XZ550 Every day use custom bike

stvarno mi se sviđa, inače mi takvi motori nisu nešto al ovaj mi odličan i nebi se bunil kad bi mi bil u garaži.
 
Evo me konachno...malo sam zaglavio  8)

Jete ovaj model XZ je poznat po problemima sa elektrikom, zato se puno bajkera i odkazuje tako lko od njega, jer trazi osobni tretman.
Osetljiv je na karburator, i na struju.
Prvo da pocnem od elektrike. Prvi problem:
Gorenje namotaja na rotoru...to se cesto javlja zbog one 3 faze 3 zice koje idu direktno od rotora u regler (regulator), i kad se dzek plastichi koji povezuje regler sa rotorom dodirne do vruche mashine plus kad namoaju naprave srtuju jachu od 20 ampera dzek plastichni zna jako lagano da se istopi i da spoji ziche.
Onda obichno crknu i namotaji rotora i sam regler.
Bilo koji regler sa 3 faze moze da radi na XZ sasvim dobro ko i orginalni zato ne trazite novi, jer vas moze jako skupo koshtati.
Treba proveriti reglere od maxi skutera, recimo Piagio Hexagon na primjer. Njegov regler ne bi trebalo koshtati vishe od 25-30 eura novi, sad zavisi od godine i modela....samo da je regler sa 3 faze i moze raditi besprekorno, on ionako sluzi da ispravi struju onoliko koliko da ne prepunjava akumulator ili da ga premalo punu.
Namotaji na rotoru se popravljaju veopma laki, svaki vinkler koji vinkluje elektro motore za sitne pare vam moze pomochi!
Kad motor na visokim obrtajima daje struju vechu od 20 ampera , odak je to vishe nego bolje, tako je kod nas ispalo.
Ovaj regler koji mi koristimo sada u momentu nije orginalni, cekamo orginalni od e-bay-a, cela instalacija, plus bombine plus shape za kochnice , creva od hladnjak i sve ostale drangulije za 30 eura je ponuda koja se teshko odbija  :misli:
E-Bay je odlichno mesto za nabavku delova za bilo kakav custom bike project.

E sada kad smo regler i rotor reshili ostali su karburatori.

Zbog kratkih one off cjevi od auspuha koji su totalno otvoreni, i zbog hand made rezervoara koji dodiruje "top tube-s" od rama, stari filter za zrak je mora da se baci u smeche.

Nasha prva ideja je bila da probushimo diamon shaped rezerovar koji smo napravili i da kroz njega provuchemo 2 cjevi koji bi bili spojeni sa karburatorom i da na vrhu njih stavimo sportske filtre.

Ta ideja je odpala odkako smo shvatili da rezervoar koji smo napravili drzi samo 10 litara goriva unutra i nismo hteli da smanjujemo tu kolichinu zbog dodatnih cjevi koji idu kroz rezervoar pravo u karb zbog zraka.

Nismo uspjeli da nadjemo i nove dizne za karburatore, nekakav kit koji u sebi sadrzi  sve shto nam treba da bi motor proradio kako treba, bez pucanja od auspuha i bez bacanje plamena van po pola metara, i bez one rupe....znate da je jako osetljiv na svoj air box  :x

Imali smo ludu srechu da priznam..napravili smo svoju smanjenu verziju filter boxa, koja nije shira od obe dve cevi od rama takozvane top tube(s). A nije i visha od samih cjevi jer bi ramna povrshina rezervoara udarila u filter box. Napavii smo ruku u novi metalni filter box u prostoru izmedju 2 bombine, zavarili kratku cjev koliko da nataknemo novi sportski filter za zrak, onaj naj jeftiniji tajvanski od 5 eura.

Da nema ni previshe ni premalo zraka......i gle cuda, motor je proradio (naravno posle sinhronizacije i tuninga), ima svoju krajnju brzinu, ne puca na auspuhe ne baca plamen po pola metara od zivog nesagorenog benzina koji se samozapali u granu od auspuha.

Mislim da bi trebalo postichi isti efekat, samo eto vam dimenzije ne vishe i ne shire od toga koje ram dozvoljava i 1 zrachni filter japanski propustljiv, umesto dva.

Kod nas to radi momentalo, ne vidim razlog zashto ne bi i drugde.

Filterbox je skrivljen ispod rezervoara da se ne vidi tako da to je ispalo bash onako kako se nismo nadali a da ide bolje i jeftinije.

Da se razumemo budget ovog motora nije nadmashio nekih pocetnih 250 eura plus minus troshkovi!!!

Srechom nashli smo pola delova koji su nam rebali po workshopu, koristili jeftine boje, crna mat je ona za visoku temperaturu, slovenacka kutija, jedan litar od nje ovdje je oko 5 eura, i kad je ostavish sat dva na suncu postane tvrda ko kamen, i ne vadi se uopche lako.

Moj kolega izraduje kozne proizvode za motor, pa mu je bilo lako da sam sebi skroji sve ono shtovidite na motoru, custom sedishte i one cudne covere za rezervoar.

Probachu da napravim fotku na air ox da bi mogli da prokuzite o cemu pricham. Shaljem vam mozda josh sutra.

Osim tih 2 problema, znachi struja i karb drugih problema ovaj motor nema....ah umalo da zaboravim TCI.

TCI je elektrosko palenje a CDI digitalno.....neki noviji modeli XZ-a Vision su uspeli da budu sretnici koji su imali CDI, mislim oba dva ignition boxa imaju svoje prednosti i mane.

TCI je onaj ignition box koji je poznat po pravljenje problema posebno na kishi i kad se neshto odlemi od njega od tranzistora i odpornika.
Njegova dobra osobina je shto u principu svaki majstor koji popravlja TV prijemnike moze odkriti ako neshto ne valja u njemu i lako moze zamjeniti deo.

Ja sam precrtao shemu za to, pa ako jednog dana skroz odkazhe, odshampachu plochu  ako treba i napravichu novi TCI, cak cu i poboljshati neke stvari jer u njemu ima i nekoliko nepotrebih stvari ko na primer ta zuta zica od obrtomera, koja samo pravi pobleme.

Savet: Ako je TCI ispravan odsecite zutu zicu (to je ona od obrtomera)i ako pocne da radi onaj jedan cilindar koji od prije nije radio.....lepo nalijte silikona na TCI, sklonite ga sa vlage, sada nashe TCI je ispod sedishta, i ne bi trebalo imati kasnije problem sa njim.

Ako opet ne radi onda je neshto mrtvo u njemu....pravac kod servisa za TV prijemnike da odkriju shta i da to zamjene.

Na e-bay mozete nachi i CDI digitalno paljene za XZ, medjutim to nije tako jeftino i ako ono crkne od jednom , majstor za TV prijemnike vam ne moze pomochi, osim ako nemate prijatelje u Tokiyu da vam poshalju nova integralna kola    (y)  a shanse za to su 1:100000000000000.

Zato drzite se do TCI a, pravilo problema ili ne, navicice te se, i kad ga jednom sredite radiche kasnije bez i kakov problema.

Motor ima top speed od oko 190 km/h, pri tom troshi oko 4 litara benzina.....i mislim da ako se ovi problemi odklone moze postati jako reliable bike za svaku prigodu.
Zato se u principu i nismo odkazali od njega, i prebrodili smo sve nervoze oko karburatora, airboxa, TCI-a, Reglera i Namotaja od Rotora.

Toliko za sada......ako trebate josh preciznijih odgovora oko boja ziche, oko TCI-ja i tako dalje slobodno pishite. Odoh da spavam jer momentalno pravimo josh jedan motor josh jedan XS Yamaha projecat, shaljem slike uskoro.

:wink:
 
Hvala puno na objasnjenju Iroforge, vec trazim majstora za TCI. Jucer sam odmah poslije posla prerezao zutocrnu zicu, ali stvar je ista i dalje.
Da ti ukratko kazem: cistio sam carb dvaput i mislim da sam ga dobro ocistio, sinkronizirao pomocu vodene(uljne) vage, stavio filter za gorivo, promijenio vecinu crijeva, mislim da mi one gume na cilindrima ne pustaju, ali: motor mi jednom u danu radi savrseno, drugi put karastrofa. I nema pravila, npr. ujutro i cijeli dan radi super, pa navecer nakon pauze od 20 min. lose. I upravo obratno. To kad radi lose mi izgleda upravo kao ovo sto si ti napisao: nakuplja se nesagorjeli benzin i onda eksplodira - gusi se i onda grune. Mislim da fakat nije zrak, mislim da je TCI.
I ne ide preko cca 155 km/h.
Molim te, ako mi mozes poslati slike airboxa, jer ja sam neki dan mijenjao filter za zrak, stavio sam neki jeftini duzni kkvadratni od auta, samo sam ga polozio u kutiju. Mogu reci da nema nikakve promjene na bolje ili na losije u radu motora.
Pokusao sam skuziti sto si objasnjavao ali mi bas nije jasno.
Jeste li rezervoar radili zato sto je satri istrunuo? Svaka cast, jedino sto je steta sto je mali. Kako ste uspjeli srediti bajk da ide 190? 4 litre? Hocu i ja ovako  :mrgreen:.

Ciao,
u iscekivanju,
Prvi Vozac

P.S. Keyster karburator kit za XZ550 imas na ebayu: http://cgi.ebay.de/XZ550-XZ-550-Keyster-Vergaser-restorations-kit-Vision_W0QQitemZ8077472410QQihZ019QQcategoryZ86749QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
 
Ma ne rezervoar smo napravili da bude onakav kakav jest zbog toga shto nam se stari nije dopadao, i hteli smo da napravimo shto je moguche vishe one off a kind djelova za shto krache vreme, a ja osobno uzivam dok pravimo rezervoare (nezavisno od forme) i ramove  :mrgreen:

Idem kasnije ako stignme da fotografishem air box, jako je jednotavan a radi. Motor stvarno ide 190 verovali ili ne, merio sam ga ja lichno sa drugim motorom. Plus stvarno nije potroshio nikad vishe od 4,5 litara benzina na 100, shto bi se reklo da je tuning uspeo.

Tvoj motor radi jednom dobro a jednom loshe zbog onong prokletog TCI a....nek elektronicar otvori TCI i nek prvo proveri sve ladne lemove...i posle nek proveri da nije neki tranzistor ili odpornik crko.

Ako je sve to u redu sa TCI boxom, ne stedite na silikon i dobro ga zalepite sa strane da ne hvata vishe vlagu. Jako jako je osetljiv na vlagu i kishu.

Filter od auta ti neche pomochi sem ako ne uspesh da nadjesh negde rejeting kit.....ima ga u americi, Dynojet i neke druge firme ga proizvode....ali ipak, ceo rezim i nachin voznje promjneni ce se  totalno. Motor je moguche da pod niskim obrtajima neche raditi bash naj sjanije dok pod visokim radiche kao raketa, iako je srednje kubikaze. I povecache potroshnju. Al da neche pucati na izduve uopche.....sada bog TCI boxa najverovatnije tije jedan cilindar iskluchen. Ponekad se ukljuchi ponekad ne....pa nesagoreno gorivo ide u auspuh gde se upali od temperature i od tamo dolazi expolzija

Ukoliko odlucish da zadrzish standardni filter, stavi nove svjecice orginalne NGK, probaj sinhroniziraj karburatore, i obaveno proveri spric dizne za gorivo. Ponekad njihov kanal zna da se iskrivi, i da smesha benzina ne sprica tamo gde treba nego malo sa strane. Dok ti je filter box out, dodaj nekoliko puta gas, da vidish jel sprica tamo benzing gde treba u grlu ili sprica ga sa strane u zidu grla....to zna isto tako da zeza sa vremena na vreme.

Znachi ako idesh varijanta standardni filter i filterbox onda onaj link sa e-bay-a vredi, ako idesh sa necim drugim, drugaciji filter ili drugaciji filter box spashava te samo experimentisanje sa diznama, i ostalim propratnim glupostima u karburatoru. On ima 2 dizne, i to razlicitog promjera za svaki cilindar po jednu. Zaboravio sam napamet promjer. Mozda netko sa foruma zna. Probaj prvo jedan proj vechi i idi postupno.

Oh kakvih li sam ja nelogicnih iskustva imao do sad. Stigao mi je jednom kit sa Sportstera 4 speed model 1200, sa nekolko pra dizni za standardni CV karburator. 2 igle i 5 dizni. Jedna je bila manja od standarde, a sve ostale veceg promjera.
Probao sam sve kombinacije dizni i igle, i sve visine igle, i na kraju je savrshena kobinacija bila najmanja dizna i najtanja igla za naj oshtrijim vrhom na jedan polozaj vishe od sredine.

Experimentisanje je dovelo do uspeha....logika je tu zatajila.

Za sada toliko, informishi me kako si proshao kod elektronicara za TCI i jel uspeo neshto odkriti.
Ja cu biti tu da pomognem koliko mogu. U medjuvremenu cu postovati josh nesho o jednom drugom projektu koji sam zavrshio proshle godine.



 
Puno ti hvala na detaljnom odgovoru. Dogovorio sam sutra s elektroničarem za TCI, odnijet cu mu sheme i ostalo. Nemam dovoljno znanja da bih se upustio u eksperimentiranjes diznam na karburatoru, tako da cu ostati pri klasičnoj varijanti. Dizne u karburatoru špricaju po sredini, mislim da je OK.
Koji mi je tvoj savjet na kraju za airbox, da samo kupim originalni filter za zrak? Ova tvoja verzija mi zvuči super, a budući da i originalna verzija airboxa ne zadovoljava, ima li smisla probati napraviti airbox po tvojoj verziji, ako tebi nije tajna  :). A i s obzirom na to da su moji auspusi standardni. Naravno, i ako ću moći to uskladiti s karburatorom.
Sutra popodne idem na godišnji odmor na tri tjedna, ali pratit ću forum, i nadam se da će kad se vratim TCI biti popravljen. Nakon godisnjeg cu naručit onaj kit s ebaya. Evo slike moje pile http://img148.imageshack.us/my.php?image=bajk8vw.jpg
Ciao,
Prvi Vozac
 
U sushtini Karburatori od XZ-a su ne toliko slozeni, trebalo bi da rade i sa takvim filtrima ko na fotki. Oni bi radilii bez filtra za zrak ako je kombinacija dizni opruga i sinhronizacija u savrshenoj kombinaciji.

Moguche je da su to filtri iz auto indrustrije, ali avaj ko shto rekoh nebitno je to sve dok su dizne za zrak i gorivo u "balance", plus leptiri se steluju medjusobno, i jedan zadni treba da malo kasni iza prednjeg, da bi se smanjilo to bacanje plamena iz auspuha i expolzije.

Sa leve strane karburatora postoji poluga kojom stelujes leptire.....sinhronizacija i tachna kombinacije dizni i oprugica  traze jedan dan dobre zajebancije i experimentisanja.

Ja stvarno ne zivim blizu vas i nemam na pamet niti jednoh mehanichara kod koga bih mogao d te poshaljem da se malo pozabavi sa tim problemom, u principu nije nereshiv problem, samo trazi malo extra paznje....u stvari imam jednog na umu mehanicara, al poslachu ti kontakt njegov  na private message. Upoznao sam tog frenda jako odavno....necemo ga sada reklamirati. al misli da bi on mogao pomochi.

Nisam stigao da danas uslikam nash airbox, plus ovde je prava poplava. Uploadujem fotke shto pre.


 
Poplava?

Ne trebas zuriti, jer sutra idem tri tjedna na godisnji, ali bez motora (vozim psa), tako da neću nista moci raditi na njemu  :(. Ali, bit cu prisutan na forumu. Kad ti se da, molim te da mi posaljes i fotke, i naravno broj od mehanicara. Mozes mi poslati i mjel tako da bas ne chatamo ovdje.
Usput, frajer na ROV forumu mi je napisao da nije u pitanju TCI , već da bo mogao biti loš kontakt ko dsvjećica ili kablova svjećica. Usput, njemu sam napisao da mi obrtomjer, kad motor lose radi, skače gore-dolje, što sam tebi zaboravio napisati.

Ja sam njemu napisao ovo:
Complaints are the same as before: once the bike goes perfect, accelerating without cuts, clearly, iddeling normally, about 1000-1500rpm, depend I make it. When goes bad, it iddles so-so, or good, or strengles, and when I give throttle, it strngles, barely goes, and then explode and strongly accelerate (sometimes dangerous), and has cuts about 4000 and 5500 rpm, tachometer is CRAZY under 4000. When I go fast, over 6000, it isn't bad. And there's no rule when it will go bad or good. Doesn't matter it is hot or cold, doesn't matter how I set the iddle screw. Sometimes it's goog int the morning, sometimes not. Sometimes I drive and stop for 10 minutes, and then she changes her behavior. I don't believe it could be and air, because when it works it works perfect (for me). After syncing carb when goes, she goes better and stronger. We had to move the rod on the carb for cca 5mm!(

A on meni ovo:
Not real sure what to advise.  But feel confident that failed TCI boxes definately do not act the way your bike is acting.  The crazy tach indicates electrical.  The tach gets its signal from one of the spark coil feed wires.  Look there for bad connections or shorting wires.  Inspect all spark plug related wiring including the high tension leads and their related spark plug cap conections..


Evo, za sada toliko  :?.

Hvala na svemu, javi se kad dodjes u Zagreb!

Ciao

Prvi Vozac
 
http://i10.photobucket.com/albums/a147/highlanderchopperwizard/airbox/MVC-004F.jpg
http://i10.photobucket.com/albums/a147/highlanderchopperwizard/airbox/MVC-003F.jpg
http://i10.photobucket.com/albums/a147/highlanderchopperwizard/airbox/MVC-002F.jpg
http://i10.photobucket.com/albums/a147/highlanderchopperwizard/airbox/MVC-001F.jpg

Konachno evo fotke koje sam vam obechao. Shanse da se airbox "poogdio" kako treba da ne bi kupovali rejeting kit su 1:100000000000000.
I sam ne znam kako smo uspeli ali eto, pola filterboxa je standardni, ima samo jedan K&N (tajvanski bootleg)filter za zrak od spreda, mala rupa, i kracheni airbox sa nashim one off kapakom.

Motor radi ljudi.....a bili smo spremni da trazimo dynojet......do we feel lucky.....o course YES (y)
 
Hvala na fotkama, sad mi je sve jasno, slika vrijedi tisući riječi  :). Mrak, totalno jednostavno, ali se sjetiti. Odmah počinjem potragu za novim airboxom preko ebaya, jer ako ti kažeš da su šanse 1:10000000000, bed mi je raskopati stari, tko zna hoće li se uskladiti s mojim karburatorom. Javim na forum kad se vratim s godišnjeg i počnem radit.

Ciao

Ugodno ljeto i dobru vožnju! I sretno s daljim projektima  :D.

Prvi Vozač