Stanje hrvatskog moto sporta (prije i danas)

Tko je kriv za loše stanje hrvatskog moto-sporta?

  • Hrvatski motociklistički savez (zbog slabe organizacije i promocije moto-utrka)

    Votes: 0 0.0%
  • Slab interes medija (televizije,novina...) koji nedovoljno rade priloge o moto-utrkama u Hrvatskoj

    Votes: 0 0.0%
  • Ljude ne zanima Hrvatski moto-sport

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    0
  • Poll closed .

Mislav Perkusic

New member
Ovu temu sam otvorio zato što sam naprosto i blago rečeno razočaran stanjem u kojem se nalazi hrvatski moto-sport,zanimaju me vaša mišljenja o ovom ozbiljnom problemu.Smatram da se mi motoristi,trkači,bikeri...i svi ostali trebamo potruditi da čelni ljudi HMS-a uvide veličinu situacije
 
Definitivno ima ljudi koje zanima moto sport u hrvata.
HMS je velikim djelom kriv kaj se moto sport ne razvija onak kak bi trebalo, ali dok tamo ne bude korjenitih promjena...od toga ništ. Glavno da je foteljica udobna i da oni dobijaju svoje "mizerne plačice".
A o novinama i TV da ne pričamo. Čast izuzecima koji nekaj pokušavaju napravit, ali to su tek mali koraci. Jer povrača mi se kad vidim da se i u sportskim novostima piše i razglaba o ubojstvu nogometnog managera i onom njegovom dužniku...a o moto sportu ništ. 'bemti Sportske Novosti :evil:
A problem svega je naravno lova...nje se ne vrti dosta da bi se zainteresirala neka budaletina u redakciji koja naređuje ko bu kaj delal, i naravno sineki koji se bave najvažnijom sporednom stvari na svijetu. Jer je važnije da novinar prati pionirsku momčad gdje igra šefov mali, i to još pukne na pol strane.

Nekome očigledno paše i da Grobnik propada, iako se uz znatna ulaganja sredstva mogu vrlo brzo vratiti. Al jbg...to ti je naš HR jal...ak nemrem ja zaradit, nebuš ni ti...pa ti onda bacam klipove pod noge.
 
ne znam ko je vlasnik ove nove staze u marofu, al recimo su za pocetak mogli napravit postenu stazu koja bi recimo bila konkurencija grobniku, a ne ovu minijaturu za go-karte. Ne kuzim kolko je to jos trebalo novaca odvojiti pa napravit posteno zdanje. Da ne pricam koliko su kratkog razmisljanja i kolko bi im se taj projekt isplatio. Citma motosvet forum i ne vjerujem koliki interes vlada za tu stazu makar decki nisu svjesni da iz druge brzine nemres izac na njoj.
Imamo jednu jedinu stazu na kojoj se vozi, a ljudi riskiraju zivote vozeci zamislite PRVENSTVO HRVATSKE po nekim gradskim ulicicama.
jad i bijeda, a sve su krivi lokalni mocnici ili pak ljudi koji se upustaju u neke projekte kojima nisu dorasli.
 
Postoji plan da se staza u Novom Marofu produži, ali ona je prvenstveno i zamišljena kao karting staza.

Na Mislavovu anketu teško je odgovoriti jer svi ponuđeni odgovori sadrže dio odgovora na problem. Mislim ipak da prvenstveno količina love koja se vrti oko motociklizma još nije dosegla kritičnu masu, a kad je dostigne i moto sport će lansirati u medijski poželjne, a onda će se i vrijedne pčelice iz saveza početi skupljati oko meda.

Odnosno, muhice oko ....
 
Banalnim zbrajanjem brojčica lako se dođe do osnovnih pokazatelja zarade love od jednog GP (barem prema brojčicama koje su bile nekada)

na utrku dođe oko 100 000 gledatelja....i potroši otprilike
15 eura karta
15 eura klopa i pijača na utrci, benzin i sl...

100 000 x 30 = 3 000 000 eura

dalje...
iz iskustva sa dosadašnjih utrka znamo da je oko 20 000 gostiju (gledatelja utrka iz inostranstva bez Slovenaca) boravilo na prostoru Istre, Kvarnera, otoka , Novog, Crikvenice itd..od 3 do 7 dana i da je prevedeno u današnje cijene trošilo otprilike

120 eura (nekad 120 maraka) za smještaj, boravak, kupovina, restorani, i ostale usluge...

20 000 x 120 = 2 400 000 eura

Sad već polako dolazimo do neke zarade od

3 + 2.4 = 5,4 mil eura

ajmo dalje tv prijenosi , reklame, najam prostora uz pistu, promotivne akcije za vrijeme GP-a itd... donose slijedećih 2 mil eura (prema cijeama koje ostvaruju npr. česi na svom GP-u)...
pa ispada :

5,4 + 2 = 7,4 mil eura

to je otrilike osnovna zarada samo od jednog GP-a (uzimajući skromne cijene u odnosu na cijene na ostalim utrkama vani) a cijela nogometna liga hrvatske uključujući sve utakmice prvenstva i kupa u tijeku cijele godine nemože zaraditi ovu lovu ni teoretski...

Naravno da postoje i troškovi ali ni približno zaradi....

pa sad nek mi netko kaže da se ne isplati....
 
Iz nekog drugog filma sam pa nemrem kvalificirano suditi o ovoj temi, ali reći ću samo jedno.
Prvi puta sam bio na Grobniku negdje 1987. Drugi puta 2005. No tamo kao da je vrijeme stalo, sve mi je izgledalo nakon 18 godina apsolutno isto, da ne kažem još tužnije i jadnije. Naravno, govorim o ambijentu, ne o utrkama.
 
2 baxy: Znaš li koliko treba uložiti u Grobnik da bi bio sposoban "ugostiti" GP cirkus?

2 Grawe: raspitaj se za cijenu asfaltiranja po kvadratu, a onda i za cijenu pripreme za asfaltiranje. A onda uzmi u obzir da to ne radi Bernie Ecc...
A di je tu još ostatak koji treba biti uz stazu...

A sad gledaj ovako...po nekim dostupnim podacima, kada se planiralo daleke 1972. godine da bu se delala staza u Sv Nedelji, troškovnik je izgledal 99.402.500,00 ondašnjih dinara.
Aj sad probaj preračunat to u današnju lovu :mrgreen:
 
Ok ali to bi se sigurno kroz 2-3 sezone isplatilo
inace to nitko nebi radio
 
Bandit said:
2 baxy: Znaš li koliko treba uložiti u Grobnik da bi bio sposoban "ugostiti" GP cirkus?

2 Grawe: raspitaj se za cijenu asfaltiranja po kvadratu, a onda i za cijenu pripreme za asfaltiranje. A onda uzmi u obzir da to ne radi Bernie Ecc...
A di je tu još ostatak koji treba biti uz stazu...

A sad gledaj ovako...po nekim dostupnim podacima, kada se planiralo daleke 1972. godine da bu se delala staza u Sv Nedelji, troškovnik je izgledal 99.402.500,00 ondašnjih dinara.
Aj sad probaj preračunat to u današnju lovu :mrgreen:


Naravno da treba uložit sad gledano nemoguću lovu ali zamisli koliko je trebalo uložit 1978 kad se trebalo sve napravit skroz novo.
No dobro nema veze...ja sam samo probao bacit neke osnovne brojčice na papir da se dobije bar neki osjećaj kolko je otprilike prihod ....bez rashoda
Ulaganje u pistu i objekte je stara priča ali mi nemamo ni homologirane ljude za recimo jednu utrku GP-a ...a riječ je o dosta ljudi koje bi trebalo poslat van da steknu licence.

Ma ustvari bolje da ništa ne pišem jer nema kraja......kratko i jasno.....ZBOGOM GP ZA SVA VREMENA I SAMO MI JE ŽAO MLAĐE GENERACIJE ŠTA TO NEMOGU DOŽIVJETI
 
baxy said:
Banalnim zbrajanjem brojčica lako se dođe do osnovnih pokazatelja zarade love od jednog GP (barem prema brojčicama koje su bile nekada)

na utrku dođe oko 100 000 gledatelja....i potroši otprilike
15 eura karta
15 eura klopa i pijača na utrci, benzin i sl...

100 000 x 30 = 3 000 000 eura

dalje...
iz iskustva sa dosadašnjih utrka znamo da je oko 20 000 gostiju (gledatelja utrka iz inostranstva bez Slovenaca) boravilo na prostoru Istre, Kvarnera, otoka , Novog, Crikvenice itd..od 3 do 7 dana i da je prevedeno u današnje cijene trošilo otprilike

120 eura (nekad 120 maraka) za smještaj, boravak, kupovina, restorani, i ostale usluge...

20 000 x 120 = 2 400 000 eura

Sad već polako dolazimo do neke zarade od

3 + 2.4 = 5,4 mil eura

ajmo dalje tv prijenosi , reklame, najam prostora uz pistu, promotivne akcije za vrijeme GP-a itd... donose slijedećih 2 mil eura (prema cijeama koje ostvaruju npr. česi na svom GP-u)...
pa ispada :

5,4 + 2 = 7,4 mil eura

to je otrilike osnovna zarada samo od jednog GP-a (uzimajući skromne cijene u odnosu na cijene na ostalim utrkama vani) a cijela nogometna liga hrvatske uključujući sve utakmice prvenstva i kupa u tijeku cijele godine nemože zaraditi ovu lovu ni teoretski...

Naravno da postoje i troškovi ali ni približno zaradi....

pa sad nek mi netko kaže da se ne isplati....

evo ovo si se malo zabunil. pošto mi stari radi na televiziji znam da reklamu i prijenos plača uprava staze ili kak se več to zove a ne televizija.

jer koja bude televizija plačala da prenosi nešto? :wink:
 
Stone said:
jer koja bude televizija plačala da prenosi nešto? :wink:

Daj ne lupaj. Možda si u slučaju Grobnika u pravu, a u svim ostalim slučajevima TV kuće se itekako bore za prava prijenosa nekih važnijih (sportskih) događaja i za to izbroje masnu lovu organizatorima, menadžerima događanja ili vlasnicima licence.
 
101 said:
baxy said:
.....ZBOGOM GP ZA SVA VREMENA I SAMO MI JE ŽAO MLAĐE GENERACIJE ŠTA TO NEMOGU DOŽIVJETI

Mislim da je pitanje hrvatski moto sport , a ne gp !!!

Imaš pravo al piše prije i danas....a GP je bio jedan veći segment toga recimo prije.

Danas je recimo jako pozitivno što je napravljena jedna nova auto-moto kross staza na Rupi i radi super, organizacija je ok, odaziv publike izvrstan...dakle hoda.
 
Freshman said:
Stone said:
jer koja bude televizija plačala da prenosi nešto? :wink:

Daj ne lupaj. Možda si u slučaju Grobnika u pravu, a u svim ostalim slučajevima TV kuće se itekako bore za prava prijenosa nekih važnijih (sportskih) događaja i za to izbroje masnu lovu organizatorima, menadžerima događanja ili vlasnicima licence.

ček malo veliš da se telka dere da prenosi nekaj za kaj nebudu dobili pare?? ajde se skuliraj malo...

uvjek se ide na zaradu :wink:
 
Televizija kupuje pravo prenosa od vlasnika TV prava (Dorna,Flamini,Eclestone,motosavezi) a vlasnik staze ili organizator placa takodjer vlasniku TV prava da se utrka odrzi a to nisu male pare ,dakle nije samo broj ulaznica pomnoziti sa cijenom ulaznice :?
 
opa opet smo na temi gradnje staze :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: a koliko smo samo rijeci na to potrosili.

U kratko, staza kosta 20 mil eura, manifestacju poput GP-a je tesko doniti a bilo kakav drugi cirkus ne puni gledaliste sa brojkom vecom od 20000. Sad vi racunajte koliko vas volja :)
 
Nije samo HMS u banani nego opcenito cijeli Hrvatski auto-moto sport pa rekao bih cijeli Hrvatski sport opcenito. Razloga je vise,a glavni razlog je lova. Da bi neki sport privukao gledatelje,sponzore, TV kuce, mora uz atraktivnost imat i masovnost. Sta ces na nekoj utrci di se ganja 6 ljudi po stazi na 4 utrke i te sve cetri utrke na Gorbniku. (Ovo 6 ljudi shvatite kao opis,a ne egzaktan broj). A tako mali broj natjecatelja je zbog nedostatka para. Svi koje se utrkuju (bez obzira da li je u pitanju auto,motor,karting,skuter) 99% love daju iz svog džepa. Ljudi izdvajaju za zabavu i hobije visak love, a kad je ekonomska situacija teska onda uglavnom zadovoljavaju svoje egzistencijalne potrebe. Pojedinci pokusavaju nesto (kao recimo nova karting staza u Marofu) i to je za svaku pohvalu. Zalosno je da recimo Zagrebacki sportski savez izdvaja milijone kuna za propale klubove i objekte poput Dinama i CIbone,a ne zeli dati ni 10 000 kn za organiziranje biciklisticke utrke po kvartovima.A da se sportu lose pise vidi se po tradicionalno jakim i masovnim sportovima poput nogometa,kosarke,rukometa gdje dolazi na tekmu Zagreb-Kamen Ingrad 200 gledaoca. Kad sam ja trenirao nogomet na nase tekme (klinci 12 godina) dolazilo je 300 ljudi. Tu nije u pitanju masovnost nego kvaliteta. Kome se da gledat preplacene nogometaske "zvijezde" koji ne znaju i ne mogu trcat po terenu.
Dok god Hrvatskoj ne krene na gospodarskom planu nema ni moto-sporta. Svaka cast svima koji se utrkuju i trose veliku lovu za to da bar odrzavaju moto-sport na zivotu dok ne dodje neki bogati Abramovic pa ne sagradi stazu i ne organizira neki kup.
 
E vidiš, moram ti odgovoriti.Djelomično si u pravu iako je za stanje u Hrvatskom sportu najodgovorniji loš zakon o ulaganju u sport koji ne daje sponzorima gotovo nikakve olakšice da bi se spriječilo pranje love.
Ali problem je i u nama samima.U ovoj Hrvatskoj svi su protiv svega i svi znaju sve ali isto tako niko ništa ne poduzima.
Ja na te stvari gledam drukčije.Od nas koji to volimo (ako volimo) treba poteći inicjativa.
Zapitajmo se šta smo mi učinili da pokušamo promijeniti nešto.
Da li se naš pokušaj svodi samo na razmišljanje o tome i eventualno jadikovanje.
I kako da Hrvatskoj krene na gospodarskom planu kad svi jednostavno kukaju i puštaju da uvik isti sjede u foteljama i stavljaju lovu u svoj đep.
Naravno, ovo nije upućeno tebi, svima je upućeno.
Šta mi ljudi radimo da nam u Hrvatskoj pa tako i u Hrvatskom moto sportu bude bolje?
Možda možemo pojedinačno vrlo malo ali ako i to malo ne napravimo kako možemo očekivati napredak.
Eto malo razmišljanja, nije upućeno nikome osobno, nego svima nama.