Steta na Dominatoru

Sredju

Well-known member
Dominator koji sam nedavno kupio je prolupao i prozvecao. Krenuo sam redom u ustanovljavanju stete, nakon skidanja poklopca glave
sam vidio da je jedna klackalica, ispusni ventil na dekompresor strani, za jedan milimetar potrosena. Smjesna situacija je zbog toga jer je ona prva podmazivana od strane ulja, s te strane joj ulazi ulje u bregastu. Na bregastoj osovini je brijeg koji otvara taj ventil ostecen, posto brijeg ne nalijeze citavom sredinom na klackalicu. na njemu se formirala stepenica. Necu duziti sa svim koracima.
Steta izgleda ovako, oba sjedista ispusnih ventila su ispala, cilindar izgreban i klipnjaca je labava na spoju klipa i klipnjace. Izmjeren zazor izmedju klipnjace i bolcna klipa je 5 stotih u smjeru hoda klipa, najmanje. Glava i cilindar su na popravci. Cilindar ce dobiti promjer od 101.00 i za tu mjeru klip koji pase, wiseco ili wossner. Sto se tice klipnjace, povodom nje bih i pitao, kakva rjesenja se nude?
Zamjeniti klipnjacu na dominatoru prelazi moje sposobnosti. Dali moguce izbusiti klipnjacu dok je jos na motoru i napraviti veci bolcen?

pozz
Sredju
 
Koliko mi je poznato busenje klipnjace,tj.prosirivanje dosjeda nije rijesenje iz 2 razloga. Klipnjaca je cementirana i nakon busenja/prosirivanja bi trebala ponovo na cementiranje,a drugi razlog je naci odgovarajuci lezaj za istu,odnosno ako je piksna(klizni lezaj) pronaci odgovarajuci materijal za isti. Ja sam prerondao pola Slavonije u potrazi za fosfornom bronzom (od toga se rade) i nisam pronasao. Znaci ne preostaje ti nista nego skidat dolje,i zamjenit klipnjacu ili komp.radilicu.

Mislim da sam u pravu,ali uvijek ima pametnijih/iskusnijih....
 
Kj se zaista nije nis kuzilo u trenutku kada si ga (nedavno) kupovao?  :misli:
 
Sredju said:
Dominator koji sam nedavno kupio je prolupao i prozvecao. Krenuo sam redom u ustanovljavanju stete, nakon skidanja poklopca glave
sam vidio da je jedna klackalica, ispusni ventil na dekompresor strani, za jedan milimetar potrosena. Smjesna situacija je zbog toga jer je ona prva podmazivana od strane ulja, s te strane joj ulazi ulje u bregastu. Na bregastoj osovini je brijeg koji otvara taj ventil ostecen, posto brijeg ne nalijeze citavom sredinom na klackalicu. na njemu se formirala stepenica. Necu duziti sa svim koracima.
Steta izgleda ovako, oba sjedista ispusnih ventila su ispala, cilindar izgreban i klipnjaca je labava na spoju klipa i klipnjace. Izmjeren zazor izmedju klipnjace i bolcna klipa je 5 stotih u smjeru hoda klipa, najmanje. Glava i cilindar su na popravci. Cilindar ce dobiti promjer od 101.00 i za tu mjeru klip koji pase, wiseco ili wossner. Sto se tice klipnjace, povodom nje bih i pitao, kakva rjesenja se nude?
Zamjeniti klipnjacu na dominatoru prelazi moje sposobnosti. Dali moguce izbusiti klipnjacu dok je jos na motoru i napraviti veci bolcen?

pozz
Sredju
iz osobnog iskustva za Wiseco  (y)
 
@Maestral
dobra sumnja.
Kupio sam ga kao pokvarenog, tj. anlaser nije htio okretati motor dovoljno brzo sa povucenim choke i otvorenim frgicem, a bez gasa i bez choke je vrtio kao lud. (nova baterija)
Sto se tice klipnjace, klipnjaca kod dominatora nema bronzani lezaj, kao lezaj sluzi provrt u klipnjaci. Na spoju sa radilicom je iglicasti lezaj.
Ja sam se nadao popravci, ali da je bas sve u kanti za smece, toga se nisam nadao.
Popravke do sada, na glavi obradjeni utori sjedista ventila, otokarena nova sjedista, ugradjena nova sjedista, ventili ponovo ubruseni.
Cilindarbuksna je bila 101.00 sa JE klipom i 10.5 kompresijom, tako da je morala nova buksna od sivog liva koja je probusena na isti promjer, da ne moram ponovo dzetovati frgic. Orginalni promjer cilindra je 100.00. Samo ovaj put ce biti sa seriskom kompresijom, 8.3.


 
Pozz.
Pokusati cu drugo pitanje. Da li je netko ikad na ovako velikom jednocilindricnom motoru ugradjivao buksnu u klipnjacino gornje oko
koje nije za buksnu predvidjeno. Kolika bi trebala biti debljina zida te buksne da bi ona pouzdano sluzila kao lezaj?