Evo nakon 3 godine (prošli tjedan bilo) i cca 10.000km odrađenih da napišem ukratko dojmove o ovom motorčeku.
Za početak da odmah odgovorim na pitanja koja će vjerojatno najviše zanimati: jesam li požalio što sam kupio R3 i jesam li požalio što sam kupio novi motocikl kao svoj prvi?. Kratko i jasno, ne. U početku pogotovo na duljim rutama sam se malo grizao zašto nisam uzeo nešto jače, no s vremenom se naučiš na motor, na to kako ga treba voziti i ubiti ispadne da snage ne nedostaje, samo ju treba znati koristiti. Istina, 42KS ne daje baš nekakav "bragging rights", ali eto i nakon 3 godine ja i dalje uživam na njoj, pa čak i više nego na početku.
Ono što je definitivno oduševilo:
- potrošnja: ovisno o tome kako vozim kreće se 2.9-3.2 L/100km i većinu vožnji uspijem odraditi sa jednim spremnikom do maksimalno 1 i pol spremnik. Praktički, prije dupe počne boliti nego što ostanem bez mogućnosti da točim dalje. Čak i sada sa ovakvim cijenama
- udobnost: do sada ni na jednom većem "điru" nisam imao problema sa umorom, neudobnošću i slično. Barem ne kao posljedica samog motora. Jednom sam si malo ruksak previše natovario pa sam sjedio čudno i onda je nakon cca 2h bilo jako neudobno, čak i sa pauzama. No na greškama se uči, kupio torbu za na stražnje sjedalo i problem riješen. Može se voziti praktički uspravno kada se ide kroz grad, u lijepom sportskom položaju na otvorenoj cesti i u oba slučaja je udobna. Visok sam 174cm i sa tvorničkim vjetrobranom sam imao problem da mi vjetar udara direktno u bradu kacige, a ni spuštanje ispod vizira nije skroz pomagalo kod trešnje. Viši vizir je riješio oba problema.
- izgled: ovo je više subjektivna natuknica, ali po meni u 300-400cc klasi ni jedan ne izgleda bolje. Ninja 300 mi je na drugom mjestu, a sve ostalo je negdje iza.
- održavanje: servisni interval je 5000km, a ono servisa što je do sada odrađeno nije bilo veliko opterećenje novčaniku. Uz to, rezervni djelovi koje sam trebao zahvaljujući buri nisu bili strašno skupi čak ni uz situaciju koja je sada takva kakva je.
- aftermarket djelovi: pošto je stražnja polovica praktički copy/paste sa starog modela može se naći jako puno dodataka kojima se može personalizirati motocikl. A nakon 3 godine ima poprilično veliki izbor i za prednji dio motora. Ja iskreno nisam puno mijenjao, nisam osjećao potrebu. Skinuo sam stražnje nogare (ionako stalno vozim sam), stavio viši vjetrobran, nosač za mob te čekam da stignu kratke ručice kočnice i kvačila (doduše već su 2 mjeseca na back order... al tko čeka dočeka).
Minusi:
- zvuk: naravno, ne treba puno očekivati na tom polju od 321cc dvocilindraša sa serijskim ispuhom, no pri većim brzinama fali da se bolje čuje. Ali, da nije sve jako crno, zvuk kod usporavanja sa zatvorenim gasom je fenomenalan
A realno jedini slipon koji mi se dopada nije legalan za cestu pa se odustalo od tog ulaganja.
- stražnja kočnica: doslovno je skoro nepostojeća osim ako ju se pošteno ne nagazi. A i tu treba paziti jer ako kao sivonja nagaziš (kako sam ja znao kad sam tek počeo) ABS podivlja istog trena. No opet, kao pomoć prednjoj nekoliko puta je spasila od toga da završim kao ukras na automobilima neoprezznih vozača.
- prednja kočnica: grize ok, ali je od početka prilično mekana. Kad sam bio na servisu na 5000km pitao sam ih da provjere kočnicu, rekli su mi da je sve u redu, da je to tako. Uskoro odrađujem servis na 10000km i planiram promijeniti tekućinu u kočnicama, a možda i pločice iako su ove trenutne još uvijek više nego adekvatne. Mislio sam stavljati i pletena crijeva, ali teško nalazim opcije za R3 sa ABS-om, a da ne moram uvoziti iz SAD-a.
- gas: točnije, kontrole na volanu. Jako je "nježan" i treba prilično okrenuti da se nešto dobije. Ok, motor je predviđen za početnike te je napravljen da bude lakši za vožnju, ali nakon što se malo naučiš počne smetati. To planiram riješiti tako da kupim R6 throttle tube, ali vidit ćemo.
Također, od kad sam kupio motor na njemu je bilo 4 opoziva. Dva su bili banalna, praktički i smiješna: stražnji katadiopter nije odgovarao EU regulativi i nisu bili sigurni je li broj šasije na naljepnici kod volana isti kao onaj ugraviran ispod stražnjeg sjedala.
Druga dva su bila manje banalna i na žalost i dan danas nisam skroz siguran da su riješeni. Jedan se odnosi na to da kod određenog broja R3-ca ručica prednje kočnice može imati proizvodnu grešku i postoji mogućnost da pukne za vrijeme korištenja. Drugi se odnosi na to da su žica sirene i cijev prednje kočnice išle blizu jedna drugoj i međusobno strugale te je opoziv zahtjevao da se put žice sirene promijeni, a cijev kočnice zamijeni. I taj zadnji je onaj za koji mislim da nije skroz riješen. Ispravite me ako griješim, ali po mojoj nekoj logici ako se mijenja crijevo kočnice treba sustav isprazniti, crijevo promijeniti i onda sve opet napuniti i odzračiti. A po izgledu rekao bih da tekućina u mojoj prednjoj kočnici nije nova nova. Na žalost nije mi to palo na pamet odmah, a dok mi je palo na pamet LS Moto se okrenuo na leđa i nisam mogao provjeriti. Svejedno, taj dio ionako planiram servisirat tako da ću to riješiti, a ručica ionako stiže kratka.
Također nedavno sam promijenio gume. Imale su još dosta "mesa" ali su se malo zaravnale, naletio na nove po ok cijeni i kupio. Stavio sam sada Bridgestone Battlax S22 i za sad mi se puno više sviđaju nego originalne Dunlop GPR-300. A kad sam kupovao čak su bile i 30-ak kn jeftinije
I za kraj, sličica sa zadnje dulje vožnje... jedan "krug po kvartu" preko Krka, magistrale i Raba