Vrlo perverzna prerada - Honda VFR1200R

Igormeister

New member
Heh, ko što napomenuh u VF1000F Streetfighter topicu, imam još jednu igračku... :mrgreen:

Ovo nije još ni blizu gotovo, definirao sam samo međuosovinski razmak, nagib prednjih vilica i faktore koji se tiču ciklistike.
Želio sam napraviti nešto konceptualno i monstruozno.
Pazi sad:

Zadnja felga je OZ auto-felga, širine 8" s gumom širine 250 ( na slici je 200, jaaako rastegnuta )...

DSC01008.jpg


Montirana na Ducati 916 mono vilicu...

DSC01009.jpg


Sve skupa pogonjeno Hondinom VF1200R mašinom s big-bore kitom i Dyno Stage1 diznama u frgićima...

DSC01012.jpg


Ramu sam napravio na brzinu, u trenutku inspiracije, ali sad imam konačni koncept:
dvostruka C-section rama s trokutima koji povezuju mašinu i zadnju vilicu,
poput ove:

frame017.jpg


frame041.jpg
 
stvarno ti je dosadno



samo dalje tako MAJSTORE :cool:
 
speed attack said:
stvarno ti je dosadno



samo dalje tako MAJSTORE :cool:

Ufff... nemaš pojma što bih dao za tjedan dana "dosade",
koju bih mogao upotrijebiti za šarafljenje... :(
Job is killing me...
 
svaka ćast care :cool: trebao si radit sa cijevima od inoxa sa debelom stijenkom jer bi još luđe bilo al iovako je prejebeno
 
svaka cast :cool: stvarno ti treba spomenik dic. nadam se da si ramu dobro proracunao, nebi li bilo jednostavnije koristit ramu s nekog drugog motora nego ovu iz kucne radinosti? mislim, ipak su te rame radili neki ljudi koji ipak tako zaraduju za kruh (nije da te omalovazavam, ali ipak je to nesto sto nosi cijeli motor i na kraju tebe i tvoju glavu?).

sretno s projektom i jos ojacaj ramu da nebi bilo :polomljen:
 
Uf, svaka cast na volji, sve draze i draze mi je da smo ovaj podforum otvorili. Jos kad bi se ukljucio i Macek Marko koji je jako vican preradama i u svojoj radioni je sklempao svakava cuda, bilo bi jos interesantnije.
Nego, moram primjetiti, nije li malo ta ramica pre slba za tu zvijer. Cak pritom ne mislim na snagu motora koliko na kile ?
 
Vjerujem da je to samo privremeno. Igormeistere reci da je tako jer ova guma bi se u zavoju, pogotovo pod opterecenjem tezeg motora mogla jako lako svuc sa felge.
 
Jeah, i guma i rama su privremena riješenja.
Guma bi morala biti barem 240mm širine, da pokrije felgu sa žlijebom od 8" (200mm).

Ramu sam prvobitno zamislio kao double cradle-single center dizajn.
Sviđao mi se EGLI sistem; debela centralna cijev koja daje stabilnost i nosivost, i još k tome služi kao pomoćni rezervoar

img43.gif


2-5-12-im-Bild_einsetzen_max400pixel-6715.jpg


Odustah od toga jer bi bilo preglomazno, tako da ramu radim ponovno.
Onaj goreprikazani koncept Suzukijeve rame mi se čini najbolji.
To je sistem okvira koji koriste skoro svi stari japanci ( Honda CB i Kawasaki Z serija ).
Rama ne smije sakrivati mašinu, mora biti minimalistička.

U novoj planiram stražnji amortizer strpati centralno ispod mašine.
Auspuhe ću izvesti kao dvije paralelne 2-u-1 grane također ispod mašine, svaku s jedne strane amortizera, slično kao na Buellu.
 
Zanima me koliko blok motora može izdržati opterećanja koje na njega prenosi zadnja vilica tj. mašina u tom slučaju također postaje "stresni" element.
Koliko je meni poznato, Honda je 2000 i neke, napravila tu koncepciju,ali se pisalo da su stjenke bloka motora nešto deblje !?
 
GIXER said:
Zanima me koliko blok motora može izdržati opterećanja koje na njega prenosi zadnja vilica tj. mašina u tom slučaju također postaje "stresni" element.
Koliko je meni poznato, Honda je 2000 i neke, napravila tu koncepciju,ali se pisalo da su stjenke bloka motora nešto deblje !?

Jeah, Honda CBR929 '01 ima mašinu kao noseći ( stressed) elemet.
Ne znam koliko su stjenke ojačane, ni jesu li mašine kompatibilne s drugim godištima, ali vidjeh u praksi da se skoro svaka mašina može bez problema upotrijebiti kao noseći element.
Pa Spondonove i Martekove rame su najbolji primjer - sve su otvorenog tipa,
a pružaju narigidniju ciklistiku.

Spondon
ritschi1-600.jpg


Martek
Martek3%20001.jpg
 
možeš li napisati malo više detalja o toj mašini? moram priznati da mi vfr 1200 r uopće nije poznata :neznam: od kad do kad su se proizvodile?
 
Kako si uspio centrirati felgu i vilicu naspram okvira i prednje felge? Tj.kako mozes biti siguran da nije malo u desno ili lijevo?

Ali inace svaka cast, motor ce odlicno izgledati sa takvom felgom, nabijen :wink: :)
 
Mašina je VF1000R '86.
Proizvodile su se od '84 do '88, kad ih je zamijenila VFR serija.
4 cilindra u V rasporedu pod kutem od 90°, vodeno hlađenje
Osnovna razlika između VF i VF-R serije je pogon bregastih osovina -
VF-R to ima riješeno kaskadom zupčanika, što je najpouzdanije riješenje i
osigurava precizan timing kod visokog broja okretaja.

Postoji cijeli niz varijanti istog agregata - prepoznaju se po specifičnim sitnicama.
Mašine do kraja '85 su imale ležišta bregastih osovina glodana odozgora, a
nakon toga se Honda vratila klasičnoj metodi bočnog bušenja ležišta-
sa bočne strane poklopca ventila vidljivi su polukružni gumeni čepovi.
Zbog takve preciznije izrade su kasnija godišta izdržljivija.
Neke mašine su imale 998ccm, neke 1050, ali sve spadaju pod oznaku VF1000.
Moja mašina ima natpis 1200ccm POWER PARTS na bloku.
Trebalo bi izmjeriti promjer klipova, vjerojatno je koji milimetar veći.
Nisam skidao glave jer mašina ima odličnu kompresiju, pa je šteta brtve, koja bi uz to mogla biti neka specifična i teškonabavljiva.
Usisini kanali su prošireni i polirani, mjerio sam promjere i uspoređivao sa standardnima.

Klipnjače su aftermarket, nemaju tragove ljevanja kao standardne, pretpostavljam da su kovane.

Gixer me zarazio... jedan turbo bi baš skladno sjeo gore na frgiće, a? :mrgreen:
 
Dr.DUKE said:
Kako si uspio centrirati felgu i vilicu naspram okvira i prednje felge? Tj.kako mozes biti siguran da nije malo u desno ili lijevo?

Ali inace svaka cast, motor ce odlicno izgledati sa takvom felgom, nabijen :wink: :)

Ovdje se na fotki ne vide dodani elementi koji stegnu prednji i zadnji kotač i centriraju ih.
Tome služi ona debela čelična greda - na njoj je povučena centralna os simetrije, na koju se položi mašina i kotači, sve se fiksira stegama, pa se cijevi savijaju i vare prema formiranoj geometriji.
Napravit ću baš pravi frame jig, s podesivim kutevima glave volana i međuosovinskim razmakom.

Nešto ovakvo:
250-Engineering-Frame-Jig.jpg


frame_jig2_big.jpg
 
*Hebo te čoviječe*
Ajj i meni napravi jedan!! :mrgreen: :mrgreen:
:wink:
Stari ako imaš alata... i znanja vidim da imaš!
ako ti alat ne prestavlja problem! samo naprid (y)
 
Ha, čuj...
Nemam baš neke profi alate, niti sam profesionalac.
Zloupotrebaljavam garažu od svog starog, koja je doduše odlično opremljena, ali ipak je samo kućna garaža s normalnim alatima.
Nemam ni CO2, ni tokarski stroj, ni glodalicu.
Jedini high-precision alat mi je stupna bušilica.

Bit je u dobroj pripremi.
Stol za konstrukciju rame se može napraviti u kućnoj radinosti, uz pomoć
nekoliko stega i pomoćnih komada drva.
Riječ je o varenju čeličnih profila pod pravim kutom, a to nije problem.
Trebaš samo brusilicu i obični aparat za zavarivanje.

Ja kad nešto sastavim, zavarim samo točkasto da se drži zajedno ( tack-welding ), pa sve skupa odfuram atestiranom variocu da mi profesionalno zavari.

Ionako se 70% prerade desi na crtaćem stolu.
Design recimo isprobavam u Photoshopu, a frend mi prema dimenzijama
napravi animirani 3D model, na kojem su vidljive veličine pomaka
suspenzije pod opterćenjem i tak to...