Suzuki GS500 se gasi nakon par sekundi

T-Rex

New member
Pozdrav svima,

prije dva dana sam kupio Suzuki GS500 iz 2003. tj. uvezao sam ga iz Slovenije.
Danas kad sam ga isprobao,primjetio sam da kad ga upalim,motor se ugasi nakon 2-3 sekunde.
Kada odvrnem čok,onda radi i ne gasi se,ali samo dok je pod čokom.
Čok sam držao 15-ak sekundi,pa zgasio i ništa.To sam ponovio 4 puta.
Kad mi je mrvicu duže proradio,onda sam ga ubacio u brzinu,i samo me jako trznuo i ugasio se i tako dok nisam odustao.
Zanima me da li je moguće pokrenuti/voziti taj motor bez čoka tj. zagrijavanja?

Motor je u jako dobrom stanju,barem što se tiče vanjskog izgleda,jedino me ovo muči.
Moram naglasiti da mi je prodavač rekao da je motor od njegove žene i da ga nije vozila dugo vremena tj oko godinu dana.
Malo sam gledao po drugim forumima i tamo su rekli da se treba odvrnuti gorivo na ''PRI'' ako dugo nije vožen.
To sam isprobao držeći ventil na PRI 15-ak sekundi i ništa.

Pošto sam totalna neznalica i nemam gotovo nikakvog iskustva sa popravljanjem,molio bi ako imate kakav savjet što da učinim.

PS
da ne bude pitanja poput:jel' radio kad si ga kupio.Da radio je jer mi ga je uzezao kolega s posla koji je išao sa svojim kolegom i rekao je da je radio.

EDIT:također sam pročitao da je mogući razlog  SideStand Switch Bypass,odnosno onaj ''gumb'' na bočnoj nogari koji sam probao stisnuti ali je na oprugu pa ga stisnem on se vrati,ja ga stisnem on se vrati i tako stalno.
Ma da koliko sam primjetio,njega nogara sama stisne kad je dignem.
Mislim na ovaj prekidač sa slike na kojeg pokazuje strelica.
Eto,molim pomoć.
 

Attachments

  • huh.PNG
    huh.PNG
    113 KB · Views: 136
Teško bez čoka prvih nekoliko kilometara dok se ne zagrije malo i nogica ti mora biti dignuta inace se ugasi kad ubacis u prvu. Ako ti se to desava s dignutom nogicom onda taj prekidac vjerojatno zeza. Otštekaj ga i spoji žice za probu.
Ps...ako je stvarno dugo stajao ona vjerojatno treba malo i frgazere počistiti iz nutra ili za pocetak probaj s nekim aditivom za ciscenje koji se ulije u rezervoar
 
Medic said:
Teško bez čoka prvih nekoliko kilometara dok se ne zagrije malo i nogica ti mora biti dignuta inace se ugasi kad ubacis u prvu. Ako ti se to desava s dignutom nogicom onda taj prekidac vjerojatno zeza. Otštekaj ga i spoji žice za probu.
Ps...ako je stvarno dugo stajao ona vjerojatno treba malo i frgazere počistiti iz nutra ili za pocetak probaj s nekim aditivom za ciscenje koji se ulije u rezervoar

Ne da je vjerojatno nego je sigurno. Aditiv ti neće pomoći. Kako nemaš iskustva - odvezi motor majstoru i sve će ti rješiti. Kod raznih problema s karbovima misliš da ti je motor gotov i da neće dugo, a stvar je najčešće banalna.
 
Aditiv hoće pomoći....bar je meni za prvu ruku. Stp carb cleaner je bio u pitanju za 30-ak kn.
Ja isto nisam bas previse vjerovao u to ali meni je pomogao kad sam kupio suzu nakon godina stajanja jer nije bas primao gas , pa reko idem probati, ne moze skoditi i bilo je bolje. Kad sam vidio da ima napretka sam naravno sve rastavio i ocistio (dize ultrazvucno), ali da.....obzirom da nema iskustva naj bolje nekome tko zna. Treba ga počistiti, ali vjerojatno je stvar prekidaca sto se gasi kod ubacivanja u prvu, a ovo "ne da je vjerojatno nego sigurno"...kak mozes biti siguran? Mozda je bivsi vlasnik bio toliko savjestan pa ispustio gorivo iz frgića prije "skladištenja"😂
 
Medic said:
Aditiv hoće pomoći....bar je meni za prvu ruku. Stp carb cleaner je bio u pitanju za 30-ak kn.
Ja isto nisam bas previse vjerovao u to ali meni je pomogao kad sam kupio suzu nakon godina stajanja jer nije bas primao gas , pa reko idem probati, ne moze skoditi i bilo je bolje. Kad sam vidio da ima napretka sam naravno sve rastavio i ocistio (dize ultrazvucno), ali da.....obzirom da nema iskustva naj bolje nekome tko zna. Treba ga počistiti, ali vjerojatno je stvar prekidaca sto se gasi kod ubacivanja u prvu, a ovo "ne da je vjerojatno nego sigurno"...kak mozes biti siguran? Mozda je bivsi vlasnik bio toliko savjestan pa ispustio gorivo iz frgića prije "skladištenja"😂

Dakle, sve si sam rekao. Ima napretka, ali to nije to. To funkcionira dobro kod motora kojeg svaki dan voziš pa povremeno sipaš da se riješiš vode i laka iz karbova, ali ako je dugo stajao...samo prva pomoć kao što si i napisao. Vjerojatno si rastavio koji karb nakon dugog stajanja pa znaš o čemu je riječ.
Zbog simptoma sam prilično siguran. Vjerojatno su začepljeni ler kanali u karbu, uključujući i obje dizne (zrak i ler dizna za gorivo). Dok je na čoku radi jer je krug čoka odvojen i preko njega ubacuje dovoljno goriva.
Nadalje, nadam se da je prijašnji (ili sadašnji) vlasnik izbacio staro gorivo iz rezervara. Jer ako nije, đabe mu ako je i ispustio karburatore.
Nakon što je motor kod vlasnika upalio, uslijed rada i transporta je neki komad prljavštine nešto začepio i to je to.
Nadalje, nemam pojma kakav sistem štelovanja ventila dotični motor ima, ali ako su raštelovani to uvelike utječe na rad motora, a najviše se primijeti kod hadnog motora u potrebnoj duljini zagrijavanja u leru. Dakle, ako se ventili šteluju podloškama ili slično (dakle "ručni" način), nakon dobrog čišćenja karbova i to treba provjeriti.
 
Slazem se sa svime....
Jesam, rastavio sam ih i ocistio dovoljno. Aditiv sam spomenuo cisto jer t-rex nema iskustva kako je napisao, nije neko ulaganje, pa cisto da vidi da li ima napretka. (y) (y)
 
Puno hvala na odgovorima dečki.
Ako sam ne popravim,možete li mi reći neki dobar i pouzdan Suzuki servis,i koliko bi me po vašem  mišljenju koštao, i kad bi motor bio gotov,onako okvirno?
 
Evo mene opet...
Sad pak imam novi problem.
Kada probam upaliti motor (kvačilo+start gumb) elektronika poput svjetla,i kilometar sat jako malo svjetle tj. jedva.
Također,od svjetla koja pokazuju ulje,neutralnu,duga svjetla i žmigavce,jedino svjetli ulje.
Moja pretpostavka je da treba zamjeniti akumulator,ali bi svejedno molio i cijenio vaša mišljenja.
Lijep pozdrav
 
Pa jel vergla? Ako ne vergla ili slabo vergla aku je slab. Ako je on slab moze biti par stvari....sam akumulator je loš/prazan, a moze biti prazan jer je star, ne puni se (regler ili namotaji statora), negdje vuce struju (kratki spoj)....itd. Ja bih ga za pocetak probao upaliti na kleme preko auta ili slicno i  unimetrom provjerio na kontaktima da li puni cca 14 volti na 2-3000okretaja. Ako puni vjerojatno je aku loš i trebas novi. Proguglaj malo proceduru
 
Medic said:
Pa jel vergla? Ako ne vergla ili slabo vergla aku je slab. Ako je on slab moze biti par stvari....sam akumulator je loš/prazan, a moze biti prazan jer je star, ne puni se (regler ili namotaji statora), negdje vuce struju (kratki spoj)....itd. Ja bih ga za pocetak probao upaliti na kleme preko auta ili slicno i  unimetrom provjerio na kontaktima da li puni cca 14 volti na 2-3000okretaja. Ako puni vjerojatno je aku loš i trebas novi. Proguglaj malo proceduru

Ako verglanje znači da zvuči kao da se pokreće onda da,verglao je a sad ne vergla.
Akumulator je iz 2015.
Probat ću ga spojiti kod kolege na auto,pa se možda napuni.

EDIT:znaš li možda koliko se okvirno može motor upaliti s jednim akumulatorom,jer sam pročitao 60-ak puta,a to mi se čini jako malo?
 
60 ak puta....glupost. Ak je sve ispravno i ako ga preko zime izvadis da ne stoji mjesecima u motoru bez da se vozi, dobar aku traje godinama
 
Medic said:
60 ak puta....glupost. Ak je sve ispravno i ako ga preko zime izvadis da ne stoji mjesecima u motoru bez da se vozi, dobar aku traje godinama

Da,i mislio sam si da je tako.
Nego,zvao sam prodavača da ga pitam da li da kupim neki jeftiniji akumulator ili da napunim ovaj,i on mi je rekao da se ispraznio i da ga napunim sa punjačem od 12 Ampera.
Aku je kupljen u 2015. a model je YAUSA YB10L-A2,to vidim na računu koji sam dobio od prodavača uz motor.
Zanima me koji punjač bi trebao kupiti da ga napunim a da je u Zagrebu i da nije jako skup?
I ako imaš malo vremena molio bi te da mi daš neki video sa uputama kako puniti aku,jer em imam strah od struje jer me prije par godina stresla i to jako,em nemam nikakvog znanja o punjenju.
Trebam li neku tekućinu elektrolita,jer mi na računu piše da je i to kupio?
To se može puniti u stanu jel' tako?

Još jednom puno hvala na pomoći.
 
Medic said:
Se zajebavas ili?😂 Nabavis bilo kakav pu jac 12 volti, spojis i to je to

Nažalost,ne  :undecided:
Inače,ako je tako,gledao sam ovaj ali piše da je GEL i da je za olovne baterije,pa nisam siguran da li je dobar:
https://www.chipoteka.hr/artikl/122249/inteligentni-punjac-akumulatora-6-12v-12-14120-ah-emos-ee04a-7111268791
Ako ga ti odobravaš onda ga kupujem  (y)
Znači,samo stavim te štipaljke na polove i uključim i to je to?
Koliko se otprilike puni da ga ne prepunim i trebam li te elektrolite?

PS
nije mi jasno zašto bi netko kupovao novi aku,ako može napuniti stari i koliko se puta aku može puniti-ima li tu neka caka ili?
 
😂😂😂😂....ok
Kupi to i prati upute
Aku vremenom gubi kapacitet.....isto ko i baterija na mobitelu npr i treba novi
 
Medic said:
😂😂😂😂....ok
Kupi to i prati upute
Aku vremenom gubi kapacitet.....isto ko i baterija na mobitelu npr i treba novi

Ok,puno hvala.
Ako mi još nešto bude trebalo,javit ću ovdje,a ti ak' stigneš odgovori.
Hvala još jednom (y)
 
Ili doneses akumulator do mene u folnegovicevo naselje i ja ti ga napunim. Mozes se i sam pozabaviti karburatorima, ima dva mikuni BST 33 karburatora (ako dodjes do mene vidit ces kako je jednostavno, imam jedan takav karb u rezervi).
 
enduro said:
Ili doneses akumulator do mene u folnegovicevo naselje i ja ti ga napunim. Mozes se i sam pozabaviti karburatorima, ima dva mikuni BST 33 karburatora (ako dodjes do mene vidit ces kako je jednostavno, imam jedan takav karb u rezervi).

Već sam ga naručio preko web shopa :undecided: ali nema veze nije užasno skup.
Ako ponovo ne budem mogao pokrenuti motor i ako bude trebalo očistiti karburator svakako ću ti se javiti.
Puno hvala. (y)