X9 odzračivanje integralne kočnice

vujasin

New member
Pozdrav. Zanima me da li se kočnice na X9 ozračuju isto kao i na svim ostalim motorima? Radio sam to na autima i na nekim skuterima dosta puta. Danas sam išao promijeniti kočiono ulje na svom X9. Prednju kočnicu sam za čas ispumpao i ozračio. Muka je došla kad sam išao to isto napraviti sa zadnjom. Pumpao sam ne zna ni sam koliko i ispuštao ulje na kliještima dok nije došlo novo svježe ulje međutim nikao dobiti tvrdu kočnicu. Jako malo otvrdne ali to je skoro ništa. Kako na X9 zadnja kočnica koči i lijeva prednja kliješta i njih sam ozračivao. Nikako dobiti kočnicu. Onda sam uzeo špricu i išao obrnutim smjerom, na niplu na kliještima sam ušpricavao ulje dok je izlazilo gore u posudu. To sam napravio na prednjim i zadnjim kliještma ali opet nema tvrde kočnice. Ispod prednje plastike ima regulator kočenja koji isto ima niplu za odzračivanje. Probao sam i tu odzračiti. Kočnice ima ali opet dosta nisko propada. Da li X9 ima neki posebnu metodu ozračivanja?
 
Problem je rjesen pa da napisem kako ako netkom bude trebati. Nipla na zadnjim klijestima nije na najvisoj tocki klijesta. Kad sam skinuo klijesta i malo ih podigao prvim ispustanjem ulja sam dobio kocnicu.
 
Ja sam na mom Hyosungu MS3-250 prije nekoliko dana također mijenjao kočionu tekućinu. On također ima integralnu kočnicu pa uz stražnji disk istovremeno koči lijevi prednji ali s dosta manje snage nego zadnji. Kod mene za taj prednji lijevi disk postoji  posebna posuda za tekućinu koja se nalazi unutar plastika ispod upravljača i nije vidljiva dok se rastavi kompletan prednji kraj.
Kočiona tekućina za stražnji disk kojeg tlači klip sa lijeve ručke nije fizički povezana sa tekućinom prednjeg diska jer postoji poseban cilindar na prednjoj rami, otprilike iza farova u kojem se kočiona sila razdjeljuje na prednji i zadnji disk. Zbog toga treba posebno ispuštati kočionu tekućinu iz zadnjih  a posebno iz svakih prednjih kočionih kliješta.
Kod mene je vrlo sporo išlo izvlačenje stare tekućine iz tog prednjeg diska koji je spregnut sa zadnjim jer se svakim pritiskom lijeve ručice iz sustava istisne samo jedna kapljica tekućine dok iz zadnjeg i onog zasebnog prednjeg diska kompletna tekućina se zamjeni za nekih desetak - petnaest stiskanja ručice kočnice.