Što čini auspuh glasnim?

redikul

New member
Jednostavno pitanje, ali tražim ozbiljan odgovor.

Naime, moj sustav je skroz otvoren, sve od cilindra pa do kraja topa je šuplje, grane i top, kroz sve se vidi. E sad, što čini recimo neki drugi top glasnijim od moga ako su oba skoro ista i oba otvorena? Znači kako utječu unutrašnji promjeri, materijali (inox, titan, aluminij), vuna itd?

Na mom motoru je original 2 u 2 sistem, i kužim da se promjenom u 2 u 1 dobije na glasnoći (ja imam 2 u 1). Čisto onako logično jer se ne djeli na dva topa, već sve kola istim putem. Isto tako više snage se dobije sa dva topa nego ovako sa jednim, i to znam.

Neki topovi su baš poznati po iznimnoj glasnoći (recimo onaj Yoshi RS-2, bilo koji MRD top ili skoro svaki sistem za cross motore) pa me zanima po čemu to jer kad su otvoreni svi više manje izgledaju isto?
 
sta cini auspuh glasnijim ??? Sve !!! Model motora...kubikaza.Oblik...unutarnji promjer....unutarnja konstrukcija topa...materiijali od kojih je napravljen...isto tako ovisi i dali je motor euro 2...euro 3....A taj ko ti je rekao da se sa dva topa dobiva vise snage...malo se zajebo... :mrgreen: I da...nijedan top renomiranih proizvodaca nije supalj kao sto ti mislis......Bit svega upravo lezi unutar samoga topa...kako je izvedena unutarnja komora.... 8)
 
bmw m 5 said:
sta cini auspuh glasnijim ??? Sve !!! Model motora...kubikaza.Oblik...unutarnji promjer....unutarnja konstrukcija topa...materiijali od kojih je napravljen...isto tako ovisi i dali je motor euro 2...euro 3....A taj ko ti je rekao da se sa dva topa dobiva vise snage...malo se zajebo... :mrgreen: I da...nijedan top renomiranih proizvodaca nije supalj kao sto ti mislis......Bit svega upravo lezi unutar samoga topa...kako je izvedena unutarnja komora.... 8)

Ne pitam za motore kakvi su, naravno da ovisi i od motora do motora, ali me samo zanima za top i grane. Dakle što čini jedan top glasnijim od drugog na istom motoru.

Što se tiče snage, da, 2 u 2 sistem je jači na XTu od 2 u 1 sistema. Puno puta mjereno na dynu i dokazano.

Što se tiče šupljine topova, ako nema cat, onda su skoro svi isti iz nutra, ovaj moj je skroz isti od oka kad se gleda kao i titan akrap koji sam gledao na jednom SM. Kad izvadiš db-killer, i skineš top, možeš ga koristiti kao dalekozor (samo što neće ništa uvećavat :)) A za onaj unutrašnji dio koji se ne vidi, e to nemam pojma. Ali ovo što se vidi, tunel ko tunel, svi isto izgledaju.
 
ono što tebe zanima ukratko - veličine rupica u unutarnjoj perforiranoj cijevi, raspored i broj rupica; promjer cijevi, duljina cijevi topa, konus cijevi, oblik cijevi, sposobnost prigušenja "vune" u topu itd.


 
kubik said:
ono što tebe zanima ukratko - veličine rupica u unutarnjoj perforiranoj cijevi, raspored i broj rupica; promjer cijevi, duljina cijevi topa, konus cijevi, oblik cijevi, sposobnost prigušenja "vune" u topu itd.

      ...Mislim da si sve obuhvatio  (y). Dakle osam faktora, recimo. Zato je vrlo teško dati jednostavan odgovor napostavljeno pitanje.
 
redikul said:
I sad još za svaku tu stavku kakav zvuk čini, glasnijim ili tišim i onda smo gotovi :)

Mislim da su ti parametri najbolje usklađeni u akrapoviču  :mrgreen:

Nema ti neke univerzalne formule, samo metoda pokušaja i promašaja. Druga opcija ti je diploma strojarstva, pa nastaviš poslijediplomski studij, i onda budeš naučio  :mrgreen:

Uglavnom, puno rupica (manjih) i blizu jedna drugoj uz "tvrd" prigušni materijal = duboki potmuli zvuk
Malo rupica, ili malo velikih rupa = metalni rezak zvuk (kao i kad top progori)
I opet optimalni omjer, odeš kupiti gotov top i miran si  (y)
 
redikul said:
I sad još za svaku tu stavku kakav zvuk čini, glasnijim ili tišim i onda smo gotovi :)

prvo bi trebali razjasnit što za tebe znači tiši ili glasniji auspuh :misli: izraženiji dublji zvuk, reskiji, ili glasniji u dB (kao odnos suma svih spektralnih komponenti naspram referentnog zv tlaka)
evo kubik je krenuo dobrim putem (y) ovo s rupicama vrijedi, a iza toga stoji ovo =>

dublji zvuk znači izraženo propuštanje nižih frekvencija kroz auspuh (i konstrukcija grana i konstrukcija topa), reskiji zvuk se dobije tako da je izraženije propuštanje srednjih/viših frekvencija kroz auspuh (tu se provlače i niske freq jer je njih teško gušit).
nadalje, niske frekvencije imaju veliku valnu duljinu, više frekvencije imaju manju valnu duljinu. valnu duljinu zvučnog vala si možeš vizualizirat kao jednu periodu sinusnog signala (1/4 periode max vrijednost, na polovici periode 0, na 3/4 minimalna, na 4/4 opet 0), perforiranu cijev si predočiš kao propusni/nepropusni sloj prema vuni (poroznom apsorberu). kroz rupice prolazi zvučni val i djelomično se apsorbira u vuni. kroz rupicu određenog promjera, prema vuni, će ući i apsorbirati se samo frekvencije čija je valna duljina reda veličine promjera rupice s tim da će se najbolje gušiti ona freq čija je 1/4 valne duljine jednaka promjeru rupice. nadalje, debljina vune, odnosno udaljenost oboda perforirane cijevi do plašta veličina je koja utječe na razinu apsorpcije, kako originalnog zv vala tako i reflektiranog od plašna nazad prema cijevi (opet odnos valne duljine vala i fizičke dimenzije topa).
bitan je i volumen auspuha(promjer i duljina, odnosno njihov odnos)!  od nekakvog pličaka ili cijevi ne možeš očekivat dubok zvuka, a boju zvuka mogao bi regulirat i oblikom volumena na topu bez ikakvih rupica. nakon što auspuhom obradiš zvuk, jasno,  želiš da se on što bolje proširi kroz prostor :mrgreen: postoje razni fizički oblici kojima bi se mogao na kraju auspuha/topa zvučni val prilagoditi zvučnoj impedanciji zraka i time pospješiti bolje, jače i prodornije širenje zvuka u prostor (to se naravno ne koristi :mrgreen: a primjer toga ti je otvoreni megafon umjesto topa :eek:pakoljut:)
 
hvala na odgovorima (y)

mene zanima što dublji zvuk (da me se čuje 15tak minuta prije nego dođem do destinacije :mrgreen:) a i što jači decibelima, znači jaki a duboki.

sa ovim što imam trenutno:



mislim da ne mogu više ništa postići, pošto je sustav skroz otvoren već, tako da koliko se čuje čuje, to je maksimum. zato sam imao neke ideje mjenjati samo top a grane ostaviti ili tako nešto ali ništa ozbiljno, samo mi se mota po glavi, jer već se i ovako čuje bolesno.
 
redikul said:
mislim da ne mogu više ništa postići, pošto je sustav skroz otvoren već, tako da koliko se čuje čuje, to je maksimum.
nemoj unaprijed odustajat da se tu još štošta napravit :mrgreen:
 
redikul said:
Jednostavno pitanje, ali tražim ozbiljan odgovor.

Naime, moj sustav je skroz otvoren, sve od cilindra pa do kraja topa je šuplje, grane i top, kroz sve se vidi. E sad, što čini recimo neki drugi top glasnijim od moga ako su oba skoro ista i oba otvorena? Znači kako utječu unutrašnji promjeri, materijali (inox, titan, aluminij), vuna itd?

Na mom motoru je original 2 u 2 sistem, i kužim da se promjenom u 2 u 1 dobije na glasnoći (ja imam 2 u 1). Čisto onako logično jer se ne djeli na dva topa, već sve kola istim putem. Isto tako više snage se dobije sa dva topa nego ovako sa jednim, i to znam.

Neki topovi su baš poznati po iznimnoj glasnoći (recimo onaj Yoshi RS-2, bilo koji MRD top ili skoro svaki sistem za cross motore) pa me zanima po čemu to jer kad su otvoreni svi više manje izgledaju isto?

Na tvoje itanje ne postoji jednoznacan i jednostavan odgovor i sve ovo sto je receno je ono, tako kako je eli nije odgovoreno.

Naime da se odgovori sto cini jedan ispuh glasnijim ili drukcijim zvukom od drugog modela treba mnogo matematike prisutne u dinamici fluida kao i tremodinamike, materijala i slicno..

Ovo sve st je receno stoji, ali takav odgovor mozemo dati svi  :D
 
kubik said:
Mislim da su ti parametri najbolje usklađeni u akrapoviču  :mrgreen:

Nema ti neke univerzalne formule, samo metoda pokušaja i promašaja. Druga opcija ti je diploma strojarstva, pa nastaviš poslijediplomski studij, i onda budeš naučio  :mrgreen:

Uglavnom, puno rupica (manjih) i blizu jedna drugoj uz "tvrd" prigušni materijal = duboki potmuli zvuk
Malo rupica, ili malo velikih rupa = metalni rezak zvuk (kao i kad top progori)
I opet optimalni omjer, odeš kupiti gotov top i miran si  (y)

Pa nije bas tako.. nisam skuzio mislis li da se to tako u stvarnosti radi. Ako se radi o ozbiljnom proizvodacu odgovor je, sve se racuna, nisu to nikakva nagadanja vec puno razvoja i ulozenog novaca... Pa danas je nezamislivo na limuzini staviti vrata koja nisu akusticki ispitana jer svaki proizvodac cilja na zvuk koji zeli da vrata ostave kada se zatvaraju. To nista nije slucajno vec su to dugogodisnja ispitivanja.
 
redikul said:
prihvaćam sve savjete :mrgreen: ili dođi na pivu i sendvić pa ti čak dam i da sam radiš :mrgreen:

uglavnom da ovakav top skratiš i povečaš mu promjer perforirane cijevi bio bi glasniji, ali tada bi ti bio izraženiji zvuk rada jednog cilindra..da ja imam takav akustički problem i stvarno veliku želju rješiti ga :mrgreen: odvojio bi si vremena za to i  ugrubo napravio par potencijalnih topova raznih oblika/volumena/debljine materijala,,,
uočiš kaj kuda vodi..a onda napraviš pravi sa dobrom završnom obradom  i eto zvuka  :jesus:  (ovdje nitko ne spominje, pa neću ni ja, kaj se pri tome dešava sa eventualnim gubicima snage/momenta :mrgreen:)
 
grgaSH said:
uglavnom da ovakav top skratiš i povečaš promjer perforirane cijevi trebao bi bit glasniji, ali tada bi ti bio izraženiji zvuk rada jednog cilindra..da ja imam takav akustički problem i stvarno veliku želju rješiti ga :mrgreen: odvojio bi si vremena za to i  ugrubo napravio par potencijalnih topova raznih oblika/volumena/debljine materijala,,,
uočiš kaj kuda vodi..a onda napraviš pravi sa dobrom završnom obradom  i eto zvuka  :jesus:  (ovdje nitko ne spominje, pa neću ni ja, kaj se pri tome dešava sa eventualnim gubicima snage/momenta :mrgreen:)

A necemo niti spominjati dodatna termicka opterecenja ispusnih ventila koja se pri tome javljaju  :D
 
grgaSH said:
uglavnom da ovakav top skratiš i povečaš mu promjer perforirane cijevi bio bi glasniji, ali tada bi ti bio izraženiji zvuk rada jednog cilindra

pa to se i traži, ima da se čuje ko brod :) nema meni do zvuka jednog cilindra… znači eventualno ga malo skratiti…

(ovdje nitko ne spominje, pa neću ni ja, kaj se pri tome dešava sa eventualnim gubicima snage/momenta :mrgreen:)

hehe da, zato baš i ne želim petljati jer se sad super čuje a performanse su odlične i imam mapu baš za njega, tako da sada imam odličan kompromis između performansi i onoga što želim. a nije ni ovo daleko od onog što želim, čak se mislim da je glasnije možda bi mi i smetalo, ne znam, treba probat.
 
Tommee said:
A necemo niti spominjati dodatna termicka opterecenja ispusnih ventila koja se pri tome javljaju  :D
Zanemarivo kod ovakve konstrukcije motora
 
markookram said:
Zanemarivo kod ovakve konstrukcije motora

Cuj je ako je aupuh donekle normalan, ako doslovno imas cjevurdu koja nema nikakvi povrat odnosno ko kad maknes granu onda nije zanemarivo.. Ali oke slazem se zato postoje faktori sigurnosti koji se uzimaju u obzir, pa bi to sve trebalo prezivit  :mrgreen:
 
.moje iskustvo sa noname proizvodjačima auspuha baš i nije najugodnije. Kupio ja auspuhe i namontirao a zvuk nikakav, visoki, reski, čak i skuter, Gilera Vxr npr je imala puuno dublji i jači zvuk od ove prdilice...a vozim Yamahu XT660R. Reklamacija, slaži opet auspuhe, stavio je širu cijev unutra, ajde, malo je bolje ali nikak, nisam zadovoljan. i dalje mi je bilo neugodno, čovjek je bio stvarno dobar i truda je uložio i odlučil ja prodati auspuhe, i prodao za nešto malo manju lovu nek je bila u pitanju. Baš danas nazvao ViktorMotoSport, ima Remusov program (koji odlično izgleda a vani je prilično zaszupljen - Amerika) i kaže da je čak nešto malo i jeftiniji od npr LeoVince kojeg isto ima u prodaji (a Leo pak mi je ništa posebno)