Stans Express - Put u Centralnu Aziju 2017

Mali_r

Member
Pozdrav ekipa,

prije 5 dana smo krenuli iz Varaždina i trenutno smo u Kazakhstanu. Cilj nam je Kirgistan. Inicijalni plan je uključivao i Altaj u Sibiru, ali zbog viznih ograničenja, morali smo skratiti za 2 tjedna. Ja imam ograničenje od 30 dana za dvokratnu vizu za Rusiju. Računa se od prvog ulaska do zadnjeg izlaska. Larisa ima ograničenje od 5 dana za prolazak kroz Kazakhstan jer je dobila samo transitnu vizu. Tako tih 10 dana tranzita i par dana za protutnjat Rusiju, ostavlja samo dva tjedna za Kirgistan. Zbog svega toga, ekspres u nazivu. Ovako je izgledao naš ekspres do sada:
Dan 1 - Varaždin - Lavov (UA)
Dan 2 - Lavov - Kijev
Dan 3 - Kijev - Kursk (RU)
Dan 4 - Kursk - Saratov
Dan 5 - Saratov - Uralsk (KZ)

Upravo se pakiramo i danas imamo namjeru stići do Aktobea. Pišem brzinski pa ću naknadno još dodati detalja o motoru, cestama i sl. Do tada, Larisa prilično ažurno drži facebook stranicu koju smo otvorili za dijeljenje dogogovština s prijateljima i svima koje zanima ovakva avantura. Ovo je link na javnu stranicu https://www.facebook.com/StansExpress/, a tvrtka Mobilisis nam je omogućila satelitsko praćenje putem ove stranice https://stans-express.mobilisis.hr/

Pozdrav iz Kazakhstana!
 
Zanimljivo putovanje, baš ste me zainteresirali odabranom rutom. Jos vise kako će sve to podnijeti Honda.
Podrška od mene i sretno !


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Stari mislim da više dupe krpi nego što Honda pati....bote da ju nisam probao ne bi znao kakav ti je to Zen bajk  :021:
Sretno i piši  (y)
 
Pozdrav svima,

sretno smo se vratili. Više detalja čim uhvatim malo vremena. Najvažnije, Honda NC700X je odradila zadatak savršeno. skoro 14 tisuća kilometara bez i najmanjeg problema. Imali smo jedan gumidefekt, ali u selu gdje smo našli i vulkanizera pa je problem za čas otklonjen. Nekakvih 800 km makadama i dosta više lošeg asfalta. Gume su pri kraju, ali nije ni čudo nakon gotovo 20 tisuća km. Mislio sam da ću ih morati mijenajti negdje na putu, al srećom nije trebalo. Potrošnja točno 3,79. Dvoje na motoru i hrpa prtljage. Puno je drugih dojmova, ali ovdje na forumu, motor bi izdvojio kao prvu informaciju koju želim podijeliti. Još ne mogu vjerovati da ni sijalica nije otkazala. Facebook link koji sam objavio na početku je još uvijek aktivan. Tko je nestrpljiv, fotke i tekstove može potražiti tamo. Stranica je javna i ne treba FB račun za pregled. Evo par slika ovom prilikom


 

Attachments

  • BHJcg.png
    BHJcg.png
    943.1 KB · Views: 375
  • L15hq.jpg
    L15hq.jpg
    320 KB · Views: 518
  • 20525683_1145190842291530_6031107660403462447_n.jpg
    20525683_1145190842291530_6031107660403462447_n.jpg
    72 KB · Views: 477
fantazija....
detalje pogledao na fb, nešto malo teže opisivo samo slike...
uglavnom fantastićno....
 
odlicno  (y)
 
Evo malo više detalja. Prvo ću napisati nešto o pripremi i organizaciji, a onda kasnije o motoru i detaljnije o samim lokacijama.

Već duže vremena smo imali želju otputovati motorom u Centralnu Aziju. Ove godine su se zvijezde poklopile i za razliku od ostale ekipe kojoj je pao mrak na oči kad su dobili obavijest da usred sezone godišnjih odmora treba otputovati u Kirgistan i odraditi nešto, meni je bilo kao da sam dobio jackpot. Pomoglo je financijski jer sam imao plaćene troškove za tih tjedan radnih dana u Bishkeku. Al najviše od svega mi je značilo da mogu spojiti 6 tjedana u komadu. Jer inače više od 3 tjedna u komadu ne mogu dobiti. Ovako je bilo 3 tjedna prije posla, posao i drugi dio godišnjeg nakon toga. Prilika koja se ne propušta.

Razmatrali smo razne opcije. Meni najdraža i najizglednija je bila otići do Altaja u Sibiru i onda se spustiti u Stanove. Ona najoptimističnija varijanata je uključivala Altaj, Stanove, Pamir i onda krug kući preko Irana i Turske. Sanjarenje je prekinuto kad smo počeli ganjati vize. Supruga je BiH državljanka pa samo morali ganjati dvije različite linije viza. Iran, polog za motocikl, Turkmenistan, Uzbekistan, Kazakhstan, ambasada Beč, Rim, Pariz... Previše zafrkancije jer nigdje ne bi mogli ostati duže od par dana. U idealnim uvjetima, trebalo je skoro 2 mjeseca za putovanje, a toliko nismo imali. Tako smo lakše podnijeli krnji plan puta, a i ove dvije osnovne vize koje smo trebali (RU, KZ) su nas dovoljno napatile. Za rusku vizu trebao sam rezervacije svih hotela unaprijed i potvrdu turističke agencije iz Rusije. Na potvrdi su bili upisali neke krive podatke tako da sam morao čekati ispravke i sve se rasteglo da smo na kraju morali tražiti vizu po ubrzanom postupku. S druge strane, kazakhstanska viza za Larisu se također zakomplicirala. Bez obzira na pozivno pismo od prijatelja iz Kazakstana, ambasada je priznavala samo pozivno pismo od turističke agencije i potvrdu o turističkom aranžmanu. Niti jedna agencija nam nije htjela proforme izdati potvrdu s detaljima aranžmana. Nikakaav aranžman nismo htjeli jer smo ionako svojim vozilom i hoćemo ići kud sami želimo. Na kraju smo uspjeli dobiti dvokratnu vizu od maksimalnog trajanja 30 dana za Rusiju i dvije tranzit vize od maksimalno 5 dana za Kazakhstan. To nam je prilčno ograničilo izbor i plan se sveo na ekspres dolazak do Kirgistana, boravak 2 tjedna u Kirgistanu i ekspres povratak kući. U Rusiju smo morali napustiti u roku 30 dana od prvog ulaska. Ne ostavlja puno dana za proći Rusiju, Kazakhstan i uživati 2 tjedna u opuštenom ritmu u Kirgistanu. Postavili smo si sami uvjet da u Kirgistanu ostanemo najmanje 2 tjedna. Realno, više od toga nisam ni mogao dobiti slobodnih dana, a i financije su bile ograničene tako da mi je u jednu ruku i odgovaralo da me netko potjera kući. Al ovo je bilo najmanje tjedan dana kraće od onog što smo htjeli. Od toga što smo na kraju imali na raspolaganju sam nastojao napraviti plan da ipak nešto vidimo i doživimo kroz zemlje koje ekspres prolazimo. Nije nam bilo dosadno niti jedan dan i mislim da smo dobro iskoristili vrijeme.
Ako izuzmem neke planinske dionice u Kirgistanu i stranputice u Ukrajini na koje nas nitko nije tjerao, ovo naše putovanje se može odraditi bilo kakvim motorom. Ceste su 70% nove ili u vrlo dobrom stanju. Ostalo se može proći s malo većim oprezom. Najkritičnije su bile dionice koje su trenutno u izgradnji. Al i to će iduće sezone sve biti gotovo i bit će milina proći novim cestama.
Radi se o tjednima putovanja pa trošak nije zanemariv, al mislim da se s dobrim planiranjem može relativno jeftino proći. Gorivo je svugdje jeftinije nego kod nas i cijene u trgovinama i restoranima su osjetno niže nego kod nas. Gorivo u Kazakhstanu je ispod 3 kn/l. Birali smo lijepa mjesta za spavanje i najskuplje je bilo 45 eura, al to je bilo u Bishkeku i u sklopu posla. U prosjeku smo plaćali 15-20 eura za dvoje. Može još puno jeftinije, ali nismo riskirali i birali smo mjesta s osiguranim parkingom. Imali smo i 4 noćenja preko couchsurfinga. U većim mjestima i to funkcionira. Nosili smo šator i vreću za spavanje. Šator nismo nigdje koristili, a vreću za spavanje smo samo trebali u planianarskom domu kad smo penjali vrh Učitelj. Da, to planinarenje možda nije bilo tipčno za moto putovanje i zbog toga smo imali dodatnu komplikaciju s prtljagom. Trebalo je spakirati planinarske cipele, štapove za hodanje i još neke sitnice. Kad se uzme da smo još nosili foto opremu i dron, trebalo je umijeće to sve spakirati na motor. Nekako smo uspjeli. Na planinarenju smo imali nekakv hibrid planinarske i moto opreme. Ja sam izgledao posebno smiješno, al nema veze. Sve je bilo funkcionalno i nužno jer bez toga svega se ne bi uspio popeti na 4530 mnv po minusu i snijegu. Hm... što još reći o organizaciji. Samo na 2-3 mjesta smo morali plaćati gorivo gotovinom, ostalo je sve bilo na karticu i ne treba nositi hrpu gotovine. Smještaje smo većinu rezervirali i platili preko neta ili karticom. Čak sam i kaznu zbog vožnje po nogostupu platio kreditnom karticom na licu mjesta :) U Kazakhstanu treba kupiti dodatno osiguranje za motocikl jer nije uključeno u zeleni karton. Da se pregovarat oko cijene i mi smo u dolasku išli preko jedne male granice gdje nije bilo osiguranja za kupiti pa smo riskirali cijeli prolazak Kazakhstana bez osiguranja, a u povratku smo kupili osiguranje u trajanju 15 dana za 10 eura. U Kirgistanu ne treba osiguranje jer ga nitko nema. Nemaju obaveznog osiguranja. Na licu mjesta se dogovara tko kome trea platiti ako se desi nesreća. Srećom, to nismo iskusili. Rusiju i Ukrajinu pokriva zeleni karton. Za navigaciju, imao sam spremne karte koje sam naručio na Amazonu, ali sam ih koristio samo u par razgovora s drugim putnicima. Navigirali smo se isključivo Garminom - do Ukrajine Garmin mapom Europe, a dalje Open Street mapama i točkama interesa (benzinske, restorani...) koje sam skinuo s Horizons Unlimited stranice. Točke interesa su bile prilično precizne i puno su mi pomogle kod planiranja idućeg tankanja i sl. Neka mjesta su bila osjetljiva i generalno, sve udaljenosti su puno veće nego što smo ovdje navikli. Ništa neobično imati 200 km do iduće benzinske. Jedna dionica je bila čak 403 km između benzinskih. Al tamo kilometrima treba dati manju težinu. Čist posla preći 200 km kad je cesta ravna dokle ti pogled seže i kroz 3 sela prođe. Idući post će biti o pripremama motora. 
 
HONDA NC700X

Nešto o motoru i preinakama za put. Do par mjeseci prije puta nisam imao pojma o NC niti o Hondi općenito. Zadnjih deset godina su bila tri BMW-a. Pošto sam uglavnom sam radio svo održavanje, online vrijeme sam trošio na istraživanje BMW mikrosvijeta. Drugo me uopće nije intesiralo. Zadnji BMW je bio R1200RT. Velik, brz, udoban. Bio je i pouzdan. S njim smo bili najdalje u Norveškoj i to bez ikakve posebne pripreme. Trebalo je 3 dana da sebe spakiramo, a na motor nisam ni pomislio. Bio mi je drag, al već neko vrijeme sam želio nešto drugo. RT-om sam se morao držati asfalta i često sam bio u situaciji da pomislim kud ovaj makadamski put vodi i sigurno je dobar pogled odozgo. Put u Pamir nije dolazio u obzir. Prvi izbor je bio naravno GS. Promjena modela pa nabavka sve potrebne dodatne opreme. Vrtio sam kalkulacije i znao sam otprilike koliko trebam da sve dovedem u red i otputujemo u Centralnu Aziju. Ljeto je bilo za čas, a ja još nisam bio prodao RT-a, a za ostatak love nisam imao pojma kako ću namaknuti. Trebalo mi je vremena da dođem na ideju da mi zapravo ne treba BMW da odem na kraj svijeta. Tad sam još sam imao predrasude prema cestama kojeme čekaju i zaključio sam da je što jednostavniji i jeftiniji motocikl zapravo najbolji izbor jer ionako neću imati visoke brzinske prosjeke. Razmišljao sam o nekim starijim enduro modelima za sitnu lovu, al opet mi je bilo rizično s nepoznatim i starim motorm krenuti za 2 mjeseca na ovakav put. Bilo je i ideja da kupim novi Versys 300, al još ga nije bilo u salonima. Gledao sam i Tiger 800, al polovan me na kraju dođe kao i BMW pa nisam napravio nikakvu računicu. U tom svemu, našao sam usporedni test Honde NC. Zapravo, pažnju mi je privukla jedna glupost. Nije glupost, praktčna sitnica - spremište za kacigu na mjestu gdje bi inače trebao biti tank. Pročitao sam par tekstova i našao samo riječi hvale. Redovni servisni intervali su svakih 12 tisuća za ulje, a 24 tisuće za filter zraka. Mašinu dovode u vezu sa mašinom iz Honde Jazz. Koliko je istine u tome, ne znam, al vrti se do maksimalnih 6500 o/min. Činilo mi se da je ova Hondina mašina od 700 cc, 2 cilindra i 35kw puno izdržljiviji stroj nego nešto od 300 cc što sam ranije razmatrao. Odluka je pala i za 10 dana sam već našao nešto interesantno u njemačkom oglasniku. Kupio sam motor bez da sam ga uopće išao pogledati. Prijatelj iz Njemačke je otišao, dao polog, a ja sam s jednom našom firmom dogovorio prijevoz. Za 3 dana motor je već bio na moj adresi u Varaždinu (ako koga budu interesirali detalji o prijevozniku, nek se javi). Honda NC700X, 2012.g., prvi vlasnik i uredna servisna knjižica. Nakon prodaje BMW-a, ostalo je još hrpu para za opremit motor i sam put. Bilo je nepunih 2 mjeseca do polaska.

Od motora nisam imao nikakvih očekivanja po pitanju udobnosti i performansi. Sjedala su bila tvrda, ovjes također. Zaštita od vjetra loša. Puno je trebalo poboljšati po pitanju udobnosti. Ono što me je oduševilo je potrošnja od samo 3,5 litara i to bez ikakvog razmišljanja o štedljivosti. Motor je u startu imao grijane ručke, zaštitu motora, hladnjaka i rukohvata i dodatnu 12V utičnicu. Sam sam još dodao viši vjetrobran i dodatni spojler. Tek je dodatni spojler dao zadovoljavajući rezultat. Kupio sam udobnija gel i grijana sjedala. Na kraju je to možda bilo suvišno jer su AirHawk jastuci na napuhavanje cijelo vrijeme bili na sicevima i možda bi bila ok kombinacija i sa standardnim sicevima. Larisi sam na kofer morao improvizirati nekakav naslon jer ju je kod većih rupa kofer znao zveknuti po leđima. Znao sam da nas čeka dosta makadama pa sam ugradio alu zaštitu podvozja, adaptere kojima sam povećao visinu od tla (20 mm naprijed i 35mm nazad) te ugradio YSS ventile u prednje vilice čime je motor postao mirniji i sigurniji na neravninama. Sportski auspuh isto računam u sigurnosnu opremu jer originalni auspuh ima ugrađenu stealth tehnologiju i praktično je nečujan :) Htio sam da drugi vozači znaju kad im se približim. Zadnji dan prije puta su mi stigla i LED dodantna svjetla. Ranije sam bio kupio nosače i alu kofere. To je bilo to od priprema motora. E da, ugradio sam i naljepnice :) Tražio sam još majstora koji bi mi mogao izraditi kutiju za alat i nosač kanistera goriva. Na kraju sam alat nosio u dvije obične torbice koje sam fiksirao trakama ispod top casea i bočnog kofera, a nosač za dva mala kanistera od po litru i pol sam sam izradio koristeći metalne L profile i metalnu traku s rupama za šarafe. Gorivo srećom nisam nigdje trebao osim za čišćenje bitumena koji polijevaju po cestama i ne zatvaraju promet dok to rade. Na jednom mjestu sam vozio iza kombija koji mi je nabacio toliko katrana da mi se nije vidjelo ni upaljeno svjetlo. Samo je benzinom išlo dolje. Štedljivom vožnjom tank od 14 litara je imao doseg preko 400 km tako da nije bilo brige na kritičnim mjestima i gorivo koje sam ponio iz Hr sam na kraju i vratio kući.

Zadnjih mjesec dana prije puta sam se bio sjetio tražiti i sponzore. Nije me ništa drugo interesiralo nego samo da netko iz Honde napravi servis i prekontrolira motor prije puta. Pisao sam generalnim zastupnicima Rutingu u HR i AS Centru u Sloveniji. Svi su me kulturno odbili. Nakon toga sam se javio Dinamic Tradeu iz Čakovca koji je ovlašteni Honda zastupnik. Odgovor je stigao dan prije polaska. Nažalost, bilo je prekasno za servis prije puta jer sam sam već bio sve napravio, ali dogovorili smo se da naprave servis nakon povratka. Drugi sponzor je bila tvrtka Mobilisis iz Varaždina. Besplatno su mi ugradili i dali na korištenje njihov sustav za satelitsko praćenje vozila. To je bila prava stvar. Svi koji su brinuli gdje smo i kako smo su mogli u bilo kojem trenutku vidjeti našu trenutnu lokaciju i kako napredujemo i gdje odmaramo. Bez toga bi bilo puno više brige. Imali smo i trećeg sponzora, dr. Ivicu Škvorca :) Inače suprug od moje kolegice s posla. On nam je pripremio set neophodnih lijekova koje smo trebali za put. Hvala svim trima :)

S ovim svim preinakama, motor je bio više nego na visini zadatka. Redovno sam podmazivao lanac i kontrolirao razinu ulja. U ovih gotovo 14 tisuća kilometara, nisam primjetio nikakvu potrošnju ulja. Redovni servis sam rastegnuo za dodatnih 2000 km. Ulje je na kraju bilo staro samo mjesec i pola pa je valjda dodatni napor ok izdržalo. Mislio sam promijeniti ulje u Bishkeku, ali nisam našao odgovarajuće specifikacije. Odlučio sam da je ovo originalno ulje bolje nego da stavljam nešto van specifikacija. Krenuo sam na put s gumama koje su imale već 5000 iza sebe. Mislio sam da ću i njih morati mijenjati u Bishkeku. Tamo su još uvijek zdravo izgledale i evo nakon 20 tisuća, vrijeme im je za izmjenu, ali još nisu došle do graničnika.
Ne mogu opisati koliko sam pozitivno iznenađen ovim motociklom. Mislio sam da će se raditi samo o jednokratnoj upotrebi, al nakon ovoga, Honda ostaje kod nas i dalje. Potrošnja je zbilja mala. Na ovom putu je bila točno 3,79 l/100 km. Dvoje, natovareni prtljagom, gorivo upitne kvalitete, a ponegdje samo 92 oktana. Tempo 100-120 km/h, al realno ni ne možeš brže. Nigdje nije zaštucala. Jednom probušena guma i to je to od svih problema. Po povratku ne osjećamo nikakvu guzobolju ili križobolju. Kao da nismo nigdje ni bili. Da nas je motor bilo gdje iznevjerio imali bi velikih problema stići rokove za prelazak granica. Najveća dnevna kilometraža je bila 880 km, a redovno smo imali 500-600 km dnevnu kilometražu osim kad smo imali prelaske granica. Tad smo gledali da nije više od 400-500 km.
Da ne bude bez kritika prema motoru, tvornička verzija definitivno nije za ovakav poduhvat. Treba poraditi za na boljoj udobnosti i zaštiti. Al sa svim ovim preinakama, opet se ne radi o skupom motoru. Također, ne radi se o off-road motociklu. Mi smo s običnim cestovnim gumama imali nekih 800 km planinskih makadama. Par prelazak preko potoka. Na jednom mjestu voda je bila do sica. Više smo problema mali nizbrdo nego uzbrdo, ali opet sve smo sigurno prošli i nismo imali padova. Jesmo se prevrnuli pred ruskim carinikom kad je Larisa krenula s motora, a ja nisam spustio nogu. Al to nisu krive gume niti motor. Postoji i kombinacija 17" enduro guma za ovu Hondu. Da sam imao više vremena za pripremu, možda bi i to napravio (Continental TKC80 naprijed i Mitas E07 nazad).

Eto, malo poduži tekst o motoru. Honda NC je junak ove ekspedicije i moram joj odati počast.
 

Attachments

  • WhatsApp Image 2017-03-14 at 17.12.41.jpeg
    WhatsApp Image 2017-03-14 at 17.12.41.jpeg
    191 KB · Views: 302
  • 20170414_183506.jpg
    20170414_183506.jpg
    400.2 KB · Views: 278
  • 20170425_171700.jpg
    20170425_171700.jpg
    441.5 KB · Views: 272
  • 20170428_185518.jpg
    20170428_185518.jpg
    360.7 KB · Views: 217
  • 20170623_145901.jpg
    20170623_145901.jpg
    365.9 KB · Views: 331