BMW k100 rs

stsoso said:
Dobio sam motor stvarno vrlo povoljno, zato me i strah da bih uskoro mogli iskrsnuti veliki problemii, s obzirom da je ležao skoro 15 punih godina. Je da je bio u garaži i pokriven i sve to, nije stajao vani na kiši suncu itd. ako hoćete mogu staviti koju sliku da ga vidite.

Jedan problem koji se javi kod motora koji su dugo ležali (ja sam ga imao, ti izgleda na tvoju sreću ne) je da se gumeni prsten koji drži benzinsku pumpu u ležišu u rezervoaru goriva razkaši i raspadne, i onda ti komadići gume zaglave pumpu koja rikne. Za nevolju mogu poslužiti pumpe od nekih modela Opel automobila (Kadett i Astra, mislim), ali ne rade sa istim tlakom pa je bolje uzeti original BMW
 
stsoso said:
Honda je prodana prošle god. Nego nisam to promjenio
Evo još nekoliko slija.

Vidim da nemaš namontirane štitnike motora. kupi obavezno, u slučaju pada zaštitit će i mašinu a donekle i oklop. Inače Zlatko ima kalupe za izradu pojedinih dijelova oklopa, tako da to nije problem.
 
Elias said:
K100 je nepoderiv.
Pouzdan i jeftin u održavanju.
Njemački ebay je pun dijelova, skoro mukte.
Uzmi nećeš se pokajati.

Veoma često sam dijelove za BMW znao jeftinije nego na njemačkom eBay-u naći na engleskom, francuskom, talijanskom pa i španjolskom...
 
stane said:
Naj ružniji motor ikada i još bmw, ne prilići mu :(.

Na našem tržištu postoji puno lijepih/povoljnih (oldtimer) bmw-ova - vjerujem da ćeš naći poštenog - boxera u dobrom stanju za prihvatljivu cijenu...

O ukusima se ne raspravlja... Meni je sve što je BMW napravio od R 1100 GS pa do današnjeg dana ružno i preružno, za okrenuti glavu. Da je BMW ikad namontirao ABS sustav na touring motore s dvoventilskim bokserima, R 100 RT ili R 100 RS, uzeo bih opet jednog od njih - ovako, izbor je pao na K 100 LT. Plus što, pored ABS-a, ima i dodatke koje na stare boksere nikad nisu stavljali (mjerač goriva, grijane ručice, usmjerivač toplog zraka na koljena, dvije utičnice za dodatnu opremu ili priključenje punjača akumulatora, pripremu za ugradnju auto-radija...)
 
Oznaka "k" označava zapravo Kamion :)

no osim po izgledu, ta osobina vrijedi i za trajanje...  (y)

PS
najbolje kad "bukne" bijelu dimnu zavjesu, nakon dužeg stajanja na bočnoj nogari
 
Ta dimna zavjesa je bezznačajna i bezopasna.
Frend je imao istog, minjali kardan na 140tkm jer je osta bez zuba.
 
Bmw motori su tajko dobro izbalansirani da ih je jako lako dignuti na centralnu nogaru (pa i K1200lt ) Pojedinci su bočnu nogaru stavljali na desnu stranu.
 
Ne preporuca se dulje drzanje na bocnoj nogari jer desna strana ostaje bez ulja. Zato su i cesci popravci desnog cilindra jer pri paljenju bude manjak ulja kratko vrijeme.  (y)
 
Brckach said:
Ne preporuca se dulje drzanje na bocnoj nogari jer desna strana ostaje bez ulja. Zato su i cesci popravci desnog cilindra jer pri paljenju bude manjak ulja kratko vrijeme.  (y)
ovo je K model sa 4 ležeća
 
joya said:
Oznaka "k" označava zapravo Kamion :)

no osim po izgledu, ta osobina vrijedi i za trajanje...  (y)

PS
najbolje kad "bukne" bijelu dimnu zavjesu, nakon dužeg stajanja na bočnoj nogari

Jer procuri malo ulja u cilindre (al' do toga je znalo doči i kod 2-ventilskih boksera)

Interesantno, mašina je u stvari zasnovana na mašini koncerna Peugeot-Citroen, ugrađivanoj u Peugeot 104 i Citroën LN/LNA...

"BMW needed to develop a clean burning four-cylinder engine quickly. While a flat-four engine would have been suited to their boxer tradition and experience, it would also give the appearance that they were copying Honda's GL1000 Gold Wing.

In 1977, Josef Fritzenwenger presented a prototype using a PSA-Renault X-Type engine from a Peugeot 104. The engine, which was installed in the 104 at a 72° angle, was laid flat in the frame with the crankshaft on the right, running parallel to the centre line of the frame. This layout, for which BMW submitted a patent application, was well suited to BMW's traditional shaft drive, needing only one 90° bevel drive to transmit power to the rear wheel. Using shaft drive with the near-vertical transverse engine preferred by the Japanese manufacturers at the time would have needed two 90° bevel drives, doubling the power lost to the inefficiency of these units. The new layout also kept the bike's centre of gravity low, which improved the bike's handling, and made space behind the front wheel available for the radiator."

Upravo stabilnost proizašla iz niskoga težišta je i jedan od razloga da su K 100 RT bili motorkotači koje su najčešće koristile TV ekipe, vozač plus kamerman, koje su pratile biciklističke trke...
 
Brckach said:
Moje isprike, ovo vrijedi za tipicni boxer  8)

Meni je na bokseru, R 80, riknuo mjenjač jer je ušla voda kroz zaptivku gdje u mjenjač ulazi sajla brzinomjera, i pomješala se sa uljem... Takvih opasnosti kod K 100 ili K 75 nema
 
Brckach said:
Moje isprike, ovo vrijedi za tipicni boxer  8)

nema isprike, dobro si napisao prije. To dimljenje je baš bilo tipično za prve "cigle", dakle K 2 ventilce. Kod dužeg držanja motora na bočnom nogaru, izlije se ulje u glavu motora i kod paljenja je "ratna zona" tj. dimna zavjesa oko motora.  No to je potpuno bezopasno, to ponašanje je čak opisano u tehničkim uputstvima motora. Ali da se ne gubi tolko ulja, proporuča se stavljat na centralnu nogaru i onda je to to:)

grafit said:
Bmw motori su tajko dobro izbalansirani da ih je jako lako dignuti na centralnu nogaru (pa i K1200lt ) Pojedinci su bočnu nogaru stavljali na desnu stranu.

kažeš dobro, a..... uh... ubila me volja dizat K100LT, R45 i R850C na centralni..... kolko god da su "izbalansirani" ni jedan nije ispod 200kg ....  štoviše, ovaj zadnji 270 :) pa ga ti vući na centralni.


FFBikerSar said:
Jer procuri malo ulja u cilindre (al' do toga je znalo doči i kod 2-ventilskih boksera)

istina, ali ne tolko koliko kod "cigle", tj K-motora. Zašto? Zato jer je karter od cigle puno više u ravnini sa cilindrima pa istjeće i puno više ulja, doli na tipičnom boxeru, gdje se ulje povuće dosta niže, tad da ni nemože toliko isteći u lijevi cilindar.
 
joya said:
istina, ali ne tolko koliko kod "cigle", tj K-motora. Zašto? Zato jer je karter od cigle puno više u ravnini sa cilindrima pa istjeće i puno više ulja, doli na tipičnom boxeru, gdje se ulje povuće dosta niže, tad da ni nemože toliko isteći u lijevi cilindar.

Da ali je karter ostao na istom mjestu i kod 4-ventilskog k 100 RS, od 1988 godine, i na K 1 i na K 1100, a ta se pojava više nije javljala
 
mislim da su stavili poslije L prstenove zato prolazi vrlo malo ulja u kompresioni prostor
 
FFBikerSar svaka čast za sve one linkove, a i svima ostalima koji su se uključili i žele pomoći, ovo će sigurno svakome tko ima bmw k 75/100 biti od velike pomoći, ja bi zamolio ako još netko ima navedene modele motora i nešto zna o njima, ima neke slike itd neka stave ovdje i napišu svoja iskustva iz prve ruke, ja ću sve što budem dokumentirao i Zlatko bude odradio, staviti ovdje. Trenutno smo u fazi kompletnog rastavljanja..
 
Moj K1200RS zna nekad bacit dimnu nakon dužeg stajanja na bočnom štenderu, no to me ne uznemirava.

To je u redu što ga rastavljate, jesi li ga prije toga provoza??
Mene samo zanima postoje li oštećenja od dugog stajanja.
 
FFBikerSar said:
Da ali je karter ostao na istom mjestu i kod 4-ventilskog k 100 RS, od 1988 godine, i na K 1 i na K 1100, a ta se pojava više nije javljala

Mislim da karter tu ne igra veliku ulogu, jer dok motor radi jedna odredjena kolicina ulja je u glavi motora. Kad se motocikl ostavi na bocnu nogaru, to ulje u glavi ne moze proc u karter nego ostane tu gdje je i potopi gumice na ventilima, pored njih prodje ili u cilindar ili u ispuh.