Organizator
Member
Trkaćim vikendom sredinom travnja ulazimo u kraljevstvo Marka Marqueza. Što god tko mislio o njemu, u povijesnim knjigama ostaje zapisan kao sedmerostruki osvajač utrke u Americi. Svake godine od 2013 do 2018 osvajao je utrku na Američkom kontinentu iako su se staze izmjenjivale, a tome je dodao pobjedu i 2021. Marquezovi navijači će s velikim zanimanjem pratiti ovu utrku kako bi mogli procjeniti na kojoj je razini i što od njega mogu očekivati u nastavku sezone.
Malo više o samoj utrci. Za one koji ne vole puno čitati, evo odmah raspored:
Petak - 14.4.2023
16:00 - 16:35 - Moto3 - Practice Nr. 1
16:50 - 17:30 - Moto2 - Practice Nr. 1
17:45 - 18:30 - MotoGP - Practice Nr. 1
20:15 - 20:50 - Moto3 - Practice Nr. 2
21:05 - 21:45 - Moto2 - Practice Nr. 2
22:00 - 23:00 - MotoGP - Practice Nr. 2
Subota - 15.3.2023
15:40 - 16:10 - Moto3 - Practice Nr. 3
16:25 - 16:55 - Moto2 - Practice Nr. 3
17:10 - 17:40 - MotoGP - Free Practice
17:50 - 18:05 - MotoGP - Qualifying Nr. 1
18:15 - 18:30 - MotoGP - Qualifying Nr. 2
19:50 - 20:05 - Moto3 - Qualifying Nr. 1
20:15 - 20:30 - Moto3 - Qualifying Nr. 2
20:45 - 21:00 - Moto2 - Qualifying Nr. 1
21:10 - 21:25 - Moto2 - Qualifying Nr. 2
22:00 - MotoGP - Sprint
00:00 - MotoGP - MotoGP™ Sprint Press Conference
Nedjelja - 16.3.2023
16:45 - 16:55 - MotoGP - Warm Up
17:00 - 17:35 - MotoGP - Rider Fan Parade
18:00 - Moto3 - Race
19:15 - Moto2 - Race
21:00 - MotoGP - Race
22:10 - 22:45 - MotoGP - After the Flag
22:45 - MotoGP - Race Press Conference
A za one koji vole čitati, malo više o samoj stazi. No prije nego što krenemo, moram se osvrnuti na kritike zbog teme iz Argentine. Mogu se samo posuti pepelom, priznati grešku i potruditi se da ova tema bude bolja. Neću tražiti opravdanja iako ih mogu pronaći, ali to nikoga ne zanima.
Utrkivanje u Americi ima bogatu povijest koja je poznata čak i onima koji ne prate utrke aktivno kroz razno razne filmove, literaturu, događaje i općenito jaku američku propagandu. Tako je opća javnost sigurno čula za staze kao što su Daytona, Laguna Seca (koja je izgubila svoje mjesto u kalendaru 2014.) i Indianapolis (koja je izgubila svoje mjesto u kalendaru 2015.). Staza "Circuit of the Americas" ili skraćeno COTA se nalazi u gradu Austinu, glavnom gradu američke savezne države Texas. Sagrađena je 2012. godine na više od 1000 hektara s namjerom da se priključi MotoGP kalendaru što je i uspjela godinu kasnije. Pridružila se MotoGP kalendaru 2013-e godine, a ima kapaciteta za 120 tisuća gledatelja.
Staza je duga 5.51 kilometar u široka otprilike 15 metara ovisno o dijelu staze. Ima ukupno 20 zavoja od kojih su 11 lijevi, a 9 desni. Najveća ravnica nalazi se između zavoja 11 i 12 a dugačka je 1200 metara. Stazu COTA karakterizira promjena nadmorske visine od 41 metar između njene najviše i najniže točke te veliki nagib na kraju startno ciljne ravnice nakon koje slijevi oštar lijevi zavoj.
Staza je zanimljiva zbog toga što je relativno mlada i sagrađena s namjerom utrkivanja stoga su njeni arhitekti i projektanti mogli prekopirati neke dijelove ostalih poznatih staza širom svijeta i uklopiti je u COTA-u. Radi se o vrlo dinamičnoj stazi s kombinacijom brzih ravnina i uskih zavoja koji se međusobno izmjenjuju i čine jedan krug.
Moto3 vozači vozit će 18 krugova, Moto2 vozači vozit će 17 krugova, a MotoGP vozači vozit će 20 krugova koji čine 110.26 kilometara.
Prošle godine (2022), pobjednik utrke na ovoj stazi, talijan Enea Bastianini odvozio je utrku za 41 minutu i 23 sekunde. Ove godine nažalost sezonu je otvorio sudarom sa sunarodnjakom Lucom Mariniem na prvoj sprint utrci u prvenstvu, u portugalskom Portimau. Nakon sudara Bastianini je slomio lopaticu te se njegova spremnost i forma za povratak na stazu još uvijek procjenjuje. Ohrabrujuća je činjenica da nije tražio operaciju stoga postoje opravdane indicije da bismo ga mogli gledati i ove godine na utrci u Americi.
Što se ostalih zanimljivosti sa same staze tiče, Bastianinijev krug prošle godine ujedno je i najbrži krug odvezen tijekom utrke, a iznosio je 02:03:5210.
Najbrži čovjek koji je ikada prošao stazom je španjolac Jorge Martin koji je u kvalifikacijskom krugu prošle godine (2022) postavio vrijeme 02:02:0390 što je najbrži pole position krug ikada na ovoj stazi te ujedno i najbrži krug staze.
Najveću brzinu postigao je australac Jack Miller vozivši impresivnih 352.9 što vrlo vjerojatno ne bi bilo problem odvesti nikome barem jednom, međutim problem je stati nakon toga.
Činjenica da Mark Marquez ne nosi niti jedan rekord brzine na ovoj stazi, a nosi rekordan broj pobjeda, te činjenica da su svi rekordi brzine postavljeni u zadnje 2 sezone pokazuje nam kojom putanjom se kreće razvoj motora i njihove brzine kroz sezone kao i razvoj opasnosti, rizika, adrenalina i uzbuđenja.
A djevojke koje su prošlih godina činile ovu utrku ljepšom i atraktivnijom su:
Yamahice
Monsterice
Ducatice
I mnoge druge
Malo više o samoj utrci. Za one koji ne vole puno čitati, evo odmah raspored:
Petak - 14.4.2023
16:00 - 16:35 - Moto3 - Practice Nr. 1
16:50 - 17:30 - Moto2 - Practice Nr. 1
17:45 - 18:30 - MotoGP - Practice Nr. 1
20:15 - 20:50 - Moto3 - Practice Nr. 2
21:05 - 21:45 - Moto2 - Practice Nr. 2
22:00 - 23:00 - MotoGP - Practice Nr. 2
Subota - 15.3.2023
15:40 - 16:10 - Moto3 - Practice Nr. 3
16:25 - 16:55 - Moto2 - Practice Nr. 3
17:10 - 17:40 - MotoGP - Free Practice
17:50 - 18:05 - MotoGP - Qualifying Nr. 1
18:15 - 18:30 - MotoGP - Qualifying Nr. 2
19:50 - 20:05 - Moto3 - Qualifying Nr. 1
20:15 - 20:30 - Moto3 - Qualifying Nr. 2
20:45 - 21:00 - Moto2 - Qualifying Nr. 1
21:10 - 21:25 - Moto2 - Qualifying Nr. 2
22:00 - MotoGP - Sprint
00:00 - MotoGP - MotoGP™ Sprint Press Conference
Nedjelja - 16.3.2023
16:45 - 16:55 - MotoGP - Warm Up
17:00 - 17:35 - MotoGP - Rider Fan Parade
18:00 - Moto3 - Race
19:15 - Moto2 - Race
21:00 - MotoGP - Race
22:10 - 22:45 - MotoGP - After the Flag
22:45 - MotoGP - Race Press Conference
A za one koji vole čitati, malo više o samoj stazi. No prije nego što krenemo, moram se osvrnuti na kritike zbog teme iz Argentine. Mogu se samo posuti pepelom, priznati grešku i potruditi se da ova tema bude bolja. Neću tražiti opravdanja iako ih mogu pronaći, ali to nikoga ne zanima.
Utrkivanje u Americi ima bogatu povijest koja je poznata čak i onima koji ne prate utrke aktivno kroz razno razne filmove, literaturu, događaje i općenito jaku američku propagandu. Tako je opća javnost sigurno čula za staze kao što su Daytona, Laguna Seca (koja je izgubila svoje mjesto u kalendaru 2014.) i Indianapolis (koja je izgubila svoje mjesto u kalendaru 2015.). Staza "Circuit of the Americas" ili skraćeno COTA se nalazi u gradu Austinu, glavnom gradu američke savezne države Texas. Sagrađena je 2012. godine na više od 1000 hektara s namjerom da se priključi MotoGP kalendaru što je i uspjela godinu kasnije. Pridružila se MotoGP kalendaru 2013-e godine, a ima kapaciteta za 120 tisuća gledatelja.
Staza je duga 5.51 kilometar u široka otprilike 15 metara ovisno o dijelu staze. Ima ukupno 20 zavoja od kojih su 11 lijevi, a 9 desni. Najveća ravnica nalazi se između zavoja 11 i 12 a dugačka je 1200 metara. Stazu COTA karakterizira promjena nadmorske visine od 41 metar između njene najviše i najniže točke te veliki nagib na kraju startno ciljne ravnice nakon koje slijevi oštar lijevi zavoj.
Staza je zanimljiva zbog toga što je relativno mlada i sagrađena s namjerom utrkivanja stoga su njeni arhitekti i projektanti mogli prekopirati neke dijelove ostalih poznatih staza širom svijeta i uklopiti je u COTA-u. Radi se o vrlo dinamičnoj stazi s kombinacijom brzih ravnina i uskih zavoja koji se međusobno izmjenjuju i čine jedan krug.
Moto3 vozači vozit će 18 krugova, Moto2 vozači vozit će 17 krugova, a MotoGP vozači vozit će 20 krugova koji čine 110.26 kilometara.
Prošle godine (2022), pobjednik utrke na ovoj stazi, talijan Enea Bastianini odvozio je utrku za 41 minutu i 23 sekunde. Ove godine nažalost sezonu je otvorio sudarom sa sunarodnjakom Lucom Mariniem na prvoj sprint utrci u prvenstvu, u portugalskom Portimau. Nakon sudara Bastianini je slomio lopaticu te se njegova spremnost i forma za povratak na stazu još uvijek procjenjuje. Ohrabrujuća je činjenica da nije tražio operaciju stoga postoje opravdane indicije da bismo ga mogli gledati i ove godine na utrci u Americi.
Što se ostalih zanimljivosti sa same staze tiče, Bastianinijev krug prošle godine ujedno je i najbrži krug odvezen tijekom utrke, a iznosio je 02:03:5210.
Najbrži čovjek koji je ikada prošao stazom je španjolac Jorge Martin koji je u kvalifikacijskom krugu prošle godine (2022) postavio vrijeme 02:02:0390 što je najbrži pole position krug ikada na ovoj stazi te ujedno i najbrži krug staze.
Najveću brzinu postigao je australac Jack Miller vozivši impresivnih 352.9 što vrlo vjerojatno ne bi bilo problem odvesti nikome barem jednom, međutim problem je stati nakon toga.
Činjenica da Mark Marquez ne nosi niti jedan rekord brzine na ovoj stazi, a nosi rekordan broj pobjeda, te činjenica da su svi rekordi brzine postavljeni u zadnje 2 sezone pokazuje nam kojom putanjom se kreće razvoj motora i njihove brzine kroz sezone kao i razvoj opasnosti, rizika, adrenalina i uzbuđenja.
A djevojke koje su prošlih godina činile ovu utrku ljepšom i atraktivnijom su:
Yamahice
Monsterice
Ducatice
I mnoge druge
Last edited: