tresu ručke kad pustim

andrlje

New member
kad pustim ručke počne mi trest motor. to mi je bilo jako izraženo dok nisam promijenio gume,sada puno manje a posebno je izraženo kad stavim kofer. motor inače ne vuče ni na jednu stranu. i još mi se događa kad ulazim u zavoj pri manjim brzinama da sam skreće. nije jako izraženo ali se osjeti. ovo mi je prvi motor pa me zanima dali se to dogadja i drugima. inače sa motora nikad nije padano. riječ je o yamahi xj600n iz 2001g. :misli:
 
to ti je zbog malih (laganih) utega volana.

evo detaljnije.... http://www.motori.hr/forum/index.php/topic,11923.0.html
 
hvala budem probo stavit teže utege. doduše ni ne osjeti se dok držim volan al nekad ga moraš i pustit - bether safe than sory
 
andrlje said:
kad pustim ručke počne mi trest motor. to mi je bilo jako izraženo dok nisam promijenio gume,sada puno manje a posebno je izraženo kad stavim kofer. motor inače ne vuče ni na jednu stranu. i još mi se događa kad ulazim u zavoj pri manjim brzinama da sam skreće. nije jako izraženo ali se osjeti. ovo mi je prvi motor pa me zanima dali se to dogadja i drugima. inače sa motora nikad nije padano. riječ je o yamahi xj600n iz 2001g. :misli:


Pogledaj ležaje prednjih kotaća,možda ti je i felga udarena ili neizbalansirana :misli:
 
a šta sam ja bio napisao za shimanje, šta terba napravit da se ublaži
koju je čovjek gumu promjenio 8)
 
darQ said:
a šta sam ja bio napisao za shimanje, šta terba napravit da se ublaži
koju je čovjek gumu promjenio 8)
:neznam: amortizer volana :LOL:
 
felga je čisto u redu i gume su uredno balansirane, a amortizer volana bi dobro došo u svakom slučaju ali mi je skup pošto i nepravim previše km. sa motorom-nekih 6-8 tkm na godinu, a i 60 konja u mojoj yamahi nije previše živčano
 
to se i meni dešavalo na prošlom motoru, ali samo dok sam se vozio s koferom. Nisam ništa poduzimao, samo sam čvrsto držao ručke kad je kofer bio gore i nisam se time zamarao jer sam kofer stavljao vrlo rijetko
 
postoji mogućnost da ti je ovijes odostraga previše tvrdo podešen....
probaj malo popustiti...
drugi najčešći problem je da ti razina ulja u prednjim teleskopima nije jednaka, probaj i to provjerit
 
Pred par godina vozio sam se prema Opatiji i na ravnom dijelu ceste bez sporednih ulica itd. sam išao popravljat jaknu im majicu ispod nje s obje ruke kad mi je odjednom volan počeo lagano trest ljevo desno trzaji...i dok se nisam ni snašao cijeli motor je počeo plesat al sam ga uspio smirit i nisam pao.....više ne puštam ruke s volana...bar ne na više od sekunde dvije:)
 
NicSO said:
Pred par godina vozio sam se prema Opatiji i na ravnom dijelu ceste bez sporednih ulica itd. sam išao popravljat jaknu im majicu ispod nje s obje ruke kad mi je odjednom volan počeo lagano trest ljevo desno trzaji...i dok se nisam ni snašao cijeli motor je počeo plesat al sam ga uspio smirit i nisam pao.....više ne puštam ruke s volana...bar ne na više od sekunde dvije:)
NicSO said:
Pred par godina vozio sam se prema Opatiji i na ravnom dijelu ceste bez sporednih ulica itd. sam išao popravljat jaknu im majicu ispod nje s obje ruke kad mi je odjednom volan počeo lagano trest ljevo desno trzaji...i dok se nisam ni snašao cijeli motor je počeo plesat al sam ga uspio smirit i nisam pao.....više ne puštam ruke s volana...bar ne na više od sekunde dvije:)
ja sam promjenio prednju gumu, nisam probo al brat kaže da više nimalo ne trese :wink:
 
bio sam jučer kod zorića (servis yamaha,aprilia)-kaže da se to događa uglavnom zbog pritiska zraka na kofer pa pritišće stražnji kraj i rasterećuje prednji pa dolazi do trešnje,ali da tu nebi puno pomogli ni utezi volana- a njemu je u interesu da proda- glavno da nije ništa zbog čega bi se trebalo brinuti
 
2) Amortizer volana spriječava ili smanjuje nepoželjne poprečne oscilacije (uzdužne smanjuju amortizeri vilice) koje mogu nastati ili nastaju zbog više faktora. Jedan od načina kako se to može u praksi isprobati je da (na sigurnom mjestu) pokušaš odvojiti obe ruke od volana (cca. na 80 km/h) ali nije preporučljivo nikome i zatim puštaš motor da se zaustavlja, odnosno usporava i tada ovisno o stanju ceste na nekoj brzini (ovisi i o motoru) moći ćeš osjetiti kako vilica, kotač i ručke proizvode oscilacije, jer u kombinaciji s cestom stvaraju parazitni mehanički titrajni krug. Kad se to dogodi pri većim brzinama ili u zavojima može biti jako opasno.

Inače u vožnji apsorpciju tih parazitnih oscilacija vrše naše ruke na volanu koje djeluju kao amortizer volana i čime nas umaraju ili trnu nakon nekog vremena. (naravno i zbog drugih razloga)
 
Meni svaki puta počne tresti kad je prva guma pri kraju, izađe iz balansa. Nakon kaj promjenim gumu i izbalansiram sve je opet ok.
 
darQ said:
postoji mogućnost da ti je ovijes odostraga previše tvrdo podešen....
probaj malo popustiti...
drugi najčešći problem je da ti razina ulja u prednjim teleskopima nije jednaka, probaj i to provjerit

NAJPRIJE DA JE DO ULJA, MENI SE JE TO DOGAĐALO NA CBR-U 900 I POSLIJE PROMJENE SEMERINGA I ULJA PREDNJI KRAJ JE BIO MIRAN KAO PREGAŽEN PAS
 
andrlje said:
hvala budem probo stavit teže utege. doduše ni ne osjeti se dok držim volan al nekad ga moraš i pustit - bether safe than sory
Obavezno stavi teže utege i trešnja će ti prestat.
 
ja sam nedavno stavio teze utege volana i razlika je zaista velika  (y)