Ubacivanje radilice u blok - 2T 50 ccm

Status
Not open for further replies.

Joy Rider

New member
Jul 20, 2007
1,166
0
0
Pula
Evo da i ja podijelim iskustvo i savjet o tome kako na siguran način "ugurati" radilicu u blokove, a pri tome ne koristiti čekić i/ili oštetiti nove ležajeve. Postoje specijalizirani izvlakači no teže ih je nabaviti,a i cijena im nije baš.... pa sam odlučio prikazat jednostavnu izradu alata za gore spomenutu vrstu posla.

:mrgreen:

Pa da krenem:

Od materijala će nam biti potrebno:

1. Metalna cijev (inox ili nešto drugo) 3/4" koja lijepo naliježe na ležaj unutarnjeg promjera 20mm. Za druge tipove ležaja odaberite pravilan promjer cijevi. Dužina je 350mm.
2. Štapni navoj M16 tvrdoće 8.8 korak 2 komada 1 (mora biti duži od gore navedene cijevi za otprilike 100-150 mm) komada 2.
3. Matice koje odgovaraju na gore navedeni štapni navoj, dakle M16 korak 2, inaće to je matica za ključ 24. Treba vam 6 komada.
4. Podloške M16 x 50 isto 6 komada.
---------------------------------------- Ukupno : 105 kn.
Evo kako sve skupa izgleda:



Radilica koju sam ubacivao je imala narezane navoje M10 korak 1,25 sa strane variomata te M12 korak 1,25 sa strane magneta/paljenja. Prvo trebate navojne šipke ubušiti u centru. Dubina ubušene rupe mora biti veča ili ista od dužine navoja na radilici. Kod mene je ubušeno 15 mm. Ukoliko je navoj na radilici veći od M12 uzmite deblju navojnu šipku. Nakon toga urežite navoje M10/1,25 u jednu i M12/1,25 u drugu šipku, dakle da odgovaraju narezanim navojima sa radilice. Evo kako to izgleda:



S druge strane šipki stavite po dvije matice i zategnite ih međusobno. Evo slike:



Šipke su spremne. Sad, ukoliko je potrebno obradite završetke metalne cijevi ako su grubo odrezani, napravite da budu potpuno ravni i glatki rezovi. Nakon tih priprema preostaje nam složiti alat da izgleda kao ovaj na slici. Dakle na šipku dodati treću maticu da bude slobodna, tri podloške i sve skupa provuć u cijev.





Sad možemo pristupiti «operaciji» ubacivanja radilice. Prvo ćemo rukom, lagano!, postaviti radilicu kroz ležaj dokle god možemo. Lagano nauljite i lezaj i radilicu 2T uljem. Ne primjenjujte preveliku silu i pazite na usmjeravanje strana, da ju ne okrenete naopako (u mom primjeru obje strane radilice su identičnih promjera, neki skuteri imaju različite dimenzije ležajeva radilice pa nema zabune). Nakon toga pritegnite rukom (ne ključem i klještima!!)  proizvedeni alat, slika:



Napomene: Radite ovaj posao na čistom stolu. Nemojte dozvoliti da prašina i prljavština, a nikako metalna prašina i krhotine uprljaju radilicu i ležajeve. To će uništiti igličasti ležaj između klipnjače i polutki radilice i lezajeve u blokovima. Takav motor će brzo prolupat. Ukoliko vraćate istu radilicu nemojte ju prati, propuhivat s kompresorom ili nešto slično (ukoliko to neznate napravit kako treba), nego odmah kad ste ju skinuli iz bloka zamotajte ju u čistu pamučnu krpu i pospremite je na sigurno i čisto mjesto do ponovne ugradnje. Kapnite samo ekoliko kapi 2T ulja po krpi i radilici kao zaštitu od korozije. I kao zadnja stvar, u postupku gore napisanom kad umećete radilicu rukom pripazite na položaj klipnjače. Nije prihvatljiv nijedan drugi nego «prirodni» položaj, a za olakšavanje postupka evo slika kako zaštitit klipnjaću i zadržat taj položaj.



Cijev alata prislonite na ležaj u bloku tako da stijenke cijevi dodiruju samo unutarnji dio ležaja. Polako rukom pritežite maticu i stegnite/učvrstite alat. Ne okrečite šipku jer se i radilica okreće s njom. Pripazite da cijev ne sklizne sa unutarnje strane ležaja! Evo slika:



Nakon toga postavimo gedoru ili ključ na krajnje dvije matice na šipki, a drugim ključem lagano i malim pomacima okrećemo (pritežemo) treću maticu prema podloškama tj cijevi.



Ukoliko se cijev počne okretati preporučam da ju pridržite rukom. E sad, za to nam trebaju tri ruke :mrgreen:... E pa snađite se. Ili zovite frenda da drži gedoru ili stavite neki teret na nju da se ne okreće, uglavnom snaći će te se siguran sam... Bitno je da dok je alat «napet» cijev ne sleti sa ležaja moguća su oštečenja istog, a to ne želimo, i zato je značajna kvaliteta završnog reza na cijevi, ranije spomenuto.



Nastavite pritezati maticu ključem. Pritezanje bi trebalo ići lagano i bez zapinjanja i prevelike sile. Čim radilica bude uvučena do kraja to će te osjetit, a i pritezanje matice će stati. Ne pritežite više i bez forsiranja. To ne mora biti «vodonepropusan spoj» :LOL: i jače pritezanje nije bolje odrađen posao.Neće ispast u toku vožnje. 8) Moguće su i komplikacije uslijed prejakog pritezanja tj. dodatnog pritezanja nakon krajnje vrijednosti: radilica grebe po stijenkama bloka, napuknut ležaj, kod slijedećeg skidanja izlaze ležaj i radilica skupa i eto ti problema. Dolje su slike na kojima se vidi pravilno ubačena radilica bez oštećenja.







S time završavamo pola posla. Preostaje još ubacivanje druge strane (polovice) bloka. Procedura je identična kao i ova dakle nataknemo polovicu na radilicu, postavimo alat sa odgovarajućim navojem (ona druga šipka M12) pritežemo i pridržavamo istovremeno. Nakon toga stegnemo (na točnu kilažu/moment) blokove skupa sa njihovim vijcima te nastavimo dalje slagati mašinu, već kako ide.... Ne zaboravite ugraditi semeninge radilice.
Ugodan rad. Joy Rider....  (y)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Slobodno postavite sva pitanja ovdje ili na PP. Ovaj primjer je rađen na mašini sa skutera Luna 50. Dvotaktna mašina 50 kubika. Dužina gore napravljenog alata za dosta je veća nego što je potrebno, ali to je iz razloga što mi je alat potreban i za druge motore sa dužim krakom radilice. Prihvatljivo je riješenje i sa kraćim vrijednostima, uglavnom ovo je ideja kako napraviti, a ostalo je na "autoru". Malo igranja sa pomićnim mjerilom i eto ga...alatka.
 

malaguti

Guest
tema za raspravu http://www.motori.hr/forum/index.php/topic,174381.0.html
 
Status
Not open for further replies.