Kawasaki Z900 ABS-2017

Hebate alfa mjenjas te akumulatore ko carape... ja sam u 20 godina mislim tri akumulatora promjenio... na proslom Zx10R je tvornicki trajao od 2009 do 2017 god. Na VTR- u sam ga jednom promjenio i na skuteru jednom...

Ostalih 8-9 motora sam prodao prije nego je crko akumulator 😁
Alfa nešto krivo radi 🤭
 
  • Haha
Reactions: 3alfa3 and t0malito
Da se vratim malo na temu absa... Sve te priče da dobar vozač koči bolje od abs usustava su patka. Na gornjem videu je prastari motor sa jednako starim sustavom absa. Evo vam u videu kako serijski ktm 1290 super duke koči bolje od moto gpa sa Pedrosom za volanom. Nakon ovog smatram da sve daljnje priče su nepotrebne i još kad se uzme u obzir kočenje u slučajevima sa mokrom, skliskom podlogom ili u nagibu...
kočenje je oko 7 min
Pa koci bolje jer ovaj zna kocit i koci na granici blokiranja, a ne blokira kocnice i ni ne aktivira prakticki abs. A koci bolje od motogp jer ovaj da bi kocio dobro mora imat zagrijane kocnice, ne vjerujes valjda da superduke bolje koci od motogp.
 
Nemam kaj vjerovat ili ne vjerovat. Imaš video pa gledaj. Prvo...ako ne aktivira abs znači da je abs jebeno napredan i ne ometa te u kočenju tj ne produžuje putanju, drugo; Pedrosa kaže da bi kočenje bilo bolje na stazi, međutim gp vozi na trkačim gumama koje sigurno bolje koče nego cestovne i sigurno su zagrijane jer inače ne bi mogao uopće voziti, također tu je i razlika u težini između vozača i motora sigurno 50kg, uz to gp motor ima kočioni sustav bar 10 puta skuplji i na kraju motor je vozio PEDROSA!!!
Još na kraju pogle kolika je minimalna razlika u zaustavnom putu superduka i Feraria
 
  • Like
Reactions: gvo
Danas prvi put nakon 71500km podesio rebound vilica na 4 klika od skroz zatvorenog (do danas uvijek na 2 klika jer tada se vilice ponasaju "skolski" koliko je to moguce sa originalnim vilicama na Z900). Da, malo je ljuljaviji feeling kad se proba u garazi, ali kako je jesen, nema vise voznje na noz, htio sam vidjet jel mogu voznju ucinit udobnijom. I da, skoro pa drugi motor: taj serafic povrata ocito djeluje u odredjenoj mjeri i na kompresiju, jer voznja danas je bila puno udobnija nego zadnjih dana, a tempo vise i ne moze biti kao ljetni. Iako nije bila voznja po znakovima dozvoljene brzine, nije bilo negativnih efekata (isao preko Laza u Zagorje u 9 ujutro i tamo sam probao vozit "malo" jace - nikakvih problema), samo udobnija voznja. Vjerojatno cu tako ostavit dok ne zatopli slijedece sezone, mozda cak probat i 5-6 klikova od skroz zatvorenog cisto za probu pa smanjit ako osjetim da je otislo "u krivom smjeru", iako je i ovo napravilo osjetnu razliku. Imam u jakni jednu sajbicu velicine 1 centa i s njom mogu i na cesti podesit rebound, iako mi se danas nije dalo dalje testirat jer sam bio odusevljen kak je motor udobniji preko rupa :D
 
Last edited:
Ako se netko ne usudi, a htio bi sam zamijenit filter zraka na Z900 2020 i novijima (iako je skoro isto i za 2017-2019 godista), ovo je vrlo dobar i detaljan tutorial, cak i Indijac koji prica dovoljno razgovjetni engleski :D Da, treba dosta toga skinut, ali, sve je u videu objasnjeno cak i vise nego sto treba, a i opaske dok to radi su sasvim na mjestu (da se ne pretezu serafi koji idu u plastiku itd - pedantno je to napravio, ja sam naravno jos veca picajzla pa za zatezanje nebi koristio el alat nego rucno, ali i svoj postupak je objasnio tako da je ovo valjda prvi Indijac koji prica razgovjetni engleski, a i to sto prica nije bedastoca :)

Iz osobnog iskustva mogu rec da traje promjena filtera zraka, ali nista nije komplicirano, samo trazi nesto vremena (na Z750 je promjena filtera zraka obicno gotova u 5-10min, na Z900 traje bitno dulje, ali nista komplicirano)

 
Ako se netko ne usudi, a htio bi sam zamijenit filter zraka na Z900 2020 i novijima (iako je skoro isto i za 2017-2019 godista), ovo je vrlo dobar i detaljan tutorial, cak i Indijac koji prica dovoljno razgovjetni engleski :D Da, treba dosta toga skinut, ali, sve je u videu objasnjeno cak i vise nego sto treba, a i opaske dok to radi su sasvim na mjestu (da se ne pretezu serafi koji idu u plastiku itd - pedantno je to napravio, ja sam naravno jos veca picajzla pa za zatezanje nebi koristio el alat nego rucno, ali i svoj postupak je objasnio tako da je ovo valjda prvi Indijac koji prica razgovjetni engleski, a i to sto prica nije bedastoca :)

Iz osobnog iskustva mogu rec da traje promjena filtera zraka, ali nista nije komplicirano, samo trazi nesto vremena (na Z750 je promjena filtera zraka obicno gotova u 5-10min, na Z900 traje bitno dulje, ali nista komplicirano)

Ista stvar i na mojem bivsem Z800
Pol motora doslovno moras rastepsti da dodes do sugavog filtera
 
Izgleda da je originalna Yuasa iz 2108 pri kraju.Nisan se vozija cca dva tjedna i danas je jedva upalija....
 
Izgleda da je originalna Yuasa iz 2108 pri kraju.Nisan se vozija cca dva tjedna i danas je jedva upalija....

Napuni akumulator, iako, 5 godina je star, moze bit da mu je kraj, ali i ne mora. Napuni, odi kod nekog mestra da ga ispita (10-20 sekundi posla, nece ti nista naplatit ako je covjek) pa ces znat stanje akumulatora. Iz osobnog iskustva, koncentriraj se na ampere koje moze dati kao i koliki je unutarnji otpor samog akumulatora kad je napunjen. Ovo prvo bi trebalo biti 120+ A (obicno bude i 200 i vise kad je frisko napunjen i nov), a otpor ako je veci od 15 milioma je vec znak da je kraj (sto manje to bolje, moja 2 zadnja akumulatora nakon formiranja i punjanja imala 9-10 milioma unutarnjeg otpora uz 200+ A), a kako otpor raste, tako i struja koju moze dati pada, pa je nemoguce da jedan od ta 2 rezultata bude dobar ako je drugi los. Ali, znat ce mestar to ocitat pa ti rec stanje, samo, aku mora biti napunjen kad se testira.

Evo moji podaci od 2 EXIDE 8Ah AGM akumulatora koji su nazivno 120A po EN standardu, kad su bili novi, napunjueni do kraja i odlezali par sati: 210-220A (EN, AGM standard testiranja) i oko 10 milioma unutarnjeg otpora.



A sad cu napisat i nesto kontroverzno o prvom EXIDE akumulatoru kojeg sam izvadio iz motora prije cca mjesec dana jer je i skroz pun na testu pokazivao da moze dat 90A uz unutarnji otpor od preko 20 milioma iako je mjesec prije imao vise od duplo bolje rezultate.....
Imam i prastari punjac kojeg je jos moj otac napravio (sposoban punjac, moze i 20A davat kod punjenja). Ispraznio sam sa halogenkom H4 akumulator dok mu voltaza nije pala na ispod 8 Volti dok je trosio struju. Punio ga tim punjacem sa 5A strujom dok nije bio skroz napunjen. Ponovio postupak 10tak puta, ispitivao akumulator nakon svakih par ciklusa i snaga mu se vracala (nakon 5-6 ciklusa je zapravo sve bilo gotovo, al nije mi se zurilo i imao sam volje nastavit test). Eto ga na, tjedan dana nakon zadnjeg od 10tak ciklusa, akumulator na testu kaze da daje 195A uz unutarnji otpor od 11 milioma sto je skoro kao i kad je bio nov (star je niti godinu i pol, bio u motoru od 7. mjeseca prosle godine i prije mjesec dana naglo propao jer sam ga testirao jednom mjesecno i do zadnjeg mjeseca u motoru nije pokazivao slabost, a onda odjednom duplo manja struja koju moze dat iako je motor uredno palio jer redni 4 i nije zahtjevan motor po tom pitanju sto je dvosjekli mac: kad aku ne moze njega upalit, onda je stvarno aku gotov ako nije samo prazan iz nekog razloga, a moj aku nije bio prazan, dapace, uvijek bio skroz pun jer sam vozio svakodnevno, a i struja praznjenja dok motor stoji je urnebesno mala, 0,02mA, prakticki nista (imam ugasenu lampicu imobilizera jer joj ne vidim smisao :D )
 
Last edited:
  • Like
Reactions: cadjo
Napunija san ga,zapravo dok je odradija na mistu ga je već vratija u život totalno,stavija san ga par min na punjač i pokaza je da je pun.Kako god,dok pali tu je a nakon njega ide LP jer mi se pokaza najbolji aku za nikakve novce 👍
 
Akumulatori......
Da zakljucim moje iskustvo, vjerojatno ce biti dugi post, pa kom se da citat.,.....

Podaci: EXIDE akumulator izvadjen iz motora prije mjesec dana jer mu je struja koju moze dati pala sa 200 na 90 Ampera. Unutarnji otpor koji na to najvise utjece je takodjer proporcionalno porasao (23 milioma vs. 10tak kad je bio u top stanju). Aku je tih godinu i nesto testiran svaki mjesec i uvijek bio u top stanju, samo zadnji mjesec naglo propao - ne dovoljno da bi se osjetilo kod paljenja jer redni cetverocilindras ni ne trazi akumulator koji je ekstremno jak, ali kad vec imam instrument za mjerenje stanja akumulatora, koristim ga.

Kupio novi, isti takav EXIDE jer je cijena OK: 260tak kuna u staroj valuti. Kupio ga srecom neaktiviranog, doma nalio elektrolit, pricekao nesto manje od sat vremena i stavio ga na CTEK (punjuenje sa max 0,8A strujom): punjenje trajalo 4-5-6 sati. Aku "skolski" formiran. Stavio ga u motor i vozio mjesec dana. Motor ne trosi prakticki nista dok miruje (0,02mA) i nije faktor u cijeloj prici.

Vozim se skoro svaki dan (ako je suho vrijeme ,napravim 100tinjak km barem dnevno), jucer bio na djiru.

Danas isao mjerit aku koji je u motoru: 12,93V (savrseno), 192A moze dati (savrseno), unutarnji otpro 11 milioma (upitan rezultat, al na malim akumulatorima je otpor veci od akumulatora na autima koji su 5-10x veceg kapaciteta gdje je i otpor cesto i ispod 5 milioma, ponekad i oko 2-3 milioma za AGM baterije). Kako bilo, tih 10tak milioma sam mjerio na vise novih AGM akumulatora za motore kapacieta do 10Ah i to je ocito neki etalon.
Sve u redu s tim akumulatorom, nazivno bi trebao davat 120 Ampera, daje skoro 200 - super, cak i vise nego super.


Medjutim......


Stari akumulator (isiti takav EXIDE star nesto preko godinu dana) je pokazivao iste vrijednosti 90% svog vijeka, tek zadnjih mjesec dana je propao jer nije mogao dati niti pola struje kao prije - degradirao preko duplo u tih mjesec dana i iako nije pokazio slabost kod paljenja (vidi ovo gore o rednim cetverocilindrasima), testiranje pokazalo da RAPIDNO propada.

Kako sam novi aku kupio bez da sam stari vratio u ducan, isao sam se igrat sa starim akumulatorom. Ionako je (bio) za smece pa da probam nekonvencionalne metode ozivljavanja, stete ne moze biti osim pozara, al bio sam prisutan dok sam to radio pa je rizik bio beznacajan.. Ispraznio sam ga i punio 10tak puta strujom od 5A (cca 35-45min praznjenja, sat vremena punjenja - napon kod praznjenja je dolazio do nekih 8,5V, a kod puinjenja nje prelazio 14,75V - bio je topli, ali ne vruc kod punjenja (nisam mjerio temepraturu, ali, nije prelazilo 40tak C). Vec nakon 2-3 ciklusa je vratio snagu skoro kao kad je bio u top stanju, ali, ponavljao sam cikluse do nekih 10 ciklusa. Zadnjih par ciklusa, nakon sto bi odmirovao par sati, ampere koje je mogao dati su se stabilizirali na 200tinjak, unutarnji otpor na 10tak milioma - prakticki ko nov. Danas, nakon tjedan dana kako takav aku stoji u garazi i miruje, izmjerio 12,68V napon, 192A struje koju moze dati i 11 milioma unutarnjeg otpora. Isto napravio i na akumulatoru u motoru koji je nov i dobio nevjerojatno iste podatke osim voltaze: voltaza 12,93V, ali struja koju moze dati istih 192A, a unutarnji otpor oko 11 milioma.



Sto sam zakljucio:
1. test je bio samo na jednom akumulatoru i nije reprezentativan. To je vazno!

2. sulfatizacija je nesto sto unistava olovne akumulatore ako je voltaza niska, a i vremenom od nje pate akumulatori. Ali, moj testni stari akumulator je bio star samo malo vise od godinu dana, a NIKAD, nije bio ispod 12,65-12,7V, vecinu vijeka bio oko 12,9V dok je mirovao (a nije puno mirovao jer se puno vozim - skoro svaki dan i to su djirevi od 50+km u jednom smjeru najcesce). U voznji mi je voltaza 14,4V u leru, 14,7-14,8V u voznji - blizu gornje granice u voznji, ali zapravo skolski za AGM akumulator o kojem je ovdje rijec.

3. Sto je ulijenilo taj akumulator ne znam, ali, definitivno ga je ne vratilo u zivot nego vratilo na "tvornicke postavke" kao da je nov, praznjenje i punjuenje relativno jakom strujom (preko 6x jacom kod punjenja nego sto je preporuceno za olovne akumulatore - treba ga punit sa 1/10 nazivnog kapaciteta = 0,8A, a ja ga punio sa 5A ovih 10tak ciklusa).

Vise necu praznit/punit taj akumulator, ali cu ga testirat jednom mjesecno da vidim kako ce se ponasat pa moyda u proljece opet nesto napisem po tom pitanju.


Eto, vjerojatno vam se nebu dalo citat sve ovo, ali, to je moje iskustvo sa ovim AGM olovnim akumulatorom, mozda netko ko se ne vozi svaki dan, a ima mogucnost da ga izvadi iz motora, isprazni i napuni ovim strujama par puta (oko 5A u mom slucaju - nisam htio ic vise od toga) moze ozivit akumulator, ako ne, osim vremena i malo struje, nista nece potrosit.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: pivko11
A sad cu napisat i nesto kontroverzno o prvom EXIDE akumulatoru kojeg sam izvadio iz motora prije cca mjesec dana jer je i skroz pun na testu pokazivao da moze dat 90A uz unutarnji otpor od preko 20 milioma iako je mjesec prije imao vise od duplo bolje rezultate.....
Imam i prastari punjac kojeg je jos moj otac napravio (sposoban punjac, moze i 20A davat kod punjenja). Ispraznio sam sa halogenkom H4 akumulator dok mu voltaza nije pala na ispod 8 Volti dok je trosio struju. Punio ga tim punjacem sa 5A strujom dok nije bio skroz napunjen. Ponovio postupak 10tak puta, ispitivao akumulator nakon svakih par ciklusa i snaga mu se vracala (nakon 5-6 ciklusa je zapravo sve bilo gotovo, al nije mi se zurilo i imao sam volje nastavit test). Eto ga na, tjedan dana nakon zadnjeg od 10tak ciklusa, akumulator na testu kaze da daje 195A uz unutarnji otpor od 11 milioma sto je skoro kao i kad je bio nov (star je niti godinu i pol, bio u motoru od 7. mjeseca prosle godine i prije mjesec dana naglo propao jer sam ga testirao jednom mjesecno i do zadnjeg mjeseca u motoru nije pokazivao slabost, a onda odjednom duplo manja struja koju moze dat iako je motor uredno palio jer redni 4 i nije zahtjevan motor po tom pitanju sto je dvosjekli mac: kad aku ne moze njega upalit, onda je stvarno aku gotov ako nije samo prazan iz nekog razloga, a moj aku nije bio prazan, dapace, uvijek bio skroz pun jer sam vozio svakodnevno, a i struja praznjenja dok motor stoji je urnebesno mala, 0,02mA, prakticki nista (imam ugasenu lampicu imobilizera jer joj ne vidim smisao :D )


7-10 dana od zadnjeg punjenja starog akumulatora (prva slika), novi akumulator u motoru, 2-3 dana mirovanja u garazi zbog kise na drugoj slici.
Zapravo nisam trebao kupovat novi akumulator, samo napravit ovu metodu, al ko bi znao da ce dat tako dobar rezultat. Kako bilo, prezivit cu taj trosak od 34.5 eura :D Jedino mi nije jasno kak je u 15 mjeseci koristenja starog akumulatora bio u top stanju 14 mjeseci i onda naglo oslabio za duplo, cak i malo vise od duplo ("preko noci") jer sam ga testirao jednom mjesecno i 14 mjeseci je pokazivao identicne rezultate.
 

Attachments

  • old.jpg
    old.jpg
    172.5 KB · Views: 0
  • new.jpg
    new.jpg
    198.5 KB · Views: 0
Last edited:
Koji tester koristiš i jel imaš neki amaterski za preporučiti?

To je amaterski, al pokazao se odlicnim (usporedio ga i sa profi testerom kojeg susjed mehanicar ima na par akumulatora razlicitih snaga). Ovdje sam ga kupio (dosao iz Njemacke u roku 4 dana), samo treba kod Delivery oznacit Njemacku, a ne Kinu sto nudi kao default.
 
  • Like
Reactions: Medo
A jbt ti exide neki skart.

Ja ove godine promjenuo vartu agm nakon 4 godine i 40k km plus . Bila na motoru od prije ko zna koliko mozda ima 5-7 godina.

Sad stavio yuasu agm za 60e 8.2ah....
 
A jbt ti exide neki skart.

Ja ove godine promjenuo vartu agm nakon 4 godine i 40k km plus . Bila na motoru od prije ko zna koliko mozda ima 5-7 godina.

Sad stavio yuasu agm za 60e 8.2ah....

niti 35 eura, a traje u najgorem slucaju godinu, godinu i pol (20.000km). Imao i u autu EXIDE i godinama je bio OK. Nedam za moto akumulator duplo+ vise novaca jer bi i njih testirao jednom mjesecno i ak bi trajali 3 godine, dosao bi na isto. Ovako, nesto sam naucio iz cijele price, ali ono sto mi je bitno je da znam da me nece negdje ostavit na cjedilu pa makar morao mijenjat svake sezone sto je najgori moguci scenarij. Ponavljam, 35 eura, toliko skoro kosta jedan puni tank benzina :D Da, Yuasa je i meni na motorima nekad trajala puno godina, ali, tada sam ih mogao kupit za duplo manje para, danas su skupe, a i kvaliteta je manja. Onda barem kupim jeftino, a da nije zadnje smece koje mozda nece radit ni otpocetka kako treba.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: diesel power