Ne, oktanski broj, označava postotak otpornosti na stvaranje superoksidnih/superugljikovodičnih spojeva koji bi se mogli zapaliti bez prisutnosti svjećice... nekada su i avioni vozili na 86 oktana, a čuda su gore imali...
Prikazani oktanski broj je minimalna otpornost, tako da, da, na razliku u kemijskom sastavu baznog goriva i tip postrojenja koji ga prerađuje, uvijek će malo plesati.
Isto kao i kad imaš ampermetar, ima svoju klasu...
Kaj se tiče "loših" dizela, stvar je tipa parafina i količini istoga.. taj dio je u regulativama lošije kontroliran... ono kaj je bitno je cetanski broj, to se uvijek pazi...
Etanol u malim postocima ne bi smio smetati motoru na dugotrajnost, jer ni benzin nije "masno" gorivo, a etanol ima manje energije a gori na tek nešto višoj temperaturi (ako se sjećam, radi se o kakvih 150-250 celzijusa), ali ima veću brzinu gorenja (s obzirom da se radi o volumetrijskom stroju, ne bitno više...)
i tak... tu onda još i zavisi od regionalnig razlika gdi i s kakvim gorivom, a i uljem je motor bio testiran... koji su kutevi otvaranja, porasti/padovi tlakova... itd. itd... sve ima svoje, a svi moraju napravit za sve dobro