Zatezač lanca (španer) Suzuki GSXR 750 K7

mjakara

New member
Ima li netko iskustva s rješavanjem problema oko automatskog zatezača lanca? Znam da mnogi stave ručni zatezač pa onda dotežu svakih par tisuća km. ali meni se ne rastavlja motor svako malo budući da radim dosta km.

Čini mi se loš dizajn kod Suzukia, mislim da Honda ima nešto bolji dizajn ali isto postoje problemi i kod Hondinih zatezača.

Osim toga primjetio sam nekoliko vidljivih problema kod ovog svog pa evo:
1. potrošeno tijelo zatezača gdje ide klip (plunger) pa ne dihta kako treba, tj. mislim da ulje ne radi dovoljan pritisak na klip jer propušta. Ideja je da probam staviti o-ring brtvu na sam klip i time bih spriječio 'propuštanje' ulja
2. veliki luft između vijka i klipa, vijak se prilično klima i pomiće se otprilike 1mm gore-dole što je jako puno
3. kada je klip izvućen na maksimum, opruge su raširene i imaju vrlo slabi pritisak na klip, dok kada je klip potpuno uvučen, pritisak od opruga je vrlo jak. Čini mi se da je loš  dizajn jer taj pritisak bi trebao biti uvijek isti, tj. barem sličan. Znači što je više fazni lanac potrošen, opruge zatezača drže sve slabije i slabije

Evo video:
https://www.youtube.com/watch?v=aR5eoBUsiCQ
https://www.youtube.com/watch?v=wqszNeEgYwM

 

Attachments

  • IMG_20190621_182441.jpg
    IMG_20190621_182441.jpg
    36.4 KB · Views: 92
  • IMG_20190621_182522.jpg
    IMG_20190621_182522.jpg
    20.1 KB · Views: 91
mjakara said:
Ima li netko iskustva s rješavanjem problema oko automatskog zatezača lanca? Znam da mnogi stave ručni zatezač pa onda dotežu svakih par tisuća km. ali meni se ne rastavlja motor svako malo budući da radim dosta km.

Iman ručni španer na DRZu montiran prije puno više od par tisuća koje ti spominješ.Jedanput podešen i više ne diran.
 
Ja na sradu imam rucni spaner odnosno mogu ga dotezat sam, e sad zanima me na koji nacin?  Dali samo izvana stegnem saraf ili moram rastavljati neki dio motora? Mozda je glupo pitanje, ali na youtubu sam nasao samo kako ga ugraditi, a ne kad je vec ugrađen kako ga koristiti  :mrgreen:
 
obično su u nekim živahnim bojama tak da vrlo lako skužiš gdje je, super bi bilo da imaš pristup ključem do njega bez da skineš više od jedne plastike, princip je prost ko pasulj, samo je pitanje koliko ćeš ga dotegnuti :mrgreen:
 
MOONSHIELD said:
obično su u nekim živahnim bojama tak da vrlo lako skužiš gdje je, super bi bilo da imaš pristup ključem do njega bez da skineš više od jedne plastike, princip je prost ko pasulj, samo je pitanje koliko ćeš ga dotegnuti :mrgreen:

Znam gdje je, moram skinut desni oklop, ali me zanimalo da li mogu dotegnuti samo taj saraf i to je to, ili moram jos nesto unutar masine ( nema mi smisla, ali bolje pitati)
 
Nemam manualni, nikad nisam imao niti ga stelao, ali....
Jel dobra praksa na manualnom dotegnut tek toliko da se lanac ne cuje, a onda vremenom ponovit kad se pocne cut? Nekak mi je to logicno, al, pitam jer nisam ziher

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 
Da.



Sent from my toilet seat using HTC FartPhone

 
Ja se odlučio da prvo napravim ručni, pa ako budem imao vremena, možda se potrudim napraviti i automatski s kojim neće biti problema ni nakon puno kilometara

Evo slika ovog ručnog:
 

Attachments

  • IMG_20190622_183425.jpg
    IMG_20190622_183425.jpg
    22.3 KB · Views: 115
Evo namontirao zatezač, odlično ispalo..  :mrgreen:
jedino mi fali još matica, nemam gdje sada kupiti pa ću sutra ujutro skoknuti do Kranjeca
 

Attachments

  • IMG_20190623_214934.jpg
    IMG_20190623_214934.jpg
    29.3 KB · Views: 154
dobro odrađeno, samo stavi duži šaraf jer ti ovdje čini mi se na knap stanu dvije matice, još ak ga malo dotegneš to je to..
pretpostavljam da si izmjerio po starom španeru kolko ćeš stegnuti :misli:
 
Ide jedna matica ali u pravu si, malo duži šeraf bi više odgovarao. Maticu koju sam kupio nije baš najbolja, prevelika je i previsoka ali služi svrsi.
Šeraf nije običan nego je pola navoj pola bez, na kraju španera postoji o-ring da ne bi ulje moglo van.
Što se tiče zatezanja, sve na osjećaj  :D

btw. motor radi super, tiho, uglađeno, bez vibracija ... idem malo provozati pa da vidimo kada se zagrije..
 

Attachments

  • IMG_20190624_092608.jpg
    IMG_20190624_092608.jpg
    35.5 KB · Views: 116
osjećaj je vrijednost koja je često precijenjena i kod iskusnih mehaničara :mrgreen:
to se dela tak da se originalni automatski španer zablokira i izvadi u otvorenom položaju i onda se na tu dužinu naštela i manualni, tada si sto posto siguran..
 
Kada se motor zagrije, potrebno je još malo zategnuti španer jer se pojave vibracije kojih nema dok je hladan (lanac se malo raširi kada se zagrije). Ali kada je motor hladan, potrebno je popustiti jer lanac previše zuji po klizačima, prenapet je.. to je valjda ono što automatski španer radi, kompenzira temperaturne razlike  :misli:

Hm, zadovoljan sam s rezultatom kako motor radi ali ne u potpunosti ... sve me kopka da napravim taj automatski španer kako spada i ponudim ga za prodaju
 
Na brzinu sam složio video kako sam izradio ovaj španer
https://www.youtube.com/watch?v=Kze4VzecuuI&t=264s