Kawasaki Z900 ABS-2017

Ko je spomenija Talijane?Od njihovih proizvođača je izašlo predivnih motora pogotovo od Ducati-a ali mi je jedan frend najbolje opisa zašto vozi Talijane.Zato šta voli neizvjesnost a svaki đir na Talijanu je neizvjestan 🤣
Gore neki iznad su se pravili pametni u drugoj temi...imao sam i ja problema u voznji sa talijanima, a i sa japancima, al niti sa jednim nisam ostao na cesti
 
  • Like
Reactions: cadjo
Gore neki iznad su se pravili pametni u drugoj temi...imao sam i ja problema u voznji sa talijanima, a i sa japancima, al niti sa jednim nisam ostao na cesti

Slobodno piši redakciji MCNa i traži ispravak netočnog navoda, te uklanjanje negativnih komentara od samih vlasnika aprilija.:mrgreen:
 
Slobodno piši redakciji MCNa i traži ispravak netočnog navoda, te uklanjanje negativnih komentara od samih vlasnika aprilija.:mrgreen:
Mi vlasnici talijanskih motora smo dječački iskreni, pa pišemo sve, ako si pravi, sad ćeš na mcn napisat kako ti propada kočnica i stavit link na mcn review tu na ovaj cijenjeni forum :mrgreen:
 
Odvozio 200tinjak km nakon zamjene lagera kotaca. Picajzliram, ali, motor je "utegnutiji" sada, ne znam kako bi to drugacije opisao. Nije neka velika razlika jer stari lageri nisu kolabirali (a samo je jedan na zadnjem kotacu imao osjetno vise lufta od ostalih), ali, osjetim da je nesto drugacije u voznji. Prije djira sam i ocistio kociona klijesta sa otpisanom cetkicom za zube i sapunom, isprao destiliranom vodom, posusio kompresorom (imam Wurth brake cleaner, ali, koristim ga za druge svrhe, ne zelim njime blizu gumenih dijelova iako je na bazi koja nebi smjela bit agresivna za gumu, ali, ionako je efikasnije cetkicom za zube i sapunom oprat mehanicki, a ne samo spricanjem brzohlapljeceg spreja).

Sto se kocnica tice, savjet: kad se skida prednji kotac, treba se naravno skinut kociona klijesta, a Z900 nudi mogucnost da se prvo izvade disk plocice, pa nema potrebe gurat prljave klipove u klijesta i potencijalno da ta prljavstina zaglavi izmedju klipova i brtvi. To je najceste metoda kojom skidam kociona klijesta kad skidam prednji kotac: prvo maknem plocice, a onda klijesta. Usput i prilika za pregled da li se disk plocice jednoliko trose i koliko su uopce potrosene, pocistiti pinove po kojima se krecu itd.
 
Detaliling 😎
 

Attachments

  • 20230922_143257.jpg
    20230922_143257.jpg
    2.2 MB · Views: 0
Naručija san bravicu za kacigu i nosače bisaga sa We bike-a,100 eura oprmea i 100 poštarina,pdv i carinjenje 🥵
 
  • Wow
Reactions: 3alfa3
Napokon stigli nosači bisaga kako san napisa,dosta brzo se montiraju tako da mi za svakodnevnu vožnju neće tribati ali će itekako dobro doći kod putovanja...
Bisage su Givi Corium i mogu reći da su top izvedbe sa unutrašnjom nepromočivom torbom tako da nema nikakvih navlaka izvana 🙂
 

Attachments

  • 20230924_104259.jpg
    20230924_104259.jpg
    1.8 MB · Views: 0
  • 20230924_104253.jpg
    20230924_104253.jpg
    1.8 MB · Views: 0
  • 20230924_104241.jpg
    20230924_104241.jpg
    1.7 MB · Views: 0
  • 20230924_104232.jpg
    20230924_104232.jpg
    3.3 MB · Views: 0
Ja san mislija da se baviš bazenima, a ne dostavom preporučenih pošiljki i penzija... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Sve se razmontira za par minuta,ovo je putna shema.Jbg triba stvari kad se vozi a opet ne želim nikakve nosače koji bi fixno stajali na motoru,čak se ploča od kofera skine u jednom potezu pa ostane samo decentni rukohvat 🙂
 
  • Like
Reactions: Shepa and El Mravac
Trebali bi prvo razvrstat vozace po nekim kategorijama.

Evo ovako nabrzinu i napamet:

1. Entuzijast, sa dosta godina i kilometara iza sebe u raznim uvjetima, svaka voznja je takva da je skoncetnriran jer zna da se motor jedino tako vozi, uci na greskama, idealno da je imao i neku kvalitetnu obuku (najidealnije da ju i ponavlja ako je u prilici), ali i ako je i samo entuzijast bez da ga je neko kompetentan ucio, pogledao je i procitao brdo informacija u najboljem slucaju, vjezba u kontroliranim uvjetima, ali i na cesti mu je svaki prijedjeni kilometar vjezba jer razmislja o voznji i sto radi dok vozi

2. Entuzijast, ali sa malo iskustva, bez vjezbanja, ajd, barem neku teoriju ima jer je entuzijast i ocekivano je da ga zanima voznja motorom i u teoriji pa se informirao i primjenjuje te informacije i analizira kako vozi

3. Dugogodisnji vozac, s brdo km, ali bez vjezbanja, volje da uci, promisljanja o voznji i kad vozi i kad ne vozi, vozac koji nabire kilometre, a ne napreduje kao vozac i svejedno je ima li iza sebe 5000km ili 500.000km. Da slikovito to prvedem u ocekivanje da ce voznja novog motora 1000km na autocesti konstantnom brzinom pravilno razradit mashinu, ili da ce 100-200km voznje iskljucivo po ravnom (opet autocesta na primjer) dovest nove gume u stadij da su spremne za sve ono sto bi trebale pruzit.

4. pocetnik



Dalo bi se tu dodat jos par kategorija, ali mislim da je dovoljno da bi se skuzila poanta. E sad, ABS ili ne, svakom na osobni odabir, onaj ko razmislja o tome da mu smeta, vjerojatno zna zasto to kaze. Meni osbno ovaj na Z900 nije po volji i radje bi da ga nema. Al ne pada mi na pamet rec kako je ABS losa stvar, i ovakav na Z900 bi bio odlican da sam ga imao kad sam pocinjao vozit (iako nikad nisam imao nesrecu da sam pao zbog neadekvatnog kocenja).

U videu je pred kraj dobro objasnjeno da se manjkavosti ABSa mogu jako ublazit pravilnim kocenjem, pa se nekako logicno namece da je pravilno kocit najbitnjija stavka u cijeloj prici. Ono sto je potencijalno opasno je kad neiskusni vozac (pa i iskusni, ali onaj iz kategorije 3 na ovoj listi) misli kako je ABS tu da u velikoj mjeri nadomjesti losu tehniku vozaca. Ko misli da je to tako, nek u kontroliranim uvjetima sa motorom koji ima ABS lupi po kocnici prije nego se guma optereti postupnim pojacavanjem sile kocenja. Shvatit ce poantu efikasnog jakog kocenja cim dozvoli da se guma optereti kocenjem koje je progresivno, a ne naglo (sto ne znaci da treba puno vremena proc od iniciranja kocenja do max snage kocenja, ali poanta je da to mora biti progresivno, a to se vjezba, kako u situaciji kad zatreba bude "u memoriji misica")
 
Last edited:
  • Like
Reactions: gvo and zrakoplovac
Akumulator........


Originalni trajao malo vise od 2 godine i naprasno crko, tj. jedva sam upalio motor nakon kave na djiru iako je to jutro veselo upalio bez problema usred ljeta (7. mjesec). Ono sto sam prijetio mjesec-dva prije nego je ispustio dusu je da je voltaza i na leru i u voznji veca nego sto je bila inace (14,4V u leru, 14,7V u voznji kod novog akumulatora, 14,5V u leru, a u voznji raslo skroz do 14,9V na okretajima (Z900 2020 i noviji ima i pokazivac voltaze).

Kupio Exide AGM akumulator za 270kn, pravilno ga formirao i ugradio u Z900 u 7. mjesecu prosle godine. Voltaze se vratile u normalu: 14,4V na leru, 14,7V u okretajima.

U medjuvremenu, kupio uredjaj za mjerenje akumulatora koji osim voltaze, mjeri i ampere koje akumulator daje, ima modove za razne vrste olovnih akumulatora (obicnih, AGM, GEL itd), kao i unutarnji otpor. Taj Exide je davao bitno vise ampera od nazivnog: 120A nazivno, a uredjaj pokazivao cak i vise od 200A uz unutarnji otpor od 8 milioma. Tako je bilo do prije par tjedana (akumulator star nesto preko godinu dana) kad sam primjetio u voznji da je voltaza porasla na 14,8V, a na leru varirala izmedju 14,4-14,5V. A nista, isao ispitat aku tim uredjajem kojeg sam kupio i jucer je pokazivao da je unutarnji otpor 20 milioma, a struja koju daje 120A. Danas nakon djira ponovio mjerenje: unutarnji otpor porasao na 25 milioma, a struja koju moze dati pala na 100A - akumulator rapidno propada i samo pitanje dana kad ce prdnut u rosu.

Eto, motor i dalje s tim akumulatorom pali ko mina jer redni cetverocilindras koji nema veliku kompresiju nije zahtjevan, ali, ovaj aku rapidno degradira tako da sam danas kupio novi: isti takav EXIDE (proizveden u 8. mjesecu ove godine iako je nebitno jer je bio suh u trenutku kupovine) a kako vidim, traje godinu dana ili nesto malo vise u mom slucaju (20.000km godisnje) ali zato kosta 35 eura pa nije neki trosak - ovaj uredjaj za ispitivanje akumulatora mi pomaze u detektiranju stanja akumulatora, samo trebam bit discipliniran i jednom mjesecno provjerit stanje: radnja koja traje 20tak sekundi i nebi trebao bit problem.

Kupio ga neformiranog (dobio u paketu elektrolit, akumulator, serafe itd). Zadnjih godina nevoljko prodavaci zele prodat akumulator u kojeg oni ne uliju elektrolit zbog EU direktiva, ali, danas ga kupio kao nekad potpuno neformiranog. Ulio elektrolit, pricekao 40min, sad je na CTEK-u da se napuni do kraja i danas ili sutra ide u motor pa barem godinu dana mira ako nije tvornicki sjeban (ali testirat cu ga jednom mjesecno jer imam s cim). Voltaza nakon ulijevanja elektrolita i 40min odmaranja je 12,692V po mom multimetru koji je "prilicno" (citaj dovoljno :D ) precizan, sto znaci da je aku najvjerojatnije potpuno ispravan (tj. sve celije ispravne fizicki), sad punjenje do kraja i u motor s njim, ali prije toga cu ga testirat kako spada, necu cekat da odmori par sati jer to moze samo bit neka sitna razlika, zanima me unutarnji otpor i ampere koje moze dat. Slijedi update kad CTEK zavrsi, a to ce biti nakon 4-5 sati punjenja (toliko je to trajalo prije na par moto akumulatora sa CTEKom koji daje max 0,8A). Trenutno stanje voltaze nakon sat i 40min punjenja je 13,578V, sto znaci da sve ide svojim tokom i da akumulator rado prima struju, a CTEK je vruc sto znaci da daje maksimum u ovoj fazi punjenja - kako i ocekujem od ispravnog akumulatora ciji je kapacitet 8Ah.

Btw, da preduhitrim dezurne kriticare: da, picajzliram, ali zapravo samo prenosim informacije pa ako su nekom previse, jebiga, nije moj problem nego do onog kome smeta :D Mozda nekog zanima i samo sam objektivan i detaljan.


Evo test novog akumulatora, ipak par sati nakon punjenja. Brojke skoro identicne kao i na proslom akumulatoeu dok je bio OK.
 

Attachments

  • 20231009_120741.jpg
    20231009_120741.jpg
    1.4 MB · Views: 0
  • 20231009_234554.jpg
    20231009_234554.jpg
    2.2 MB · Views: 0
Last edited:
  • Like
Reactions: cadjo
Na mom Z-u je još originalna Yuasa 😜
Inače na drugim motorima od jeftinijih opcija mi se daleko najbolje pokaza LP i to ako se ne varam na Hornetu 900 je odradija 4 godine i prodan je s njim,ima san ga i na Hornetu 600,Dragstaru i na svakom je bija odličan 🙂
Unibat teško smeće,Yuasa iz Berena isto nije neka srića....
 
Da se vratim malo na temu absa... Sve te priče da dobar vozač koči bolje od abs usustava su patka. Na gornjem videu je prastari motor sa jednako starim sustavom absa. Evo vam u videu kako serijski ktm 1290 super duke koči bolje od moto gpa sa Pedrosom za volanom. Nakon ovog smatram da sve daljnje priče su nepotrebne i još kad se uzme u obzir kočenje u slučajevima sa mokrom, skliskom podlogom ili u nagibu...
kočenje je oko 7 min
 
  • Like
Reactions: cadjo
Hebate alfa mjenjas te akumulatore ko carape... ja sam u 20 godina mislim tri akumulatora promjenio... na proslom Zx10R je tvornicki trajao od 2009 do 2017 god. Na VTR- u sam ga jednom promjenio i na skuteru jednom...

Ostalih 8-9 motora sam prodao prije nego je crko akumulator 😁
 
  • Like
Reactions: diesel power