobble

darQ

New member
ovako...
odkak se vozim na gpx-u oduvijek imam problema sa lelujanjima pri brzinama većim od 180-190
to izgleda ovako...
odem na ravniš...gas do daske, i kad kazaljka dođe do gorespomenute vrijednosti...motor počne šetat po cesti lijevo desno...u svaku stranu pola metra...
u motoreviji sam jednom pročitao da se u takvim situacijama treba skroz opustit, a to pogotovo vrijedi za ruke, a ne grčevito hvatati upravljač i pokušati ga smiriti
druga stvar koja pomaže je da se mičem po sicu napred ili natrag...
međutim, to nekad pomogne a nekad ne...

s druge strane, u service manualu sam pročitao da su uzrok lelujanja potrošena prednja guma, a poslije tog i falš prednji ležajevi...
s obzirom na to da mi je motor lelujao i sa novom prednjom, tu mogućnost sam eliminirao, tako da sam nekidan s burazom rastavio predjni točak i vidio da je jedan ležaj onak, ok al nije ko novi, a drugi je popio vode i zrel za zamjenu...promjenili smo oba
nažalost, nisam još probao razvuć dve glave na ravnišu, pa, ono, jel, ne znam jel pomoglo :neznam:

zanima me ima li tko sličnih iskustava i što da pregledam, tj, da prekontorliram, koji su mogući uzroci i slično...

našao sam i jedan zanimljiv članak na wikipediji....na engleskom je...
pa...
kog zanima:

speed wobble ilitiga gas do daske lelujanje


edit:

p.s. molim vas da se suzdržite od oftopičarenja  :nono:
i sve koji čitaju bih zamolio da drukaju svaki oftopik :bann:
 
Na vmax-u je situacija slicna oko 180-200.

Iako moram priznati da meni ne pocne 'setati' lijevo desno vec radi onak kao osmicu recimo.

Pomazu drugacije vilice i sire gume nizeg presjeka ali za to trebaju i druge felge pa nije bas isplativo...
 
pa da...onak...leluja...to je to...
link iznad kaže da pomaže ak se digne guzica sa sica ili ak se jaaako opuste ruke an upravljaču, ili se čak maknu sa upravljača :misli:
 
Dali postoji vjerojatnost da onaj motoric sa tvojih vilica nije ispravan te da ne pumpa dovoljno ili nešt  :misli:
Naime meni se to događalo kad sam spustio prednji kraj za 1cm ali vec pri brzini od 160-170 sad kad je vraceno na standardnu mjeru ide kao po špagi

Bebiga ne volim onaj vaš princip rada na vilicama a posebno kad je motor vec star a i nitko to nije nikada dirao
 
STobulj said:
Dali postoji vjerojatnost da onaj motoric sa tvojih vilica nije ispravan te da ne pumpa dovoljno ili nešt  :misli:
Naime meni se to događalo kad sam spustio prednji kraj za 1cm ali vec pri brzini od 160-170 sad kad je vraceno na standardnu mjeru ide kao po špagi

Bebiga ne volim onaj vaš princip rada na vilicama a posebno kad je motor vec star a i nitko to nije nikada dirao
ako misliš na anti dive, to uopće ne funkcionira :misli:
 
Ja se baš u taj sped wobble ne kužim ali po meni nebi trebao motor tako jako šetat lijevo desno,mislim da je to malo opasno pri tim brzinama! Ili je tu nešto krivo (vilice,rama,felge ),ili moguće da su gume krive( istrošene,nebalansirane,krivih mjera),ili jednostavno taj motor nema adekvatnu aerodinamiku pa ga sturjanja zraka pri tim brzinama čine nestabilnim!!
Nije mi namjera pametovati,ovako čisto iznosim moje mišljenje,a tebi bi savjetovao da se suzdržiš od tih brzina dokle ne riješiš problem!

p.s. sad sam se sjetio da je davno meni Kawa z 500 tako zaplesala pri nekih 180 na jednoj ravnici i tako sam lelujao lijevo desno nekih 200-totinjak metara prelazeći iz jedne trake u drugu,a od opreme sam imao kupaće hlaće,šlape i crvene lennonke....bože moj kako sam izvukao živu glavu neznam,ali sjećam se sigurno da nisam opustio ruke nego stisno zube i ruke koliko sam mogao i sjećam se da nisam kočio...ufffff lijepo sam se oznojio prisjećajući se....
 
toecutter said:
Ja se baš u taj sped wobble ne kužim ali po meni nebi trebao motor tako jako šetat lijevo desno,mislim da je to malo opasno pri tim brzinama! Ili je tu nešto krivo (vilice,rama,felge ),ili moguće da su gume krive( istrošene,nebalansirane,krivih mjera),ili jednostavno taj motor nema adekvatnu aerodinamiku pa ga sturjanja zraka pri tim brzinama čine nestabilnim!!
Nije mi namjera pametovati,ovako čisto iznosim moje mišljenje,a tebi bi savjetovao da se suzdržiš od tih brzina dokle ne riješiš problem!

p.s. sad sam se sjetio da je davno meni Kawa z 500 tako zaplesala pri nekih 180 na jednoj ravnici i tako sam lelujao lijevo desno nekih 200-totinjak metara prelazeći iz jedne trake u drugu,a od opreme sam imao kupaće hlaće,šlape i crvene lennonke....bože moj kako sam izvukao živu glavu neznam,ali sjećam se sigurno da nisam opustio ruke nego stisno zube i ruke koliko sam mogao i sjećam se da nisam kočio...ufffff lijepo sam se oznojio prisjećajući se....
e baš to...to lelujanje koje pričaš, tih 200 m..to se i men događa...
al nije na svakom ravnišu, negdje mog povuć preko 200, a negdje sam preko 180
da...to je speed wobble :wink:

kak se toga riješit ?
mislim da bi motor po ravnom trebao ići ravno i bez amortizera upravljača
 
Svaki motor bez obzira na starost,ako je ispravani i ravan mora ići ravno po ravnome i bez amortizera volana,ako je podloga odnosno asfalt isto ravan (bez rupa uvala...)
Ja prepostavljan da je meni Z zalelujo zbog neravnog asfalta a onda ga je bilo gotovo nemoguće smirit. hvala Bogu da nije naletio koji auto iz suprotnog smjera!!
Neznam šta da ti kažem,trebao bi provjetit dali ti je sve ok na motoru,a ako je onda je vjerovatno kriva cesta,i onda se se malo osiguras kupi amortizer volana i otvrdni ga na full,to pomaže!!!
 
Ne znam  u čemu se voziš na motoru, ali uzroci za lelujanje mogu biti i široka jakna ili hlače.
 
ne znam, promjenio sam ležajeve prednjeg kotača, sad to moram isprobati...
ak ne bude ok, možd bih mogao probat promjenit ležajeve upravljača....
ak ni to ne bude riješilo problem, onda stvatno ne znam što još probat...
 
IgorS said:
Ne znam  u čemu se voziš na motoru, ali uzroci za lelujanje mogu biti i široka jakna ili hlače.
(y)
do sad sam se uvijek u širokim hlačama vozio...
međutim, sad imam kombinezon, a ni s njim nisam probo razvuć po ravnom ko ni s novim ležajevima :misli:
 
ja dok ne otvorim neku tvoju temu, uopće neznam kakvih imam problema na motoru ...  :misli:
 
darQ said:
ne znam, promjenio sam ležajeve prednjeg kotača, sad to moram isprobati...
ak ne bude ok, možd bih mogao probat promjenit ležajeve upravljača....
ak ni to ne bude riješilo problem, onda stvatno ne znam što još probat...

mijenjaj motor za nesto novije po mogucnosti :wink:
 
darQ said:
ako misliš na anti dive, to uopće ne funkcionira :misli:
Kažu inace za tvoj motor kad je prednja guma u racku da je to skroz drugi motor zbog 16" trese,vibrira...... a sad ti kažeš da tebi uopce prednje vcilice koje pumpaju ulje nefunkcionira  :misli: bebiga može biti onda i to jer znam kad mi je prijatelj iskljucio slucajno taj "anti dive" ako se tako zove i da se skroz drugacije ponasao motor
Na dva razlicita gpx se nije nitko žalio na to lelujanje
 
gastajbarter said:
mijenjaj motor za nesto novije po mogucnosti :wink:
nemam vremena...a vrijeme je novac...
al zato imam novih ležajeva na tavanu kolko oš :mrhappy:


strasilo said:
ja dok ne otvorim neku tvoju temu, uopće neznam kakvih imam problema na motoru ...  :misli:
šta ???


STobulj said:
Kažu inace za tvoj motor kad je prednja guma u racku da je to skroz drugi motor zbog 16" trese,vibrira...... a sad ti kažeš da tebi uopce prednje vcilice koje pumpaju ulje nefunkcionira  :misli: bebiga može biti onda i to jer znam kad mi je prijatelj iskljucio slucajno taj "anti dive" ako se tako zove i da se skroz drugacije ponasao motor
Na dva razlicita gpx se nije nitko žalio na to lelujanje

da...trese i vibrira zbog prednje gume ko blesav...al to je oko 60 kmh se događalo...kad pustim ruke i kad sam u zavoju...
promjenio prednju gumu...sve 5 (y)

al ovo se događa na visokim brzinama...

e sad...de malo preciznije s tim pumpanjem ulja...
kolko ja znam, u vilicama nema nikak vog pumpanja dok ne počnem kočit...
dakle...ak se vozim 200, svejedno je jel anti dive radi ili ne...

anti dive se nalazi samo na jednoj vilici i aktivira se na isti način ko i štop svjetlo ( misilm da čak koristi isti prekidač ), a kad se aktivira, onda otvrdne jedan štap u vilici tak da na kočenju prednji kraj manje propada...
kažem, u service manualu piše da je zbog prednjih ležajeva...al nisam još probao odkak sam ih zamjenio

slika iz service manuala:

12. poor handling or stabilitiy => handlebar shakes or vibrate excessievly => točka 4. :wink:
 
darQ said:
e sad...de malo preciznije s tim pumpanjem ulja...
kolko ja znam, u vilicama nema nikak vog pumpanja dok ne počnem kočit...
dakle...ak se vozim 200, svejedno je jel anti dive radi ili ne...

anti dive se nalazi samo na jednoj vilici i aktivira se na isti način ko i štop svjetlo ( misilm da čak koristi isti prekidač ), a kad se aktivira, onda otvrdne jedan štap u vilici tak da na kočenju prednji kraj manje propada...
kažem,

Možda si i u pravu ali budem provjerio kod prijatelja dali njemu dodatno otvrdnu vilice nakon što da kontakt ili.... jer ne znam zašto mi je to ostalo u glavi iako se možda varam
 
darQ said:

pa to, da nisam ovo pročitao, nebih ni znao da je to problem... a ja mislio da je to normalno ..  :misli:
 
strasilo said:
pa to, da nisam ovo pročitao, nebih ni znao da je to problem... a ja mislio da je to normalno ..  :misli:

a zato ti onak krivudas po cijeloj cesti kad se vozis  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
il ima i neki drugi razlog  :misli: (  :drunk: )
 
strasilo said:
pa to, da nisam ovo pročitao, nebih ni znao da je to problem... a ja mislio da je to normalno ..  :misli:
Bruce said:
a zato ti onak krivudas po cijeloj cesti kad se vozis  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
il ima i neki drugi razlog  :misli: (  :drunk: )

et viš...
ev danas mi brat kaže da je on jučer vozio 210 i da niš nije lelujalo...
kaže da se radilo o istoj cesti...

ŽIVIO SERVICE MANUAL  :peace:
 
Meni se to na Ktm-u događa redovito ali eto primjetio sam da je jaće izraženo kada nisam u kombinezonu kožnom i full utegnut itd,kao da motor ide lijevo desno,kao osmica bi najbolje rekao,jednostavno ja se nekak namjestim prema nazad malo više i sagnem se te opustim ruke i la tutto gas,sve nestaje.