Jebiga, nije savrsen
Otiso (naceo se) jedan lager zadnjeg kotaca. Ne onaj na HUB-u gdje je lancanik, nego onaj do njega na felgi (sa strane lanca). Onaj na HUB-u i desni (kod kocnice) su "ko novi" (skinuo kotac i probao prstima), ali, naravno da ce se mijenjat svi lageri i semerinzi (pa i prednjeg kotaca gdje su OK, ali, kad se vec mijenja, nek se sve zamijeni, ipak su napravili 68.000km).
Sad cekat ponedjeljak da narucim (OEM) dijelove, pa kad stignu - stignu. Ako ce to trajat tjedan-dva, jos cu bit i u plusu financijski jer se ne mislim vozit ovako
Obicno ode vanjski lager zbog pranja motora, voznje po mokrom itd, unisti ga korozija pa prosvira, ali, ja niti vozim po mokrom (ni metra do sad) niti perem motor tekucom vodom, niti se radi o vanjskom lageru. Ovaj je jednostavno crko mehanicki od upotrebe jer ovi izlozeniji su "ko novi".
A kako sam skuzio problem....
Motor poceo vuc lagano u lijevo kad maknem ruke s volana. Kad skidam kotace zbog promjene guma, spanere lanca ne diram pa ni ne mogu bit krivo podeseni, a kod zatezanja ili promjene lanca, jako pazim koliko ih odvrcem/zavrcem (oznacim jednu stranicu sesterokuta serafa spanera i brojim), a davnih dana sam postelao ne po oznakama na zadnjoj vilici nego bas da je zadnji kotac paralelan sa prednjim. I danas na provjeri, skuzim da nije paralelan: Obzirom na sirinu zadnje gume u odnosu na sirinu prednje felge (danas ponovo mjerio jer se guma moze i razgazit pa treba mjerit kad se to sve gleda, a ne imat od prije podatke), sa obje strane sam danas trebao imat 36.55mm razmaka na pradnjoj felgi, ali, sada je s lijeve strane 30mm, a s desne 43.1mm. Alarm se odma digo, jer zato motor vuce u stranu pa sam isao redom provjeravat, srecom, iz prve skuzio problem: Probao zadnji kotac jel ima lufta: i odma napipao mali luft, ali stvarno minimalan i ne u svim smjerovima (koji se u voznji nije osjetio, samo je motor vukao u stranu bez drzanja volana). Btw, gume mijenjao prije cca 2-3 mjeseca (oko 5000km napravio od tada), tada naravno provjerio i lagere i bili su savrseni (sam skidam i stavljam kotace bas zato da sve provjerim, pocistim, podmazem itd). Kad sam kotac montirao na zadnju vilicu, stegao, ali bez lanca (rasirio malo disk plocie da ne diraju disk), vrtio se slobodno unedogled, ali uz sitan prizvuk s lijeve strane - odma potvrdjena sumnja na lager. Stvarno je problem tek nastao, vjerojatno u zadnjih tjedan-dva, ali eto, skuzio sam.
Obzirom da su svi lageri kotaca bili potpuno ispravni preko 60.000km, maknuo sam sumnju sa spejsera izmedju lagera (ona cijev u felgi), da se ovo desilo u prvih par tisuca km, skoro bi se kladio da je taj spejser prekratak i lageri previse stisnuti (stezem kotac na propisanoh 108Nm, cak ako mi se rupa za osigurac ne poklopi, ne stezem dalje nego otpustim i stegnem na ne manje od 100Nm i tako ostavim ako se tada rupa poklopi, a kilokljuc je ispravan i nema greske u tom smislu. Ne znam zasto je bas taj lager najebo prvi, mozda je tvornicki imao premalo masti u sebi ili jednostavno bio losije kvalitete u startu? Kako bilo, sad nije bitno, sve ce se zamijenit.
Ocito sam na vrijeme skuzio problem jer je jedva pipljivo da zadnji kotac nije cvrst, a u voznji nema vibracija, samo malo vuce u lijevo i to se ne kuzi ako drzim volan (ako se malo tijelom pomaknem u desno, motor ide ravno, ali skuzio da je to abnormalno).
A nista, cekat ponedjeljak, narucit lagere i semeringe ako ih nema na stanju i cekat.
Cijene koje navodim sam provjerio online kakve su u EU (u HR su vise 10-20%). Skupo
Zadnji kotac 3 lagera i 2 semeringa cca 90 eura (lager na HUB-u je najskuplji: preko 30 eura, pas mater, al mijenjat cu i njega naravno)
Prednji kotac 2 lagera i 2 semeringa cca 36 eura