Vjetar i buka

tegla

Well-known member
Nisam siguran gdje da stavim ovu temu.

Dakle imam malu dilemu i dobro bi dosla iskustva i savjeti.
Imam kronicni tinitus godinama. Sve okej, sam sam si kriv, naucio sam zivjeti sa njime, ali ne bi volio da se pogorsa jer mi je sad vec na gornjoj granici sposobnosti ignoriranja.
Nakon promjene motora sa nejkeda na VTRku, primjetio sam kako mi nakon dulje voznje zvizdi u usima glasnije nego inace. Koristim cepice, 3M 1100 sa SNR-om 37dB, tako da su vise nego adekvatni. Da, stavim ih kako treba, koristim ih skoro desetljece, nije do toga.

Primjetio sam kako u voznji cujem glasni niskofrekventni zvuk koji nestaje ako se dignem na fuzice u "cisti" zrak. Vjetar mi se, po mojoj procjeni, odbija tocno posred vizira. Ali zanimljivo da zvuk ne nestaje ako se legnem na tank. Razmisljam koliko je to do vjetra a koliko ima veze sa negativnim tlakom iza samog viriza.

E sad, gledam neke double bubble vizire koji su kao malo vislji, ali nisam siguran koliko ce pomoci.
Ima netko slicno iskustvo mozda? Cak sam ozbiljno poceo razmisljati da se vratim na motor bez ikakvog vizira, ma koliko god voznja bila neugodnija po hladnijem vremenu.
 
Hm, buka...... Da, cepici prilicno ucinkovito smanjuju glasnocu visih srednjih i visokih frekvencija koje najvise ostecuju sluh i glavni su razlog tinitusa kod motorista (u principu buka vjetra). Duboki tonovi da bi ostetili sluh bi morali biti izrazito jaki, mozda toliko da bi fizicki ostetili bubnjice zbog tlaka, a ne buke jer ih i ne cujemo tako dobro kao npr srednje tonove koje cujemo "najglasnije" , ali za to bi morao bit u malom zatvorenom prostoru i imat subwoofere toliko jake da naprave taj tlak, a to bi onda bilo prakticki u rangu predubokog zarona kad bi tlak ostetio bubnjice, ne vidim kako bi se to u voznji moglo desit nikako. Ali, materiju poznajem jako povrsno da sve sto sam napisao shvati vrlo uvjetno, ali tinitus, pogotovo kod motorista najvecim dijelom napravi buka vjetra (srednji i visoki tonovi zvucnog spektra).


Osobno ne koristim cepice za usi, imam tinitus, ali ga ignoriram i za sad to ide. Ali vec i na pomisao tinitusa (visokofrekventnog tona u usima u mom slucaju), jasno je da ga imam jer i kad se skoncetriram, jako je glasan. Valjda sam u stadiju kad nije toliko jak da me onesposobi u svakodnevnom funkcioniranju, ali da ga imam - da. Stvar navike da ga mogu ignorirat dok je jos u ovakvom stadiju, kaj bu poslije - ne znam, ali znam da je ostecenje sluha zbog izlozenosti buci kumulativno (zbraja se) i nema nazad, moze bit samo gore.


Ako koristis cepice za usi (vrlo je bitno da su pravilno postavljeni), onda ne vidim kako bi u bitnome dalje ostecivao sluh vozeci motor. Da li si izlozen buci negdje drugdje osim u voznji motorom? Najbolji savjet je da se obratis lijecniku pa da se sazna sto je problem i kako dalje.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: tegla
Duboki tonovi da bi ostetili sluh bi morali biti izrazito jaki, mozda toliko da bi fizicki ostetili bubnjice zbog tlaka, na ne buke jer ih i ne cujemo tako dobro kao npr srednje tonove koje cujemo "najglasnije" , ali za to bi morao bit u malom zatvorenom prostoru i imat subwoofere toliko jake da naprave taj tlak, a to bi onda bilo prakticki u rangu predubokog zarona kad bi tlak ostetio bubnjice, ne vidim kako bi se to u voznji moglo desit nikako.
Koliko si siguran u ovo? Zbunjuje me da bi mi zvizdanje bilo osjetno glasnije neko vrijeme nakon voznje, cak i do 24 sata nakon dulje voznje. Za pretpostaviti je da ima neka korelacija izmedju tog zvuka i privremenog pogorsanja, iako sam spreman prihvatiti da je djelomicno zbog mog fokusiranja na zvuk.


Osobno ne koristim cepice za usi, imam tinitus, ali ga ignoriram i za sad to ide. Ali vec i na pomisao tinitusa (visokofrekventnog tona u usima u mom slucaju), jasno je da ga imam jer i kad se skoncetriram, jako je glasan. Valjda sam u stadiju kad nije toliko jak da me onesposobi u svakodnevnom funkcioniranju, ali da ga imam - da. Stvar navike da ga mogu ignorirat dok je jos u ovakvom stadiju, kaj bu poslije - ne znam, ali znam da je ostecenje sluha zbog izlozenosti buci kumulativno (zbraja se) i nema nazad, moze bit samo gore.


Ako koristis cepice za usi (vrlo je bitno da su pravilno postavljeni), onda ne vidim kako bi u bitnome dalje ostecivao sluh vozeci motor. Da li si izlozen buci negdje drugdje osim u voznji motorom? Najbolji savjet je da se obratis lijecniku pa da se sazna sto je problem i kako dalje.
Mogu ga ignorirati donekle, u smislu kada sam van kuce i postoje vanjski podrazaji zbilja me ne smeta. Kod kuce mi svira glazba 24/7, cak i dok spavam.

Postavljeni su pravilno sigurno. Koristim ih od kad imam tinitus, a to je vec 10ak godina. Izlozen sam povremenoj buci na poslu(radim u rock klubu sa svirkama iako su one u posebnom prostoru), ali koristim ih i na poslu i okej mi je. Koncerte sam u potpunosti izbacio. Pisao sam za glazbeni portal vecinu 20ih i isao na apsurdnu kolicinu istih, odatle mi i tinitus.
Bas specificno nakon voznje sam primjetio privremeno pogorsanje.
 
Da, koncerti..... to je smrt za sluh zbog 100+db, ali, basevi tu ne igraju puno: srednji i visoki tonovi razaraju sluh - sad zbroji sate, dane, tjedne kad si bio izlozen tome i sve ce ti bit jasnije, a tu je i voznja motorom.


Sto se tice izlozenosti buci kratkotrajno (sat-dva, iako kazu da je i 10-15min dovoljno da dodje do malog ostecenja sluha, naravno, ovisno o glasnoci, ali koncert tu svakako spada).... Sjecam se jednog koncerta Rammstein tribute benda u Vintage u ZG. Bio sam ispred zvucnika. 2 dana pakla nakon toga, nisam mogao spavat uopce. Proslo je vremenom, ali sigurno je ostavilo danak koji se zbraja. Dok si na koncertu to i ne primjetis, ali kad izadjes u tisinu, zuji za popizdit u usima, taj koncert pamtim kao nesto najgore u tom smislu, a bio sam u zivotu na bezbroj njih, od klupskih do stadionskih i sve izmedju (a i svirao sam nesto koncerata u mladosti i bio u tom djiru). Na to dodaj da i danas izlazim po klubovima cesto (zapravo zadnjih 35 godina) i kad na to dodam 20.000km godisnje na motoru na nakedu bez cepica u usima, jos sam i dobar :D

btw, frend koji je izmejdu ostalog i glazbeni producent isto voli izlazit van i cesto smo vani u istom drustvu, ali, on vec desetljecima nosi cepice u usima kad je u nekom klubu. Zajebavali smo ga zbog toga jos prije 20+ godina, ali, njemu je sluh alat, kako godine prolaze, mi smo ispali budale, a on i dalje radi to sto radi.
 
Last edited:
Cim postavljas pitanje na forumu, ocito je da ti to smeta. Nema boljeg savjeta od toga da se obratis lijecniku opce prakse koji ce te onda uputit specijalistima i toplo ti savjetujem da to sve obavis, nece ti oni pomoc da rijesis problem ako nije neko akutno stanje, ali ces vjerojatno dobit sve potrebne informacije i kako najbolje prevenirat daljnje ostecenje
 
ja sam išao na pregled sluha, pa su ustanovili, da je slušni živac dobro, da je bubnjić dobro, da čujeem dobro, jedino u nekom visokom pojasu malo slabije, niste na poslu izloženi glasnom zvuku, tako da ne znamo zašto imate tinitus, ali tako je kako je. Uglavnom samo izgubio vrijeme.
 
ja sam išao na pregled sluha, pa su ustanovili, da je slušni živac dobro, da je bubnjić dobro, da čujeem dobro, jedino u nekom visokom pojasu malo slabije, niste na poslu izloženi glasnom zvuku, tako da ne znamo zašto imate tinitus, ali tako je kako je. Uglavnom samo izgubio vrijeme.

Ponavljam, nisam doktor, ali tinitus je najcesce izazvan izlozenosti buci. To ne znaci da mozda nije i nesto sto mozes razvit kroz vrijeme bez obzira sto nisi bio izlozen buci, ne znam, nisam doktor, ali buka je definitivno br. 1 za tinitus i zbraja se svo bukom zlostavljanje sluha kroz zivot.

Btw, prije 30+ godina bio kod doktora zbog nekih vrtoglavica pa odradjen i test sluha - lijevo uho tada nista nije culo preko 4.500Hz. Desno cca 19.000Hz. Da sad ponovim to testiranje, vjerojatno bi lijevo bilo tu negdje, a desno bitno losije :D Zanimljivo, kad slusam muziku, pa i na slusalice, ne primjetim tu razliku (stvar navike gotovo sigurno). Osim ako dok slusam na slusalice ne koristim balans na pojacalu i okrenem skroz u lijevo jer tada ko da je neko preko lijevog uha stavio jastuk :D
 
Ja imam tinitus i nemam bubnjic u lijevom uhu i jbga jos ziv i veseo :mrgreen:
 
  • Like
Reactions: prpa
Ali inače :mrgreen: - ovo za buku vizira, kacige itd, svi smo različitih visina, čak ako smo i isti netko sjedi na motoru pogrbljenije, možda mu kaciga drugačije paše na glavu/vrat tako da mi se čini da je sve to preindividualno da bi mogao od nekog preuzet savjet koji bi funkcionirao i tebi.

Na stromčetu imam onaj dodatak na vrhu vizira (došlo s motorom kad sam ga kupio) koji se može zakretati, probao sam voziti sa svim pozicijama koje ima i nisam osjetio razliku ali kad sam skinuo taj dodatak vratio sam ga natrag odmah nakon par kilometara (y)

Na tvom mjestu bi za prvu probao kupiti nešto slično ali jeftino da možeš eksperimentirati;

990D0-11J51-CLE.jpeg
 
Navikneš se na tinitus, najgore ti je prvih 20 godina a kasnije ga i ne primjetiš. I čuješ samo ono što ti odgovara
 
  • Like
Reactions: Mocippaldi
Neki dan si se raspitivao za kupnju monstera, uzmi njega ili neki drugi talijanski motor i rjesio si problem, pusti vtr-ku...sa talijanom ce biti manje voznje, jedino prljave ruku i zivci na rubu
 
  • Wow
Reactions: tegla
Da, koncerti..... to je smrt za sluh zbog 100+db, ali, basevi tu ne igraju puno: srednji i visoki tonovi razaraju sluh - sad zbroji sate, dane, tjedne kad si bio izlozen tome i sve ce ti bit jasnije, a tu je i voznja motorom.
Nisam bas siguran da je tako. To jest, znam da nije iz iskustva i istrazivanja. Niske frekvencije nisu nista bolje po sluh.

Na tvom mjestu bi za prvu probao kupiti nešto slično ali jeftino da možeš eksperimentirati;
A gledao sam nesto slicno, al nemrem to na VTR-a okacit, nemam srca.
Iako mislim da nije do direktnog vjetra. Ovo je isto fenomen koji se dogadja.
Mislim da cu probati sa ovim double bubble vizirom sto sam nasao, pa sto bilo.

Neki dan si se raspitivao za kupnju monstera, uzmi njega ili neki drugi talijanski motor i rjesio si problem, pusti vtr-ku...sa talijanom ce biti manje voznje, jedino prljave ruku i zivci na rubu
E nemoj me sada zajebavati, u drugoj temi si rekao kako je super jednostavna i pouzdana masina. 😧
 
Problem sa bukom i turbulencijama na motoru je zeznuta stvar. Nekad je teško pogoditi da ti bude idealno. Sve igra ulogu, oblik maske motora, oblik vjetrobrana, tvoja visina, oblik kacige.

Malo poduži tekst.. Iz mog iskustva a napravio sam stvarno jako puno probi i testova s istim:

Vjetrobran ne bi trebao biti preokomit na smijer strujanja zraka jer isto pojacava stvaranje vrtloženja zraka na vrhu. Ako je skroz uz masku onda ovisno o obliku dolazi do negativnog pritiska u donjem dijelu vizira i to može nekad stvarati niskofrekventne ajde da nazovem ih oscilacije. Ja sam na donje serafe podbacio dvije M8 matice, cim sam promijenio kut i omogucio da zrak lagano ulazi od ispod. Frend je podbacio i gore i dolje i na njegovom motoru je to rijesilo problem s neg pritiskom ali meni je rezultat idealan ako samo na donje stavim, jer jer je tu problem i kuta. Dodatno vidim da vecina brendova na aerodinamicnu siluetu vizira onda stavi prema vrhu zavrsetak koji ide kontra toga tj u suprotnom smijeru a isti bi trebao kao podignuti strujanje preko kacige. To preskacem uvijek, meni to ne funkcionira nikad. Deflektor na to sve obavezno. S tim da meni deflektor ne pomaze ako ga stavim paralelno sa zadnjih 10cm vizira nego kao produzetak vec postojeceg a tad je zbog prihvata malo i odmaknut od njega. Evo to je to, probaj malo jos eksperimentirati. Meni osobno ako moram cepice za usi nositi na motoru, onda to nije uzivanje nego mucenje.
 
  • Like
Reactions: tegla
Problem sa bukom i turbulencijama na motoru je zeznuta stvar. Nekad je teško pogoditi da ti bude idealno. Sve igra ulogu, oblik maske motora, oblik vjetrobrana, tvoja visina, oblik kacige.

Malo poduži tekst.. Iz mog iskustva a napravio sam stvarno jako puno probi i testova s istim:

Vjetrobran ne bi trebao biti preokomit na smijer strujanja zraka jer isto pojacava stvaranje vrtloženja zraka na vrhu. Ako je skroz uz masku onda ovisno o obliku dolazi do negativnog pritiska u donjem dijelu vizira i to može nekad stvarati niskofrekventne ajde da nazovem ih oscilacije. Ja sam na donje serafe podbacio dvije M8 matice, cim sam promijenio kut i omogucio da zrak lagano ulazi od ispod. Frend je podbacio i gore i dolje i na njegovom motoru je to rijesilo problem s neg pritiskom ali meni je rezultat idealan ako samo na donje stavim, jer jer je tu problem i kuta. Dodatno vidim da vecina brendova na aerodinamicnu siluetu vizira onda stavi prema vrhu zavrsetak koji ide kontra toga tj u suprotnom smijeru a isti bi trebao kao podignuti strujanje preko kacige. To preskacem uvijek, meni to ne funkcionira nikad. Deflektor na to sve obavezno. S tim da meni deflektor ne pomaze ako ga stavim paralelno sa zadnjih 10cm vizira nego kao produzetak vec postojeceg a tad je zbog prihvata malo i odmaknut od njega. Evo to je to, probaj malo jos eksperimentirati. Meni osobno ako moram cepice za usi nositi na motoru, onda to nije uzivanje nego mucenje.
To sa negativnim pritiskom se zove wind buffeting i dosta je zanimljiv fenomen o kojem nisam imao pojma dok nisam poceo istrazivati sto je taj niskofrekventni zvuk. Mislio sam da je zvuk vjetra najveci problem, ispada da nije, vec taj negativni prostor iza vizira koji se pokusava ispuniti zrakom u voznji. Gore sam linkao video koji je dosta dobro objasnio problematiku. Tocno to cujem u voznji, bude neugodno pri vecim brzinama, a da li bas to utjece na tinitus nisam siguran.
Za sada mi je pretpostavka da da, i pokusavam to nekako rijesiti jer zbilja je na gornjoj granici onoga sto mogu ignorirati u svakodnevnom zivotu. Ako se pogorsa, bolje da ne komentiram dugotrajnije solucije koje su mi padale na pamet.

Nisam najbolje shvatio ovo "ako je vjetrobran skroz uz masku". To u biti mislis na ovaj oblik dolje na slici?
Znaci po toj teoriji double bubble vizir koji ima dodatni uzdignuti dio u sredini bi trebao rijesiti problem negativnog pritiska?

Meni osobno ako moram cepice za usi nositi na motoru, onda to nije uzivanje nego mucenje.
Gle, radi kako volis, samo imaj na umu da zvuk vjetra prelazi i preko 100dB u kacigi, makar se tebi ne cinilo glasnim. Jednom kad razvijes tinitus, imas ga cijeli zivot. Vidim ovdje se dosta ljudi javilo da ga ima, i nose se sa njime kako sam se i ja zadnjih 10ak godina dok mi se nije naglo pogorsao krajem godine i sada je neke frekvencije koja zvuci kao vristanje vise nego pistanje. To je za ispizdit na zivce.
 

Attachments

  • IMG_20231014_160538.jpg
    IMG_20231014_160538.jpg
    211.9 KB · Views: 0
Meni je davno kaciga LS2 flip ap stvarala problem(pucketanje, šuštanje vjetra).
U vožnji sam prstom pritiskao vizir na razna mjesta dok nisam otkrio kad nestaje taj neugodni zvuk.
Kad lagano pritisnem donji dio vizira po sredini zvuka nema.
Sa vanjske strane vizira na tom mjestu sam zaljepio gumeni komad dim. duž.15mm, šir. i vis.4mm i više nije bilo problema.
 
Nisam najbolje shvatio ovo "ako je vjetrobran skroz uz masku". To u biti mislis na ovaj oblik dolje na slici?.
Da, na to sam mislio. Iako na tvojoj VTR vizir i maska imaju bas aerodinamičan oblik. Sjećam se nekad davno na 9R sam imao double bubble bez ikakvih rupa dolje, na 200 bi samo par cm sagnuo glavu i bila je takva tisina ko kad zubori voda u akvariju. Pogledaj jos, MRA, Puig i ove ostale preko bare.. California Scientific, Madstatd, itd. Givi preskacem osim za kofere jer im cistacica radi dizajn i proracune ocito.
 
  • Like
Reactions: tegla