Zagreb

Đizas. Poništavanje sila znači da neće ikome biti ništa?? One se idealno međusbno poništavaju, no ti objašnjavaš teoriju onih kuglica koje se sudaraju kao igračka na stolu, ne i sudar vozila... ipak postoji zbroj tih sila koje se poništavaju i koje se na kraju istovare na tvom krhkom tijelu... tako da ne znam u čemu je to velika razlika ovisno u što se zaletiš, no nekako sam siguran da se svi ti poginuli i teško stradali ne bi složili sa tvojim poznavanjem fizike...
Da si čitao s razumijevanjem (što je tebi iznimno teško, jer se praviš pametan, iako nisi totalno glup, nisi najpametniji, i zato ideš na qrac cijelom forumu), vidio bi da sam napisao neka netko bolje objasni. Poanta je bila da se sile poništavaju pa se oba tijela iste mase zaustave na istom mjestu, nema da jedan produži a drugi stane, ili oba produže. Ok, možda sam trebao za tebe stručLJaka objasniti da se smjerovi poništavaju. Je da, glup sam, ali najviše jer tebi kretenu idem uopće odgovarati na post.
Over and out.
 
Ne znam za to, no sigurno je da si netko takav sigurno neće dozvoliti nikakav skandal ili javne prozivke njega i tima zbog toga jer bi kao nezreli klinac vozio motor kojeg ne smije voziti na mjestima gdje ne smije... sjećam se Lorenza koji se po Barceloni vozio sa skuterom od ne znam koliko kubika, nešto malo, jer je kao klinac imao nekakvo "uvjerenje o prometnim propisima", no ne i punu A kategoriju, iako je bio vrh MotoGP-a... mislim da itko od njih sebi dozvoli kršenje zakona bilo gdje i zbog bilo čega - to bi bilo ne samo nezrelo i neodgovorno, nego i vjerojatno kršenje kluzula po ugovoru kojeg ima, jer su u tim ugovorima regulirane i mnoge stavke privatnih ponašanja gdje mu se dozvoljava ili brani mnoštvo toga...



Ma nemoj, sudarna brzina je zbroj brzina oba vozila, a time se zbrajaju i kinetičke energije koje rezultiraju silom (masom) udara - na temelju čega se i izračunavaju sile i oštećenja nastala od tih sila, te se po posljedicama na vozilu i izračunava sudarna sila... recimo to dječje lakom logikom - A ide 60 na sat, B ide 50, sudarna brzina je 110, kao da si se sam zaletio sa 110 u zid, ili je do tih 110 svatko dao neki svoj "doprinos"... jasno, to je okvir, ali konkretni izračuni tada ovise o masu drugih parametara... od različitih masa i fronti vozila, kuteva udara itd itd... no poznate su sile koje trebaju da bi nastala određena šteta na vozilu.



Dobro, u pravu si, kuda bih došao da sada idem tumačiti postavke koje ne poznaješ, i pri čemu su tvoja "logička uvjerenja" tvoj najveći neprijatelj? Čim veliš da je manja guma = manji grip, OK, jasno mi je...







Đizas. Poništavanje sila znači da neće ikome biti ništa?? One se idealno međusbno poništavaju, no ti objašnjavaš teoriju onih kuglica koje se sudaraju kao igračka na stolu, ne i sudar vozila... ipak postoji zbroj tih sila koje se poništavaju i koje se na kraju istovare na tvom krhkom tijelu... tako da ne znam u čemu je to velika razlika ovisno u što se zaletiš, no nekako sam siguran da se svi ti poginuli i teško stradali ne bi složili sa tvojim poznavanjem fizike...
Procitaj clanak sto sam stavio, ali polako ovaj put
 
Statistika je zahebana stvar , osim što smo imali sreće, na cesti je bilo tri i pol auta i tri i pol motora. Ja prva sam sad na 50% onoga od prije desetak godina , nagledam se na cesti svačeg, svaki dan , šestere oči moraš imat otvorene.

Danas je previše prometa sa puno slabijim vozačima. Kad se nađu u nekontroliranoj situaciji u stanju su izvest totalno nepredviđenu stvar. To ako izbjegneš si imao sreće.

A Darwin je isto jedna od stavki ...
Danas je puno vise prometa, s ostalim se bas i ne slazem jer tada motori nisu imali ni gume ni kocnice ni ovjes, asfalt je u pravilu bio losiji, isto kao i auti i vozaci. U odnosu na ukupan broj motora, nemam brojke nego samo utisak, mislim da se vise stradavalo.
Ova brojka od 70+ zvuci jako puno. Zanimala bi me analiza, kad se odbiju stranci i djeca do 20.
 
  • Like
Reactions: MOONSHIELD
Danas je puno vise prometa, s ostalim se bas i ne slazem jer tada motori nisu imali ni gume ni kocnice ni ovjes, asfalt je u pravilu bio losiji, isto kao i auti i vozaci. U odnosu na ukupan broj motora, nemam brojke nego samo utisak, mislim da se vise stradavalo.
Ova brojka od 70+ zvuci jako puno. Zanimala bi me analiza, kad se odbiju stranci i djeca do 20.
Definitinvno manje prometa je bilo...
A kamoli prije 20-25g kad sam prvi drlog vozio. Bez vozacke, bez kacige, kazna 100kuna.
Nidje nikog nije bilo, guslo po Dubrovniku, otisao 30kn utankat u Komolac, pa opet po Gradu, prestigao bi dva autobusa i pet auta..
Starija ekipa bi po noci znala drag race vozit, u jednu traku nsr125 a u drugu cagiva mito, pa gore dole par puta, nije bilo prometa...
Danas nemeres izac na glavnu cestu koliko se gamadi gmize po cesti...
 
Definitinvno manje prometa je bilo...
A kamoli prije 20-25g kad sam prvi drlog vozio. Bez vozacke, bez kacige, kazna 100kuna.
Nidje nikog nije bilo, guslo po Dubrovniku, otisao 30kn utankat u Komolac, pa opet po Gradu, prestigao bi dva autobusa i pet auta..
Starija ekipa bi po noci znala drag race vozit, u jednu traku nsr125 a u drugu cagiva mito, pa gore dole par puta, nije bilo prometa...
Danas nemeres izac na glavnu cestu koliko se gamadi gmize po cesti...
Kad sam procitao ovo "prije 20-25 godina" najprije sam zamislio negdje 80-te, pa sam onda skuzio da je to u stvari bilo kad sam ja zivio i studirao u Dubrovniku.
Bio sam ljetos opet u Dubrovniku, eto nakon 25 godina, i da - ima vise prometa nego tada, ali nije bas toliko vise. I onda su bile prepune ceste po gradu.
 
Kad sam procitao ovo "prije 20-25 godina" najprije sam zamislio negdje 80-te, pa sam onda skuzio da je to u stvari bilo kad sam ja zivio i studirao u Dubrovniku.
Bio sam ljetos opet u Dubrovniku, eto nakon 25 godina, i da - ima vise prometa nego tada, ali nije bas toliko vise. I onda su bile prepune ceste po gradu.
Ovo moje se odnosilo na jesen-zimu-proljece.
 
Da, razumio sam. I ja sam kroz cijelu godinu dole zivio. Jedino sam rijetko vikendom bio dole. Eventualno je vikendom bilo manje prometa onda.
 
Ne znam za to, no sigurno je da si netko takav sigurno neće dozvoliti nikakav skandal ili javne prozivke njega i tima zbog toga jer bi kao nezreli klinac vozio motor kojeg ne smije voziti na mjestima gdje ne smije... sjećam se Lorenza koji se po Barceloni vozio sa skuterom od ne znam koliko kubika, nešto malo, jer je kao klinac imao nekakvo "uvjerenje o prometnim propisima", no ne i punu A kategoriju, iako je bio vrh MotoGP-a... mislim da itko od njih sebi dozvoli kršenje zakona bilo gdje i zbog bilo čega - to bi bilo ne samo nezrelo i neodgovorno, nego i vjerojatno kršenje kluzula po ugovoru kojeg ima, jer su u tim ugovorima regulirane i mnoge stavke privatnih ponašanja gdje mu se dozvoljava ili brani mnoštvo toga...
Prve dvije riječi su ti točne, ostalo je nagađanje i pretpostavke.
 
Jos pocetkom 2000-ih je magistrala od Omisa prema jugu bila pista. Znao sam se cesto vracati sa Hvara preko Drvenika pa onda jos malo prema jugu skoro do Ploca i natrag. Sad je katastrofa i izvan sezone.
Najgora je razlika dionica Dbk Cg primorje.
Do nedje nezavisnosti Crne gore, pista doslovce. Nakon nezavisnosti i totalnog booma masovnog turizma katastrofa. Kamioni, busevi, kamp kucice, uberi, gastarbajteri... Sve za Aerodrom, Crnu goru, Albaniju, Grcku preko tog jada od ceste..
Zadnjih godina dok sam bio dole mi nije padalo na pamet sa drlogom na kavu u Cavtat, lud bih dosao.
 
  • Like
Reactions: Napier and koss
Ja bio motorom 2000 u Dubrovniku nikakve guzve, jedini motor koji sam sreo je bio na granici s druge strane i to bio pokojni buraz s curom od mojih drugova. Mogo si derat kolko hoces od granice do DBK :p
 
Da si čitao s razumijevanjem (što je tebi iznimno teško, jer se praviš pametan, iako nisi totalno glup, nisi najpametniji, i zato ideš na qrac cijelom forumu)

To i je poanta, barem ako tebe tješi takav zaključak. Ja mogu biti kriv za to što velim, ali ne i za to što netko shvaća.

Poanta je bila da se sile poništavaju pa se oba tijela iste mase zaustave na istom mjestu, nema da jedan produži a drugi stane, ili oba produže. Ok, možda sam trebao za tebe stručLJaka objasniti da se smjerovi poništavaju. Je da, glup sam, ali najviše jer tebi kretenu idem uopće odgovarati na post.

Ideš odgovarati svima jer si postavio tvrdnje koje nemaju veze sa ničim osim tvojom dječjom logikom. Temelj tvoje tvrdnje bi trebalo biti tumačenje kako te sile utječu na vozača, a ne fantazirati o poništavanju sila, jer stradavanja vozača nisu rezultat poništavanja sila, nego baš njihovih zbrajanja i prenošenja kroz održanje energije na krhko tijelo vozača i putnika, koje te sile ne može podnijeti pa znamo posljedice...
 
Ova brojka od 70+ zvuci jako puno. Zanimala bi me analiza, kad se odbiju stranci i djeca do 20.

Ponekad volim pogledati onu emisiju na HRT-u o istragama prometnih nezgoda... brojku od 72 sam čuo pred tjedan-dva, tamo ju je iznio onaj lik iz MUP-a, ali svjedočimo da je svaki dan neko njesra i da mladi stradavaju kao muhe, pa je tih 72 unazad nekoliko RIP tema dobro podebljano...

Analiza starosti vozača bi stvarno bila interesantna, da vidimo koliko (ne)iskustvo sudjeluje u cijeloj priči... pa da onda znamo i vrste/modele motora... pa stradavanja po mjestima - grad, autocesta, lokalne ceste...
 
Takve analize su za ove naše vlasti po tom pitanju još uvijek u sferi SFa.Mnogo toga bi se po tom pitanju moglo napraviti,obraditi studioznije i na temelju toga donijeti zaključke i konkretne poteze.
Ovako se samo ide s represijom koja kumulativno ne donosi napredak po pitanju edukacije i smanjenja stradalih nego donosi samo punjenju državne kaže i povećanom tihom buntu vozača ,uglavnom nas koji vozimo motore i automobile.Ostalo su samo glupe statistike i akcije tipa alkohol ,mobitel,pojas i slične šeme .
 
Promet je samo oličenje nastavak svijesti i svijeta u kojem živimo. Kongnitive i reakcijske sposobnosti većine sudionika prometa su daleko upitne. Dođeš na parking prodajnog centra pa se vidi koliko samo parkiranje unutar linija postavlja problem. Ljudi nisu u stanju neke osnovne stvari u životu srediti, tako da očekivati da bi u prometu trebali paziti na motoriste pogotovo ove koju su iznad ograničenja brzine je krajnje smiješno.
 
Takve analize su za ove naše vlasti po tom pitanju još uvijek u sferi SFa.Mnogo toga bi se po tom pitanju moglo napraviti,obraditi studioznije i na temelju toga donijeti zaključke i konkretne poteze.
Ovako se samo ide s represijom koja kumulativno ne donosi napredak po pitanju edukacije i smanjenja stradalih nego donosi samo punjenju državne kaže i povećanom tihom buntu vozača ,uglavnom nas koji vozimo motore i automobile.Ostalo su samo glupe statistike i akcije tipa alkohol ,mobitel,pojas i slične šeme .

I na koji način bi tebe - mene, bilo koga - netko odgojio koliko trebaš stiskati gas?
 
Sad više nikako, klinci su ko spužve i od mladih dana upijaju sva sranja koja rade starci, dede, bake i ostala familija i misle da je to ok. Ako ja kao otac derem po gasu, ulijećem u škare, oduzimam drugima prednost, trubim i jebem majku svima po redu, po kojem modelu bi trebali voziti moji klinci? Ako mi je gušt u dva u noći sa šupljom cijevi probuditi cijelu ulicu, što očekivati od njih? Puno toga ide iz kuće, a okolina tu još malo pripomogne, ali u manjem postotku.
 
Last edited:
I na koji način bi tebe - mene, bilo koga - netko odgojio koliko trebaš stiskati gas?
Ne znam kaj točno misliš pod netko? U kojem smislu odgojio tebe ,mene ,nekoga?
Koga se je do danas educiralo represijom?
U okvirima roditeljskog odgoja od malih nogu može se mnogo postići.,kao jedan dio spektra.
U drugom dijelu tog vidokruga su obrazovne institucije koje na žalost više nisu odgojne.Jer ,što će netko odgajati moje dijete ,nedaj Bože.Treći dio je samokontrola i poštivanje bar elementarnih propisa i donesenih regulativa .Ali ne ,kod vas to ne prolazi.
Isto kao što smo pokošeni i pokoreni uvođenjem trojanskih konja u našu ekonomiju i društvo tako se to reflektiralo kroz sve pore našeg društva uključujući i stradavanje na ovaj ili onaj način.Iz moje perspektive,eto.Drugi nek misle što hoće i ne svako donosi konkluzije shodno tome.👍😎
 
Ne znam kaj točno misliš pod netko? U kojem smislu odgojio tebe ,mene ,nekoga?

Pa pitao sam jer sam shvatio da prozivaš ili nekome predbacuješ da ne radi svoj posao, a mene zanima na koji način ga odraditi, osobito iz državnog asoekta... jasno je da je ovo što veli Nino777 jako važno, ako ne i najvažnije.

Koga se je do danas educiralo represijom?

Pa puno njih, osobito vani, još od malih nogu smo slušali kako Nijemci - kada su došli kod nas na more - jesu "vrlo kulturni i disciplinirani vozači"... nisu oni ništa kulturniji ili discipliniraniji od nas, ista stoka, samo što ih je zakon i sustav naučio kako se treba ponašati, a kazne su tu itekako bitne, osobito u Hrvata, gdje te nitko ne jebe pola posto dok ga ne sašiješ među oči ili ga ne lupiš po džepu da dva tjedna hoda unazad... a spika tipa "ma da, nema žurbe, neću im plaćati kazne, probao sam i nije mi se dopalo" sam čuo više puta...

U okvirima roditeljskog odgoja od malih nogu može se mnogo postići.,kao jedan dio spektra.

Točno. Na žalost, podavno su ukinuli i prometno obrazovanje koje smo kao klinci učili još od prvog razreda unutar "Prirode i društva"...

U drugom dijelu tog vidokruga su obrazovne institucije koje na žalost više nisu odgojne. Jer što će netko odgajati moje dijete, nedaj Bože. Treći dio je samokontrola i poštivanje bar elementarnih propisa i donesenih regulativa . Ali ne, kod vas to ne prolazi.

I time je krug potencijalnih krivaca zaokružen, no ništa konkretno što bi i tko bi od njih trebao učinkovito raditi...