uvoz motora preko šengenske granice

draganb

New member
Koja će biti razlika u cijeni i jednostavnosti uvoza rabljenih ili novih motora kada (ako) uđemo u EU?

Kakva je situacija kod uvoza iz npr. njemačke u sloveniju?
 
            Neznam toliko za motore,ali koliko znam za aute ovisi u koju državu unutar EU voziš tj. dali ima kakav luksuzni porez ili samo PDV,jer PDV se više ne treba plačati unutar država EU ako je jednom plaćen znači kao se auto kupuje sa bruto cijenom u toj državi,neznam jel me kužiš,npr. iz Njemačke u sloveniju nema drugih troškova nego samo sa kupoprodajnim ugovorom dođeš u svoju stanicu i platiš neke sitne troškove da se prepiše na tvoje ime,ali ako voziš u recimo austriju oni imaju neki dodatni porez koji se zove Nova i plaća se prema potrošnji,u pravilu više država EU nema nego da ima luksuzni porez tj. trošarina,koliko znam ga zasad imaju samo Austrija,Danska,Nizozemska,Švedska i Finska,a PDV varira od 15 do 21 %.
           Znači PDV se ne plaća nigdje dodatno,ako je auto kupljen sa bruto cijenom u nekoj državi EU u drugoj državi EU se on ne treba više platiti nego samo luksuzni porez ako postoji,u biti procedura je olakšana maksimalno,i cijena koju  negdje u oglasniku pročitaš je manje više ta koliko će te auto na kraju koštati.
           To onda po mojoj procjeni znači kada budemo i mi u EU,ići ćeš u npr. u Njem. po neki rabljeni auto i platiti kod nas trošarinu na njega jer ona bude nažalost sigurno ostala ne vjerujem da će se gamadska vlada nje odreći onda,ali se neće morati PDV platiti no to ionako je manje više isto kao i sada ako se kupi auto netto vani,znači jedina razlika u lovi bude ako se kupi auto vani kod kojega ti sada ne vraćaju PDV pa te ispada skupo jer kod nas ga moraš svejedno dodatno platiti,ali kod auta koje sad možeš vani kupiti netto tj. onih kod kojih ima povrat PDV-a,razlika u cijeni bude minimalna,i jedina prednost bude u lakšoj proceduri i biranju bilo kojeg auta jer homologacijskih pravila za uvoz neće više biti.
 
kak je krenulo u pregovorima još dugo vremena možemo zaboraviti Šengen a i dugo bumo plačali PDV na kupoprodajne ugovore :shock:
 
Peter Stingray said:
            Neznam toliko za motore,ali koliko znam za aute ovisi u koju državu unutar EU voziš tj. dali ima kakav luksuzni porez ili samo PDV,jer PDV se više ne treba plačati unutar država EU ako je jednom plaćen znači kao se auto kupuje sa bruto cijenom u toj državi,neznam jel me kužiš,npr. iz Njemačke u sloveniju nema drugih troškova nego samo sa kupoprodajnim ugovorom dođeš u svoju stanicu i platiš neke sitne troškove da se prepiše na tvoje ime,ali ako voziš u recimo austriju oni imaju neki dodatni porez koji se zove Nova i plaća se prema potrošnji,u pravilu više država EU nema nego da ima luksuzni porez tj. trošarina,koliko znam ga zasad imaju samo Austrija,Danska,Nizozemska,Švedska i Finska,a PDV varira od 15 do 21 %.
           Znači PDV se ne plaća nigdje dodatno,ako je auto kupljen sa bruto cijenom u nekoj državi EU u drugoj državi EU se on ne treba više platiti nego samo luksuzni porez ako postoji,u biti procedura je olakšana maksimalno,i cijena koju  negdje u oglasniku pročitaš je manje više ta koliko će te auto na kraju koštati.
           To onda po mojoj procjeni znači kada budemo i mi u EU,ići ćeš u npr. u Njem. po neki rabljeni auto i platiti kod nas trošarinu na njega jer ona bude nažalost sigurno ostala ne vjerujem da će se gamadska vlada nje odreći onda,ali se neće morati PDV platiti no to ionako je manje više isto kao i sada ako se kupi auto netto vani,znači jedina razlika u lovi bude ako se kupi auto vani kod kojega ti sada ne vraćaju PDV pa te ispada skupo jer kod nas ga moraš svejedno dodatno platiti,ali kod auta koje sad možeš vani kupiti netto tj. onih kod kojih ima povrat PDV-a,razlika u cijeni bude minimalna,i jedina prednost bude u lakšoj proceduri i biranju bilo kojeg auta jer homologacijskih pravila za uvoz neće više biti.

Hvala na objašnjenju
Kužim taj dio s pdv-om, a šta s carinom? Ona će se vjerojatno ukinuti potpuno?
 
mg749ie said:
kak je krenulo u pregovorima još dugo vremena možemo zaboraviti Šengen a i dugo bumo plačali PDV na kupoprodajne ugovore :shock:

ma znam, al sam mlad pa se nekako još nadam :)
 
             Pa ni zasad nema carine na europske aute plus one države koje su kao i mi potpisale cefta sporazum,ali za aute iz drugih država ima,i naravno kad ćemo biti u EU neće ni nje biti bez obzira gdje se auto proizveo naravno samo pod uvjetom da je carina već jednom plaćena kako je i sa pdv-om npr. nijemac koji si je uvezao auto iz amerike ju je morao platiti,sad ako ti od njega kupiš a auto je već bio regan u njem. onda naravno carina otpada tj. netrebaš ju ti još jednom platiti.
         A kako će biti kod motocikla kad budemo u EU je teško reći jer zasada je carina na nove motore iz EU ako su do 800 ccm 3 %,ako je preko 800 ccm je nema,ali zato na rabljene motore ima carine i ako su iz EU te je 7.2 %,dok je za nove i rabljene motore iz drugih država carina sada nešto veća nego za one iz EU, pa je pitanje što će se sve ukinuti ali teoretski bi trebalo za sve iz EU.
 
mnogi pitaju koliko se plaća carina ... a ustvari misle pitati kolika su / ili će biti ukupna davanja pri uvozu ...
 
         To nitko nemože reći zasada,ali ako se nebude mijenjala trošarina prema dolje u što nažalost ne vjerujem neće biti neka prevelika razlika u ukupnim davanjima sada i onda,jedino što će procedura biti neopisivo manja i lakša i izbor biti veći tj. moći ćemo ako hoćemo i neke 10g ili starije usćuvane s malo km kupiti pa možda na taj način dosta uštedjeti.

         Nažalost mnogi se nadaju i vjeruju u pojeftinjenje vozila kad budemo u EU,ali nažalost trošarina je ta zbog čega su auti skupi a ne carina ili pdv,a svaka država ima pravo na svoje luksuzne trošarine i zakoni EU-a tu nemogu ništa promijeniti jer da nije tako nebi u danskoj najjeftiniji golf koštao oko 35000 eura.
 
Peter Stingray said:
         To nitko nemože reći zasada,ali ako se nebude mijenjala trošarina prema dolje u što nažalost ne vjerujem neće biti neka prevelika razlika u ukupnim davanjima sada i onda,jedino što će procedura biti neopisivo manja i lakša i izbor biti veći tj. moći ćemo ako hoćemo i neke 10g ili starije usćuvane s malo km kupiti pa možda na taj način dosta uštedjeti.

         Nažalost mnogi se nadaju i vjeruju u pojeftinjenje vozila kad budemo u EU,ali nažalost trošarina je ta zbog čega su auti skupi a ne carina ili pdv,a svaka država ima pravo na svoje luksuzne trošarine i zakoni EU-a tu nemogu ništa promijeniti jer da nije tako nebi u danskoj najjeftiniji golf koštao oko 35000 eura.
  :misli:
 
                  Dobro to sam tako bubnuo iz sjećanja ali nisam ni puno fuljao jer je nekad davno kad je golf 5 bio izašao toliko otprilike bio koštao tamo a to sam slušao na njem. tv reportažu o tome,i sa većom cijenom se razlika još drastično povećava,zato i VW daje manje netto cijene Dancima da si mogu lakše kupiti takav auto,ali zato puno nijemaca odlazi u Dansku da si uveze auto od tamo u njemačku,to se zove reimport,ima u njem. pravo tržište za to,i uglavnom da se strašno puno love uštedjeti nego da u njem. kupiš taj auto u nekom salonu.U biti ko u danskoj vozi malo bolji mercedes je valjda milijunaš.

                  A danci opravdavaju te cijene činjenicom da time financiraju i imaju najbolje zdravstvo na svijetu gdje su apsolutno svi tretmani i lijekovi za sve dance besplatni,a ne kod nas imamo velike trošarine i svejedno skupe lijekove i svaki put kad ideš doktoru ili po lijek daš bar 10kn.
 
..u svakom slučaju ako se desi da ikada uđemo u EU i motori i djelovi bi trebali postat dosta jeftiniji..
 
banditić said:
..u svakom slučaju ako se desi da ikada uđemo u EU i motori i djelovi bi trebali postat dosta jeftiniji..
Naglasak na trebali. Kod nas će to sve još poskupjeti. A kako, to će nam objasniti  " stručnjaci"  koji će tada raditi za Vladu.
 
..nažalost vrlo vjerojatno

prošlu godinu sa kupovao prednji disk, u eurorentu 2000 kn, u sloveniji ga platio 127 eur..
 
to će završitit tako da ćemo i dalje ići u Louis i slične po opremu i dijelove, ali će nas boliti k.... za granicu. pa će nakon kojih 20-tak godina ovi naši skužiti da je velika pušiona njima i onda ćemo kupovati i doma za normalne cijene.

ući ćemo u Uniju, ali nećemo tako brzo biti Europljani  :mrgreen:
 
         Upravo to se slažem dijelovi i oprema bi mogli pojeftiniti dosta jer ćeš moć u bilo kojoj državi kupiti i dovesti bez dodatnih troškova bez obzira koliko koštali pa će naši trgovci u nadi da prodaju nešta morati ostati konkurentni.

          Ali sami auti i motori neće sigurno pojeftiniti jer se garant vlada neće odreći trošarina jer prema zakonima EU nažalost ni ne mora.
 
Peter Stingray said:
         Upravo to se slažem dijelovi i oprema bi mogli pojeftiniti dosta jer ćeš moć u bilo kojoj državi kupiti i dovesti bez dodatnih troškova bez obzira koliko koštali pa će naši trgovci u nadi da prodaju nešta morati ostati konkurentni.

          Ali sami auti i motori neće sigurno pojeftiniti jer se garant vlada neće odreći trošarina jer prema zakonima EU nažalost ni ne mora.

Onda cemo voziti strane tablice, jer vise tada nece biti problem dobiti boravak u nekoj od drzava  :jesus:
 
http://www.delhrv.ec.europa.eu/?lang=hr&content=972

...Švedski automobil može se dostaviti u Mađarsku bez plaćanja bilo kakve carine te bez carinske kontrole. Carina na automobil uvezen iz Japana je plaćena kada automobil po prvi put ulazi u Uniju, ali nakon toga više ništa ne treba plaćati te nema dodatnih provjera...

...EU štiti pravo pojedinaca da kupuju robu kao što su pivo, vino i automobili u drugoj državi članici i da ih odnesu kući za prijatelje i obitelj, a ne za dobit od prodaje, bez dodatnoga plaćanja na granici...

 
            Jedi pa to sve i pričam dosada,ali ovisi dali država ima luksuzna davanja tzv. trošarine,ako ima budi siguran da te neće auto isto koštati kao npr. Slovenca koji ju nema bez obzira dali budemo u EU neka davanja se nemogu izbjeći i to je ono čega trebamo ostati realni tako da osim za dijelove i opremu ne vidim neku veliku financijsku olakšicu u budućnosti.A i ovo za uvoz iz japana ili amerike sam rekao kad se prvi put uvoze se plaća carina pri svakoj daljnjoj prodaji ne.