Obzirom da sam imao dosta upita za rute po Žumberku, odluÄio sam to posložit u jedan post tak da ljudima bude lakÅ”e.
90% upita je bilo od strane novijih vozaÄa koji voze putne enduro motore iliti "Adv", pa su prema tome i trackovi složeni.
Preko 50% ukupne kilometraže je makadam, niŔta nije teže od makadama.
Sav makadam je izvediv za npr. CB500X ili VStrom, tj. motore sa barem 19'' prednjim kotaÄem, bila bi poželjna guma tipa TKC80, E07 ili sliÄno ali može bilo Å”ta uz oprez.
Prilaz mreži trackova na karti iz smijera ZG-Podsused je isto makadam u veÄini, to je prijedlog, sami si uÄitajte trackove, posložite rutu i birajte prilaz.
Upozorenja:
- Nije nužno isti makadam kad sam ga ja proÅ”ao i kad Äete vi, na vrlo kratke dijelove je uvijek loÅ” ali prolazan (ViÅ”Äi vrh, dio uspona Slapnice).
- Uzeti u obzir da se na nekim mjestima vozi makadamom uz velike otvorene strmine (JaruÅ”je prema GolubiÄima).
- U svakom trenutku možete oÄekivati promet iz suprotnog smijera (motori, quadovi u driftu, bicikli na vaÅ”oj strani, auti, kamioni, traktori, Å”umski traktori..).
- U jutarnjim satima npr. do 09:00 i naveÄer iza 18:00 velika je Å”ansa sresti životinje, srne koje iskaÄu ispred, ali i divlje svinje, kroz dan nije nemoguÄe vidjeti zmije. Ima lisica, jelena.. navodno su tu negdje i 1-2 medvjeda.
- Na dijelovima nema signala za mobitel, za GPS ima.
- U Žumberku ima puno oznaÄenih izvora pitke vode, neki su i uz ove rute, osobno sam pio iz svih, ali to radite kao i sve ostalo na svoju odgovornost.
- Kompletan track je legalan u smislu da se tuda smije proÄi i automobilom, najÅ”kakljiviji dio je kanjon Slapnica gdje uvijek ima puno Å”etaÄa, tu se vozite sporo, oprezno, nenametljivo.
- Uvijek biti obziran prema planinarima, lovcima, Ŕumskim radnicima i pogotovo i najviŔe lokalnim stanovnicima, ako baŔ imate volje i biciklistima.
- Asfaltni dijelovi pogotovo izmeÄu SoÅ”ica i TomaÅ”evaca (ali i drugdje) znaju imati pijeska u zavojima ispranog s vodom/kiÅ”ama, netreba se zaigrati nego uživati u vožnji i prirodi.
- Vozite u skladu sa svojim i moguÄnostima svoga motocikla, iskusan vozaÄ sa npr 690 Enduro Äe možda voziti i do 100km/h dijelovima ovih makadama, neiskusan sa V-Stromom 650 Äe voziti 20kmh i opet biti iznenaÄen Äinjenicom da jednom kad je uÅ”ao u trag kotaÄa nije lako izaÄi.
- Ponesite si vodu, ovaj iznad sa Stromom kad padne, dok to poslika za instagram pa digne Stroma uvježbanom tehnikom s youtubea, a vani bude 30+ stupnjeva, preznojit Äe se za tren, trebat Äe vodu koju možda nije oÄekivao da Äe trebat zbog nepredviÄene situacije.
- Nosite svu opremu, dijelovi ovih trackova su izolirani u smislu da Äete vi možda biti jedina osoba koja prolazi tu taj dan, uzmite to u obzir, pazite na sebe. Ako motor negdje krene padat, nemojte se žilit na max da sprijeÄite motor od 250kg od pada, nemojte riskirati svoje gležnjeve i koljena na naÄin da na jednu nogu stavljate težinu motora u padu, lakÅ”e ga je kasnije diÄi kontrolirano i planski ako ga veÄ niste uspjeli zaustavit u inicijalnom dijelu nagiba.
- Ako je moguÄe nemojte se voziti sami, ako idete sami, recite nekome kuda Äete se vozit.
- ovo je vjerojatno previŔe upozorenja ali to je ono Ŕto bi ja rekao nekome tko ima možda tek prvih 1000km iza sebe i želi na ove trackove -
TehniÄki dio:
- Trackovi su u gpx formatu u prilogu ovog posta (arhivirani u zip), u viŔe fileova i isti kao na slici iznad
- Trackovi su takvi da možete sami odluÄiti kuda voziti a da opet bude kružna ruta
- Ako samo želite vidjeti detaljno na karti skinuti track, drag-drop gpx file na
https://www.hps.hr/karta/
- Za slijediti track na mobitelu postoje stotine dobrih aplikacija, ja koristim osmand
https://play.google.com/store/apps/details?id=net.osmand&hl=en&gl=US&pli=1
- OBVEZNO je da aplikacija koju koristite ima moguÄnost rada u offline modu, jer neÄe biti signala posvuda, a negdje može biti sruÅ”eno drvo ili neÅ”to, potreba za ili vraÄanjem nazad ili traženjem alternative. U veÄini aplikacija bijela debela linija oznaÄuje ili asfalt ili dobar makadam, ako nema takve tražite samo najdeblje crne linije.
Fotke sa tracka:
Nadam se da Äe nekome pomoÄi u poÄetnom dijelu otkrivanja Žumberka, meni hoÄe da ne radim istu stvari viÅ”e puta. JoÅ” jednom napomena, ovo nije za enduraÅ”e, ovo nije benduro track (iako dijelom je), ovo je namjenjeno poÄetnicima na Adventure klasi motora, za poÄetnike tu bi zapravo dodao i sve dual sportove.
Za poÄetnike na veÄim motorima, nije sve baÅ” kamilica, nikad nije.
Sve dalje od ovih trackova otkrivajte sami.
Sretno i uživajte u vožnjama.