Iako se kaže "suhi karter", to nije tako.
U rami je
otprilike 2/3 ulja i ona služi kao hladnjak. Ostalo je u motoru.
Istina je da taj motor ima dvije pumpe u istom kućištu koje nemaju isti kapacitet (različite dimenzije rotora)
Rotori su na istoj osovini, a količina ulja koju je potrebno napajati jednim rotorom varira o broju okretaja i zato kažem
otprilike 2/3 jer nikad nije isto.
Kako Branko kaže, nikad nisam 100% siguran koliko točno ima ulja u motoru, ali ako je sve ok s motorom, nema problema sa potrošnjom ulja.
Šipka mi uvijek pokazuje različitu razinu ulja u rami i me zamaram se time. Ona mi ne služi da bih znao koliko je točno ulja u rami, nego da li ga uopće ima i koja mu je temperatura.
Kod promjene ulja, uvijek ispustim par decilitara manje nego sam natočio i to je skroz ok.
Mjenjam ulje i filter svakih 1500-2000 km i uvijek prekontroliram ventile.
Koristim motul 15w-50 (4 litre -33€)
Dakle, ništa posebno.
Pazim na pregrijavanje i ne natjeravam ga u visoke okretaje jer to RFVC ne voli, ali nije ni da ga baš držim u vitrini
Jedan primjer, koji sam spomenuo u mojoj temi sa glomaznim otpadom.
Prošlog ljeta sam vozio "Dinaric" rally sa svojim najstarrijim motorom koji je u najlošijem stanju od sveg mog RFVC glomaznog otpada. Motor nije ništa posebno pripreman. Samo je promjenjeno ulje i filter.
Bio je daleko najstariji motor na utrci a u tih 5 dana mnogi su odustajali zbog kvarova. Dokazano, ne samo da može završiti takav rally bez da mu pogledaš ulje, nego moze i pobjediti. Oldtimer, danas, u 21. stoljeću.
Nakon preko 1000 km ispustio sam 2 dl manje nego sam ga natočio.