ulje za starije motore

ZZveR 1 said:
jos jedno pitanje prije odprilike mjesec dana odnjeli majstoru da pofarba prednji blatobran rezervar i straznju plastiku evo danas je to gotovo i cjena bojanja je 600kn neznam nekuzim se bas u bojanje to al mi je to jako puno neznam mozda grjesim.
Izgleda odlično na slici. Koliko bi po tebi farbanje toga trebalo koštati??
 
lemoo said:
   super , samo nastavi obnavljati  (y)
   od ulja ja bih koristio mineralno bilo kojeg renomiranog proizvodjaca
   ulja za motocikle fuchs, motul, shell castrol, valvoline sve to valja
   samo da je gradacija tocna, a trebala bi ti pisati na cepu
   kontam da je za motor tog godista 10w40 ili 15w40
   

Da piše 10W-40,ali kako uležištenu bregastu ima ovaj motor?
Koliko ima godina i pređenih kilometara?
U kakvom mu je stanju mjenjač(kulisa,vilice,birač)?
I na kraju termo grupa sa radilicom i ležajima.

Dakle,motor je star,puno toga je načeto,a mineralna ulja imaju tendenciju pada viskoznosti sa povišenjem temperature zbog niskog indeksa viskoznosti,ukratko kad se zagrije mineralno ulje 10w-40 postaje ajmo pojednostavnit' stvar i reći 3do5W-25do30 što radilici i klipovima i neće smetati jer su podmazivani pod tlakom,ali ako su karike slabije motor ga može malo i potrošiti.

Problem je podmazivanje bregaste,i mjenjača,jer stanjivanjem uljnog filma dolazi i do probijanja istog i umjesto hidrodinamičkog i hidrostatičkog,dolazi do mješovitog ili čak graničnog podmazivanja što naravno ne inducira problem odmah,već skraćuje period ispravne eksploatacije i ubrzava abrazivno trošenje.

Moj prijedlog i preporuka za sve starije motore su polusintetička ulja sa sintetičkom komponentom na ester bazi u gradaciji 15W-50 i tako si siguran da si motoru dao najbolji izbor za njegovu konstrukciju i stanje.
 
M900 said:
Da piše 10W-40,ali kako uležištenu bregastu ima ovaj motor?
Koliko ima godina i pređenih kilometara?
U kakvom mu je stanju mjenjač(kulisa,vilice,birač)?
I na kraju termo grupa sa radilicom i ležajima.

Dakle,motor je star,puno toga je načeto,a mineralna ulja imaju tendenciju pada viskoznosti sa povišenjem temperature zbog niskog indeksa viskoznosti,ukratko kad se zagrije mineralno ulje 10w-40 postaje ajmo pojednostavnit' stvar i reći 3do5W-25do30 što radilici i klipovima i neće smetati jer su podmazivani pod tlakom,ali ako su karike slabije motor ga može malo i potrošiti.

Problem je podmazivanje bregaste,i mjenjača,jer stanjivanjem uljnog filma dolazi i do probijanja istog i umjesto hidrodinamičkog i hidrostatičkog,dolazi do mješovitog ili čak graničnog podmazivanja što naravno ne inducira problem odmah,već skraćuje period ispravne eksploatacije i ubrzava abrazivno trošenje.

Moj prijedlog i preporuka za sve starije motore su polusintetička ulja sa sintetičkom komponentom na ester bazi u gradaciji 15W-50 i tako si siguran da si motoru dao najbolji izbor za njegovu konstrukciju i stanje.

odmah mi je lakše,kad ste vi to rekli  (y) (y)
znači ipak je dobro uljevati onda motula 5100 15w-50  8)
 
240y6tc.jpg

:mrgreen:
24v7fhi.jpg

 
Dobar Kawac, nego ja također sipam taj Motul 5100 15w50, ali na proljeće ću preći na neku mineralu Motul ili Repsol, vidjet ću još, zanima me razlika. Čuo sam svašta pa me zanima...
 
ja sam odlucio minealno definitivno ne polusintetsko da, neznam mozda grjesim  :misli:
 
ZZveR 1 said:
ja sam odlucio minealno definitivno ne polusintetsko da, neznam mozda grjesim  :misli:
(y)
 
  ima zanimljivih clanaka i stranica  o uljaima za motocikle po internetu
  na engleskom je ali citajte ako vam se da.....  vrlo poucno
 
  http://motorcycleinfo.calsci.com/Consumables.html            shell rotella  kod nas se prodaje kao shell helix  

  http://www.peterverdonedesigns.com/motoroil.htm  
 
  http://motorcycleinfo.calsci.com/Oils1.html
 
  pa zapravo ispada da su i kvalitetna sinteticka ulja za dizel motore sasvim dobra i pogodna za upotrebu
  u motociklima...  
   
                                   
 
lemoo said:
  ima zanimljivih clanaka i stranica  o uljaima za motocikle po internetu
  na engleskom je ali citajte ako vam se da.....  vrlo poucno
 
  http://motorcycleinfo.calsci.com/Consumables.html            shell rotella  kod nas se prodaje kao shell helix  

  http://www.peterverdonedesigns.com/motoroil.htm  
 
  http://motorcycleinfo.calsci.com/Oils1.html
 
  pa zapravo ispada da su i kvalitetna sinteticka ulja za dizel motore sasvim dobra i pogodna za upotrebu
  u motociklima...  
   
                                   


MIslim da nisu jer diesel motori nemaju lamele i mjenjace u ulju a samim tim ni aditive koje su potrebni


 
  a trazio sam i bilo kakvu informaciju o tim mitskim aditivima za kvacilo, ali nista nisam uspio naci...
  tj nasao sam drugi podatak da su ulja za aute gradacije 0w-20 0w-30 te ona sa oznakama fuel economy
  ili energy conserving/energy saving napunjena aditivima koji jos dodatno smanjuju trenje , i kao takva
    nisu pogodna za uporabu u motociklima bas zato sto mogu uzrokovati proklizavanje kvacila....
   
  dalje ...na kvacilu pola trenja nose one metalne ploce... pa nekuzim kakav bi to aditiv bio koji bi
  povecao trenje na tim metalnim plocama a da u isto vrijeme svo klizni lezajevi bregastih i radilice nebi u isto vrijeme zaribali....
  eto , ako neko bolje zna neka me ispravi...
 
  dalje sinteticka ulja su puno bolje kvalitete nego mineralna, i sto je najvaznije postojanija su na visokim temperaturama
  do kakvih dolazi u zrakom i uljem hladjenim masinama za vrijeme vrucih ljetnih mjeseci....
    i kako kazu ljudi za te temperature i masine je 15w-50 ulje idealno...

  dalje ... dizelska sinteticka ulja  koja nose oznaku  CI-4 Plus imaju velik postotak cinka i fosfora..ako sam dobro shvatio i preveo
            u gotovo istom omjeru kao sinteticka ulja namjenjena samo za motocikle... 
            i osim toga tzv dizelska ulja su puno rigoroznije testirana od automobilskih ulja.. zato sto ih ljudi u kamionima drze 50 000 i do 100 000km
            izmedju mjenjanja pa velike firme koje imaju puno kamiona redovito vade uzorke ulja i testiraju njihova kemijska i mehanicka svojstva...

    eto toliko od mene zasad, napominjem ja samo tumacim sazimam i prenosim informacije sa stranih foruma itd itd.. 
    ako nisam u pravu slobodno me ispravite..  cilje je da svi naucimo nesto novo i znamo vise....
   
 
 
    da, i da se nadovezem na M900 ...  mineralna ulja imaju tedenciju pada viskoziteta , tj ljepljivosti i postojanosti
    ali znacajnije opadanje viskoznosti dolazi tek nakon prijedenih 1500-2000km neki su zabiljezili pad viskoznosti sa
      sa recimo 10w-40  na 10w-30 ili 10w-25  sto je ozbiljno , i nece uzrokovati da ce motor zaribati ili slicno ....   
      ali kroz duze razdoblje neke ce se komponente vise pohabati nego sto bi se pohabale da se koristila sintetika....
 
      a sa druge strane nadjes ovakve postove
 
      There is a good one in the June 1996 issue of Sport Rider magazine in a report called the "100,000 mile Honda CBR900RR." The owner used conventional Castrol GTX oil, 10W40 in the winter, 20W50 in the summer. He changed it every 4,000 miles, changing the filter every OTHER oil change. No valve clearance adjustments were required after the initial one at 16,000 miles. And a dyno test against the same model with only 6,722 miles showed torque and horsepower virtually identical. The 100,000 mile bike was even used for some racing. In a subsequent follow-up, the same CBR had passed 200,000 miles and was still going strong! Plus, many motorcyclists have emailed me with their very positive results using nothing but automotive oils for years in a variety of rides. Oils have changed over the past 10 years, but that just means we need to be more careful in our choices."

    i hebes ga....  tko ce znati istinu......
 
   
 
Svašta...

Vječna tema oko ulja...

Nisam siguran da je sve to baš tako, al ajde, svašta se piše.

Zanima me koja ulja toči ekipa koja vozi oldtimer utrke??? Konkretno recimo u stare Kawe? Ajd neka netko napiše nešto konkretno.
 
---GPZ--- said:
Svašta...

Vječna tema oko ulja...

Nisam siguran da je sve to baš tako, al ajde, svašta se piše.

Zanima me koja ulja toči ekipa koja vozi oldtimer utrke??? Konkretno recimo u stare Kawe? Ajd neka netko napiše nešto konkretno.

Nema tu puno filozofije, za starije motore sa zračnim hlađenjem najpogodnija je polusintetika 15W50 ili 20W50 npr. Silkolene Comp 4, mada se za sportske namjene može koristiti i full sintetika "guščeg" tipa npr. 15W50.

S obzirom da su zračni motori termički više opterečeni preporučljivije je koristiti ulja koja zadržavaju bolji viskozitet na visokim temperaturama a to su uglavnom navedena ulja koja imaju višu drugu oznaku(ako je isti tip ulja za zračnjake pogotovo ljeti je bolje W50 naspram W40)
 
ZZveR 1 said:
to i mene zanima ali ocito niko nezna ...

ispravak netočnog navoda:  8) zna ali mu je dojadilo već godinama trubit' jedno te isto  :jesus: