Dunav - od izvora do ušća ....

vojo

Well-known member
I ove godine, već uobičajeno, odlučili smo napraviti ljetni đir s motorom. Nije da nam se baš dalo jako krenuti jer se kompanija s kojom smo planirali putovati nije uspjela dogovoriti oko zajedničkog putovanja radi privatnih problema.
Tako da smo ostali sami pa smo odlučili realizirati ideju koju nam je, pred par godina, predložio naš nećak ('Stojan' na ovom forumu) koji je provozao pola svijeta, od Rusije i Irana do Kazahstana i ne znam kojih sve tamo nekih egzotičnih zemalja. On nam je predložio da odemo uz rijeku Dunav, od izvora pa do ušća.

Možda ideja na prvi pogled ne izgleda jako atraktivno, ali kad smo se bolje upoznali sa državama i mjestima kojima se prolazi, uvidjeli smo da bi moglo biti dobro i nadasve zanimljivo.

Kako je Dunav dugačak preko 2.800 km (druga najduža rijeka u Evropi, nakon Volge - ako se to smatra evropskom rijekom) odmah smo u početku isplanirali da nećemo moći/htjeti sve odraditi u jednom tiru - nije da je 2.800 km previše, ali treba doći do izvora i otići od ušća, a to bi nam bilo dodatnih barem 2.000 km, što bi bilo (za naše pojmove ljetovanja) previše. Jeste da smo penzioneri i imamo vremena na pretek, a i šoldi nam ne manjka, ali smo nekako baždareni na oko 3.000-3.500 km po turi godišnjeg. Više od toga nam ne prija, posebno ako spavamo u šatoru.

Tako da smo odmah planirali to izvesti u dva poteza, dva putovanja - prvo dio nekako do pola, što bi došlo negdje do Budimpešte ili čak i Novog Sada, a drugi dio od tamo pa do ušća u Crnom moru.

Kako smo planirani započeti put sa ekipom (prije nego je stvar propala) negdje oko praznika u šestom mjesecu (što je ove gdine ispadalo relativno gusto tj. 20., 22. i 25.6.) tako smo se i naštimali. Međutim, kad je ekipno putovanje otpalo, odlučili smo otići nešto ranije (ponedeljak) pošto nismo ničim bili vezani. Dakle:


Dan 1. - 17.6.2019. Krk - Celje, 240 km

To je uobičajeni 'transfer dan' po uvijek istoj ruti (od Krka pa preko Delnica, Broda na Kupi, Kočevja, Žužemberka, Zidanog mosta do Celja) tako da tu nema mnogo šta za pričati.
Ipak, da ne bi baš sve bilo uobičajeno potrudilo se vrijeme - mi smo se uredno spremili, bez žurbe, da krenemo sredinom jutra, nakon popijene kave i izvršenih zadnjih priprema, a kad ono - ne može! Most zatvoren za motore radi bure (ja živim na samom otoku Krku). I sad ide ono besmisleno išcekivanje koje jede živce - hoće li otvoriti most - neće otvoriti most - kada će otvoriti most .... Uza sve prognoze i Aladin karte vreme se oduži u nedogled, a živci stanje do neprepoznatljivosti .... ipak, Aladin karte su se pokazale točnima i negdje oko podna smo zapalili 'preko', na kopno, i to zaobilazno, preko Meje, da nađemo spas u Gorskom Kotaru.

Odmor (odnosno 'piknik' kako ga mi zovemo) na Krki kod Žužemberka
l3WTBVI.jpg




Dan 2. - Celje - Bressanone/Brixen, 395 km

I taj put nam je djelomično poznat jer smo odabrali rutu preko Velenja, Črne na Koroškem, Poljane, Bleiburga pa onda najjužnijom cestom u Austriji uz slovensku granicu do Villacha odnosno južno od Villacha gdje smo česti gosti radi kupovine u Louisu. Cesta je uobičajeno lijepa i kvalitetna, prometa vrlo malo, bilo je vruće ali podnošljivo.
Dalje od Villacha smo produžili paralelno sa granicom sa Italijom pema Hermagoru birajući najlokalnije moguće ceste te prema Kötschach-Mauthen-u i dalje do granice sa Italijom (prelaz kod Prato alla Drava).

Dok smo tako odmarali i pili kavu negdje oko Kirchbacha vlasnica kafića je počela zatvarati suncobrane i sklanjati stolnjake jer da se sprema nevrijeme. Nije bilo drugo nego 'poslušati seljaka' obući kišna odijela i nastaviti. Seljak je, naravno, bio u pravu. To je bila prva kiša ....

Idilična slika poslije kiše negdje oko St. Jakoba ....
d3N6NBR.jpg


Dalje prema St. Jakobu je bilo OK, nije padalo, cesta je bila djelomično mokra a mi se kuhali u odijelima. No pravi potop nas je tek čekao - ne znam točno gdje, nisam zapamtio (a nažalost ni slikao), počelo je padati, ali onako, podnošljivo. Međutim, kako vrag ne spi (za ne reć da uvijek na kup s*re) dođemo do nekog sela (po karti mi se čini da je selo Xaveriberg), a ono cesta zatvorena radi odrona. Odnosno vjerojatno klizišta jer smo (kasnije) otkrili da je ta cesta već duže zatvorena. Zaobilazno se išlo prema nekoj rijeci na kojoj je bio semafor - a ispod njega dodatna ploča gdje je grafički bilo napisano da je zeleno pet minuta nakon punog sata, a onda 25 minuta da je crveno. Ja nisam mogao vjerovati da to znači upravo to i strpljivo stanem u red čekajući zeleno. U tom čekanju kiša sve više pojačava i kišnjaci počinju promočiti. Mi strpljivo čekamo, a ono nikako da se upali zeleno. Nakon jedno 10-15 minuta čekanja shvatili samo da ona ploča ipak znači to (25 minuta čekanja!) te smo se, već dobrano mokri, sklonili ispod krova neke štale. U međuvremenu su počeli dolaziti auti s drugog kraja semafora, i sve bi bilo OK tj. ne bismo se baš osjećali kao zadnje budale da nismo vidjeli još veće budale od nas - prošla su, naime, dva SMART-a, ali oni nekakvi kabrioleti koji uopće nemaju krova, kao nekakvi buggy za plažu. Takve sam vidio samo kao modeliće u Kinder jajima! Vozači i suvozačice su očito bili opremljeni za takvu eventualnost sa - maskama za ronjenje! Ja sam umro od smjeha i užasno si predbacujem da ih nisam slikao, pa taman da upropastim aparat jer je lijevalo k'o iz kabla .... ta scena vozača sa ronilačkim maskama i suvozačica koje si štite oči dlanom da nešto vide - to mi je osvježilo dan usprkos svim kišama i mokrinama ....

No najgore od svega je ipak tek dolazilo - taj zaobilazni put je bilo nešto novoizgrađeno pa je asfalt bio novi, cestica prava šumska, uska (samo za jedan auto - odtud i semafori!) ali nije bilo sve asfaltirano - dobar dio puta je bio bijeli, šljunkovit put - a mi ko zadnji majmuni, onako mokri, po pljusku, izbjegavamo šoder i lokve ne bi li se nekako izvukli iz toga sr*nja .... baš nezgodno.

Ništa, na prvoj pumpi (a to je bilo već na samoj granici s Italijom) smo stali, posušili se koliko smo mogli, popili topli čaj i zapičili dalje. Kroz Italiju nas je čekalo svega 70-tak km jer smo odlučili spavati kod mjesta Varn blizu Bressanone-a. Tako smo prošli preko Dobbiaca i Brunica i došli do Varn-a. Znali smo da je tu jedan kamp uz jezero (Varhner See) i bio je putokaz za kamp, ali nikako ubosti cestu do jezera. Prometa k'o u priči, nigdje nikog ('saljaka') da pitaš i tako vrtimo se oko nekog kružnog, neke pumpe .... pa smo odlučili krenuti dalje prema Bressanone-u jer je putakoaz kazivao da i tamo ima jedan kamp. I našli smo ga, od prve, usred gradića uz neki hotel, ali vrlo lijepo uređen (istina i bog pred završetak preuređenja sanitarnih čvorova). Prijavili smo se i ukampirali, prošetali gradom - sve je već bilo zatvoreno pošto je prošlo 8 i pol, povečerali i legli. No ako mislite da je dan bio gotov - e nije ....

Kamp uz hotel praktički u srcu Bressanone-a:
IdmjefL.jpg

wK43er3.jpg


Po noći je počela prava nevera (kako bi mi u Primorju rekli), onakva brdska za ne reć alpska, gromovi i munje su praskali na sve strane (valjda radi okolnih brda to zvuči još glasnije i strašnije), kiša je lijevala nekoliko sati, a nama je šator - promočio! Tako da smo dobar dio noći skupljali vodu, stavljali najlone i posude gdje je kapalo i tu i tamo usnuli .... pravi usr*ni završetak pravog mokrog usr*nog dana :misli:


Nastavit će se ....

Vojo  :D
 
kakav početak putovanja, dođe ti da se vratiš kući
 
Samo da se prijavim.
Zanimljivo stivo a i odlican izbor rute.
 
Mokri početak..


Poslano sa kampanela spomoću Tapatalk Pro
 
Dan 3. - Bressanone - Salem, 365 km

Plan za taj dan je bio da dođemo do cilja tj. do izvora Dubava, a to je gradić Donaueschingen u Baden-Würtenbergu na samom jugu Njemačke, na granici prema Švicarskoj. No već od pocetka smo skužili da nećemo uspjeti u planu zato jer smo već na početku kiksali. Morali smo se, naime, dobro posušiti što od noćašnjeg potopa, što od kiše prethodnog dana. I to sušenje i organiziranje je potrajalo cijelo jutro tako da smo dalje krenuli tek oko podneva - pa da nam je bilo jasno da do navečer ne možemo ispuniti plan za taj dan. Ne sa našim načinom vožnje (imajte na umu da sam ja penzionerski tip bajkera, cijeli život - moj moto je: 'Take it easy').

- Sušenje mokrih stvari na motoru tokom jutra trećeg dana:
wMAom4F.jpg


Put nas je taj dan dakle vodio naprije preko Brenner Pass-a (po 'staroj' cesti, ne po autocestovnom tunelu), pa dolje prema Innsbrucku, ali nismo ulazili u Innsbruck već smo prije toga skrenuli cesticom koja vozi paralelno sa magistralom Innsbruck-Imst.

- Kavica pred Insbruckom
gcIfidA.jpg


Od Imsta smo krenuli na sjevero-zapad preko Hahntennjoch Passa (1894 m). Meni je taj prelaz tj. sam prilaz prelazu fantastičan, sve one cestice uz planine a bez nekih posebnih serpentina - lijepa cesta, malo prometa, fenomenalan krajolik. Već smo prolazili onuda ali uvijek kad mogu ponovim tu cestu ....

Obavezno zaustavljanje na samom prelazu Hahntennjoch:
pFhmAQ0.jpg


Iako je mjesec lipanj ipak još ima snijega uz cestu:
s9BodrN.jpg


Došavši u Elmen skrenuli smo lijevo i preko Warn-a, Au-a i Egg-a vozili paralelno sa autocestom Innsbruck-Feldkirch. Dalje po toj cesti došli smo ravno u Bregenz na Bodenskom jezeru.

Znali smo da ćemo morati potražiti kamp na Bodenskom jezeru jer će nas tu uhvatiti noć, no nismo računali na toliku gužvu. Ne znam dali radi sutrašnjih praznika (Tijelovo) ili radi čega drugoga, ali išli smo doslovce od kampa do kampa i već na ulazima u kamp su bile postavljene table: 'Besetz'. Nigdje mjesta ni kad smo molili i prosili za jedan (naš) minijaturni šator za dvije osobe .... nevjerojatno. Razmišljali smo da negdje potražimo sobu, ali sa takvom gužvom smo zaključili da je situacija sa sobama još gora.
I onda nam se sreća osmjehnula - skrenuvši sa magistrale (uz jezero) negdje kod Meersburga da pitamo u n-tom kampu ima li mjesta, eee već na tom skretanju smo vidjeli jedan auto sa prikolicom koja se otvara i pretvara u šator i dvoje ljudi unutra kako sjede i telefoniraju. Naravno, nasmijali smo se i iskomentirali da i oni, jadnici, traže mjesta u nekom kampu, al' ga ne mogu nać, k'o ni mi. Ništa, spustili smo se na jezero, ustanovili da kamp uopće ne radi (kao da to nisu mogli napisati već na putokazu uz magistralu pa da se ni ne spuštaš do jezera) i vratili se nazad.
I sad, dok smo se vratićali prema magistrali, ovo dvoje još uvijek sjede u autu parkirani nasred ceste i (valjda) traže kamp. Ništa, mi se zaustavimo, najviše zato da se i mi požalimo da nas nitko neće. I tako čikuli-čakuli kažu oni da traže telefonski već u 20-tak kampova i da su svi puni, ali da možda ima mjesta malo u unutrašnjosti, u Salem-u. I kao di je taj kamp, pa povest ćemo vas (jer su imali i adresu i navigaciju) i odosmo mi za njima, sve nešto zaobilano jer je put za Salem bio - pogadate - zatvoren. I nakon 15-tak km evo nas pred kampom i uđemo mi, a kad ono - ima mjesta. Mi odahnuli. Kasnije smo vidjeli da su i za njih (iako s autom i tom prikolicom) našli mjesta.
Pravo olakšanje.

Kamp je bio fenomenalan - ima tih nekih kampova za koje bi današnji mladi rekli da imaju neku 'vibru' - jednostavno se čovjek u njima dobro osjeća. Svi su nekako dobre volje, klinci jure po kampu i vrište i pucaju loptu ili jure na biciklima, svi nasmijani - a sve to skupa iako kamp možda i nije vrhunski uređen i opremljen. Eto, ovaj je bio baš takav. Mi smo se ulogorili posred neke livade, blizu nogometnog igrališta gdje su klinci nabijali lopte u gol, uz jednu grupu motorista i biciklista - prava milina. A sve skupa nas je koštalo 20,50 eura!

Večernje postavljanje šatora uz 'srodnu braću' na dva kotača:
YJmVHBV.jpg


Drugo jutro u kampu, neki motoristi i biciklisti su već zgiljali - luzeri, ne znaju ni spavat na godišnjem ....
h2KvunJ.jpg


Farma ponija uz kamp, nek se djeca iz kampa vesele:
QrYnyIj.jpg


Taj dan smo, dakle, uspjeli probroditi bez kiše i oblačenja kišnjaka, ali se samo po sebi razumije da je po noći ipak padala kiša - srećom ne jaka i ne duga, tako da je šator izdržao pa smo ipak spavali, manje više normalno (s jednim okom na krov od šatora ....).

Natsavit će se ....

Vojo :D
 
Kad sam već u motu, da nastavim .... dakle:

Dan. 4 - Salem - Donauwörth, 360 km

Kako smo dan prije kiksali sa planom, odlučili smo današnji dan pokušati nadoknaditi zaostatak i doći do cilja za taj dan po originalnom planu. Zaostatak nije bio velik, oko 70-tak km, a kako smo se spremili na vrijeme i krenuli relativno rano ujutro, bili smo uvjereni da ćemo to i ostvariti.

Prvo smo se vratili na jezero (Bodensee) negdje oko Überlingena pa smo nastavili uz obalu do najsjevernije točke jezera. Tu nas je, pogađate, uhvatila prva kiša toga dana, kao ono, da nam ne bude dosadno .... Ništa, stanemo na prvoj pumpi, oblačimo kišnjake i nastavljamo dalje - kiša je srećom brzo prošla na istok a mi, začudo, na zapad.

Za kišu 'parićani' ....
NWOT8Kv.jpg


Uskoro smo došli do cilja odnosno stvarne početne točke putovanja - izvora Dunava. To je bio gradić Donaueschingen. Kako je bio praznik, gradić pust kao nakon atomske, tu i tamo sretneš nekoga ali uglavnom turiste, po istom poslu kao i mi. Parkirali smo motor onako na slijepo usred grada i išli prošetati do izvora gdje smo se poslikali:

Donaueschingen kod gradske vijećnice
uZfoo5x.jpg


Kipići ispred gradske vijećnice
6s0H9xG.jpg


Prilaz izvoru:
5uqAfRQ.jpg


Sam izvor Dunava odnosno onim što se smatra izvorom:
FPstxhS.jpg


Zahvalnošću kolega motorista jedna zajednička slika supruge i (uvijek zahvalnog) mene (zahvalnog što supruga ima volje dijeliti sa mnom jahanje na motoru ....) - kao dokaz da smo ipak bili na izvoru Dunava:
IoxIr5X.jpg


Prikaz naziva izvora na jezicima država kroz koje prolazi rijeka i grafički prikaz njenog toka:
oBo7FrZ.jpg

FnPsjCt.jpg


Uz to smo odlučili proslaviti dolazak na početak puta (nakon tri dana!) kako treba sa - pizzom. Sjednemo najprije u neku Pizzeriju na terasu, ali je počelo puhati, grmiti, zaprijetila je kiša i mi - hop, unutra, iza stakla. Taman kad smo dobili pizzu je počelo padati .... ipak, dok smo ju pojeli, prestalo je ....

UOWvj9R.jpg


Na kraju, od svega iz Donaueschingena se sjećam samo da sam zaboravio kupiti naljepnicu (za zalijepiti u kufer od motora, kao trofej) iako je bila barem jedna suvenirnica otvorena. Dali radi pizze, ili mi je coka-cola udarila u glavu, ali jednostavno sam zaboravio ....

I onda smo krenuli niz Dunav ....

Jedno od bezbroj odmarališta po Njemačkoj:
Qa1CNmR.jpg


Iako možda djeluje da odmarališta ima jako mnogo - ima ih, ali ne na svim cestama. Ne radi se o kategoriji ceste, jer ima cesta uz koje ne možeš pronaći normalno odmaralište ni za lijek, ni nakon više desetaka kilometara. S druge strane, ima cesta gdje uredno svakih par km imaš bogovsko odmaralište sa klupicama, stolovima i kantama za smeće, uredno pošišanom travom itd.

Od Dunava se u početku baš i ne vidi mnogo - to je jednostavno jedna rječica i cesta se tu i tamo križa s njom. Put nas je vodio kroz Tuttlingen, Fridingen, Hausen sve do Sigmaringena. Tu smo odlučili stati (još ranije po planu) da vidimo i slikamo prekrasan dvorac na samoj rijeci ....
aHkTVss.jpg


Nakon toga smo išli preko Mengena, Riedlingena, Ehingena i Erbacha do Ulma. Kako smo nedavno (pred par godina, kad smo išli rutom 'Romantische Strasse') posjetili Ulm odnosno katedralu u Ulmu (koja ima najviši toranj na svijetu, preko 160 m) nismo se tu ni zaustavljali već smo nastavili dalje preko Günzburga (Legoland, čije smo parkiralište isto posjetili onom prilikom), Lauingen, Dillingen i konačno Donauwörth. Tu sam znao da je u blizini, kod Eggelstetten-a jedan kamp pa smo to potražili uz pomoć navigacije, jer smo se u Donauwörthu izgubili, a kad smo pitali za kamp (seljake), samo su slijegali ramenima. Pravi seljaci ....
Uspjeli smo dakle nadoknaditi zaostatak, i nije bilo jako teško jer je vrijeme bilo OK (nakon Donaueschingena), ne pretoplo, cesta je bila super, prometa jako malo (usprkos praznicima) - sve u svemu prava milina za nas, prave motoriste ....

Kamp je bio tako-tako. Najveće iznenadenje je bila automatska kasa na ulazu - kad dodeš, odtipkaš do kada želiš ostati, platiš karticom i dobiješ račun, listić za otvaranje rampe i još nešto. Prava milina i ne ovisiš o tome do kad je kamp otvoren. To govorim jer vani (u inozemstvu) nije rijetkost da su recepcije kampova otvorene recimo do 18:00 sati - a onda je još dan, sunce jako visoko i taman se (po ljeti) počinje ugodno voziti kako se približava večer - a mi bi se već trebali prijavljivati u kampovima!

Mi smo ovdje bili došli poslije 7, podigli šator, povečerali, prošetali uz jezero (koje je uz kamp) i legli snom pravednika. Ah da, sve to nakon što smo na terasi recepcije s pogledom na jezerce popili obaveznu večernju pivu (radi boljeg spavanja ....). Što ćeš, stariji ljudi pa im treba 'tableta' za spavanje ....

N9N0ZYJ.jpg

0FTl7KP.jpg


Nastavit će se ....

Vojo :D
 
Pratim  (y)

p.s. mislim da smo se sreli na Krku nedavno , dva plava motora i jedna florescentno žuta kaciga ;)
 
cf3744bb69393dc045f32a82996abff2.jpg


Skužajte šjor Vojo, nisam moga odolit..




Poslano sa kampanela spomoću Tapatalk Pro
 
Ma kakvo škužavanje, meni je samo drago da nisam jedini koji đira okolo .... samo ti stavljaj slike, dobro su došle ....

Vojo :D

Elias said:
Skužajte šjor Vojo, nisam moga odolit..

Poslano sa kampanela spomoću Tapatalk Pro
 
Dan. 5 - Donauwört - Passau, 263 km

Jutro u kampu Eggelstetten:
JNem2UD.jpg


Taj dan je bilo u planu da 'oradimo' Njemačku te spavamo na granici s Austrijom. Put nas je vodio najprije preko Neuburga do Ingolstadt-a, ali smo taj grad, kao i ostale velike gradove, zaobišli. Unaprijed smo odlučili koje ćemo gradove posjetiti (i malo razgledati) jer je o tome ovisila i dnevna kilometraža. Onda je dalje, još malo na sjever dolazio Regensburg - e, tu smo odlučili stati i razgledati malo staru jezgru grada, s posebnim osvrtom na katedralu koja ima najvišu zgradu (centralni brod) ili tako nešto.
Pored Regensburga smo prolazili u nekoliko navrata ali nikako da stanemo i razgledamo grad. A s druge strane, osjećao sam se nekako obaveznim prema mojoj pokojnoj punici, bog joj dušu prosti, koja je ovdje provela dvije ratne godine (1943.-45.) u nekakvom radnom logoru, ravnajući aluminijske limove za avione (tako je ona govorila). E pa, sad kad sam i ja ostario, osjećao sam da je vrijeme da joj se na neki način odužim.

U gradu ima parkirališta za dvotočkaše, ali ih je pre malo i krcati su:
wL7u4D7.jpg


Stari grad je tipično njemački i - pun turista:
ttYNq90.jpg

cnWIuGV.jpg


A što reć - katedrala je stvarno predivna - ta centralna zgrada je toliko velika i visoka, toliko monumentalno ogromna da čovjek, kad je unutra, naprosto ne vjeruje svojim očima - stalno izoštravaš vid u uvjerenju da ne vidiš oštro tj. da te vid vara. Nešto što svakako vrijedi vidjeti. Šteta samo što je, za razliku od ulmske katedrale, ova u Regensburgu nekako nagurana u stari dio grada, nema ispred i oko nje mjesta, nema 'zraka' pa se crkva gubi medu kućicama.
65XJERY.jpg


Namjerno ne stavljam slike unutrašnjosti katedrale, ima ih na netu milijun i moje sigurno nisu ništa bolje, ali vjerujte mi nema tih fotografija koje mogu dočarati monumentalnost unutrašnjosti te crkve. To jednostavno treba vidjeti, doživjeti, udahnuti ....

lPlgg3v.jpg

ajUvhRe.jpg


Nakon Regensburga put nas je vodio preko Straubing-a, Deggendorf-a i Vilshofen-a do Passau-a. Cijeli dan, na mjestima gdje smo vozili uz Dunav, već su se počeli pojavljivati veliki brodovi (kruzeri) i rijeka je postajala sve šira, sve moćnija i, posebno za nas Primorce, sve više zaštrašujuća. No bilo je zanimljivo gledati ju i voziti uz nju.



Kamp u Passau-u spada u posebnu kategoriju. Već sam gradić (Passau) na samoj granici sa Austrijom je poseban - na tom mjestu se u Dunav ulijevaju još dvije rijeke - Inn (koji je, baj-d-vej, ovdje veći od Dunava pa bi bilo logično reć da Dunav utječe u Inn) te Ilz koji je, u usporedbi sa Dunavom i Innom, jednostavno - potok. E, uz taj 'potok' (Ilz) je smješten kamp - ma ne kamp - raj na zemlji. To je inače (tako nam je rečeno) kamp za kanuiste i bicikliste pa se sa motornim vozilima (uključujući i motocikle) ne može na livadu već samo do parkirališta uz sam kamp. E pa valjda ta atmosfera mira, tišine i izostanka automobila daje taj poseban štimung. Kamp je, k tome, i s druge strane brda tj. brdo dijeli kamp od grada, tako da ni uobičajena gradska vreva, žamor i buka, ne utječu na mir u kampu.
X3CkoS5.jpg

qAyFeEl.jpg


Uobičajeni posjetitelji kampova uz rijeke i potoke:
61cytHU.jpg


Bilo je, naravno, i optimista koji su se kupali u rijeci - mene ne bi puškom natjerali ni da umočim nožni prst u tu smeđu vodu gdje se ne vidi ni pola metra u vodi, a kamoli dno .... još da me nekakav kraken dohvati, taman posla ....

ZgQPyKV.jpg

3QqL8Kj.jpg


Znam da sam dosadan i da kod svakog putopisa po Njemačkoj ponavljam isto, ali svaki, baš me svaki puta ponovno s nogu obori kultura vožnje u toj zemlji - ja jednostavno ne mogu doći k sebi kako ti ljudi uljudno i pristojno voze. To je nevjerojatno. Nema veze koji auto voze, kada je neko ograničenje brzine, oni se toga drže. Naravno, kod njih nisam naišao na nelogična (čitaj: idiotska) ograničenja brzine - k tome još imaju i neobično malo znakova. Valjda se podrazumijeva da kad je crtkana crta na cesti da možeš preticati, a po punoj ne - njima za to ne trebaju znakovi ....

Samo za ilustraciju nivoa vozačke kulture - sjedimo žena i ja u McDonnaldsu, mislim da je bio Neuburg prije Ingolstadta, i pijemo prvu jutarnju kavu (nismo našli nikakav kafić usput, kafic u našem smislu rijeci, pa samo morali u McCaffe) - dakle sjedimo, a uz nas sjede jedan lik i jedna ženska, sudeći po marami na ženi bili su arapskog porijekla. Isto su pili kavu. Mislim, zamjetio sam ih samo radi marame (ne, nije bila burka, obična marama ali u današnje vrijeme - neobična na ženi). Taj McDonnalds je bio na nekom velikom parkiralištu uz kojeg su bili i drugi marketi i dućani, pumpe itd. Ono, tipična trgovačka zona većih gradova.
hiMNvLm.jpg


Odu oni iz kafića i pojave se, za koji čas, u autu - starom Volvu karavanu, još onakvim kockastim kakvi se više ne viđaju, ne znam koji tip. I dolaze iz sporedne uličice i pokušavaju se ubaciti u glavnu cestu parkirališta da bi izašli van. Gužva nevjerojatna, valjda su svi nahrupili u kupovinu kako je jučer bio praznik i sve zatvoreno. I stane im, da ih propusti ispred sebe, ženska u crnom Porscheu 924, kabriolet naravno, ženska sa dugom plavom kosom (ali srednjih godina) .... Mislim, tako nešto kod nas ne možeš vidjeti niti u filmovima strave ili SF, niti u komedijama. Nevjerojatno!

Laku noć:
FSuWqVw.jpg


Nastavit će se ....

Vojo :D
 
Da ne otvaram novu temu u info pultu, a indirektno se dotiče i ove teme...

- da li za u Srbiju treba putovnica ili može na osobnu;
- da li u Mađarskoj treba vinjeta i za ceste koje nisu autocesta?
 
thule_5689 said:
Da ne otvaram novu temu u info pultu, a indirektno se dotiče i ove teme...

- da li za u Srbiju treba putovnica ili može na osobnu;
- da li u Mađarskoj treba vinjeta i za ceste koje nisu autocesta?

-može osobna,
-ne treba.

Zanimljiv putopis.  (y)