KRAJNJA BRZINA
Evo Å”ta sam napisao jednom Nizozemcu koji je stavio na Y.T. kratki video gdje ubrzava sa Beverlyem 400 hpe do krajnje brzine. ā¬ļø
"Mislim da je nepotrebno priÄati o maksimalnoj brzini .
Nikad neÄete voziti maksimalnom brzinom jer taj skuter nije napravljen za trke.
To je skuter za grad i za putovanja van auto ceste .
Najbitnija su meÄuubrzanja .
Ovaj 400 hpe odliÄno ubrzava u najbitnijim segmentima , a to su brzine izmeÄu 40-70 kmh , i Å”ta je najbitnije izmeÄu 60-90 kmh , jer te se brzine najviÅ”e koriste .
Ubrzanja izmeÄu 90-120 su takoÄer vrlo dobra.
Preko 120 kmh Äe te ga vrlo rijetko voziti."
Dakle , ja sam probao voziti i 350 Äim se pojavio , i ovaj 400 hpe prije nego sam ga kupio .
Bile su mi vrlo jasne prednosti i eventualne mane tih jaÄih verzija Beverlya .
Kad sam imao 300 ie i probao voziti 350 sve mi je bilo jasno nakon dve minute vožnje.
Pa naravno da se tih 13 konja razlike odmah osjeti , jer to je 30% viŔe snage i cca. 70% viŔe obrtnog momenta.
Ali ja sam sa 300-tkama bio prezadovoljan i nije mi ta razlika u snazi bila toliko bitna.
300-tke idu bez problema 120 kmh bez pretjeranog optereÄenja , i to je meni bilo dosta.
Rekao sam sam sebi da ako jednog dana preÄem na te jaÄe Beverlye to neÄe biti zbog veÄe krajnje brzine nego zbog bolje elastiÄnost motora , boljih meÄuubrzanja i joÅ” sigurnijih preticanja.
Znao sam da ga neÄu voziti preko 120 kmh osim u kritiÄnim situacijama kod preticanja , npr. autobusa ili kamiona , ili možda samo vrlo kratko na nekim poluautocestama , i toÄno tako sada kao vlasnik 400-tke i vozim .
Na obiÄnim hrvatskim cestama sa naÅ”im "fantastiÄnim asfaltom" zaista preko 120 kmh vožnja viÅ”e nije najugodnija , a i sigurnost dolazi u pitanje.
Za te brzine po loÅ”em asfaltu nisu skuteri , veÄ enduro motori sa dugim hodom prednje vilice i sa velikim kotaÄima koji upijaju neravnine hrvatskih obiÄnih cesta ....dakle razni BMW Gs-i , TDM-ovi , TDR-ovi , Varaderosi i sliÄni modeli.
Eto , to je moje miÅ”ljenje , a mislim da iskustvo mojih preÄenih 150 000 kilometara na skuterima po Istri i Dalmaciji ipak neÅ”to vrijedi ..
Zato mislim da kad neko postavi pitanje koja je krajnja brzina nekog skutera , ta informacija mu ne treba niÅ”ta specijalno predstavljati , osim kao tehniÄki podatak .
ZnaÄaj krajnje brzine služi samo tome da se može hvaliti dok sjedi u kafiÄu i prepucava se sa vlasnicima drugih skutera Äiji je skuter 3 kmh brži ...
Da li je Beverly 350 za tri ili pet kilometra brži u krajnjoj brzini od 400 hpe modela je za mene totalno nebitna stvar !
Apsolutno "najbitnija" stvar za mene je ustvari samo kvaliteta i pouzdanost skutera , a u tome sam sa starim "300 ie" modelima bio prezadovoljan !! š
Samo se nadam da sa ovim novim 400 hpe neÄu imati apsolutno nikakvih problema kao ni sa 300-tkama , i da Äu napraviti tih cca. 40-50 tisuÄa kilometara , i Äetri do pet godina vožnje , radeÄi samo servise , dakle mijenjajuÄi samo ulje , filter ulja , ulje u diferencijalu , svijeÄice , filtere zraka , 2 remena i ruline...i to je to....onda ide u prodaju i dolazi novi.. š