stražnja guma naprijed

yzf r

Member
ukoliko bi se stavila na sportski motor na prednji kotač guma 140/70-17 ili čak 150 UMJESTO 120/70-17 a otraga 190/50-17 u kojem smjeru bi isla ciklistika dali bi se pokvarila i motor bio teze upravljiv ili ostala ista u što čisto sumnjam ali reko da pitam ima vas ovdje iskusnih mozda je neko i probao.
 
obicno su prednje felge 2.50-3 cola....te si samo zamisli na sta bi to licilo...a da ne govorimo o bitno narusenoj ciklistici... :mrgreen:
 
Samo zbog vece visine gume bi doslo do tezeg ulaska u zavoj. Ujedno je takva guma i teza pa bi neovjesena masa bila veca i dodatno ulijenila prednji kraj. Spustanjem prednjeg kraja (dizanje vilica u trokutima) bi se to moglo dovest u normalu sto se tice geometrije ovjesa, ali i dalje ostaje problem tezine + sto takva guma ne ide na felgu te sirine pa bi guma bila deformirana na felgi i nebi doticala podlogu kako je to inace zamisljeno. Taman da sve to bude u redu (a ne moze bit nikako), takva guma nema grip kao prednja guma istog modela jer obicno se prednej gume rade od mekse smjese, a i konstrukcija im je opcenito meksa.

Nemoj ni probat.
 
      ...da li ima smisla razmišljati i o smjeru (vrsti opterećenja)? Stražnja guma je uglavnom napregnuta na ubrzanja, a prednja ISKLJUČIVO na kočenja?

      Ili je to nebitno?
 
OldBoy said:
      ...da li ima smisla razmišljati i o smjeru (vrsti opterećenja)? Stražnja guma je uglavnom napregnuta na ubrzanja, a stražnja ISKLJUČIVO na kočenja?

      Ili je to nebitno?

jedno misliš drugo pišeš

eventualno nabavit neku ultra mekanu zadnju gumu

smijer rotacije mislim da nema veze po suhom  :mrgreen:
 
r4ptor said:
jedno misliš drugo pišeš

smijer rotacije mislim da nema veze po suhom  :mrgreen:

    ...evo, napravio ispravak  :oops:

    Nisam siguran da smjer rotacije nije bitan, jer i slikovi koji nemaju šaru, imaju smjer vrtnje. A smjer vrtnje (a time i vrsta opterećenja) je prilikom projektiranja gume vjerojatno uzet u obzir, i u skladu sa time je definirana orjentacija nekih slojeva u karkasi pneumatika. Možda bi neko stručniji to znao bolje objasniti, ja samo predtpostavljam...
 
vjerojatno je, ali mislim da ovaj motor neće biti vožen po stazi pa da to nije toliko bitno  :mrgreen:

jedino što će se jako osjetiti je težina prebacivanja iza zavoja u zavoj radi velike rotacijske mase...
 
prije ćeš osjetiti teže prebacivanje zbog većeg radijusa (manjeg zaobljenja) profila gume - prednja guma je "šiljatija" u odnosu na stražnju. a kad zamijeniš "šiljatiju" sa zadnjom gumom, dobit ćeš otpor prebacivanju (jel brže/lakše zakoturaš olovku ili oklagiju?)
 
OldBoy said:
Nisam siguran da smjer rotacije nije bitan, jer i slikovi koji nemaju šaru, imaju smjer vrtnje. A smjer vrtnje (a time i vrsta opterećenja) je prilikom projektiranja gume vjerojatno uzet u obzir, i u skladu sa time je definirana orjentacija nekih slojeva u karkasi pneumatika. Možda bi neko stručniji to znao bolje objasniti, ja samo predtpostavljam...

Radijalne gume ovisno o konstrukciji karkase (u slovo "V")  imaju smjer vrtnje koji se mora postovati, ali postoje i one koje su pod 90 stupnjeva radjene i tada se radi o gumi koja se moze voziti u oba smjera. Izgled profila s tim nema veze nego sama konstrukcija. Naravno se takva guma nece vozit po mokrom okrenuta "naopacke" jer nece odvodit vodu.
Ako neka staza ima puno vise lijevih zavoja, guma ce se trosit vise na lijevoj strani i tada se moze gumu okrenut i potrosit i drugu stranu - cemu bacat gumu koja ima mesa za potrosit? Ali samo ako njena konstrukcija (pod 90 stupnjeva) to dozvoljava.
 
jolly the roger said:
prije ćeš osjetiti teže prebacivanje zbog većeg radijusa (manjeg zaobljenja) profila gume - prednja guma je "šiljatija" u odnosu na stražnju. a kad zamijeniš "šiljatiju" sa zadnjom gumom, dobit ćeš otpor prebacivanju (jel brže/lakše zakoturaš olovku ili oklagiju?)

e ovo me zanimalo bas radi toga jer je prva dosta šiljata. vjerojatno bi se i smanjio nagib sa straznjom gumom naprjed. nemojmo o okretanju gume jer to nije pitanje...
 
NRas said:
Ameri bi rekli, a big NO NO...

Nisam bas siguran u ovo , www.m109riders.com je pun Amera koji su stavili 160 straznju gumu sprijeda umjesto original 130 i kazu da su zadovoljni . Naravno , rotaciju treba okrenut . Ali ja isto ne bi preporucio na sportski motor jer je skroz razlicita ciklistika od m109r . Dakle , ipak No NO  8) 
 
Što je guma šira , pruža veći otpor kod prebacivanja, bez obzira na oblik