Dulji post, mozda nekom pomogne, mozda neko meni pomogne u interpretaciji rezultata jer me zanima.......
Akumulatori.......
1. Izvadio novi, star 2 mjeseca akumulator iz motora, napunio ga (punjenje trajalo niti minutu sa CTEKOM jer je bio pun iako nisam vozio par dana, ali motor ne trosi nista dok stoji pa to ni ne cudi), temperatura akumulatora 10C jer je toliko u garazi.
2. stari akumulator (ista firma, identican, star godinu i pol, praznjen i punjen 10tak puta u pokusaju da vrati startnu snagu jer je pala za 50tak% po testeru, vratio je snagu skroz po testeru, al bas skroz, stoji doma na sobnoj temperaturi pa je u povoljnijem polozaju za test koji sam danas napravio)
Oba na testeru pokazuju vrlo slicne rezultate. 200tinjak A mogu dati kad su puni 100% (novi danas 175A jer je hladniji, ali na sobnoj temperaturi i on daje 200A). Unutarnji otpor koji je ako sam dobro shvatio u direktnoj vezi sa strujom koju mogu dati isto tako slican kod oba akumulatora (oko 10-11 mOhm kad su na sobnoj temperaturi, 12.5 mOhma na danasnjem testu novog akumulatora koji je hladniji jer je netom prije testiranja izvadjen iz motora koji je u garazi na 10C temperaturi).
Spojio sam H4 halogenku kao potrosac (cca 4.5-5 ampera je vukla i nije bitan tocan podatak nego usporedba akumulatora) i mjerio pad napona i vrijeme dok akumulatori nisu dosli do 10,5V (10,5V je neki standard do kojeg se olovni akumulatori prazne kad se mjeri kapacitet). Otprilike se radi o 4,5-5 Ampera potrosnje, nije toliko bitan podatak koliko zarulja vuce struje, nego usporedba akumulatora, a i dobro ce mi doc podatak za ubuduce ako posumnjam da je novi aku oslabio - ovakav test cu radit 2x godisnje ako ce mi se dat kao sto mi se dalo danas jer mi je dosadno
).
Na slici u lijevoj koloni je voltaza koja je dostignuta kod praznjenja, a srednja (novi aku) i desna (stari aku) kolona su vremena izrazena u satima, minutama i sekundama potrebnih da se dodje do vrijednosti iskazanoj u lijevoj koloni.
Razlika je DRASTICNA: nakon sto je stari akumulator pao na 11.7V, pad do 10,5V se desio u par sekundi - potonuo trenutno, ne znam kako moj tester pokazuje da oba mogu dati skoro istu struju obzirom da je ona najcesce usko vezana uz kapacitet,, nije da ne vjerujem testeru, ali ne znam kako interpretirat rezultat jer je bas drasticna razlika i vidi se da stari akumulator ima izrazito manji kapacitet obzirom koliko mu brze pada napon pri cca 4.5-5A potrosnji. Mozda da sam testirao sa manjom strujom bi rezultati bili slicniji, ali, 4,5-5A nebi smjelo bit previse za starter akumulatore od nazivnih 8Ah kad im se mjeri kapacitet, barem mislim tako, mozda sam u krivu.
Btw, stari akumulator je pola sata nakon testa "vratio" voltazu na 12,52V (na test je krenuo sa 12,75V jer je mirovao 24h na sobnoj temperaturi) - meni to govori da je izgubio veci dio kapaciteta, al mozda neko moze rec nesto pametnije po tom pitanju.
Novi akumulator je na CTEKU i nakon punjenja se vraca u motor koji u mirovanju trosi 0.22mA sto je doslovno nista jer ce mu u garazi preko zime bit "ugodnije"(samopraznjenje je manje na nizim temperaturama, a i moja garaza nikad nije ispod 5-6C ni za najhladnijih zima - da, akumulator koji je na 5-6C nema startnu struju kao onaj na sobnoj temperaturi, ali ako je ispravan ce je imat i vise nego dovoljno, a za prezimljavanje mu je to bolja opcija nego sobna temperatura jer je samopraznjenje bitno manje nego da je u stanu/kuci).
Ako neko moze objasnit ove rezultate, bio bi zahvalan.