Evo me konachno...malo sam zaglavio 8)
Jete ovaj model XZ je poznat po problemima sa elektrikom, zato se puno bajkera i odkazuje tako lko od njega, jer trazi osobni tretman.
Osetljiv je na karburator, i na struju.
Prvo da pocnem od elektrike. Prvi problem:
Gorenje namotaja na rotoru...to se cesto javlja zbog one 3 faze 3 zice koje idu direktno od rotora u regler (regulator), i kad se dzek plastichi koji povezuje regler sa rotorom dodirne do vruche mashine plus kad namoaju naprave srtuju jachu od 20 ampera dzek plastichni zna jako lagano da se istopi i da spoji ziche.
Onda obichno crknu i namotaji rotora i sam regler.
Bilo koji regler sa 3 faze moze da radi na XZ sasvim dobro ko i orginalni zato ne trazite novi, jer vas moze jako skupo koshtati.
Treba proveriti reglere od maxi skutera, recimo Piagio Hexagon na primjer. Njegov regler ne bi trebalo koshtati vishe od 25-30 eura novi, sad zavisi od godine i modela....samo da je regler sa 3 faze i moze raditi besprekorno, on ionako sluzi da ispravi struju onoliko koliko da ne prepunjava akumulator ili da ga premalo punu.
Namotaji na rotoru se popravljaju veopma laki, svaki vinkler koji vinkluje elektro motore za sitne pare vam moze pomochi!
Kad motor na visokim obrtajima daje struju vechu od 20 ampera , odak je to vishe nego bolje, tako je kod nas ispalo.
Ovaj regler koji mi koristimo sada u momentu nije orginalni, cekamo orginalni od e-bay-a, cela instalacija, plus bombine plus shape za kochnice , creva od hladnjak i sve ostale drangulije za 30 eura je ponuda koja se teshko odbija :misli:
E-Bay je odlichno mesto za nabavku delova za bilo kakav custom bike project.
E sada kad smo regler i rotor reshili ostali su karburatori.
Zbog kratkih one off cjevi od auspuha koji su totalno otvoreni, i zbog hand made rezervoara koji dodiruje "top tube-s" od rama, stari filter za zrak je mora da se baci u smeche.
Nasha prva ideja je bila da probushimo diamon shaped rezerovar koji smo napravili i da kroz njega provuchemo 2 cjevi koji bi bili spojeni sa karburatorom i da na vrhu njih stavimo sportske filtre.
Ta ideja je odpala odkako smo shvatili da rezervoar koji smo napravili drzi samo 10 litara goriva unutra i nismo hteli da smanjujemo tu kolichinu zbog dodatnih cjevi koji idu kroz rezervoar pravo u karb zbog zraka.
Nismo uspjeli da nadjemo i nove dizne za karburatore, nekakav kit koji u sebi sadrzi sve shto nam treba da bi motor proradio kako treba, bez pucanja od auspuha i bez bacanje plamena van po pola metara, i bez one rupe....znate da je jako osetljiv na svoj air box :x
Imali smo ludu srechu da priznam..napravili smo svoju smanjenu verziju filter boxa, koja nije shira od obe dve cevi od rama takozvane top tube(s). A nije i visha od samih cjevi jer bi ramna povrshina rezervoara udarila u filter box. Napavii smo ruku u novi metalni filter box u prostoru izmedju 2 bombine, zavarili kratku cjev koliko da nataknemo novi sportski filter za zrak, onaj naj jeftiniji tajvanski od 5 eura.
Da nema ni previshe ni premalo zraka......i gle cuda, motor je proradio (naravno posle sinhronizacije i tuninga), ima svoju krajnju brzinu, ne puca na auspuhe ne baca plamen po pola metara od zivog nesagorenog benzina koji se samozapali u granu od auspuha.
Mislim da bi trebalo postichi isti efekat, samo eto vam dimenzije ne vishe i ne shire od toga koje ram dozvoljava i 1 zrachni filter japanski propustljiv, umesto dva.
Kod nas to radi momentalo, ne vidim razlog zashto ne bi i drugde.
Filterbox je skrivljen ispod rezervoara da se ne vidi tako da to je ispalo bash onako kako se nismo nadali a da ide bolje i jeftinije.
Da se razumemo budget ovog motora nije nadmashio nekih pocetnih 250 eura plus minus troshkovi!!!
Srechom nashli smo pola delova koji su nam rebali po workshopu, koristili jeftine boje, crna mat je ona za visoku temperaturu, slovenacka kutija, jedan litar od nje ovdje je oko 5 eura, i kad je ostavish sat dva na suncu postane tvrda ko kamen, i ne vadi se uopche lako.
Moj kolega izraduje kozne proizvode za motor, pa mu je bilo lako da sam sebi skroji sve ono shtovidite na motoru, custom sedishte i one cudne covere za rezervoar.
Probachu da napravim fotku na air ox da bi mogli da prokuzite o cemu pricham. Shaljem vam mozda josh sutra.
Osim tih 2 problema, znachi struja i karb drugih problema ovaj motor nema....ah umalo da zaboravim TCI.
TCI je elektrosko palenje a CDI digitalno.....neki noviji modeli XZ-a Vision su uspeli da budu sretnici koji su imali CDI, mislim oba dva ignition boxa imaju svoje prednosti i mane.
TCI je onaj ignition box koji je poznat po pravljenje problema posebno na kishi i kad se neshto odlemi od njega od tranzistora i odpornika.
Njegova dobra osobina je shto u principu svaki majstor koji popravlja TV prijemnike moze odkriti ako neshto ne valja u njemu i lako moze zamjeniti deo.
Ja sam precrtao shemu za to, pa ako jednog dana skroz odkazhe, odshampachu plochu ako treba i napravichu novi TCI, cak cu i poboljshati neke stvari jer u njemu ima i nekoliko nepotrebih stvari ko na primer ta zuta zica od obrtomera, koja samo pravi pobleme.
Savet: Ako je TCI ispravan odsecite zutu zicu (to je ona od obrtomera)i ako pocne da radi onaj jedan cilindar koji od prije nije radio.....lepo nalijte silikona na TCI, sklonite ga sa vlage, sada nashe TCI je ispod sedishta, i ne bi trebalo imati kasnije problem sa njim.
Ako opet ne radi onda je neshto mrtvo u njemu....pravac kod servisa za TV prijemnike da odkriju shta i da to zamjene.
Na e-bay mozete nachi i CDI digitalno paljene za XZ, medjutim to nije tako jeftino i ako ono crkne od jednom , majstor za TV prijemnike vam ne moze pomochi, osim ako nemate prijatelje u Tokiyu da vam poshalju nova integralna kola
a shanse za to su 1:100000000000000.
Zato drzite se do TCI a, pravilo problema ili ne, navicice te se, i kad ga jednom sredite radiche kasnije bez i kakov problema.
Motor ima top speed od oko 190 km/h, pri tom troshi oko 4 litara benzina.....i mislim da ako se ovi problemi odklone moze postati jako reliable bike za svaku prigodu.
Zato se u principu i nismo odkazali od njega, i prebrodili smo sve nervoze oko karburatora, airboxa, TCI-a, Reglera i Namotaja od Rotora.
Toliko za sada......ako trebate josh preciznijih odgovora oko boja ziche, oko TCI-ja i tako dalje slobodno pishite. Odoh da spavam jer momentalno pravimo josh jedan motor josh jedan XS Yamaha projecat, shaljem slike uskoro.
:wink: