Aprilia SX 125 Problem sa potrošnjon

Cakic

Member
Pozdrav evo nakon dugog vremena sam nazad i trenutno iman apriliju sx125. Tek je par dana u mene ali odma osjetin po takuinu da troši uhuh. Mislin da je sad potrošnja oko 6l kad je ispod 7000tis. a kad se vozi malo jace ide oko 10l. Motor je na 17kw sve original. A kod prijatelja mi full gianelli vece dizne i karburator ja mislim. On govori da mu je potrošnja oko 6-7l kad je gazi. Sad nisan neki mehanicar ovo mi je tek prva cvaja ali predpostavljan da negdje pusta gorivo. Jel ima iko mozda slicnih problema?
 
a sve to stoji ali nema logike da dva ista motora trose do 3l razlike sa istom voznjon, još njegov ko sto san napise karb, dizne, full auspuh.
Vjerojatno je do RAVE ventila (ventil snage na ispuhu), netko ga izvadio, ili je ostao zaglavljen u gornjem položaju.
Ali može biti i do nečeg drugog, tko zna prethodni vlasnici koje su preinake radili na karburatoru, termo grupi i ispuhu.
 
Vjerojatno je do RAVE ventila (ventil snage na ispuhu), netko ga izvadio, ili je ostao zaglavljen u gornjem položaju.
Ali može biti i do nečeg drugog, tko zna prethodni vlasnici koje su preinake radili na karburatoru, termo grupi i ispuhu.
Rave radi normalno na oko 7500 otvara, a za ostalo ne znan iden sljdece pon u majstora da pregleda pa cemo vidit.
 
Kakav je izlaz iz auspuha,uljav ili suh?
 
Rave radi normalno na oko 7500 otvara, a za ostalo ne znan iden sljdece pon u majstora da pregleda pa cemo vidit.
Provjeri da li zatvara, izvadi ga iz cilindra i očisti ( sjekiricu i ležište). Kada ne zatvara, onda dolazi do povečane potrošnje.
Provjeri i da li je sjekirica RAVE ventila okrenuta ispravno.
Genijalci su znali bušiti rupu na glavnoj dizni u karburatoru ( da prolazi više goriva), tako da se ne pouzdaš u ono što piše na dizni koja je veličina, itd....
I veoma bitna stvar: koristiti samo odgovarajuću svjećicu.
I sad nevezano za potrošnju goriva: To je mašina Rotax 122, oni su veoma osjetljivi na nedostatak ulja u mjenjaču (strada mjenjač zbog nedostatnog podmazivanja i topline). Tako da obratiš pažnju na nivo ulja u mjenjaču. Npr Rotax 123 i 127 su imali litru ulja u mjenjaču i nikada nisu imali problem sa mjenjačem.
 
Last edited:
Kakav je izlaz iz auspuha,uljav ili suh?
Uljav, evo taman odradili nosac tablice danas malo se provozia vec crno po njemu. Jos smo rave ventil gledali ima na sajli pa skoro 1cm hoda. Normalno otvara sve ali mislin da toliko lufta nebi trebalo bit. Probali smo natgenut onda pa je bila drljava.
 
Uljav, evo taman odradili nosac tablice danas malo se provozia vec crno po njemu. Jos smo rave ventil gledali ima na sajli pa skoro 1cm hoda. Normalno otvara sve ali mislin da toliko lufta nebi trebalo bit. Probali smo natgenut onda pa je bila drljava.
kako ide,kakva je kompresija?
koliko kilometara ili sati ima.
zna li se sta o motoru, jel otvaran...?
 
kako ide,kakva je kompresija?
koliko kilometara ili sati ima.
zna li se sta o motoru, jel otvaran...?
Otvoren iz tvornice model 17kw, presa je 20tis+, navodno prije 2000tis. km generalka. Sutra cu pogledat rave, filter zraka, a i karburator ako stignen. Za kompresiju ne znan ništa. A sto se voznje tice ide ok, lamele su malo upitne, a kumplung isto.
 
Last edited:
Otvoren iz tvornice model 17kw, presa je 20tis+, navodno prije 2000tis. km generalka. Sutra cu pogledat rave, filter zraka, a i karburator ako stignen. Za kompresiju ne znan ništa.

kad kazu generalka je sirok pojam pogotovo kad prodaju motor

ima li motor sange,trazi li nizu brzinu ili se lako razvrti i ubrzava
 
kad kazu generalka je sirok pojam pogotovo kad prodaju motor

ima li motor sange,trazi li nizu brzinu ili se lako razvrti i ubrzava
Ima snage. Evo sad gledam videa citam engleske forume. Sutra mi je u planu ciscenje ventila i pregled ove pumpice sta je spojena na njega. Ako stignen jos mislim pregledat karburator. Procita san da moj model iz tvornice dolazi sa 160 glavnim jetom, moguce da je cackano. Usput iman pitanje jer sam skroz novi u ovom svijetu dvotaknih motora. Reka mi je prijatelj da mi nije dobro montira full protocan auspuh mislim na bubanj znaci da nema onih komora. A sad citam na eng. forumima kako stavljaju protocne tzv. decat i da dobijaju na snazi. Medjutim on je meni reka da nije dobro da je bez komora, zbog povratnih plinova i da ce ustvari bit slabiji, kolko san ga skuzi. Uz to je reka da ce trokirat masina ali to se sve rijesi sa vecim jetom. Ako bi mi moga neko pojasnit sve to malo bilo bi super. Na motoru je trenutno original bubanj i auspuh. U planu mi je kupit full sistem ako je istina to sto mi je reka. Ako ne montira bi taj protocni bubanj i samo top kupia.
 
Prvo utvrdi koji karburator imaš 28 ili 34, vidi da nisu stavili polini kit (154 ccm). 160 glavna dizna mi se čini prevelika za taj motor, otvorena verzija RS-a je imala glavnu diznu od 128 do 134 (jedino da ti noviji motori nemaju veću diznu zbog eko normi).
 
Last edited:
Prvo utvrdi koji karburator imaš 28 ili 34, vidi da nisu stavili polini kit (154 ccm). 160 glavna dizna mi se čini prevelika za taj motor, otvorena verzija RS-a je imala glavnu diznu od 128 do 134 (jedino da ti noviji motori nemaju veću diznu zbog eko normi).
28 dellorto, vece dizne jer je euro3 norma da. A jel zna iko ista ovo za auspuh protocni ocu dobit snage ili ne?
 
FC36B877-8F7B-402F-B484-B622387BB6DC.jpeg
AA3A37C0-0E6D-4AB6-80BF-5DEA3CD29609.jpeg
A0341AA1-6EF7-484D-A905-4ED786237F87.jpeg
374D751E-4772-498E-9CBF-15D28AC3EE7C.jpeg
Evo o cemu pricam na sajli je skroz puno lufta, popodne se bacamo u posal pa posaljen jos slika.
 
Na žalost vjerojatno je otkinut vrh na osovini sjekirice ventila, gdje se kači sajla. To se događa kada se ne čisti sjekirica i ležište, tada sjekirica zapne u ležištu, solenoid potegne sajlu, a sila otkine vrh gdje se sajla kači (od aluminija je cijela sjekirica).
 
Last edited:
Na žalost vjerojatno je otkinut vrh na osovini sjekirice ventila, gdje se kači sajla. To se događa kada se ne čisti sjekirica i ležište, tada sjekirica zapne u ležištu, solenoid potegne sajlu, a sila otkine vrh gdje se sajla kači.
Provjerin popodne, sad jos malo citam po forumima i mislin da mi je dovod goriva prevelik sto bi i objasnilo malo vise dima kroz auspuh. Ovaj je dao primjer da u 3 na skroz malo gasa bi treba motor ic glatko medjutim meni kao da trazi zraka i on je tu istaknu da je ona iglica lose nastelana opet da je pre rich miks kako oni kazu.
6F13AB12-ECA9-4CBF-A85D-D47BA1640490.png
 
Prebogata smjesa može biti i ako je zaprljan filter zraka (ima manji protok zraka).
 
Prebogata smjesa može biti i ako je zaprljan filter zraka (ima manji protok zraka).
da to mi je i u planu, kad san ima xt125 cijeli filter je bia nacupan i samo se raskomada u male bokune, moguce da je ista stvar ode. Samo se nadan da sjekirica nije sjebana. Original dodje 2300kuna, jel se moze u tokara ucinit?
 
Najbolje ti je uvatit Franu posto vidim da si sa Korcule pa da ti pogleda motor.