Honda XL 600 PD04 - još jedan glomazni otpad

Bas me zanima kako ce uspjet popravka glave, jer imam istu u rezervi.
Ja sam pregledao zupcanike u mjenjacu, svi su kao novi.
Zasto bi jos mogla zujati druga brzina.?
 
Glava i ventili su obrađeni. One pukotinice su površinske i nije potrebno sanirati (kontrolirano i tlaćeno od strane stručne osobe).
Nova klipnjača je uprešana i stiglo je sve kod mehaničara. Sada treba sve sklopiti na mjesto....to be continued...
Ps.
Mislim da mi je ovo zadnja obnova...😑
 
  • Like
Reactions: diesel power
Glava i ventili su obrađeni. One pukotinice su površinske i nije potrebno sanirati (kontrolirano i tlaćeno od strane stručne osobe).
Nova klipnjača je uprešana i stiglo je sve kod mehaničara. Sada treba sve sklopiti na mjesto....to be continued...
Ps.
Mislim da mi je ovo zadnja obnova...😑

To sam rekao na zadnjih 5 obnova.
 
  • Like
Reactions: diesel power
Bas me zanima kako ce uspjet popravka glave, jer imam istu u rezervi.
Ja sam pregledao zupcanike u mjenjacu, svi su kao novi.
Zasto bi jos mogla zujati druga brzina.?
Da li taj zupčanik ispod sebe ima igličasti ležaj? Pregledao su zupčanike na način da si mjerio i sve je po tvorničkim specifikacijama?
Mislim da do zvuka dolazi kada nešto ima preveliku toleranciju (ima previše lufta).
 
Ispod je klizni ležaj.
A ne, nisam ništa premjeravao, naoko sve izgleda dobro, nema neispravne potrošnje.
Ali je blok bio već polovljen, netko ga je otvarao, vjerovatno je mjenjao klipnjaču, a možda je radio nešto oko mjenjača.
Imam blok, koji sam kupio za rezervu, pa ću ga otvorit i usporedit, dal su svi dijelovi tu i kako na njemu izgledaju zupčanici.
Ali malo poslije, bio sam za vikend u garaži i smrzao se, nek malo otopli, pa ću nastavit.

Uglavnom, imam sve potrebno.
 
  • Like
Reactions: enduro
XL-ka je jučer kompletirana. Jedva čekam da je idem preuzeti.

Šta se promijenilo:
- nova klipnjača
- novi ležajevi radilice
- novi klip i obrada cilindra
- nova bregasta
- novi lanac distribucije i klizač
- obrađena glava, ventili, klackalice
- sve brtve i gumice ventila

Motor je lijepo radio i vozio prije ovih radova, jedino je trošio ulja, ali htjeo sam da bude sve tip-top.
 
  • Like
Reactions: diesel power
Kolika je bila potrosnja ulja?
 
Nisam baš precizno mjerio , ali mislim da je na zadnjem tankanju ulja potrošio na 100 km 1dcl.

Zbog toga nisam volija Dominatora mada nikad nisam ima problema s njim.
Zna sam da trosi ulje kao i svaki i na to sam pazija al nikad tocno nisam zna koliko ima ulja u njemu 🙈
Jedino kod servisa sam zna da je na maxu 🤣
 
Ovo s potrošnjom ulja je hladan tuš, a imao sam dobro mišljenje o Dominatoru i XL.
1-2 dcl na 1000 km je još ok, ali ovo.. u šoku sam.
Kao da vozim 4T, ide kao 4T a troši kao 2T.
 
Last edited:
Gle.
Kod rfvc motora je suhi karter, rezervar ulja je u rami. Protok ulja se sastoji iz dvije pumpe koje su u jednom kućištu, s tim, jedna pumpa podmazuje, druga vraća ulje iz kartera u rezervar.
Pumpa za podmazivanje dobija ulje slobodnim padom i na njenom izlazu je jedna vrsta povratnog ventila, koji propušta ulje samo u slučaju porasta tlaka, kada motor radi, kada je motor ugašen, povratni ventil treba držat ulje u rezervaru. Ali on se vremenom haba, tj. gumica na njegovom vrhu i tako dolazi do gubljenja ulja u rezervaru. Ako je to slučaj, uvijek provjeriti ulje prije svakog startanja motora, jer ipak zna potrajat dok druga pumpa nalije ulje koje je sletilo u karter nazad u rezervar, a najbolje je skinut pumpu i promjenit joj tu brtvu.
Ako ulja nema u rezervaru, svaki start je rizik od gubitka podmazivanja u prvim sekundama rada motora.
Pravilba kontrola ulja je uvijek nakon vožnje.
 
Ovo s potrošnjom ulja je hladan tuš, a imao sam dobro mišljenje o Dominatoru i XL.
100-200 dcl na 1000 km je još ok, ali ovo.. u šoku sam.
Kao da vozim 4T, ide kao 4T a troši kao 2T.
Na mojoj XL ki su glavni krivac za potrošnju bile jako loše gumice ventila. A i klip i cilindar su bili već na gornjoj granici potrošenosti (no to je vjerovatno krivo što je prethodni vlasnik vozio s malo ulja). Moja mašina nije bila nikad otvarana i interesantno je da su npr.ležajevi radilce bili kao novi a npr bukula klipa (spoj klipa i klipanjče) je bila loša. Ima 56.380km. Danas je idem uzeti, ali kaže mehaničar da radi kao singerica...i na hladno i na toplo (prije je na hladno bilo čuti lupkanje).
 
..ko singerica ...😀
 

Attachments

  • 20220216_193510.jpg
    20220216_193510.jpg
    1.9 MB · Views: 0
Iako se kaže "suhi karter", to nije tako.
U rami je otprilike 2/3 ulja i ona služi kao hladnjak. Ostalo je u motoru.
Istina je da taj motor ima dvije pumpe u istom kućištu koje nemaju isti kapacitet (različite dimenzije rotora)


Rotori su na istoj osovini, a količina ulja koju je potrebno napajati jednim rotorom varira o broju okretaja i zato kažem otprilike 2/3 jer nikad nije isto.
Kako Branko kaže, nikad nisam 100% siguran koliko točno ima ulja u motoru, ali ako je sve ok s motorom, nema problema sa potrošnjom ulja.
Šipka mi uvijek pokazuje različitu razinu ulja u rami i me zamaram se time. Ona mi ne služi da bih znao koliko je točno ulja u rami, nego da li ga uopće ima i koja mu je temperatura.
Kod promjene ulja, uvijek ispustim par decilitara manje nego sam natočio i to je skroz ok.
Mjenjam ulje i filter svakih 1500-2000 km i uvijek prekontroliram ventile.
Koristim motul 15w-50 (4 litre -33€)
Dakle, ništa posebno.
Pazim na pregrijavanje i ne natjeravam ga u visoke okretaje jer to RFVC ne voli, ali nije ni da ga baš držim u vitrini


Jedan primjer, koji sam spomenuo u mojoj temi sa glomaznim otpadom.
Prošlog ljeta sam vozio "Dinaric" rally sa svojim najstarrijim motorom koji je u najlošijem stanju od sveg mog RFVC glomaznog otpada. Motor nije ništa posebno pripreman. Samo je promjenjeno ulje i filter.
Bio je daleko najstariji motor na utrci a u tih 5 dana mnogi su odustajali zbog kvarova. Dokazano, ne samo da može završiti takav rally bez da mu pogledaš ulje, nego moze i pobjediti. Oldtimer, danas, u 21. stoljeću.
Nakon preko 1000 km ispustio sam 2 dl manje nego sam ga natočio.
 
Last edited:
Ulje se kontroliše nakon vožnje, minimum nakon 30 pređenih km.
Nikad na hladno i nakon par dana stajanja, pumpe uglavnom ne brtve više i nivo ulja u rami padne.
 
  • Like
Reactions: diesel power