stimanje platina

strasilo said:
šarafcigerom i "špijunima" ....  (y)
i rukama,al kako ih treba nesto okrenut treba mi objasnjenje da nastimam platine,ti moderator a tako neozbiljan-.......,
 
ajoooj .... :eek:hne:

za početak, jel znaš uopće šta su platine i kako izgledaju i gdje stoje ?

ako to neznaš, mani se ćorava posla..... a ako to znaš, onda vjerovatno znaš i da postoje oznake po kojima se štela i ako me pamćenje dobro služi, zazor na platinama bi trebao biti oko 0,8 ... ali ubi me ako se sjećam ...  :mrgreen: ... ja sam to ionako radio odokativnom metodom ..  :mrgreen:
 
strasilo said:
ajoooj .... :eek:hne:

za početak, jel znaš uopće šta su platine i kako izgledaju i gdje stoje ?

ako to neznaš, mani se ćorava posla..... a ako to znaš, onda vjerovatno znaš i da postoje oznake po kojima se štela i ako me pamćenje dobro služi, zazor na platinama bi trebao biti oko 0,8 ... ali ubi me ako se sjećam ...  :mrgreen: ... ja sam to ionako radio odokativnom metodom ..  :mrgreen:
pa one su ispod magneta,znaci 0,8 treba biti razmak,to mi je bilo potrebno da znam,odo sad radit.
 
pf.. ja i tata smo ih uvijek stelali metodom pokusaja i pogreski..  :LOL:
malo bi ih pomaknuo, probam, ako ne radi dobro vratim se nazad da jos malo pomakne i tako dok nebi apn-ac radio kako treba  8)
 
..ja.. said:
pf.. ja i tata smo ih uvijek stelali metodom pokusaja i pogreski..   :LOL:
malo bi ih pomaknuo, probam, ako ne radi dobro vratim se nazad da jos malo pomakne i tako dok nebi apn-ac radio kako treba   8)
eto sve dosad sam ih stimo al nikako da radi ko sto je prije radio,gas mi ne osjeca kako treba,i kad se vozim u bilo kojoj brzini nema da ono kad dadnes gas da zvizdi nego pucketa i pomalo uzima gas isto ko da samo pola gasa das....,
 
biber_cros said:
ljudi kako nastimat platine na tomosu apn4.

Za motore iz predhistorije, adekvatne metode ljudi koji su i tada već bili stari !

1. lagano počisti platine finim brusnim papirom, a ostatke "brušenja" počisti komadićem kartona navlaženog benzinom
2. podesi razmak između platina na cca 0.5 mm kod maksimalnog otvora ( podešavanje na vijcima nosača platina ).
    Nakon toga platine se više ( u pravilu ) ne diraju !
3. otpusti ploču koja nosi platine i svitke paljenja tako da se dade zakretati
    ( ne prelabavo - treba se dati zakretati , ali ne i klimati ! )
4. skini svječicu i zakretom radilice ( zamašnjaka/magneta ) dovedi klip u najvišu točku
5. "vrati" radilicu unatrag toliko da se klip spusti za 1.5 mm
6. zakretanjem i "finim cimanjem", dovedi ploču ( nosač platina i svitaka ) u položaj da se platine "tek žele otvoriti"
7. zategni ploču u prethodnom položaju
8. projvera 1: "cimaj" radilicu / zamašnjak / magnet oko položaja "naslućivanja početka otvaranja" platina,
    te iz tog položaja "šublerom" / ili šipkom kjluča za svječice odmjeri da li je pomak do najviše točke cca 1.5 mm
9. provjera 2: upali motor i promatraj u mračnom prostoru rad platina u cjelom području brzine vrtne.
    Platine ne smiju iskriti ( ako platine iskre, imaš problem s kondenzatorom )
10. provjera 3 : motor pod guzicu i vožnja. Samo hrabro s pokušajima.
    S vremenom ćeš steći osjećaj sto znači i kako Ti radi motor s 1.2 mm , a kako s 1.8 mm predpaljenja.



   



 
GeM said:
Za motore iz predhistorije, adekvatne metode ljudi koji su i tada već bili stari !

1. lagano počisti platine finim brusnim papirom, a ostatke "brušenja" počisti komadićem kartona navlaženog benzinom
2. podesi razmak između platina na cca 0.5 mm kod maksimalnog otvora ( podešavanje na vijcima nosača platina ).
    Nakon toga platine se više ( u pravilu ) ne diraju !
3. otpusti ploču koja nosi platine i svitke paljenja tako da se dade zakretati
    ( ne prelabavo - treba se dati zakretati , ali ne i klimati ! )
4. skini svječicu i zakretom radilice ( zamašnjaka/magneta ) dovedi klip u najvišu točku
5. "vrati" radilicu unatrag toliko da se klip spusti za 1.5 mm
6. zakretanjem i "finim cimanjem", dovedi ploču ( nosač platina i svitaka ) u položaj da se platine "tek žele otvoriti"
7. zategni ploču u prethodnom položaju
8. projvera 1: "cimaj" radilicu / zamašnjak / magnet oko položaja "naslućivanja početka otvaranja" platina,
    te iz tog položaja "šublerom" / ili šipkom kjluča za svječice odmjeri da li je pomak do najviše točke cca 1.5 mm
9. provjera 2: upali motor i promatraj u mračnom prostoru rad platina u cjelom području brzine vrtne.
    Platine ne smiju iskriti ( ako platine iskre, imaš problem s kondenzatorom )
10. provjera 3 : motor pod guzicu i vožnja. Samo hrabro s pokušajima.
     S vremenom ćeš steći osjećaj sto znači i kako Ti radi motor s 1.2 mm , a kako s 1.8 mm predpaljenja.



   
koji elaborat..bravo!
 
GeM said:
Za motore iz predhistorije, adekvatne metode ljudi koji su i tada već bili stari !

1. lagano počisti platine finim brusnim papirom, a ostatke "brušenja" počisti komadićem kartona navlaženog benzinom
2. podesi razmak između platina na cca 0.5 mm kod maksimalnog otvora ( podešavanje na vijcima nosača platina ).
   Nakon toga platine se više ( u pravilu ) ne diraju !
3. otpusti ploču koja nosi platine i svitke paljenja tako da se dade zakretati
   ( ne prelabavo - treba se dati zakretati , ali ne i klimati ! )
4. skini svječicu i zakretom radilice ( zamašnjaka/magneta ) dovedi klip u najvišu točku
5. "vrati" radilicu unatrag toliko da se klip spusti za 1.5 mm
6. zakretanjem i "finim cimanjem", dovedi ploču ( nosač platina i svitaka ) u položaj da se platine "tek žele otvoriti"
7. zategni ploču u prethodnom položaju
8. projvera 1: "cimaj" radilicu / zamašnjak / magnet oko položaja "naslućivanja početka otvaranja" platina,
   te iz tog položaja "šublerom" / ili šipkom kjluča za svječice odmjeri da li je pomak do najviše točke cca 1.5 mm
9. provjera 2: upali motor i promatraj u mračnom prostoru rad platina u cjelom području brzine vrtne.
   Platine ne smiju iskriti ( ako platine iskre, imaš problem s kondenzatorom )
10. provjera 3 : motor pod guzicu i vožnja. Samo hrabro s pokušajima.
    S vremenom ćeš steći osjećaj sto znači i kako Ti radi motor s 1.2 mm , a kako s 1.8 mm predpaljenja.
ma sve sam nastimo sto se struje tice motor osjeca gas ko kakva krosaca jer ima rezonantni auspuh,ali motor nece da vuce ko prije ni pola,stavio sam nov klip i karike ali isto nece da vuce nije do platina to sam siguran,jedino moz biti problem u karburatoru jer on je na cilindar zasarafljen samo sa jednim sarafom pa tu sigurno uvlaci zrak i nece da vuce,al ni u kojem trenutku kad das gas motor se ne ugusi uvijek odreze kako treba....,hvala na odg


   




 
samo napomena....platine nikad ne cistiti brusnim papirom jer na taj nacin se skida onaj glatki sloj (platina) sa povrsina dugmadi...i tada ce se rapidno potrositi i progoriti...ili ce se u najgorem slucaju zalijepiti. Najbolje upotrijebiti mekanu krpicu natopljenu u nitro razredivac.Takoder razmak izmedu kontakta platina za tomos motore je izmedu 0.30 -0.40 mm. Takoder bitno je redovno nauljti traku od filca koja je u dodiru sa konusom koji otvara platine....Na taj se nacin sprijecava prerano trosenje bakelita koji je fiksiran na vrhu platine. Jer ako se taj bakelit potrosi...platine se vise nemogu otvarati...i motor prestaje vuci...a u najgorem slucaju i funkcionirati. Predpaljenje ces tesko nastimati od oka...Potreban je komparator koji se zavrne umjesto sviijecice..i onda to je to.
 
bmw m 5 said:
samo napomena....platine nikad ne cistiti brusnim papirom jer na taj nacin se skida onaj glatki sloj (platina) sa povrsina dugmadi...i tada ce se rapidno potrositi i progoriti...ili ce se u najgorem slucaju zalijepiti.

(y) - ako su platine nove i još neoštećene.
No, s obzirom da se motori "Tomos tehnologije" i njihove komponentew najčešće cijede do zadnjeg daha,
a također se počesto i rasteže s mijenjanjem platina zbog relativno nepraktičnog skidanje magneta, realnost je da se često
( barem je tako bilo nekada ) pribjegava brušenju neravnina ( izbočenja, "ciceka" ) na platinama. Vrlo često i turpijom.
Jasno je da je erozija tako "popravljenih" platina podosta ubrzana, no činjenica je da su još koju tisuću km upotrebljive !

bmw m 5 said:
Takoder razmak izmedu kontakta platina za tomos motore je izmedu 0.30 -0.40 mm. 
Takoder bitno je redovno nauljti traku od filca koja je u dodiru sa konusom koji otvara platine

(y) (y)


bmw m 5 said:
Potreban je komparator koji se zavrne umjesto sviijecice..i onda to je to.

:misli: kad se dođe do komparatora, onda više ne trebaš savjete ovog nivoa  :mrgreen:
 
bmw m 5 said:
samo napomena....platine nikad ne cistiti brusnim papirom jer na taj nacin se skida onaj glatki sloj (platina) sa povrsina dugmadi...i tada ce se rapidno potrositi i progoriti...ili ce se u najgorem slucaju zalijepiti. Najbolje upotrijebiti mekanu krpicu natopljenu u nitro razredivac.Takoder razmak izmedu kontakta platina za tomos motore je izmedu 0.30 -0.40 mm. Takoder bitno je redovno nauljti traku od filca koja je u dodiru sa konusom koji otvara platine....Na taj se nacin sprijecava prerano trosenje bakelita koji je fiksiran na vrhu platine. Jer ako se taj bakelit potrosi...platine se vise nemogu otvarati...i motor prestaje vuci...a u najgorem slucaju i funkcionirati. Predpaljenje ces tesko nastimati od oka...Potreban je komparator koji se zavrne umjesto sviijecice..i onda to je to.
ovako bmw stavio sam nov klip i karike 39l i motor ne vuce ni pola kao prije vratio sam stari isto vuce slabo,platine su bile progorile pa smo obrusili i nastimali platine i motor osjeca gas bas kako treba ali nema snage,po cilindru nema niti najmanjeg risa,dali moze biti do platina ako dobro pali i prima gas a nece da vuce,samo mi jos preostaje da platine promjenim...,pozzzz
 
...vidi da ti nije zaštopan auspuh  :misli:
...oće ga tomos začepit ak se voziš na jaki "mišung"... ak je zaštopan rješi tak da sa jakim plamenikom zgriješ spuh do crvenog, da zgori čađ, istresi ju van i gas (y)
...jesi dobro okrenuo klip?...strelica na čelu klipa prema auspuhu :wink:
 
poco loco said:
...vidi da ti nije zaštopan auspuh  :misli:
...oće ga tomos začepit ak se voziš na jaki "mišung"... ak je zaštopan rješi tak da sa jakim plamenikom zgriješ spuh do crvenog, da zgori čađ, istresi ju van i gas (y)
...jesi dobro okrenuo klip?...strelica na čelu klipa prema auspuhu :wink:
ma ocistio auspuh,okreno klip kako treba,samo do platina moze biti nidocega drugog.,
 
jel se otvaraju platine  ? Kad vrtis rukom magnet malo prije nego klip dode do gore...platine bi sed trebale poceti otvarati...I kako ti stoji statoraka ploca ? Probaj je nastimati na sredinu..za pocetak... 8)
 
bmw m 5 said:
jel se otvaraju platine  ? Kad vrtis rukom magnet malo prije nego klip dode do gore...platine bi sed trebale poceti otvarati...I kako ti stoji statoraka ploca ? Probaj je nastimati na sredinu..za pocetak... 8)
da platine se otvore,ali ti si govorio ako platine brusis moze biti da motor nece vuc ili nikako radit kod mene motor radi ali nece vuc,jel to ona ploca sto cijela struja stoji na njoj ispod magneta???
 
biber_cros said:
da platine se otvore,ali ti si govorio ako platine brusis moze biti da motor nece vuc ili nikako radit kod mene motor radi ali nece vuc,jel to ona ploca sto cijela struja stoji na njoj ispod magneta???
da...sa pomicanjem te ploče mjenjaš kut pred-paljenja  :wink:




kak je tek složen motor, kad neznaš podesit platine  :misli:
i pročitaj još jednom GeMov "elaborat" ( :mrgreen:) (y) i to pažljivo ...sve ti lijepo piše (y)