U vezi rashladnog sustava

ivo77

New member
Zanima me budući sam tehnički nepotkovan, zašto ponekad iscuri rashladna tekućina na onu cjevčicu koja viri ispod motora?
Imam ja o tome svoju tezu ali ju želim usporediti sa stručnim osobljem... :wink:
 
Nije to rashladna tekućina nego je ta cjevčica odušak benzina i ta tekućina je benzin. To ti se desi vjerojatno kada ti je skroz pun tank jel?
 
E pa i ja sam mislio da je to cijevčica od rezervoara goriva ali iz nje mi je danas procurila voda (prošao prstom po betonu i pomirisao) kad sam ugasio motor. Motor je bio prilično zagrijan nakon gradske spore vožnje. Tekućina je bila zelena što odgovara rashladnoj tekućini... istina bog i benzin je zelen...

Uglavnom radi se o Hornetu 900

BTW rezervoar nije bio pun.
 
Možda imaš viška tekućine u sistemu pa uslijed jakog zagrijavanja stvori se jak pritisak i izbaci višak van, a možda te jebe i termostat kad neotvori dovoljno počme se grijat jako i negdje mora izbacit pritisak, a ta cijevčica je spojena na grljak čepa hladnjaka, kad se stvori prejak pritisak u sistemu opruga čepa popusti i ispusti višak kroz tu cijevčicu  :misli:
Svakako potraži stručniju pomoć  (y)
 
maRRio 8 said:
BMK, nije napisao koji motor i nikaj. A iskreno nisam se mogao sjetit da neki motor ima iberlauf u rashladnom sustavu.
Naravno da ima.Termoprekidac kasno upali ventilator,parkiras motor dok se ventilator jos vrti i ugasis ga.U tom momentu se temperatura podigne za jos par stepeni i iz sistema pocne da curi antifriz.Postoji i druga varijanta: ako ti je u sistemu voda a termoprekidac upali na vreme,za vodu je to kasno jer mnogo motora radi na temp. 100-110 stepeni.Svi znamo da voda isparava na 100 a antifriz na 120 stepeni.Imao sam slican problem a na motoru je sve bilo OK.Na kraju je sumnja pala na vodenu pumpu koja ( dokazano ) ima slabiji protok od potrebnog pa sam ubacio dodatni prekidac na ventilator .Sad kad god udjem u veliki grad ili kad dolazim kuci,upalim ventilator na kratko i on spusti temp.Vise nema problema.Moze se desiti da te zeza protok rashladne tecnosti.Znaci ne ispravan termostat,prljava ili na pola zapusena "neka" cevcica,slabija pumpa ( kao kod mene ) prljav hladnjak...Najcesci slucaj je bas hladnjak.Sve razvali,skini i operi.U hladnjaku obicno ako nije redovno pran ima mali milion muva,buba i kamencica.Ta prljavstina mu mnogo smeta i mora se izbaciti da bi imao nesmetanu cirkulaciju vazduha.A onaj dodatni prekidac nije losa ideja-veruj mi.
 
maRRio 8 said:
BMK, nije napisao koji motor i nikaj. A iskreno nisam se mogao sjetit da neki motor ima iberlauf u rashladnom sustavu.
ima moj
 
ivo77 said:
Zanima me budući sam tehnički nepotkovan, zašto ponekad iscuri rashladna tekućina na onu cjevčicu koja viri ispod motora?
Imam ja o tome svoju tezu ali ju želim usporediti sa stručnim osobljem... :wink:
to te ne treba brinuti....sada..u ovo ljetno doba pritisak u sistemu bude malo visi od uobicajenih 1.1 bar-a...te ventil na cepu hladnjaka propusti malo rashladne tekucine van....ako imas pak pvc expanzionu posudu (zavisi o modelu motocikla)...kontroliraj da ti ista nije previse puna.....Ako baci par kapi....ne brini se...ako pak pisa na tu cijev....onda nesto na stima....(motor kuha....neispravan termostat...ili termoprekidac-ventilator)....A nwbi bilo lose da provjeris i antifriz....jer ako je je unutra sama voda...to je onda neizbjezno...jer voda kljuca na 100 stupnjeva...a dobra mjesavina antifriza i vode to sprijecava sve do 120 stupnjeva... (y)
 
bmw m 5 said:
to te ne treba brinuti....sada..u ovo ljetno doba pritisak u sistemu bude malo visi od uobicajenih 1.1 bar-a...te ventil na cepu hladnjaka propusti malo rashladne tekucine van....ako imas pak pvc expanzionu posudu (zavisi o modelu motocikla)...kontroliraj da ti ista nije previse puna.....Ako baci par kapi....ne brini se...ako pak pisa na tu cijev....onda nesto na stima....(motor kuha....neispravan termostat...ili termoprekidac-ventilator)....A nwbi bilo lose da provjeris i antifriz....jer ako je je unutra sama voda...to je onda neizbjezno...jer voda kljuca na 100 stupnjeva...a dobra mjesavina antifriza i vode to sprijecava sve do 120 stupnjeva... (y)
da,ali voda počne isparavati na 100 stupnjeva na atmosferskom tlaku tj 1 bar,a tlak rashladne tekućine je veći.ti si napisao da je 1.1 uobičajni;po meni je i malo veći;ali možda griješim.tj moje mišljenje je da čak i da je samo voda u sistemu ona nemože zakuhati na 100 stupnjeva.antifriz ima višu točku vrelišta pa tako ujedno sprečava isparavanje sve do neke više temp kao šta si ti napisao  (y)
 
alenRI said:
da,ali voda počne isparavati na 100 stupnjeva na atmosferskom tlaku tj 1 bar,a tlak rashladne tekućine je veći.ti si napisao da je 1.1 uobičajni;po meni je i malo veći;ali možda griješim.tj moje mišljenje je da čak i da je samo voda u sistemu ona nemože zakuhati na 100 stupnjeva.antifriz ima višu točku vrelišta pa tako ujedno sprečava isparavanje sve do neke više temp kao šta si ti napisao  (y)
to meštre
voda u sistemu kuha na malo više od 100
antifriz zavisi na kojoj je bazi,neki će kuhat i ispod 100, ali pošto je sistem pod tlakom to je uvijek preko 100

da nije brtva glave :mrgreen:
 
ako je riječ o par kapi tekućine (bilo koje).... nahrani svinje i ne diraj ništa...  (y)  :mrgreen:
 
yatasaki said:
to meštre
voda u sistemu kuha na malo više od 100
antifriz zavisi na kojoj je bazi,neki će kuhat i ispod 100, ali pošto je sistem pod tlakom to je uvijek preko 100

da nije brtva glave :mrgreen:
ako je brtva glave onda je i posuda masna od ulja ili je jako veliki tlak u posudi
 
nije brtva glave.....drugacije se to manifestiralo...Kao prvo propisao bi na neko crijevo...oscilirala bi temperatura motora....kazaljka bi isla u crveno polje....a na cijevi oduska nebi bilo par kapi..nego bi curilo kao iz spine... :wink:
 
Tlak u rashladnom sistemu raste sa temperaturom rashladne tekućine i ne mora biti 1.1 
 
Danas sam se vozio i nije bilo nikakvog istjecanja....nadam se da neće biti većih problema.

Inače...ćudljiva je malo ta moja voljena Hornetica. 2003 godine, motor je bio nov, sezona je bila pakleno vruća, vraćam se iz Pule i kazaljka temperature mi ode u crveno, usred otvorene vožnje od kojih 100km/h. Dođem u Rijeku i u gradskoj vožnji mi se normalno palio ventilator, sve uredno ali kazaljka i dalje u crveno. Nakon par dana prestala ić u crveno i nikad više se nije ni digla do tih visina. U servisu su mi rekli da ako je vent. palio ne bi trebalo biti problema i na svu sreću nikiad nije ni bilo. A u jednom servisu su mi rekli da se to znalo događati i CBR-ki.
 
vickodu said:
Tlak u rashladnom sistemu raste sa temperaturom rashladne tekućine i ne mora biti 1.1 
na 1.1 otvara ventil ispod cepa hladnjaka i voda curi van..ili na pod..ili u exp posudu....i nikada nije preko 1.1 je rbi poizbijao sve cijevi...i semeringe pumpe vode......Mogli su onda napraviti cep bez tog ventila....bas bi me zanimalo kakva bi bila ljetna voznja u koloni pod 3 atm.... :mrgreen:
 
Uf sad vidim koja je prednost zračnog hlađenja u kombinaciji sa uljnim kilerom: ne curi ništa podanjim a još je i jeftinija registracija jer ne plaćam naknadu za vodu...  :mrgreen: