Kawasaki Z900 ABS-2017

Sto je najcesce slucaj kod promjene nosaca tablice jer je zamjenski gotovo u pravilu ispred zadnjeg kotaca, a ne iza kao serijski, al ocito samo jos jedna od nedorecenosti samog postupka jer praksa to pokazuje
Istina, kod mene srećom i original nosač tablice ne ide iza ruba zadnje gume.
 
  • Like
Reactions: 3alfa3
Istina, kod mene srećom i original nosač tablice ne ide iza ruba zadnje gume.

Prije 5+ godina negdje citao (moguce da se radi o USA, a ne i EU, al ne sjecam se) da zadnji kotac ne smije biti najistureniji dio vozila (tvornicki)
 
Talijani imaju svoje propise.
Untitled.jpg
:ROFLMAO:
 
Znate ono, nema pravog rezultata bez testa u praksi, e pa ja sam bio jaaaako strpljiv i dosao do nekih rezultata od prosle jeseni/zime do danas (tada sam stavio EBC HH prednje disk plocice i danas ih izvadio da vidim koliko su potrosene).......



Sve prednje disk plocice mijenjane kad je na najtanjem dijelu bilo koje od njih 4 bilo 1mm (relativno pravilno potrosene, ali bilo je malih odstupanja koje idu u rok sluzbe i nisu razlog za brigu, pricam o jako malim razlikama koje su zanemarive).

1. OEM trajale 17000km
2. EBC HH 17000km
3. EBC HH 17000km
Mislim da je jasno da je stil voznje bio isti

4. EBC HH (trenutno na motoru i imaju 16000km) ali sa jednom bitnom razlikom:

Te cetvrte disk plocice su imale bitno blazi tretman, trudio sam se vozit jako fluidno i korisitit ih sto manje, strpljenje kojeg ima samo budala poput mene jer me bas zanimalo koja bi bila minimalna moguca potrosnja disk plocica za moju voznju, priblizavanje semaforima jako proracunato, na otvorenoj cesti jaka kocenja samo u nuzdi sto je bilo jako rijetko, nerijetko ni slaba kocenja - cilj je bio vidjet koliko se mogu minimalno trosit da se ipak vozim kako zelim i da ne patim vozeci sporo nego samo da korigiram moju voznju i zadrzim prosjecnu brzinu (koja se nije promijenila, tako barem kaze board computer - identicna prosjecna brzina, niti 1 km/h razlike - 60 km/h, da, zvuci sporo, ali, moji djirevi su obicno 100tinjak km, eventualno 200 sto je puno rjedje, od toga puno po ZG dok ne izadjem na otvorenu cestu sto bitno utjece na prosjek).

Obzirom da su nove EBC HH cca 3.7-3.8mm debele za razliku od 4mm u slucaju OEM plocica (materijal koji se trosi), sada su nakon 16.000km na 2.3mm na najtanjem dijelu sto znaci da je potroseno 1.4-1.5mm (ajmo rec 1.5mm). Do 1mm debljine bi tim tempom trosenja dogurale do max 30.000km (izmedju 25 i 30 tisuca km).


Btw, novi OEM prednji diskovi su 5mm siroki, 4.5mm je limit kad su potroseni i za zamjenu po service manualu. Moji su nakon 66500km na 4,7 sto znaci da bi trebali prebacit 100.000km, ali ne puno vise od toga, mozda 120.000km. Ali, mjerio sam ih mozda 2-3 puta do sad, danas zadnji put i moguce da bi ovakvim nacinom voznje kao sa trenutnim setom prednjih disk plocica to moglo biti bitno vise km, kako bilo, diskovi su tu manje bitni za ovaj "test" i spominjem ih samo usput.



Zadnje disk plocice su OEM i skoro ko nove, jaaaaaako rijetko koristim zadnju kocnicu pa su nebitne u cijeloj prici


U pravilu i kocionu tekucinu mijenjam kad i disk plocice (prvo plocice, a tek onda tekucinu, zbog prave mjere tekucine jer debljina plocica utjece na nivo). Obicno je to bilo jednom godisnje (cak i malo manje od 12 mjeseci jer radim 20.000km godisnje), sada ce izgleda biti dulje od godine dana jer bi plocice trebale trajat 25-30 tisuca km ako bi ih nastavio trosit ovim tempom sto je vise od moje godisnje kilometraze, ali svakako max 1.5 godinu bi bila kociona tekucina u sistemu ovim tempom koristenja plocica..



EBC HH kupujem online, nisu skupe (ispod 50€ po setu), zapravo ne utjecu na ukupni trosak voznje motora, ali, ako bi i diskovi bili postedjeni u istoj mjeri, onda bi vec mogli pricat o ustedi novaca po prijedjenom kilometru jer diskovi nisu jeftini, ali, ja sam ocito specifican jer sa Z900 radim 20.000km godisnje pa se kilometri brzo nakupe kroz par godina sto kod vecine ne predstavlja "problem"



E sad, postavlja se pitanje da li vrijedi jako pazit na disk plocice (i diskove) u cestovnoj voznji. Nisam pametan, definitivno se moze "usparat" i plocice i diskove, ali da li to vrijedi jake paznje kako se vozi, ostavljam svakom na procjenu.
 
Last edited:
Zanimljivo jako, moj motor je sad na cca 15k, a prednje plocice ko nove…
Mislim da jako ovisi o stilu vožnje, a ja pretežito kočim zadnja+mašina, prednju kočnicu eventualno da prebacim težište i naravno ako zagusti, ali gledam da je prednja guma uvijek što više rasterećena, tj. uvijek ostavljam rezervu (kako gripa, tako i kočione snage) :)
 
Zanimljivo jako, moj motor je sad na cca 15k, a prednje plocice ko nove…
Mislim da jako ovisi o stilu vožnje, a ja pretežito kočim zadnja+mašina, prednju kočnicu eventualno da prebacim težište i naravno ako zagusti, ali gledam da je prednja guma uvijek što više rasterećena, tj. uvijek ostavljam rezervu (kako gripa, tako i kočione snage) :)

Moj stil se nije promijenio u zadnjih 15tak godina sigurno. Na Z750 je 30.000km bilo sasvim normalno za trajanje disk plocica u mom slucaju. Pa ipak, prelaskom na Z900, to se skoro duplo smanjilo. Doduse, i povrsina tarnih povrsina je manja, na Z750 su disk plocice vece povrsine, a i dvoklipne, za razliku od cetveroklipnih na Z900, ali izgleda da se svodi na povrsinu, a ne broj klipova (stil voznje isti). Nemam stare disk plocice od Z750, ali da imam, probao bi ugrubo izmjerit razliku u povrsini, a onako iz pamcenja, prilicno je velika
 
Danas ranojutarnji djir (od 6:30 do 9h)..... Temperatura zraka oko 23C u vrijeme polaska sto je nazivno super, ali vlaga zakucana u plafon - danas specificno tezak dan u ZG i okolici, jucer bilo bitno povoljnije jer nije bila tolika vlaga. Doso na kavu u Zagorje skoro mokar, a i disao sam na skrge. Motor ko da je pokvaren, ne ide kako treba, ko da je karburator a ne ajnspric pa je smjesa prebogata zbog visoke vlage i temperature. OK, pretjerujem, ali, kuzim razliku u ponasanju motora, cak je i ler gas bio oko 1000okr po satu, a ne 1100-1200 ko inace. Fuj, da barem nisam isao na djir :D Sutra cu opet na djir, naravno :mrgreen:
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Rusty Chain
Je, danas ujutro je bilo koma. Ja sam krenuo oko 7h. Bistra-Lepoglava-Bednja-Trakoscan i po brzoj doma.
Od Trakoscana do spoja na brzu je usrana traka, pa bolje izbjegavati. Nisam siguran s cime, ali tamni trag je cijelom duzinom.
 
  • Like
Reactions: 3alfa3
Je, danas ujutro je bilo koma. Ja sam krenuo oko 7h. Bistra-Lepoglava-Bednja-Trakoscan i po brzoj doma.
Od Trakoscana do spoja na brzu je usrana traka, pa bolje izbjegavati. Nisam siguran s cime, ali tamni trag je cijelom duzinom.

e da, ja isao na Laz (iz ZG) (jer da sam isao s kontra strane, uletio bi u maglu koja je vec tjedan-dva od Zapresica do Zaboka u to vrijeme otprilike), kao i jucer od kad je zatvoren (radovi zbog klizista, trajat ce preko mjesec dana i cesta ce bit zatvorena u oba smjera), ali jucer sam ignorirao i dalo se proc do Marije Bistrice. Danas ipak skrenuo lijevo pa na Stubicu, ali, negdje na sredini dijela gdje pocinje zabava je iz kontra smjera neki traktor ili kamion nanio toliko krupnog blata da bi se razbio ko picka da sam isao u kontra smjeru, pa ako neko ovo cita i misli tamo vozit prema ZG, neka jako pazi (bas puno skorenog blata po cesti kojeg jucer nije bilo)
 
Last edited:
Danas okrenuo 66.000km. Skuzim u voznji odjednom da me jako zulja nesto za lijevo koljeno - pukla bocna plastika (88 eura nasao u Crikvenici u Cvajko Motori pa ce poslat kad stigne, drugdje je i 100 eura i naravno da nitko nema na stanju).
Pasmater, od niceg pukla, tj od koristenja jer se ocito koljenom upirem bas na tom dijelu. Ljut ko pas. :mad:

Valjda nece i desna uskoro :ROFLMAO:

Skinuo plastiku, poturpijao da nema ostrih rubova da se mogu vozit dok ne dodje nova, valjda ce bit OK narednih cca 2 tjedna.


Dosla nova plastika, motor mora bit savrsen (osim nakon pada kojeg tek cekam :mrgreen: ) Staru naravno spremio, zlu ne trebalo, ako ova pukne na nekom bitnijem dijelu :mrgreen:


Moram pohvalit Cvajko Motori iz Crikvenice jer su na povjerenje samo putem mog tel. poziva narucili tu plastiku i poslali mi ju (kao i 4 OEM filtera ulja), a platio pouzecem u cjelosti (jucer poslali, danas u ZG primio, besplatna posiljka putem DPD). I bili su bitno jeftiniji od par Kawasaki dilera u HR koje sam kontaktirao, pa ako trebate OEM dijelove, provjerite cijene i tamo ako kupujete u HR. Nisam tu plastiku dobio ispod cijene, takva je i van HR najcesce, samo, neki dileri u HR vole dodat 20tak % sto nije problem ako kupujes npr jedan filter ulja, ali kad je racun malo veci, onda se itekako osjeti.
 

Attachments

  • 20230831_120734.jpg
    20230831_120734.jpg
    2 MB · Views: 0
Last edited:
Dosla nova plastika, motor mora bit savrsen


Jebiga, nije savrsen :mrgreen:


Otiso (naceo se) jedan lager zadnjeg kotaca. Ne onaj na HUB-u gdje je lancanik, nego onaj do njega na felgi (sa strane lanca). Onaj na HUB-u i desni (kod kocnice) su "ko novi" (skinuo kotac i probao prstima), ali, naravno da ce se mijenjat svi lageri i semerinzi (pa i prednjeg kotaca gdje su OK, ali, kad se vec mijenja, nek se sve zamijeni, ipak su napravili 68.000km).
Sad cekat ponedjeljak da narucim (OEM) dijelove, pa kad stignu - stignu. Ako ce to trajat tjedan-dva, jos cu bit i u plusu financijski jer se ne mislim vozit ovako :mrgreen:

Obicno ode vanjski lager zbog pranja motora, voznje po mokrom itd, unisti ga korozija pa prosvira, ali, ja niti vozim po mokrom (ni metra do sad) niti perem motor tekucom vodom, niti se radi o vanjskom lageru. Ovaj je jednostavno crko mehanicki od upotrebe jer ovi izlozeniji su "ko novi".


A kako sam skuzio problem....
Motor poceo vuc lagano u lijevo kad maknem ruke s volana. Kad skidam kotace zbog promjene guma, spanere lanca ne diram pa ni ne mogu bit krivo podeseni, a kod zatezanja ili promjene lanca, jako pazim koliko ih odvrcem/zavrcem (oznacim jednu stranicu sesterokuta serafa spanera i brojim), a davnih dana sam postelao ne po oznakama na zadnjoj vilici nego bas da je zadnji kotac paralelan sa prednjim. I danas na provjeri, skuzim da nije paralelan: Obzirom na sirinu zadnje gume u odnosu na sirinu prednje felge (danas ponovo mjerio jer se guma moze i razgazit pa treba mjerit kad se to sve gleda, a ne imat od prije podatke), sa obje strane sam danas trebao imat 36.55mm razmaka na pradnjoj felgi, ali, sada je s lijeve strane 30mm, a s desne 43.1mm. Alarm se odma digo, jer zato motor vuce u stranu pa sam isao redom provjeravat, srecom, iz prve skuzio problem: Probao zadnji kotac jel ima lufta: i odma napipao mali luft, ali stvarno minimalan i ne u svim smjerovima (koji se u voznji nije osjetio, samo je motor vukao u stranu bez drzanja volana). Btw, gume mijenjao prije cca 2-3 mjeseca (oko 5000km napravio od tada), tada naravno provjerio i lagere i bili su savrseni (sam skidam i stavljam kotace bas zato da sve provjerim, pocistim, podmazem itd). Kad sam kotac montirao na zadnju vilicu, stegao, ali bez lanca (rasirio malo disk plocie da ne diraju disk), vrtio se slobodno unedogled, ali uz sitan prizvuk s lijeve strane - odma potvrdjena sumnja na lager. Stvarno je problem tek nastao, vjerojatno u zadnjih tjedan-dva, ali eto, skuzio sam.

Obzirom da su svi lageri kotaca bili potpuno ispravni preko 60.000km, maknuo sam sumnju sa spejsera izmedju lagera (ona cijev u felgi), da se ovo desilo u prvih par tisuca km, skoro bi se kladio da je taj spejser prekratak i lageri previse stisnuti (stezem kotac na propisanoh 108Nm, cak ako mi se rupa za osigurac ne poklopi, ne stezem dalje nego otpustim i stegnem na ne manje od 100Nm i tako ostavim ako se tada rupa poklopi, a kilokljuc je ispravan i nema greske u tom smislu. Ne znam zasto je bas taj lager najebo prvi, mozda je tvornicki imao premalo masti u sebi ili jednostavno bio losije kvalitete u startu? Kako bilo, sad nije bitno, sve ce se zamijenit.


Ocito sam na vrijeme skuzio problem jer je jedva pipljivo da zadnji kotac nije cvrst, a u voznji nema vibracija, samo malo vuce u lijevo i to se ne kuzi ako drzim volan (ako se malo tijelom pomaknem u desno, motor ide ravno, ali skuzio da je to abnormalno).


A nista, cekat ponedjeljak, narucit lagere i semeringe ako ih nema na stanju i cekat.



Cijene koje navodim sam provjerio online kakve su u EU (u HR su vise 10-20%). Skupo :(
Zadnji kotac 3 lagera i 2 semeringa cca 90 eura (lager na HUB-u je najskuplji: preko 30 eura, pas mater, al mijenjat cu i njega naravno)
Prednji kotac 2 lagera i 2 semeringa cca 36 eura
 
Last edited:
  • Like
Reactions: t0malito
Jebiga, nije savrsen :mrgreen:


Otiso (naceo se) jedan lager zadnjeg kotaca. Ne onaj na HUB-u gdje je lancanik, nego onaj do njega na felgi (sa strane lanca). Onaj na HUB-u i desni (kod kocnice) su "ko novi" (skinuo kotac i probao prstima), ali, naravno da ce se mijenjat svi lageri i semerinzi (pa i prednjeg kotaca gdje su OK, ali, kad se vec mijenja, nek se sve zamijeni, ipak su napravili 68.000km).
Sad cekat ponedjeljak da narucim (OEM) dijelove, pa kad stignu - stignu. Ako ce to trajat tjedan-dva, jos cu bit i u plusu financijski jer se ne mislim vozit ovako :mrgreen:

Obicno ode vanjski lager zbog pranja motora, voznje po mokrom itd, unisti ga korozija pa prosvira, ali, ja niti vozim po mokrom (ni metra do sad) niti perem motor tekucom vodom, niti se radi o vanjskom lageru. Ovaj je jednostavno crko mehanicki od upotrebe jer ovi izlozeniji su "ko novi".


A kako sam skuzio problem....
Motor poceo vuc lagano u lijevo kad maknem ruke s volana. Kad skidam kotace zbog promjene guma, spanere lanca ne diram pa ni ne mogu bit krivo podeseni, a kod zatezanja ili promjene lanca, jako pazim koliko ih odvrcem/zavrcem (oznacim jednu stranicu sesterokuta serafa spanera i brojim), a davnih dana sam postelao ne po oznakama na zadnjoj vilici nego bas da je zadnji kotac paralelan sa prednjim. I danas na provjeri, skuzim da nije paralelan: Obzirom na sirinu zadnje gume u odnosu na sirinu prednje felge (danas ponovo mjerio jer se guma moze i razgazit pa treba mjerit kad se to sve gleda, a ne imat od prije podatke), sa obje strane sam danas trebao imat 36.55mm razmaka na pradnjoj felgi, ali, sada je s lijeve strane 30mm, a s desne 43.1mm. Alarm se odma digo, jer zato motor vuce u stranu pa sam isao redom provjeravat, srecom, iz prve skuzio problem: Probao zadnji kotac jel ima lufta: i odma napipao mali luft, ali stvarno minimalan i ne u svim smjerovima (koji se u voznji nije osjetio, samo je motor vukao u stranu bez drzanja volana). Btw, gume mijenjao prije cca 2-3 mjeseca (oko 5000km napravio od tada), tada naravno provjerio i lagere i bili su savrseni (sam skidam i stavljam kotace bas zato da sve provjerim, pocistim, podmazem itd). Kad sam kotac montirao na zadnju vilicu, stegao, ali bez lanca (rasirio malo disk plocie da ne diraju disk), vrtio se slobodno unedogled, ali uz sitan prizvuk s lijeve strane - odma potvrdjena sumnja na lager. Stvarno je problem tek nastao, vjerojatno u zadnjih tjedan-dva, ali eto, skuzio sam.

Obzirom da su svi lageri kotaca bili potpuno ispravni preko 60.000km, maknuo sam sumnju sa spejsera izmedju lagera (ona cijev u felgi), da se ovo desilo u prvih par tisuca km, skoro bi se kladio da je taj spejser prekratak i lageri previse stisnuti (stezem kotac na propisanoh 108Nm, cak ako mi se rupa za osigurac ne poklopi, ne stezem dalje nego otpustim i stegnem na ne manje od 100Nm i tako ostavim ako se tada rupa poklopi, a kilokljuc je ispravan i nema greske u tom smislu. Ne znam zasto je bas taj lager najebo prvi, mozda je tvornicki imao premalo masti u sebi ili jednostavno bio losije kvalitete u startu? Kako bilo, sad nije bitno, sve ce se zamijenit.


Ocito sam na vrijeme skuzio problem jer je jedva pipljivo da zadnji kotac nije cvrst, a u voznji nema vibracija, samo malo vuce u lijevo i to se ne kuzi ako drzim volan (ako se malo tijelom pomaknem u desno, motor ide ravno, ali skuzio da je to abnormalno).


A nista, cekat ponedjeljak, narucit lagere i semeringe ako ih nema na stanju i cekat.



Cijene koje navodim sam provjerio online kakve su u EU (u HR su vise 10-20%). Skupo :(
Zadnji kotac 3 lagera i 2 semeringa cca 90 eura (lager na HUB-u je najskuplji: preko 30 eura, pas mater, al mijenjat cu i njega naravno)
Prednji kotac 2 lagera i 2 semeringa cca 36 eura
Zapelo mi je ovo za oko da ne peres motor tekucom vodom?!?
Cime onda peres motor haha
 
Zapelo mi je ovo za oko da ne peres motor tekucom vodom?!?
Cime onda peres motor haha

Raspusem prasinu kompresorom, obrisem vlaznom krpom. Nakon svakog djira. 5min svaki put potrosim, a motor uvijek cist :D