Akumulatorski Punjac

buthead said:
istina, hmm kako se toga nisam odmah sjetio  :zid:
100 w žarulja bi trebala ogranicit struju taman za mali akumulator
ali stime se nedobiva kontrola punjenja ako je akumulator vec pun tj. nema mogucnost nadopunjavanja

ali i dalje stojim da je bolje kupit punjac male struje punjenja i kontrole za cca 150 kn
ali bi se trebala pojačavati svjetlost na sijalici...  :misli: ili ne, samo nagađam
 
ako neko zna i ima volje može napravit punjač po ovoj shemi: http://www.inet.hr/~obacan/akumula.htm
ja sam napravio i radi već više godina
 
žarulju može koristiti samo ako ima klasičan punjač znači trafo,
sa malim (laganim) switcherima ne može stavljati žarulju u seriju
 
pa hoce, a kome se da cekati da se akumulator napuni i pritome proucavati intenzitet svijetla... spojis si ampermetar u seriju i mjeris struju kad struja padne ispod 100 mA aku je pun
 
NEKID said:
žarulju može koristiti samo ako ima klasičan punjač znači trafo,
sa malim (laganim) switcherima ne može stavljati žarulju u seriju
:misli: oprosti a sto bi dobio s tim da stavi zarulju u seriju?
 
sonny_ said:
:misli: oprosti a sto bi dobio s tim da stavi zarulju u seriju?
ako je swtch u pitanju najčešće nebi radio uopće.
ako je trafo onda bi smanjio ulazni napon pa tako i izlazni
 
NEKID said:
ako je swtch u pitanju najčešće nebi radio uopće.
ako je trafo onda bi smanjio ulazni napon pa tako i izlazni
da, ali on je trazio smanjenje struje!

ako je RC krug u pitanju onda je ok!  (y)
onda sam ja pogrijesio
 
Željko
sonny_
NEKID
buthead
strasilo
miro
AnteK
Karabaja
berislavv
PeRo.
Sledgehammer
STobulj


Hvala !

Od svakog odgovora uzmes najbolje
*(... i onda razmislis.... zakljucis: KADA SE SABEREM BOLJE MI JE DA SE ODUZMEM)

*- Sala

Tako ti je to sa odgovorima na Forumu  :mrgreen:
 
Ljudi, nemojte puno filozofirat, za male novce danas se može nabaviti punjač s ugrađenom elektronikom, koji niti u jednom trenutku ne može naštetiti malim akumulatorima kakvi se koriste na motorima.. Možete ga čak ostaviti trajno priključenog preko čitave zime, ako ste skinuli accu s motora.

Provjereno u praksi, i čemu uopće riskirati da s prevelikim starim punjačem uništite akumulator koji vrijedi najmanje duplo nego što je cijena novog punjača?
 
dobar punjač dosta košta.
ne ostavljaj te akomulator na punjenju preko cijele zime jer je to isto kao da vam je mobitel na punjaču non stop.
takva baterija nema više dovoljan kapacitet
 
Ja sam kupio Einhell 10 A Elektonik, može puniti sve akumulatore od 4 pa do 200 Ah. Važno je da na pakovanju piše elektronik, tj. da može puniti i male akumulatore! Pogledao sam ispod kučišta, ima ugrađenu štampanu pločicu s dosta malih otpornika, kondenzatora i sl..

Prva razlika koja se primjeti u odnosu na klasične je u tome da se šuštanje i bučkanje u klasičnom olovnom accu gotovo ne čuje, jer puni se s manjom strujom. Niti u jednome trenutku napon po čeliji ne prijeđe 2,35 V, što odgovara max. vrijednosti napona 14,1 V na punome akumulatoru.
 
pravilo je da se akumulator puni 12 sati strujom jakosti 1/10 svog kapaciteta, znači aku od 5Ah se puni na 0.5 ampera 12 sati, tako se auto akumulator od npr 50Ah, puni na 5 A 12 sati..
imao sam fiammov aku za skut od 4Ah na njemu je pisalo standard charging na 0.5A, 12 sati ili fast charging na 4-5A 1 sat..
punio sam ga sa ovim od auta (4A) jedan sat i niš nije bilo..
naravno, nesmije se prečesto tak puniti..
 
Punjač akumulatora na svom izlazu daje napon u granicama od 12 do 14V. Postavlja se pitanje koliko je vremena potrebno da se napuni akumulator, odnosno u kom trenutku treba prekinuti punjenje. Trajanje punjenja ne može se odrediti vremenski jer ono zavisi od toga da li je akumulator manje ili više ispražnjen. Punjenje treba prekinuti u momentu kad napon akumulatora dostigne vrednost 13,8V, a to je trenutak pojavljivanja mjehurića u elektrolitima ćelija akumulatora. Točnije, napunjenost akumulatora određuje se mjerenjem napona voltmetrom (13,8V) ili gustoće elektrolita bometrom (28 do 32Be).Kontrola akumulatora tokom čitavog procesa punjenja na bilo koji od opisanih načina zahtijeva stalnu prisutnost i učestalost mjerenja. Jednostavan elektronski regulator pomaže nam da punjenje akumulatora obavimo na lakši način. Regulatorom se kontolira punjenje i isključuje punjač u momentu kad napon na akumulatoru dostigne 13,8V. Ukoliko iz bilo kojih razloga napon akumulatora padne ispod 12,5V, relej regulatora ponovno uključuje punjač i postupak se ponavlja.

Jedan dobar (automatski) punjač opisan je na stranicama:  http://www.moto.hr/servis/626/2007/01/31/kako-odrzati-akumulator-na-zivotu/