Atestirao spuh na motoru :)

Hmmmm....nadam se da me neće tlačiti oko toga jer mi se ne daje još cca 200€ za katalizator.
Uz homologirani auspuh koji mora biti bas za taj model motora, moras imati i katalizator. Na kartici/certifikatu pise da je auspuh homologiran za legalnu cestovnu upotrebu iskljucivo uz katalizator pod kodnim brojem koji pripada tom auspuhu. Tako da i certifikat od samog katalizatora moras dati na uvid. Na samom atestu poslikaju sve te izmjere buku samog auspuha pri 6000 rpm. Rezultati mjerenja i sve popratno ide u CVH te oni potom odobravaju ako je u skladu sa regulativom! Dobijes povratnu informaciju email-om kad je odobreno te odes na tehnicki upisati sve u prometnu (y)
 
  • Like
Reactions: stipe_zxr
Ne znam gdje se točno na Ducati Monsteru 696 nalazi katalizator tj. tvornički je u topovima koliko sam skužio.
Uz Mivv, LeoVince ili bilo koji drugi auspuh se prodaju za 200 i više eura tj. opcija su uz kupvinu.
Tako da je onda plan kupiti auspuh, pogledati koje dimenzije katalizatora mi trebaju i pravac Aliexpress za upis u prometnu.
Nadam se da ne traže neke posebne papire i za katalizator?
 
Koliko ja znam za sad samo nosac tablice ne mora imati E broj, a sto se tice auspuha, tu nije bitan samo E broj vec i potvrda da je auspuh bas za taj motor, pa nakako mislim da je tako i sa katalizatorom
 
Ne znam gdje se točno na Ducati Monsteru 696 nalazi katalizator tj. tvornički je u topovima koliko sam skužio.
Uz Mivv, LeoVince ili bilo koji drugi auspuh se prodaju za 200 i više eura tj. opcija su uz kupvinu.
Tako da je onda plan kupiti auspuh, pogledati koje dimenzije katalizatora mi trebaju i pravac Aliexpress za upis u prometnu.
Nadam se da ne traže neke posebne papire i za katalizator?
Obavezno predocenje certifikata od katalizatora, tako da nista od Aliexpress-a.
 
jučer sjedim u bircu s čovjekom koji ima 2 motora starija od 20 god.
i yebe sve po spisku :mrgreen:

kaže; morao je otići kod Dubrav. i platiti izradu DB k.
čudi se: "pa od kada to, zašto, čemu?" o_O

a ja mudro šutim i samo:
"tjaaaaa, to ti je to, YBGa stigla te moderna vremena
1706696730870.gif

nego, jel' te prvo tražio kako su upisani?"

a vidim mu već krv u očima :mrgreen:
 
Vidim svima mjerili decibali osim meni.🤔 Kod upisa mu prosledio mejl od leo vinceja (certifikat) poslikao aspuhe lamba sondu, katalizator i drugi dan mi upisali u knjižnicu aspuhe.🥳
 
kao i sve ostalo kod nas,
ovisi gdje si bio, tko je radio, pa i čak kakve je volje taj dan

npr.
netko te neće tražiti, da li su afm. auspusi upisani,
netko te neće tražiti ni da upališ motor i daš gas,
netko ti neće ništa reći za upisane, kako nemaš kat. ili DB k. itd.

ali
netko drugi će zato gledati i retrovizore i nosač tablice i žmigavce
i to ne; da li pravilno rade, već imaju li E oznaku i 100 drugih sitnica ;)
 
Jedno pitanjce imam u vezi tih zamjenskih auspuha. Našao sam jednog polovnjaka (slip on) za fjr-a, kaže vlasnik da je prošao 30000 km (recimo da mu vjerujem) na njemu i eto prodaje ga, radi se o akrapoviču. Obzirom na prijeđenu kilometražu, koliko se ti auspusi potroše, zamjena katalizatora itd.? Da li uopće ima smisla kupovati polovnjaka ili dati cca 400 eur više za novoga? Inače kupio bi ga samo radi izgleda, tih par konjića mi ništa ne znači u životu.
 
Ako se radi samo o topu, tami nebi trebao biti katalizator. Sluči samo prigušivanju zvuka. Tu se nakon nekog vremena može dogoditi da ti materijal za prigušivanje izgori. Tada se može top otvoriti i zamijeniti. Ili ne i uživaš u zvuku.
 
Jedno pitanjce imam u vezi tih zamjenskih auspuha. Našao sam jednog polovnjaka (slip on) za fjr-a, kaže vlasnik da je prošao 30000 km (recimo da mu vjerujem) na njemu i eto prodaje ga, radi se o akrapoviču. Obzirom na prijeđenu kilometražu, koliko se ti auspusi potroše, zamjena katalizatora itd.? Da li uopće ima smisla kupovati polovnjaka ili dati cca 400 eur više za novoga? Inače kupio bi ga samo radi izgleda, tih par konjića mi ništa ne znači u životu.

Katalizator te ne treba brinuti jer se na motorima ne radi ekotest ako ga top uopce i ima u sto jako sumnjam (znam da ga je orig. top na Z750 imao, ali to je orig top, a ne aftermarket), a i da se radi, nije on od sapuna da se potrosi, traje on jako dugo, a sto se vune u auspuhu tice (buka) koja kad izgori motor postane glasniji, mogu samo reci da vuna u Leo Vince topu na Z750 nije stradala na toj kilometrazi i auspuh je bio isto glasan ko i kad sam ga kupio. Isto je i sa ovim sad Leo Vinceom kojeg imam na Z900: ima preko 20.000km i nema naznake da bi vuna u njemu bila spaljena i on glasniji ("oduhativna" metoda, nisam mjerio :D ).
Ako top izgleda OK i cijena ti odgovara, to je to, Btw, jel karbonski ili celicni/titanski? Ako je karbonski, stanje vidis na njemu odmah: ako ima mrlje, vuna je spaljena, karbon je promijenio boju, ne volim karbonske plasteve na topovima jer su sminka, a nemaju ni cvrstocu ni trajnost celicnih/titanskih. Al to je neka druga prica i moj osobni odabir o kojem nebi lamentirao jer sam naveo (svoje) razloge.
 
Last edited:
Ako se radi samo o topu, tami nebi trebao biti katalizator. Sluči samo prigušivanju zvuka. Tu se nakon nekog vremena može dogoditi da ti materijal za prigušivanje
Top plus cijev, ne i grane. Proizvođač kaže da postoji i katalizator koji je cca 300 eur
 
Last edited: