Dunav - od izvora do ušća ....

Bandit,

da i ja sam to vidio, ali navodno se rječice koje se tamo spajaju ne zovu Dunavom i (pretpostavljam) da je tamo još neki izvor .... u svakom slučaju, oni (koji su to oni - u to ne ulazim - valjda neki ex Habsburgovci ili slični meštri) su se tako dogovorili, a ja kao pokorni građanin  :? vjerujem u to ....  :mrgreen:

Vojo :D

mali_bandit said:
putovanje na nekako drugačiji način izvrsno, mada gledam kartu Dunava i po karti počinje od dvije, tri riječice no valda oni znaju kako turistički označiti izvor  :wink:  https://goo.gl/maps/pfFhN9FZnj7G7rHu9

pratim  (y)
 
Dan 6. Passau - Bratislava, km 347

Nakon buđenja i svih onih uobičajenih aktivnosti krenuli smo dalje. Prvo smo na brzinu s motora prođirali 'gradom' (Passau-om) čisto onako, da vidimo, ali gradić je toliko mali da s motorom nemš što vidjeti - to treba rješavati pješke i to po mogućnosti predvečer (radi romantike).

Posljednji pogled na kamp u Passau-u - toliko je bilo lijepo da se nismo mogli odvojiti:
oujNNLX.jpg


Sanitarni čvor u kampu, odmah iznad livade:
pQhsVW6.jpg


Nedaleko od Passau-a smo prešli granicu (ušli smo u Austriju) i odmah kupili benzin koji je u Austrili nešto jeftiniji. Dunav se je od Passau-a nadalje već lijepo razvio tako da je pojava ogromnih kruzera uobičajena i česta. No najviše što nas je oduševilo na tom dijelu, sve nekako do Schlögena (koji je na pola puta do Linza) je krajolik odnosno činjenica da cesta vodi uz sam Dunav, uz to je i biciklistička staza, pa gostione i restorani, klupice za odmor i promatranje rijeke .... sve nekako smireno, lijepo, veliko - baš onako kako priliči jednoj velikoj, naizgeld mirnoj a moćnoj rijeci (nešto kao kod Hesseovog romana Sidarta). To je bila prava uživancija od vožnje i razgledavanja ....
GMDdzHw.jpg

Xd8KfW6.jpg

zizhsxu.jpg

Q21pR0Z.jpg

kr4KdpX.jpg


Jedan od kruzera prije Linza - stvarno su ogromni, zastrašujuće dugački (za potrebe slikanja smo skrenuli uzvodno uz Dunav, zato je tako slikano):
j9n9H1e.jpg


Drugi dio do Linza nije ništa posebno jer se vozi nešto dalje od Dunava, a doticaj sa Dunavom je tek u samom Linzu. No tu su nas zafrknuli putokazi - ušli smo u grad s namjerom da projurimo KROZ njega (bez razgledavanja), ali pomankanje samo jednog putokaza na jednom križanju je zeznulo stvar - zalutali smo, sve do neke industrijske zone i do obale Dunava, ali bez mosta! Ništa, vrti se pomalo u krug, vraćaj se natrag, dolazak na početnu točku (ulaz u grad) i - uključi navigaciju! Ona nas je uredno 'provela' kroz grad, ukazala nam gdje treba skrenuti (a nema putokaza) i - eto nas van grada. U cijeloj toj gužvi izgubili smo sat vremena. Kao htio sam se praviti važan (pred kim? Pa pred ženom valjda - iako smo skupa više od 50 godina - neš ti važnosti) ali sam ispao papak. J*bi ga, ne može uvijek uspjeti, ne?

Ulazak u Linz:
M9JIvAQ.jpg


Nakon Linza cesta ide malo uz rijeku malo daleko od Rijeke. Najprije se prolazi pored Mauthausena (ali nisam imao hrabrosti otići posjetiti muzej-logor, dosta imam noćnih mora iz posjeta Dachau-u) pa dalje prema Grein-u gdje cesta opet dobar dio puta, sigurno nekih 40-tak km, prati Dunav 'u stopu', sve do Kremsa.
lKHmMlX.jpg

v7lLQv3.jpg


Još jedna krstarica na Dunavu:
qAc5yTE.jpg


Prilaz Persenbeugu
4asIOg6.jpg


Taj dio puta je isto tako jako lijep, možda ne kao onaj prvi dio od Passau-a, ali lijep. Tu moram posebno istaknuti vinograde - ima ih jako puno, uz samu rijeku, negdje oko Durnsteina - ne bi bilo ništa posebno ali su brda uz rijeku nakrcana vinogradima i to su, kako su brda dosta strma, napravljene terasice, kao u našem Bakarskom zaljevu. Prekrasno za vidjeti i toga ima jako jako puno ....
gHIYIUo.jpg

nxGmtra.jpg


Kućice za spremanje bačava vina uz vinograde i uz cestu - sve su vrlo slične:
xYrjnvj.jpg


Nakon Kremsa se valjalo odlučiti kuda dalje - cesta više ne ide uz Dunav pa je bilo ili po lijevj ili po desnoj obali. Cesta na desnoj obali je vodila direktno u Beč, a kako smo ga isto tako htjeli zaobići odlučili smo se za lijevu obalu i - pomalo zeznuli.
Ja inače nisam ljubitelj vožnje po navigaciji - meni navigacija služi samo za snalaženje po gradovima, ono, imati plan svakog grada pri ruci pa se snalaziti po tom gradu. A ostalo ja rješavam kartama (da, pogodili ste, tzv. stara škola). Sad, sve je OK ako vas putokazi na terenu prate u vašim naumima, ali ako ne, onda se stvari kompliciraju. A možda baš to i želim, priželjkujem, da dokažem svoju muškost i na takvim situacijama, he, he ....

Naravno, samo po sebi se razumije da u tom polu-lutanju na lijevoj obali Dunava sjeverno od Beča nije moglo drugo nego da - padne kiša! Ono, kad si bijesan i jadan jer ne možeš pogoditi cestu, jer lutaš lijevo desno i nikako ubosti pravi (srednji) smjer, kad nema putokaza a o živim stvorovima da ne pričam, kad na karti imaš sve do zadnjeg sela osim onog koji piše na putokazu - jasno je da ti onda, kao trešnjica na tortu - dođe kiša - i to ne kišica već prava ljetnja popodnevna nevera, ono što naši meteorolozi tako lijepo nazivaju - dnevni razvoj naoblake. Samo mi nikad nije jasno, kad sam u tim nizinskim krajevima, kako taj 'dnevni razvoj naoblake' uvijek mene potrefi - ono, ako idem na jug, kiša je tu. Idem na istok - opet. Skrenem desno - uletim u neveru, odlučim ipak lijevo - eto kiše .... neće me suho pa bog.

Parkirani motor ispod 'žmaklje' da se ne moči dok oblačimo kišnjake:
OBSimVB.jpg


Na slici se ne vidi jako dobro, ali najlijevija vjetrenjača, ona udaljenija, već je zahvaćena kišom:
Aw03wNb.jpg


Dakle, uza sve čekanje i zaobilaženje mi se opet polako močimo i u nekom selu stanemo kod (ispod) nekog marketa, već je sve bilo zatvoreno (prošlo 6 popodne) pa odlučimo da ćemo ipak na našem cilju za taj dan, Bratislavi, potražiti jedan čvrsti smještaj da se barem posušimo kako treba. Mobitel u ruke, booking.com i traži. I nađemo, odlučimo se a kad ono - ne mogu rezervirati smještaj - jednostavno mi nije dao da ukucam moj broj mobitela.
Ništa, rekoh, idemo potražiti po adresi pa možda još bude slobodno. Pak uključim navigaciju, ukucam adresu i vozi miško ....
Put do Bratislave nije bio nešto, lokalne cestice, nema većih mjesta i prilazimo cilju. Nije trebalo ni pisati da ulaziš u Slovačku, shvatio sam to čim smo prešli granicu po - asfaltu! Ceste su grozne - ono, široke, 4-stazne itd, ali loše napravljene (ili održavane), kolotrazi od 'po metra'. Samo za ilustraciju - na samom cilju, kad je sa glavne ceste trebalo skrenuti u sporednu uličicu gdje je bio apartman, ja sam fulao skretanje i produžio dvadesetak metara. Onda shvatim da sam promašio te odlučim polukružno zaokrenuti da se vratim tih par metara pa skrenem. E, kod tog polukružnog 'presjecanja' ceste kolotrag je na cesti bio tako dubok da sam sa nožicama motora (u sklopljenom položaju, naravno) zakačio asfalt! Sreća da imam nožice inače bi karterom zagrebao cestu. A to je bilo usred, dobro, ne usred nego na periferiji Bratislave, glavnog grada Slovačne. Da ne povjeruješ.

Dobro, nađemo taj apartman pomoću navigacije, kad ono neka kućica u gustišu, uz cestu za koju ne znaš jeli asfaltirana ili ne, punu rupa, uz neku automatsku pumpu, nekakvu napuštenu tvornicu .... prvo što smo oboje pomislili - ne, fulali smo, to nije to, navigacija nas je zaj*bala ....
Srećom su tamo bili neki ljudi za koje se ispostavilo da nisu lokalci nego isto tako turisti, iz Poljske, ja ih pitam za taj apartman tj. sobu, oni najprije padaju s neba (i ja bio još uvjereniji da smo se zenuli), ali smo se onda nekako razumijeli da bi ispalo da i oni tu imaju neku sobu. E, mislim, odlično, a kako kontaktirati vlasnika tj. najmodavca - srećom su imali njegov broj (booking.com skriva brojeve na netu), ja ga nazovem i nakon kraćeg uvjeravanja zašto nisam uspio rezervirati kaže da može, da je sve OK, ali da moraju očistiti sobu tj. apartman - soba koju su nudili na netu je ošla (Poljacima) a nama ostaje apartman. A dobro, mi onako mokri pristajemo na sve, malo se cijenkamo, on spusti, i svi zadovoljni.
Odlučili smo ostati dve noći, da si sutradan malo razgledamo grad.
I dođe neki lik, očisti apartman, mi čekamo k'o majmuni po noći ispred ulaza, onako vlažni i promrzli - slali su nas u neki restoran 'u blizini' ali nam se nije dalo lutat, tražit, po takvim cestama, sve škuro - trebao nam je samo krevet i puno mira ....

Čekanje pred ulazom u apartman - i javljanje djeci da 'smo dobro' ....
Z8wKYU9.jpg


No, kad smo konačno ušli u apartmančić slijedilo je iznenađenje - za razliku od okoliša i pristupa - apartman je bio bonbončić! Nevelik, ali lijepo uređen, čist, novi (kompletno novi namještaj od IKEA-e), valjda tek nedavno stavljen 'u funkciju', kuhinjica, fržider, TV, besplatni Wi-Fi .... ma milina. I sve to za 'samo' 95 eurona za dve noći. Na crno, naravno. Tako da nas je to jako oraspoložilo pa smo lijepo toplo večerali i zaspali snom pravednika. Tim više što, čim smo ušli u apartman (a to je bilo već 10 navečer) je počeo još jedan prolom oblaka. Motor sam nekako polu-sklonio ispod strehe na ulazu, a j*bi ga, zato sam kupio BMW-a da mu ne smeta svaka kiša, ne?

Nastavit će se ....

Vojo :D
 
.... da, ttboy, imaš pravo - bez polukružnih to nije pravo putovanje ....

Dan 7. Bratislava (lokalno), km 70

Nakon savršenog spavanja i doručka odlučili smo dan posvetiti razgledavanju grada. Kako smo imali vrlo ugodna i pozitivna iskustva sa razgledavanjem Praga prije par godina, očekivali smo nešto slično i ovdje - naravno u skromnijoj mjeri s obzirom na veličinu grada.
Najprije se, naravno, trebalo obračunati s jednim drugim faktorom - vremenom. Ujutro nas je, pogađate, opet dočekala kiša. Čekali smo, pili kavu, doručkovali i konačno dočekali da kiša stane.

Pogled na prilaznu cestu prema apartmanu pred polazak u centar Bratislave:
k16J12Y.jpg


Odmah smo se uputili u grad i usput tražili neki otvoreni dučancić da kupimo klopu za ručak i večeru. Taj dan je bila nedelja, pa smo zato požurili sa traženjem. Na sreću, prvi market (Billa) kojeg smo ugledali putem, je bio otvoren i mi smo navalili unutra.
Ali kad smo izašli iz marketa - iznenađenje: opet pada kiša. A ništa, oblači kišnjake na parkiralištu i pravac centar grada, stari dio grada ....

Iako smo ostali malo razočarani sa 'malim Pragom', prvenstveno radi čistoće i općenito, urednosti, priznajem da je taj stari dio grada lijep - sačuvana je arhitektura nekadašnjeg grada, upotpunjena kafićima, restoranima i dučančićima, uglavnom ispred zgrada - sve skupa jedan simpatičan ugođaj i čovjek se osjeća dobro, opušteno ....

Prilaz centru grada tj. staroj gradskoj jezgri (u daljini se vidi dvorac koji nadvisuje grad):
3or1Q5o.jpg

X64mOjM.jpg


Jedan od ulaza u stari grad:
FpzHWgG.jpg


MBJWrlI.jpg

JCOvawg.jpg

QswmN1c.jpg


Turista ne fali ni kod njih:
37dTLDe.jpg


Ugođaj je, naravno, kvarila povremena kiša, kad se svi skrivaju i sklanjaju u portune dok ne prođe, ali što je, tu je.
AQC9G5b.jpg


pbnJKZQ.jpg


I ja sam se morao slikati uz onog jadnog šlajkera što viri iz šahte:
A8A7XZo.jpg


8e7WRHo.jpg

eclODct.jpg


Povratak do mjesta gdje smo parkirali motor kroz noviji dio grada:
wHVkofl.jpg


I na koncu zaslužena večera u apartmanu (uz pivu koja se ne vidi na slici):
jZUHDlU.jpg


Nakon skoro cjelodnevnog tumaranja starim gradom (i malo novijim dijelom) vratili smo se 'doma', u apartman, da bi nakon toga opet došao prolom oblaka ....

Već smo ranije, prilikom odluke da ostanemo u Bratislavi dve noći, odlučili i da ne produžimo dalje niz Dunav, prema Budimpešti ili čak i dalje kako smo originalno planirali. Priznajem da smo bili malo umorni od tog nesigurnog vremena - nikako da ubodemo jedan duži period bez kiše i to nas je nekako umaralo. Tako da smo odlučili nakon druge noći u Bratislavi 'skrenuti' put doma, a usput stati u Celju kod svojih, pokupiti našeg pasića (pardon: ne pasa nego pudlu - to i nije pas - moja žena ga zove 'modni dodatak') i onda krenuti doma.



Dan 8. Bratislava - Celje, km 386

Priznajem da sam, radi izlaska iz Bratislave i kretanja put juga, koristio navigaciju - jednostavno mi se nije dalo mudrovati, gađati i fantazirati tražeći najktaći put prema Celju.
Radi toga (slušajući navigaciju) smo se najprije vratili u Austriju (od kuda smo i došli), fala bogu jer su austrijske ceste puno bolje od slovačkih. Ulaskom u Austriju odmah smo skrenuli lijevo, na jug, paralelno sa austrijsko-slovačkom granicom. Na tom dijelu puta, a to je istočno od jezera Neusiedler, vidio sam tolike vjetroparkove ('nakupine' vjetroelektrana) da sam ostao zapanjen i morao sam ih slikati. Radi se o stotinama vjetrenjača:
pv9NDmh.jpg

Fq0zlF7.jpg

zZ79E15.jpg

nMvBohY.jpg


Prije prelaska austrijsko-mađarske granice (kod Wallerna) kupio sam benzin - u Austriji je benzin zericu jeftiniji nago u Sloveniji ili kod nas pa sam nekako pretpostavljao da je jeftiniji nego i u Mađarskoj. S druge strane nisam familijaran sa njihovim forintama tako da mi se nije dalo preračunavati gdje je i što jeftinije. Kasnije sam izračunao da sam ipak dobro postupio jer je benzin stvarno bio najjeftiniji u Austriji. Jedino me nerviralo što je ta zadnja pumpa, tik pred granicu, onog automatskog tipa - gurneš karticu i točiš. Na stranu što imam pomalo fobiju od takvih 'naprava' (od kada mi je u Logatecu takav automat pojeo karticu) ali nikako da na vrijeme skužim kako napraviti da mi taj blesan (automat) izbaci račun nakon točenja - uvijek se borim s njime i uvijek - izgubim. Zato svaki puta slikam iznos (i eura i litara) da provjerim kasnije na ispisu iz kartice kad mi dođe na naplatu.

Ulaskom u Mađarsku ceste opet postaju problematične - loše asfaltirane, loše održavane, a o krajoliku ili nekakvim usputnim odmorištima da ne govorim.
Primjer 'odmorišta' negdje kod Csepreg-a:
DcIpyKD.jpg


U Mađarskoj smo stali samo na jednom mjestu, na pumpi negdje kod Körmenda da popijemo kavu - kako nismo imali forinte platili smo u eurima, bez problema, čak sa sa sitnišem (kovanicama) - očito, kao i kod nas, sve igra, svaka valuta je dobra valuta ....

Kod Szombathely-ja smo najprije malo 'kružili' - uboli smo naime zaobilaznicu prema planu, ali smo promašili izlaz iz zaobilaznice (premo Körmendu) pa smo se morali vraćati. Inače, ta zaobilaznica je vrlo nova i moderna, prava auto-cesta i očito služi kao nekakvo sakupljalište kamionskog prometa koji se onda usmjerava pravom kamionskom magistralom preko Körmenda na granični prijelaz Redicz. Kamiona ima (barem onda kad smo mi vozili) jako jako mnogo, cijeli konvoji. Problem nastaje zato što svako toliko ima neki kružni tok ili križanje sa semaforom - e onda se stvaraju kolone kamiona (isklučivo tegljača) od par desetaka vozila koji stoje. Naravno, s motorom ih je lako preteći, ali nije ugodno kad ti u susret dolaze drugi šleperi, a cesta nije pretjerano široka i kamionđije, za razliku od inače, baš te ne gledaju blagonaklono po paklenoj vrućini ....
Mi ipak nismo išli na Redicz već smo skrenuli ranije, kod Zalalövö-a, jer smo namjeravali ići preko Murske Sobote i Radenaca do Celja - nikada nismo bili u tom kraju. Ulaskom u Sloveniju kao da smo došli doma - sve djeluje nekako 'domaće', poznato, razumiješ jezik, imaju 'našu' valutu, razumiješ putokaze .... prešavši granicu praktički smo već bili kod kuće.

Ostatak puta (do Celja) i dalje do Krka je bio uobičajen i nezanimljiv za ovaj forum. Samo se ljutim na Slovence što toliko inzistiraju na vožnju auto-cestama pa nas 'obične' vozače koji vole normalne ceste (dakle ne super-brze auto-ceste) tretiraju kao građane drugog reda tj. one koji nisu vrijedni postavljanja putokaza. Posebno se to odnosi na izlazak iz Maribora 'starom' cestom - gledaju te na svaki način onemogućiti da slučajno ne skreneš na nju - mislim da je to ružno i nadasve bezobrazno.

Brzinska marenda s nogu na 'staroj' cesti Maribor-Celje:
oYVyaBn.jpg


Zaključak:

Eto, trebalo mi je nažalost puno više vremena da napišem ovih par strana nego što je trebalo za napraviti cijeli taj put. Plan od prelaska barem polovine toka Dunava nismo ispunili, od cca 2.800 km koliko je Dunav dug napravili smo samo 950 km uz Dunav što je oko jedne trećine. Razlog za to je prvenstveno nesigurno vrijeme - to nas je najviše umaralo, ne kao vožnju nego kao nemogućnost normalnog razgledavanja, kako iz vožnje tako i prilikom zaustavljanja.

Ukupno smo napravili 2.650 km u tih 9 dana što je skoro 300 km na dan - idealno za naš stil vožnje tj. putovanja motorom. Potrošnja benzine na mojoj kanti je uvijek ista (nešto manje od 4.5 litara/100 km), znači vozio sam polako i štedljivo. Bravo ja!

Na putu smo potrošili ukupno 430 eura, od čega 37% (160 €) otpada na putovanje/benzin, 39% (168 €) na spavanje, a ostatak na klopu i neke sitnice. Spavanje (samo 6 noći!) nas je u prosjeku koštalo 28 € na noć s time da je spavanje u kampovima koštalo prosječno oko 18 €, a one dvije noći u apartmančiću u Bratislavi 95 € ukupno.

Eto, što drugo reć' nego čitajte nas i iduće godine, nadam se ....

Vojo :D
 
Jako dobro i zanimljivo (y)
Prosao sam motorom mnoge lijepe lokacije uz Dunav, od izvora do delte....ali u etapama kroz godine motoriranja :D
 
Pošto smo se i ove godine uspjeli smočiti u šatoru  :undecided: odlučili smo ipak ne popravljati šator (ponovno) već se počastiti s novim šatorom.
Uostalom, ovaj stari šator je odradio svoje, u njemu smo proveli 80-tak noći u 10-tak godina, što i nije malo. Bio je jako dobar i relativno skup, ali je očito dao svoje.

A kad pomislim da nas je prosječno spavanje u šatoru koštalo oko 20 €, što je najmanje upola jeftinije nego spavanje u čvrstom objektu, ispada da smo uštedjeli 20 x 80 = 1.600 € - što i nije mala cifra. Tako da 100 € za novi šator nam se ne čini neko veliko razbacivanje ....

xF2jDda.jpg


Kupljeno u Decathlonu preko neta, stiglo u dva dana .... maleni je (mislim kao paket), lagan (2,7 kg) i što je meni najvažnije - ima kratke centrale (aluminijske koje ulaze jedna u drugu), svega 35 cm najduža. Dakle normalno stane u standardni bočni kufer od BMW-jca (da ne pričamo o Givi-ju odostraga).

Vojo :D
 
Ulaganje u budućnost.
Sretno sa novim šatorom.


Poslano sa kampanela spomoću Tapatalk Pro
 
Dylan,

Ma nije tijesan, čak je za 10 cm širi od dosadašnjeg, ima sa obje strane ono 'predsoblje' zaštićeno od kiše (dosadašnji šator je imao samo s jedne strane) i ima, što je vrlo zgodno a i daje lažni osjećaj prostornosti - vrata s obje strane .... vrlo praktično za noćne 'šetnje' - računajuć da smo mi već ljudi u godinama (najblaže rečeno) .... :(

Dakle, u odnosu na dosadašnjeg - pravi luksuz - jeste da će kanta radi toga patit (jer je i 0,6 kg teži) ali eto, što joj ja mogu ....  :azn:

Vojo :D

Dylan said:
Bilo bi bolje da ste uzeli šator za tri osobe, ovaj bi vam mogao biti poprilično tijesan.

No, kaže se: gdje čeljad nije bijesna, kuća nije tijesna!