Umbria 2010

Plavi Ledolomac

New member
Umbria: 1.9. - 5.9.2010., 2000 km, Kawasaki Ninja 250R.

Konačno sam ostvario jedan svoj san - otići nekamo gdje nikada nisam bio, sam, na motoru. U daljine. Prvobitni plan je bio doći u tri tjedna na malom ninji do Nordkappa i natrag, ali ovaj put nisam imao novaca za to. Pa sam se tako odlučio na Umbriu. Zašto baš Umbria? Spoj intuicije i priča o krasnim gradovima od prijatelja koji su bili tamo.

1. dan: Zagreb - Assisi. 700 km.

zg_assisi.jpg


Krenuo sam iz Zagreba u srijedu, u 7.30. Malog ninju sam natovario bisagama, tank torbom i još sam imao ruksak na leđima. Na Bregani sam kupio vinjetu za tjedan dana i udri! Sloveniju sam prošao u warp speedu. Zbog bisaga je mali ninja na ravnom maksimalno išao 140 km/h. Na nizbrdici bi se približio 160 km/h. Autocesta je bila poluprazna. Malo gušći promet kod Ljubljane, ali uglavnom malo vozila. Negdje prije granice s Italijom se upalila lampica za benzin. Onda sam se sjetio da nikad nisam kontinuirano išao ovakvom brzinom i da ne znam koliki mu je domet dok ovoliko guta benzina. Usporio sam, jer sam se uplašio da ne ostanem na suhom. Naime, kad se od Razdrtog krene prema Gorizii, nema baš pumpi. Uspio sam doći do jedne jedine u tom smjeru (na autocesti), taman prije granice s Italijom. Ipak nije Slovenija tako velika da se ne bi mogla preći s jednim punjenjem i brzom vožnjom  :mrgreen: Eto, vlasnici malog ninje, sad znate.

E da. Negdje poslije Ljubljane, kad sam stao da se osvježim i odem na wc, sam u retrovizoru vidio da mi je lijevo oko blago napuhnuto i skroz krvavo. A cijelo vrijeme sam osjećao propuh u kacigi, baš je udarao na oči. Ne znam kada, ali kawasakijeva kaciga je jednom prestala dihtati - odnosno vizir. Spasile su me odlične uvexove cvike za sunce koje uvijek nosim za put. Stavio sam ih ispod kacige, i problema više nije bilo.

Putem sam se osvježavao proteinskim napitkom kojeg sam si složio doma, i cedevitom. Ušao sam na autostradu kod mjesta Gonars (koje sam uvijek oo milja zvao Govnars). Promet je bio vrlo gust. Mali razmak između vozila, ali su svejedno ljudi vozili 130 km/h. Kakva recesija! Kamioni na sve strane, ima ih skoro više od automobila! Vrijeme je bilo lijepo, ali ne prevruće - oko 28, 29°C. Stao sam na jednoj autogrill postaji, gdje je sendvič koštao 4,40 €! A autostrada od Gorizie do Mestrea 6 €! Koja pljačka. Sva sreća, za ostale dane sam imao K plus tunja  :mrgreen:

el_ninja.jpg


Ova slika gore je jedina sa puta prema Assisiju. Put je bio dug, a nisam se zaustavljao osim na pumpama kako bi tankao. Na nekim cestama gdje je bilo krasnih vizura jednostavno se nije moglo zaustaviti. No, toliko slika tek slijedi, da nema frke :)

Sišao sam s autostrade kod Mestrea i nastavio po državnim cestama i superstradi, kako bi vidio malo više krajolika. Cesta do Chioggie je lijepa, makar pomalo jednolična. Kanali, polja... Kod Chioggie postaje zanimljivo jer se vidi velik broj brodova, što usidrenih, što na remontu. Iza jednog zavoja me iznenadio kruzer usidren tik do ceste! Samo je odjednom izronio, izgledao je fenomenalno (dobar dio ceste kod Chioggie je građen nad morem).

Kod Ravenne je bio krkljanac. Kad sam se ispetljao odande, krenu sam prema Ceseni, put Assisija. Tu sam se vozio po superstradi. Dvije trake u svakom smjeru, odvojene betonskim zidićem. Brza cesta, ali nije široka kao autocesta i nije jednake kvalitete ni održavanosti. Zbog uskoće se nisam uspio zaustavljati da malo snimim prekrasne krajolike usput. Šumovita brda, brežuljci, zaista lijep kraj. Stao sam samo jednom, na jednoj pumpi. Ono što me jako začudilo je da na putu prema mom odredištu nisam vidio niti jednog jedinog bikera! Niti sam ja ikoga prestigao, niti itko mene. Bizarno...

Konačno Perugia... i Assisi. Već sam bio umoran, mišići ispod vrata su me ubijali - zbog tank torbe nisam mogao leći na ninju. Razmišljam da ju slijedeći put vežem za stražnje sjedalo. I koljena su se već bunila. Ipak je to bilo 700 km, a stao sam svega 5 puta.

S motorom sam ušao ravno u povjesnu jezgru grada, jer su uglavnom sve ulice jednosmjerne i nemoguće je drugačije doći do samostana u kojem sam spavao za vrijeme boravka u Umbriji. Sam uspon do grada je lijep, zavojit, ali i sjajno riješen. Talijani su izgradili podzemne garaže u brdu na kojem leži Assisi i sve skupa sjajno organizirali kako bi horde hodočasnika koje ga svake godine posjećuju što bezbolnije prošle put do grada.

2. dan: Assisi.

Čitav slijedeći dan sam proveo obilazeći Assisi i njegovu blisku okolicu, toliko toga ima za vidjeti! Grad je jednostavno predivan. Evo, neka slike govore u prilog tome:

assisi_01.jpg


Katedrala Sv. Franje, sastoji se od donje i gornje crkve. U donjoj je kripta, gdje su ostaci Franje asiškog. Procesija hodočasnika koji diraju grobnicu, slike, kipove, pa ih ljube. Slikovito i zanimljivo (ništa što je ljudsko nije mi strano)! U gornjoj crkvi su Giottove freske, koje su taman obnovljene, izgledaju veličanstveno. One su samo djelić umjetnosti inspiriran i posvećen Franji asiškome. Nevjerojatno koliki je trag ostavila snaga vjere i ljubavi jednog skromnog čovjeka! On je svetac zaštitnik Italije, uz Katarinu od Siene.

assisi_02.jpg


Rocca maggiore, koja ima fantastičan pogled i pregled nad okolicom, svih 360°, obrana zajamčena!

assisi_04.jpg


assisi_06.jpg


Lift koji vodi do podzemnog parkinga. Sjajan primjer kako je odabirom dobrih materijala moguće uklopiti suvremenu arhitekturu u povijesnu baštinu. Drvo, hrđa, cvijeće.

assisi_05.jpg


Sina moram svakako nazvati Metastazije.

assisi_08.jpg


Malo poznato djelo anonimnog umjetnika, "Sv. Franjo se klanja suzukijevom terencu".

assisi_07.jpg


3. dan: Turneja po Umbriji, oko 300-350 km. Assisi - Spello - Spoleto - Todi - Civita di Bagnoregio - Bolsena - Assisi.

U Umbriji je gotovo svaki grad povijesno mjesto vrijedno posjete. Tako da sam odabrao nekoliko mjesta koja su mi se činila najzanimljivijima i krenuo.

karta_umbrie.jpg


Spello je malo mjesto, na brijegu, sa zanimljivim freskama u glavnoj crkvi. Nažalost, u gotovo svim crkvama je zabranjeno fotografiranje, pa sam to i poštivao. Ipak su te freske i ostala umjetnost svjetska baština i treba ih čuvati. Izvan crkve je interesantan spomenik Sv. Franje kada se vratio iz zatočeništva u Perugi, nakon kratke, neuspjele vojne karijere. Vratio se u Assisi nakon što je čuo glas Boga i tu je krenulo njegovo preobraćenje. Čitava je Umbria u njegovom znaku - u nekoj crkvi su relikvije, u drugoj pisma koja je pisao svojoj subraći, u trećoj freske...

Ono što mi se jako svidjelo je da je u povjesnoj jezgri, najužem centru svakog grada u kojem sam bio, besplatan, posebni parking za motore i skutere! Inače, automobile smiju parkirati samo ljudi koji stanuju tamo, čime se izbjegao krkljanac.

spello.jpg


Nastavio sam po lokalnim cestama, jer sam malo htio vidjeti kako izgleda Umbria. Ceste nisu loše. Kud god se okreneš, polja suncokreta, maslinici, vinogradi. Jako je lijepa!

umbria.jpg


Drugo mjesto odozdo je vjerojatno direktna konkurencija austrijskom Fukingu, čiji znak mjesta kradu stalno.

bastardo.jpg


Spoleto ima krasnih panorama...

spoleto_01.jpg


Isti trg (Piazza del Duomo), pogled na drugu stranu. Ovdje se svake godine održava veliki umjetnički događaj, Festival dei due mondi. Utemeljio ga je veliki talijanski kompozitor Gian Carlo Menotti, naturalizirani amerikanac. Ovo Due mondi - dva svijeta - se odnosi na Europu i Ameriku. Ovakav festival gradi mostove među ljudima - prilika je to za razmjenu kulture, prljavog mafijaškog novca, kurvi, bijelog roblja i mozzarelle.

spoleto_02.jpg


Unutar katedrale se nalazi prilično morbidna freska raspetog Isusa. Obratite pažnju na detalj - krv iz rana na nogama teče u usta lubanji koja se nalazi ispod zemlje.

spoleto_03.jpg


Trajna ljepota nekih stvari :D

spoleto_04.jpg


Todi je bio pust. U Umbriji se živi lagano. Ništa ne radi između 12 i 15 sati. Može se samo jesti. K plus tunj.

Očito nisu uspjeli zatvoriti financijsku konstrukciju pa su rekli: ovo je avangarda, crkva ima ravan krov  :wink:

todi_01.jpg


todi_02.jpg


U Todiju sam sreo par starijih njemačkih bikera na starijem BMW-u. Spomenuli su mi da u blizini postoje krasni slapovi (Tiber teče ovim krajem). Pitali smo nekog lokalnog čovjeka gdje su. Ne tako daleko, ali u suprotnom smjeru odakle smo se i švapski golupčići i ja zaputili, pa smo to odložili za neki drugi put. Spomenuo sam im Civitu, ako traže nešto posebno.

I onda sam krenuo tim putem.

Civita, seoce kraj mjesta Bagnoregio (nije Civitavecchia!) je nešto zaista posebno. Potječe iz 13. stoljeća, na brdu, do kojeg je vodio zemljani most. Isti se srušio šezdesetih godina prošlog stoljeća, pa je država izgradila novi, betonski. Danas lokalci ovo mjesto zovu il paese che muore, odnosno kraj koji umire, jer u selu nema gotovo nikoga. Služi isključivo kao turistička atrakcija, gotovo je potpuno napušteno.

civita_02.jpg


civita_01.jpg


Kraj jedne kuće je sjedila starica, slijepa na jedno oko, bez šake. Rekla mi je da joj dam nešto i da mogu ući u njen vrt. Šibnuo sam joj sitniš. I zaista, iz njenog vrta puca krasan pogled na okolicu. Izgleda nevjerojatno - ne znam je li to pijesak, ali u svakom slučaju, ovakve pejzaže nisam očekivao u središtu Italije.

civita_04.jpg


Zatim sam se zaletio do Bolsene, mjesta na obali istoimenog jezera. Veliko je. Htio sam se okupati, ali je bilo kasno, morao sam natrag u Assisi. Mjesto izgleda prilično mediteranski. A i temperatura je takva u čitavoj regiji. Nije ni čudo - u ravnini je sa Hvarom i sunce je jako.

bolsena_02.jpg


bolsena_01.jpg


U Orvietu se nisam stigao zaustaviti. Bio sam pomalo umoran, čitav dan na cesti i u razgledavanju, a i sunce je polako zalazilo. Ali zato ima sjajnih panoramskih punktova na cesti:

orvieto.jpg


Onda sam jednim djelom peglao po autocesti, pa skrenuo lokalnim cestama prema Perugi, za Assisi. Bio je pao mrak i ja sam se po selendrama i lokalnim cestama u predgrađu Perugie izgubio. Trebalo mi je neko vrijeme da isplivam na superstradu i dođem u Assisi. Nakon tuširanja je slijedio ledeni čaj na glavnom trgu, gdje se održavao neki mali festival. Neka talijanska pjevačica je dobro derala soul. Svake večeri sam se ubijao u lokalnim slatkišima koji su mrrrrrrrak! Nisu kremasti, već s voćem, pistacijama, bademima... za prste polizat! Ali je hrana skupa... svugdje. Jer je svako mjesto turističko. Dnevni meniji i jela su između 16-24 €. No, bio sam spreman na to pa je sve prošlo glatko.

Samostan se zatvarao u 23 sata svake večeri, što mi je i odgovaralo, jer nakon onako ispunjenog i intenzivnog dana nisam imao snage ni volje za neke izlaske. U krpe i sutra u prirodu!

4. dan: Nacionalni park Monti Sibillini, poslije Perugia. Oko 200-250 km.

Evo karte tog kraćeg dnevnog đira:

monti_sibillini.jpg


Krajobrazi su nevjerojatni, od šumovitih, do potpuno ogoljelih. Nikada ne bi rekao da su Apenini ovakvi.

sibillini_01.jpg


sibillini_02.jpg


sibillini_03.jpg


Dnevni cilj putovanja je bilo mjestašce Castelluccio (dvorčić). Ovo je magnet za bikere, kojih je tamo bilo čitava horda! Nije ni čudo, cesta nije prometna, a prekrasna je. Pejzaži su mraaaak.

U Castellucciu sam se najeo obilne porcije juhe s lećom, čime se oni ponose - to je glavni proizvod ovoga kraja. Mislio sam da ću od silne leće dobiti afterburner pogon, ali toga nije bilo. Isto treba probati tjesteninu punjenu odličnim ovčjim sirom. Njami! Za razliku od Civite, ovo mjesto živi od poljoprivrede i turizma i potpuno je naseljeno.

castelluccio_01.jpg


castelluccio_02.jpg


Čovjek bi rekao da je ovo Arizona, a ne srednja Italija...

castelluccio_03.jpg


Evo jedne epsko-mitske :mrgreen: slijedeći put želim da me sponzorira Kawasaki :wink:

kawasaki_ninja.jpg


Zatim sam svratio u Norciu, mjesto na rubu nacionalnog parka. Ovdje sam došao s jednim ciljem: po mesinu!!! Naime, Umbria je u Italiji sinonim za pršut, kobasice i ostale proizvode od sušenog mesa. Čak su umjesto naziva mesnica znali trgovine takvim proizvodima nazivati umbrificio. A Norcia je centar. Čak nije bilo ni skupo. Nabavio sam kobasica od veprovine, svinjetine, sa crnim tartufima, pršuta ovakvog, onakvog, da donesem svim bližnjima doma. Jaaaaako su fine. Kao i sir dozrio u crnom vinu  :) Mesar je bio cool i narezao mi je od svega pomalo, da probam. Ništa nisam slikavao, samo sam kidnuo dalje.

Vratio sam se u Assisi. Kratko tuširanje. Bio je krasan dan, poslijepodne, pa sam bez puno opreme skoknuo do Perugie, sveučilišnog grada.

perugia_01.jpg


Sliku ove žene svi znate, pretpostavljam... izložbu ovog fotografa bi bilo zanimljivo vidjeti. Nažalost, red je bio toliki, do pola ulice, a ja sam imao malo vremena, pa ništa od toga.

perugia_02.jpg


Obavio sam još malo shoppinga (čokolada!!!), pa sam na kratko sjeo i gledao svjetinu, s naglaskom na Talijanke, koje nisu toliko zgodne koliko se nevjerojatno dobro znaju našminkati i urediti. Pasanje okica. Natrag za Assisi.

Samostan u kojem sam odsjeo je bio sjajan. Ključne riječi: čuvani parking. Obilni doručak uključen u cijenu od 35 € po noćenju. Čiste svaki dan da sve blista! Kupaona u sklopu sobe. Ovoga ipak nije bilo, šteta, za potpuni doživljaj:

samostan.jpg


U cybercafeu (imaju dva u sklopu bara i prodavaonice novina u Assisiju) sam vidio da bi sutra, kad sam namjeravao krenuti natrag, trebalo biti kiše oko Ravenne, oko 14 sati. Pa sam se odlučio na autocestu. Nastavak vidi ispod.
 
5. dan: Assisi - Poreč. cca 660 km.

Warp speed. Često tankanje. Put kojim sam išao je: Assisi - Perugia - Arezzo - Firenze - Bologna - Ferrara - Padova - Mestre - Trst - Poreč. Ovaj put je bilo bikera kao u priči. Na jednoj stanici sam sreo nijemca kojem je otišla svjećica. Pomogao sam mu pri prevođenju. Njegov engleski ima jaki naglasak, a talijani ili ne znaju engleski ili ga natucaju sa strahovitim naglaskom, tako da je sam bio vezanih ruku. Bila je nedjelja, ali je uspio doći do broja servisa, vučne službe, itd. Ostavio sam mu kemijsku i papir da može pisati adrese, jer mu je trebalo - jako mi je čudno da netko ide na put bez takvih osnovnih sitnica. No, isto tako se većina ljudi čudila što ja putujem sam. Eto :)

Njegov je crveni Kawasaki u pozadini.

put_natrag_01.jpg


Franz d švabo i moja malenkost.

put_natrag_02.jpg


Negdje kod Mestrea sam opet stao kako bi tankao (mali ninja jako guta iznad 120), kad ono...crknuo. Neće upaliti uopće. Ništa. Naravno, kako mi se to nikada prije nije desilo, nije mi palo napamet da je jedna vrlo jednostavna stvar u pitanju. Pitao sam neke simpa talijanske bikere za pomoć, na dva kromirana velika Harleya. Odmah smo skupa odšarafili i digli panele sa strane kako bi oslobodili sjedalo ispod kojeg je akumulator. Od vibracija se jedan kabel odvojio od akumulatora. Jače smo ga zašarafili i to je to. Ninja radi k'o veliki :mrgreen:

Oni su išli u Austriju. Razmijenili mailove, čekam da on meni pošalje sliku svih nas. Alessandro, iz Napulja. Jak južnjački naglasak, komunikativan, direktan, kao i svi južnjaci.

malininja.jpg


Krenuo sam dalje do familije u Poreč da se još malo okupam prije kraja godišnjeg. Potrošio sam svu gotovinu, tako da sam na ulasku u ipsilon platio 9 kuna cestarine American Expressom  :LOL:

Epilog, pouke, zaključci

Čudio sam se što prestižem gotovo svih, a nemam pretjerano jak motor. I što svi Talijani, koji su poznati cestovni divljaci, voze iznimno civilizirano. I poštuju ograničenja brzine. Kasnije sam saznao da su uveli drakonske kazne. Tisuće eura, pa gubitak vozačke dozvole...a na kraju, ako je prekršaj jako velik (ili brzina vožnje nenormalna), gubitak vozila. Da, država postaje vlasnik auta ili motora, pa čak i ako si u kreditu. Nema cici-mici. I da vidiš kako se odjednom poštuju propisi. Zaključak: imao sam više sreće nego pameti. A i da nema takvih kazni, ne znam koliko mi je bilo pametno uletavati u tunele sa 120. Bolje da nemam jači motor. A onakve zakone podržavam, ljudski život je najvažniji.

Bisage su sjajne i nakrcao sam ih i više nego je bilo potrebno. Mogao sam i sa puno manje odjeće i obuće. Ali dobro, mesina, pokloni, za natrag je bilo ok.

Tank torba je smetala jer su me mišići ispod vrata, na leđima, i dio ramena ubijali. Nisam mogao leći na motor. Svaki put kao da mi netko zabija nož kad se okrećem prije pretjecanja. Koljena su se isto bunila. Žuljčine zbog hodanja u teškim timberlandkama okolo. Štite jako dobro u vožnji, ali ipak trebam motorističke čizme... Jednostavno nisam imao para do sad.

Znao sam da mogu odvaliti ovoliko u jednom danu, i to sam htio.

Slušao sam intuiciju, i bila je u pravu, kao i uvijek. Lijepo vrijeme, ali ne prevruće. Malo prometa na cesti. Sjajna destinacija, a nadomak ruke.

Mali ninja je sjajan motor. Strašno sam ga zavolio. Išao bi sa njime na put oko svijeta bez oklijevanja. A sam otkrivati nove zemlje, odazvati se zovu daljine... sada znam - bilo je i bolje nego sam ikada mogao sanjati. Više nego što sam očekivao. Uživao sam čitavim svojim bićem.

Slijedeća etapa: dobar enduro i s curom na duuuugi put. Bikerski život je ZAKON.
 
Bravo!!!! Jako lijepo!!  (y) (y)
 
(y) (y)

sad si me sjetio da mi je dugo želja "precvikati" Italiju, od San Marina pa gore u brda na Sienu i prema Pisi. Sad me samo puca nostalgija kad vidim ove slike  8)
 
Lijepo putovanje (y)
BTW ako trebaš čizme (zeleno-crne sidi B2 nošene par puta, kao nove, broj 45/46) ispod svake cijene javi na PP (y)
 
Zgodno putovanje....puno za vidjeti na maloj udaljenosti....i motoriću čestitke (y)!
 
Super odrađeno , dosta dobrih informacija i ne tako daleko (i nedostižno) putovanje  (y)
 
Ooo, lijepo je vidjeti da si na cesti i da se voziš. Jako lijep putopis sa odličnim fotkama. Odličan đir, vidi se da si guštao  (y)!