Ubojstvo s predumišljajem

zanimljivo je da si ovdje svi zakone tumače kako im u danom trenutku odgovara i svi su u pravu

Pa to su blagodati RH zakonodavstva, nedorečeno, dvosmisleno, podložno tumačenju svih uključenih. Ako si i kojim slučajem po slovu zakona ispravan, u opasnosti si, da parafraziram : "koristiš zakon protivno njegovoj svrsi". Lakrdija.
 
  • Like
Reactions: MOONSHIELD
Pratim ovu raspravu i probat ću iznjeti svoje iskustvo. Nekad davno organizirao sam off road ture za vlasnike Jeep vozila. Uglavnom smo se držali šumskih puteva međutim ponekad bi i sami probijali put gdje je bilo moguće. Gotovo uvijek se unaprijed radio plan rute, na karti su se birali ucrtani javni šumski putevi (imaju uvijek oznaku na karti, obično slovo i broj). Ako se izlazilo iz opsega puta, kontaktirali bi prvo lovačko društvo i šumariju. LD obično imaju koncesiju i korektno je najaviti se i s njima nije bilo problema. Šumarija bi bila ponekad dosadna ali bar bi saznali odmah dali ulazimo na nečiji privatni posjed i dali bi radi toga mogli imati problema. Dakle mislim da bi svima bilo jednostavnije da se organiziraju klubovi, zatraže koncesije (ako je potrebno) na neka područja i na tim mjestima urede staze. I MBT ekipa na Sljemenu ima sada svoje označene staze i nema više razloga za sukob sa planinarima. Ja sam kao vozač MTB uvijek pizdio kad bi vidio neodgovorne rekreativce kako se spuštaju niz frekventne planinarske staze. Možda zakonski mogu ali bespotrebno stvaraju sukob koji se onda reflektira na to da su debili iz PP Medvednica odbili par puta izdati odobrenje za izradu novih MTB staza i parka s izgovorom da imaju puno prigovora i da vozači MTB uništavaju šumu i korjenje - INA Delta rally im je OK...
 
Također, postoji i Pravilnik o korištenju nedrvnih šumskih proizvoda
Korištenje šuma i šumskog zemljišta za odmor i rekreaciju,
čl. 24.
Šume i šumsko zemljište može se koristiti u svrhu odmora i rekreacije: paintball, paragliding, izleti, biciklističke staze, orjentacijsko trčanje, koncerti i sl.

O POVRŠINI koja se daje na korištenje u svrhu iz prethodnog stavka ovog članka i VREMENU njenog korištenja odlučuje upravitelj Šumarije na prijedlog revirnika.
Odluku iz prethodnog stavka ovog članka upravitelj Šumarije ne može donijeti bez prethodnog dogovora s lovoovlaštenikom.

čl. 25.
U šumama i na šumskom zemljištu u vlasništvu RH vožnja biciklom dopuštena je samo na uređenim biciklističkim stazama.

Postoji i cjenik za pojedine načine korištenja itd.

Hoću reći, sve može uz dopuštenje i uvjete određene od strane šumoposjednika.
Banut i radit što tko hoće, to baš i ne.

Laički, ovo je dobro napisano jer Hrvatke šume pokrivaju zadnju vukojebinu u Lici ali i park na Tuskancu. Znaci da imaju isti status. :)
 
Ko te jebe kad si sirotinja i moras radit. Ne budi ljubomoran i vrijedno radi pa ces si i ti moci kupiti katem.
Hahaha, koji si ti jbt... pa nije ovo Bugatti ili Koenigsegg forum, smanji doživljaj. Večina ekipe ovdje si može kupiti par godina star, pa i novi Panigale, koji košta otprilike ko prosječna tdi kanta kakvih imaš u svakoj selendri. A u vezi vožnje po tuđim posjedima, u ovom slučaju šumama, nemaš ti što izvan prilaznih puteva po kojima voze traktori voziti ni s biciklom, a kamoli motorom. Dobro znam što govorim, jer smo imali dosta takvih slučajeva kod nas.
 
Laički, ovo je dobro napisano jer Hrvatke šume pokrivaju zadnju vukojebinu u Lici ali i park na Tuskancu. Znaci da imaju isti status. :)
Ne bi rekao da park spada pod sume. Izraz vukojebina je neispravsn pristup tudjoj imovini.
 
Postoje službeni ucrtani privatni i divlji privatni putevi !
pišem ovo iz iskustva , Naši zemljo(šumo) posjednici uzeli su si masovno u pravo kreirat zakone na svojim privatnim službenim ucrtanim putevima pa ih čak i pregrađivat te
onemogućavat drugima njihovo korištenje stavljajući pregrade ,kopajući kanale,oranjem i sl. Mislim da je to bilo u slavoniji prije cca godinu dana reportaža na poljoprivrednoj emisiji ,gdje je to eskaliralo i gdje je lokalna zajednica počela lupat velike kazne gazdama za onemogućavanje prolaza !!!

U konkretnom slučaju prisutno je i veliko pitanje moralnosti ! Pa šta je taj komad Božjeg prostora tako vrijedan da se namjerno otvara mogućnost nečijeg ubojstva ili teškog ozljeđivanja ! Ako je nekom taj prostor tako bitan ,a vidi se da se koristi kao put ,staza ... trebao ga je pošteno označit , obilježit, pokazat dozu empatije prema mogućem prolazniku -endurašu,biciklisti.... kršitelju nekog sutra promjenljivog zakona ! Život se nemre vratitit a i invalidnost !
Prava istina je da će se ljudi i dalje vozit šumom šetat ,biciklirat, dok ih se ne onemogući direktno kroz jasne oznake ,šumoinspektore ,lugare ili slično!
i ja spadam među njih ,i ne mislim da mi je grijeh vrijedan ubojstva.
Isto tako u našoj državi nije prepoznato da postoje ljubitelji vožnje motora po šumi- prirodi a i na cesti ( dodatni branici u opasnim zavojima) Kad to netko relevantan shvati možda se naprave i enduro staze , prilagođene uredbe i zakoni , pa se neće morat enduraše odmah osudit na smrt .
Laku noć
 
Lipo je toma napisao...
I nakon svih ovih pravnih dizertacija, kristalizira se pitanje:
A gdje se može i smije voziti??

Na kraju i s plačanjem usluge, a da s miran i legalan
Psebno u mom kraju, po novome, Južne Hrvatske (Dalmacija op.a.)
 
Zar nije to bilo jasno od prvog posta? I dalje ce se voziti, loviti, hodati, sajlirati svuda kao i do sada a ovo ce polako otici u zaborav. Ekipe koje se voze po sumi ce se ponekad sjetiti i spomenuti na druzenju i tako ce ostati do novog slucaja...
 
Zar nije to bilo jasno od prvog posta? I dalje ce se voziti, loviti, hodati, sajlirati svuda kao i do sada a ovo ce polako otici u zaborav. Ekipe koje se voze po sumi ce se ponekad sjetiti i spomenuti na druzenju i tako ce ostati do novog slucaja...
Ne mora biti... Vidim da su se uključili i oni iz Karavane za život, sad će vjerojatno bit i znakova "Opasna dionica za motocikliste"...
 
  • Haha
Reactions: Nero
Imaš li neki služebenu statistiku za ovakve tvrdnje?

Imaš MUP-ovu statistiku, a ti sam sa svojim iskustvom nisi nikakvo mjerilo. Znam ljude koji padaju na tjednoj bazi, znam ljude koji koji nisu pali 20 godina. Netko od to dvoje sere žešće po cesti, no nekako u prosjeku ispadamo da svi padamo poprilično često...

OK, dva pitanja:

1. prema ovome što pišeš, isti zakon/pravilo bi trebao vrijediti i za planinare/izletnike/bicikliste pa, sukladno tome, niti oni ne smiju u šumu niti smiju koristiti planinarske staze?

2. kako će vlasnik parcele/šume doći do svog posjeda ako ne smije koristiti staze?

Pitaš gluposti. Jasno je da je glupo uspoređivati neregistrirani (ili i registrirani, trenutno nebitno) motocross motocikl kao određeno motorno vozilo sa pješacima planinarima ili biciklistima... ustvari, ljudi, čitajte zakone,nemojte pametovati, zakoni su besplatni i javni baš zato da ne lupetate gluposti "što se babi snilo" i "kakav inat i tjeranje principa je danas na redu"... staze se smiju koristiti, samo koje staze i nakoji način?
 
Oprosti ali taj članak zakona ni po jednoj točki izričito ne zabranjuje KRETANJE motornim vozilioma po šumskim cestama..sem u jednoj točki koja kaže: Promet u šumama IZVAN ŠUMSKIH puteva je dozvoljen uz odobrenje šumoposjednika. Uglavnom se te točke odnose na KORIŠTENJE takovih puteva za eksploataciju drvne mase, gdje pravna ili fizička osoba dobijaju dozvole za izvoz i izvlačenje drva.
Zakon kao takav je vrlo nedorečen (kao i večina u HR) i može se dvosmisleno tumačiti i vjerujem da bi ga svaki odvjetnik pripravnik mogao pobiti na sudu.
Lovci se svojim vozilima kreću kroz šumu da bi došli do Čeke ili hranilišta
Planinari također..da bi došli do određene točke od koje idu dalje pješke i sl.

I ta točka koju si naveo je sasvim dovoljna, nema tu nikakvih dvosmislenih tumačenja. Ili imaš dozvolu šumoposjednika - ili nemaš. A i ako imaš, imaš ju za nešto drugo a ne serendanje motocrosserom po šumi, pa je usporedba vožnje motocrossa po šumi kuda ti se sprdne sasvim pogrešna naspram "KORIŠTENJE takovih puteva za eksploataciju drvne mase, gdje pravna ili fizička osoba dobijaju dozvole za izvoz i izvlačenje drva." - valjda ti je jasno da je to NEUSPOREDIVO, pri čemu si sam naveo svu količinu uvjeta koju netko taj mora zadovoljavati (i debelo za to platiti), a ti vučeš paralelu nekoga takvoga sa likom kojem se malo sprdnulo srat po šumi sa svojim motorom jer mu je trenutno dosadno u životu, i koji je to odlučio raditi bez dozvole, bez plaćanja, bez ikakvog uređenog i ugovornog odnosa, no to je tebi nekako isto, dapače vrlo usporedivo...

Lovci se kreću svojim vozilima KAO OVLAŠTENICI lovačkih društava koja imaju koncesije i zakonsku kazneno-materijalnu odgovornost za šumu, divljač i održavanje na svojem području koncesije. Jednako besmislena je usporedba tog crossera sa pješacima i planinarima.

Tu je, jednostavno, riječ o ciganjenju jer bi ekipa bila jebena i poštena, dapače bi kenjkali na tuđem, bez pitanja i dozvole, i to jasno besplatno, i to još povrh svega tumačili kao svojim nekakvim "pravom"... ako ti je do motocrossa, učlani se u klub, okupi ekipu, platite stazu, ishodujte dozvole, uzmite koncesiju, ma sve što treba da abudete legalni - i ONDA derite do mile volje... isti princip likova koji nemaju muda i love platiti Grobnik da pokažu kakvi su oni "majstori", pa ugrožavaju svojim divljanjem i ponašanjem u prometu sve oko sebe i to smatraju svojim pravom, a kada svi takovi najebu, onda su svi krivi - samo oni ne... krivi zakoni, policija, sudovi, šumari, pješaci, znakovi, cestari, jame, asfalt, vlaga, lišće, šljunak, Vlada, ma sve je krivo - jedino jaro koji jede govna svjesno muljajući - on je OK... dajte odrastite.
 
Ako već znaš, daj link. Zanima me raščlamba stradavanja motociklista po uzrocima.

Pa potraži. Imaš MUP-ove stranice, i imaš članke koje su na tu temu i sa tim podacima objavljivale renomirane redakcije u Hrvatskoj.
 
Tu je, jednostavno, riječ o ciganjenju jer bi ekipa bila jebena i poštena, dapače bi kenjkali na tuđem, bez pitanja i dozvole, i to jasno besplatno, i to još povrh svega tumačili kao svojim nekakvim "pravom"... ako ti je do motocrossa, učlani se u klub, okupi ekipu, platite stazu, ishodujte dozvole, uzmite koncesiju, ma sve što treba da abudete legalni - i ONDA derite do mile volje... isti princip likova koji nemaju muda i love platiti Grobnik da pokažu kakvi su oni "majstori", pa ugrožavaju svojim divljanjem i ponašanjem u prometu sve oko sebe i to smatraju svojim pravom, a kada svi takovi najebu, onda su svi krivi - samo oni ne... krivi zakoni, policija, sudovi, šumari, pješaci, znakovi, cestari, jame, asfalt, vlaga, lišće, šljunak, Vlada, ma sve je krivo - jedino jaro koji jede govna svjesno muljajući - on je OK... dajte odrastite.
Motocross i enduro nije isto...
 
Pa potraži. Imaš MUP-ove stranice, i imaš članke koje su na tu temu i sa tim podacima objavljivale renomirane redakcije u Hrvatskoj.

Ne da mi se tražiti, vidim da znaš, da si proučavao, pa sam siguran da imaš pri ruci. Osobito me ne zanimaju članci renomiranih redakcija, niti mišljenja renomiranih dežurnih laprdala a'la marušić. Zanimaju me sirovi brojevi, ukoliko postoje.
 
Vozin enduro po požarnim cestama, smin li to?