strasilo
Motorator
ima i ovako i onako...berislavv said:ja ih na motoru iam fizički odvojeno
a i nisam baš vidio anlaser i alternator u istom kučištu :misli:
ima i ovako i onako...berislavv said:ja ih na motoru iam fizički odvojeno
a i nisam baš vidio anlaser i alternator u istom kučištu :misli:
STobulj said:kupnjom u motormanie punjaca koji dođe 100-150kn, na sebi ima održavanj i punjenje baterije
Karabaja said:E da ja još nešto pitam u vezi punjača. On daje na izlazu konstantnu struju, i kad napon poraste do određene vrijednosti onda prekine punjenje?
ovisi ti o punjaču, kako je napravljen. Neki ne smanjuju struju punjenja (ne onoliko koliko bi trebali) i recimo akumulator koji je na takvom punjaču će ispariti, oštetiti se ili riknuti, na drugom, koji s napunjenosti baterije smanjuje struju punjenja - to isto neće napraviti bateriji. No ja ne kužim jednu stvar. PAMETNI punjač košta 130 ili 150 kuna i zašto se svi patite s nekim starim, neispravnim ili ručno napravljenim punjačima, kad za malo novaca imate riješen problem. To što će možKarabaja said:E da ja još nešto pitam u vezi punjača. On daje na izlazu konstantnu struju, i kad napon poraste do određene vrijednosti onda prekine punjenje?
miro said:ovisi ti o punjaču, kako je napravljen. Neki ne smanjuju struju punjenja (ne onoliko koliko bi trebali) i recimo akumulator koji je na takvom punjaču će ispariti, oštetiti se ili riknuti, na drugom, koji s napunjenosti baterije smanjuje struju punjenja - to isto neće napraviti bateriji. No ja ne kužim jednu stvar. PAMETNI punjač košta 130 ili 150 kuna i zašto se svi patite s nekim starim, neispravnim ili ručno napravljenim punjačima, kad za malo novaca imate riješen problem. To što će mož
da neki punjač puniti s 5 ampera na početku punjenja nije nikakvo čudo, ali je loše ako ta struja ne opada. Mani takav punjač i jednostavno investiraj u novi - koji puni koliko treba i imaš rješenje za budućnost. malo novaca za dobro rješenje.![]()
bathedu, znam ti oca, a valjda si i ti nešto naučio od njega, pa sve to lijepo objasni onako stručno, zašto noviji punjači smanjuju struju punjenja a zaštp stari ne. Daj koji djagram i šemu, pa će svima biti jasno. Gospodine Kalafatić, it's your turn.buthead said:kako koji, novi to rade ali stari ne, pa je se desavalo da "majstori" ostave akumulator "malo" predugo na punjenju pa ga uniste
miro said:bathedu, znam ti oca, a valjda si i ti nešto naučio od njega, pa sve to lijepo objasni onako stručno, zašto noviji punjači smanjuju struju punjenja a zaštp stari ne. Daj koji djagram i šemu, pa će svima biti jasno. Gospodine Kalafatić, it's your turn.
(ako si ipak yebivjetar pa ništa nisi naučio od oca koji to sve ima u odrezanom noktu malog prsta, zamoli njega da odvoji 10 min svog vremena i napiša par rječi da se ova trakavica s akumulatorima i punjačima završi - jer javlja se s vremena na vrijeme i tako kroz sva vremena.
napiši samo sve kako treba, stavit će oni ako treba i na motori.hr stranicu, već će to netko isposlovati ako treba, jer to je jedna od stvari što se često provlači među bajkerima, pogovtovo onima koji imaju 2 cylindra i više problema s akumulatorima...buthead said:nesto i jesam naucio od oca, evo sad cu napisati neki elaborat pa cu stavit ovdje pa neka moderatori odluce gdje ce biti korisniji
buthead said:evo jedan dio iz teorije:
Punjenje akumulatorskih baterija.
Akumulatorske baterije pune se samo istosmjernom strujom; nju daje mreža istosmjerne struje ili ispravljač, ako postoji samo mreža izmjenične ili trofazne struje
struje.
Akumulatorska baterija prikljuci se na punjenje tako da se na pozitivni pol izvora struje spoji pozitivni pol baterije, a na negativni pol izvora struje spoji negativni pol baterije. Režimi punjenja akumulatorskih baterija koji se najčešće upotebljavaju su: punjenje konstantnom jakosti struje; punjenje konstantnom jakosti struje do vremena kad se pocinje razvijati plin, a zatim konstantnim naponom; automatsko punjenje uz kontinuirano smanjivanje jakosti struje punjenja i automatskim iskapcanjem na kraju punjenja; punjenje i praznjenje odbojne (Puffer) baterije sa konstatitnim brojem clanaka (izvor struje i akumulatorska baterija paralelno su spojene sa potrošacem); trajno punjenje s konstantnim naponom; punjenje za održavanje (baterije su prikljucene na odredeni napon i pune se samo tolikom jakosti struje da se kompenzira samopražnjenje; uslijed toga su stalno spremne za eksploataciju).
Posebna vrsta punjenja je punjenje za izjednačenje ili do-punjavanje nakon odmora, koje se provodi povremeno nakon normalnog punjenja. Svrha je ovoga punjenja da se povremeno napune i oni članci akumulatorske baterije koji su za vrijeme prethodnih normalnih punjenja iz bilo kojeg razloga zaostali, te se time osigurava da takvi članci ne bi pretrpjeli trajan kvar.
miro said:![]()
![]()
...ako je to sve što si mislio reći - sad tek ekipi neće biti ništa jasno!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
![]()
![]()
![]()
buthead said:ne nije sve to je samo pocetak i uvod
moram još potraziti neku literaturu na poslu kod oca pa cu sutra sve sastaviti i postati
mislim da je vecini ekipe dosta ono sto vec znaju...bitno da se puni![]()
![]()
struju punjenja najlakše smanjiš tako da u priključni kabel punjača (220v) u seriju (na nuli ili fazi svejedno) staviš grlo za žarulju (E24) i onda staviš žarulju recimo od 100 w i vidi kolika je struja punjenja. Mjenjanjem žarulja razne snage mjenjaš i struju punjenja.trele said:Kako bi najlakse smanjio struju punjenja akumulatora? Da ne bi morao da ga punim sa 5A!
dovoljno dobro riješenje ako nemaš veliki i jaki otpornik umjesto žarulje.Željko said:struju punjenja najlakše smanjiš tako da u priključni kabel punjača (220v) u seriju (na nuli ili fazi svejedno) staviš grlo za žarulju (E24) i onda staviš žarulju recimo od 100 w i vidi kolika je struja punjenja. Mjenjanjem žarulja razne snage mjenjaš i struju punjenja.
žarulja također može zamjeniti otpornik ventilatora kabine na automobilima.... i to baš H4 ili obična asimetrična... tako da ventilator u punoj brzini radi direktno, na kratkom svjetlu je druga brzina, a na dugom svjetlu je prva brzina... pa ako nekome može pomoći, jer su ti otpornici za ventilatore od 200 kuna pa na više..Željko said:sa žaruljom je naj jeftinije i ona uvjek nekoliko svijetli pa znaš da stvar radi.
istina, hmm kako se toga nisam odmah sjetio :zid:Željko said:struju punjenja najlakše smanjiš tako da u priključni kabel punjača (220v) u seriju (na nuli ili fazi svejedno) staviš grlo za žarulju (E24) i onda staviš žarulju recimo od 100 w i vidi kolika je struja punjenja. Mjenjanjem žarulja razne snage mjenjaš i struju punjenja.