GPS mjerenje brzine

fuoco

New member
Ovu sam temu poceo u skuterima na neprimjerenom mjestu pa je evo otvaram ovdje.
Dole sam naveo korespodenciju do sada pa neka admi uredi ako je potrebno.



što brzine GPSom izmjerene tiče :

vidim da svi uzimaju GPSom izmjerenu brzinu kao apsolutno ispravnu referencu. ajmo pokusati izračunati maksimalnu gresku GPSa.

GPS signal namjerno griješi za cca. 5 metara. kada bi uvijek grijesio u "krivom" smjeru (odnosno da stalno poveca gresku mjerenja brzine) onda bi greska bila opisano ovako :

za ispravnu brzinu od 100km/h = 27,78m/s
greskom od 5 m/s bi izmjerena brzina bila 22,78 m/s (ili 32,78m/s)
odnosno pretvoreno u km/h, 22,78*3600 = 82,008 km/s (ili 118,008 km/h) a što je griješka od gotovo +-18%

dakle nije GPS bas tako ispravan kako se po forumu prica - correct? Dodatno - tu je i greska prijemnika (odnosno softwarea) koji ne mora uzorkovati signal bas u milisekundu točno - odnosno možda uzme signal pozicije u razlicitim vremenskim razmacima itd. itd.

neka me netko upućeniji ispravi u ovim mojim površnim razmišljanjima.
.:.


GoranST said:
@fuoco: mislim da nisi u pravu, odnosno jesi ali si pomiješao neke stvari. Naime, koliko me sjećanje služii, ta se pogreška o kojoj pričaš odnosi na preciznost lociranja neke točke s prijamnikom - ne brzine kretanja. Greška je izražena u metrima, a ne u metrima u sekundi. Dakle GPS će možda za par metara pogriješiti u ocjeni gdje se nalaziš, ali kada se krećeš, on bi trebao dosta dobro (i daleko od tih brojki koje ti spominješ) omogućavati proračun tvoje brzine.
hmm da. ali to onda znaci da je otklon od tocke A apsolutno jednak otklonu od tocke B. drugim rijecima ako ja stojim u tocki A, GPS mi daje koordinate tocke koja pokazuje npr. metar gore-desno.
Sada se ja, nakone nekog vremena pomaknem na točku B i pročitam GPS koordinatu. Ta bi mi koordinata trebala, po tvome biti isto tako pomaknuta za metar gore-desno od stvarne točke na kojoj sada stojim. hmmm - svaka čast ako tako radi - ali nekako sumnjam.

Prije bih rekao da je greska prilikom svakog ocitanja - slucajna. drugim riječima u točci A, koordiana bi bila gore desno za metar. A u točci B bi očitana koordinata bila npr. dole lijevo za metar i pol. u ovom je slučaju greška prilikom mjerenja udaljenosti učinjena - a time i izmjerena brzina.

jedino znam da nije mjesto ovoj temi ovdje. ne znam dali da otvorim novu temu ili će admin žbrlj, mrlj i gotovo.  mozda se nadje madjar-biker koji je pisao iGo :)
.:.



moviemaker said:
Wrooongg !!
GPS grijesi u pokazivanju trnutne pozicije i to u metrima.
Bzinu pokazuje vrlo precizno, a najveca fora je sto software pamti najvecu brzinu pa lako onda saznas koliko
ti stvarno makina ide :)
eto opet ponukan. dakle GPS samo daje koordinate jedne tocke i to je to. soft u clocku uzima koordinate i preracunava udaljenost. buduci mu je clock poznat, udaljenost "poznata", računa se brzina. GPS dakle ne salje podatke o brzini.
.:.
 
Eto osim ako nisi bas neki strucnjak za GPS to bas i nije tako. Naime GPS je super pouzdan za izmjeru brzine, jer greska moze biti kolika hoce dok je greska konstanta.

Kao vaga, vagu opteretis sa koliko god hoces tereta, nuliras i ona ti svejedno izracuna vrlo tocno tvoju tezinu, kad sve sines ode u minus, slcno je i tu.
 
vaga je jednodimenzijska i nije isto kad ti stisnes taru na njoj i pozicija gdje se nalazis koja je dvodimenzijska.. ako GPS ima tu neku nazovimo to namjerni otklon a ne greska, to moze bit krug radijusa max otklona osim ako nije uvijek max otklon onda na samoj kruznici otklona ali taj otklon ne garantira gdje na kruznici ce bit max otklon.. za primjer suprotnog otklona mozemo uzet da se ti prohodas 10m otklon je na startu bio 5m u smjeru kretanja a na kraju 5m suprotnom smjeru kretanja, GPS ce pokazat da si presao 0.. s obzirom da neznam tocan princip rada necu tvrdit da je tako, samo dajem primjer da ako postoji taj otklon i nije garantiran njegov smjer da greska moze bit u krajnjem ocitanju, i to sto manja udaljenost to veca greska
 
Sip said:
Eto osim ako nisi bas neki strucnjak za GPS to bas i nije tako. Naime GPS je super pouzdan za izmjeru brzine, jer greska moze biti kolika hoce dok je greska konstanta.
Kao vaga, vagu opteretis sa koliko god hoces tereta, nuliras i ona ti svejedno izracuna vrlo tocno tvoju tezinu, kad sve sines ode u minus, slcno je i tu.
nisam ekspert za GPS nego sam kompjutorski programer sa pozamašnim iskustvom. kod GPSa mi je jedan dio jasan - imam prijemnik iz kojeg u jednakim vremenskim razmacima čitam koordinate. Pitanje je dali su pročitane koordinate za istu točku na kugli zemaljskoj UVIJEK iste i točne?

U tvom slucaju je greska (odnosno dodatno opterecenje vage) konstanta i što je još važnije ta je vrijednost tebi poznata (zato sto je znas nulirati).
GPS, pretpostavljam, prilikom svakog ocitanja radi NOVU grešku za koju samo znamo da postoji - ne znamo u kojem smjeru je greska pocinjena i ne znamo njen intenzitet (odnosno udaljenost od stvarne tocke).

U tvom slucaju zamisli da svaki put kada vagas, netko uvijek dodatno optereti ILI dodatno OLAKŠA tvoju Vagu i to još svaki puta sa RAZLIČITIM i tebi NEPOZNATIM utegom. ne bi baš točno izvagao predmet koji važeš. Jedino što znaš je to da je dodatno olakšanje ili opterećenje do maksimalno 5Kg.

.:.
 
na kojem onda principu GPS očitava kad ga vrtiš oko njegove vlastite osi ...  :misli:
 
giantMC said:
vaga je jednodimenzijska i nije isto kad ti stisnes taru na njoj i pozicija gdje se nalazis koja je dvodimenzijska.. ako GPS ima tu neku nazovimo to namjerni otklon a ne greska, to moze bit krug radijusa max otklona osim ako nije uvijek max otklon onda na samoj kruznici otklona ali taj otklon ne garantira gdje na kruznici ce bit max otklon.. za primjer suprotnog otklona mozemo uzet da se ti prohodas 10m otklon je na startu bio 5m u smjeru kretanja a na kraju 5m suprotnom smjeru kretanja, GPS ce pokazat da si presao 0.. s obzirom da neznam tocan princip rada necu tvrdit da je tako, samo dajem primjer da ako postoji taj otklon i nije garantiran njegov smjer da greska moze bit u krajnjem ocitanju, i to sto manja udaljenost to veca greska
točno tako

za neku prosječnu brzinu je sve ok. Ako su dakle točke jako udaljene, onda je greška mjerenja brzine jako mala odnosno točnost izmjerene prosječne brzine između te dvije jako udaljene točke je jako velika.

ali ako - konstantno mjerimo trenutnu brzinu, onda moramo uzorkovati koordinate GPSa svakih pola npr. pola sekunde. u tih pola sekunde smo prešli jako mali put. naspram tog jako malog puta je otklon (greška) GPSa od npr. 5metara u nekom smjeru jako velika, pa je i izmjerena brzina prilično netočna!?
Dali su mi sve tvrdnje korektne?
jesu.

ali "pametan" će software "pamtiti" 20tak točaka prije trenutne i računati s njima pa će prikazana trenutna brzina biti vrlo točna već nakon nekoliko trenutaka.
Dakle ako se vozimo neko vrijeme konstantnom brzinom - ista će biti najtočnije moguće izmjerena GPSom.

.:.
 
fuoco said:
točno tako

za neku prosječnu brzinu je sve ok. Ako su dakle točke jako udaljene, onda je greška mjerenja brzine jako mala odnosno točnost izmjerene prosječne brzine između te dvije jako udaljene točke je jako velika.

ali ako - konstantno mjerimo trenutnu brzinu, onda moramo uzorkovati koordinate GPSa svakih pola npr. pola sekunde. u tih pola sekunde smo prešli jako mali put. naspram tog jako malog puta je otklon (greška) GPSa od npr. 5metara u nekom smjeru jako velika, pa je i izmjerena brzina prilično netočna!?
Dali su mi sve tvrdnje korektne?
jesu.

ali "pametan" će software "pamtiti" 20tak točaka prije trenutne i računati s njima pa će prikazana trenutna brzina biti vrlo točna već nakon nekoliko trenutaka.
Dakle ako se vozimo neko vrijeme konstantnom brzinom - ista će biti najtočnije moguće izmjerena GPSom.

.:.
...samo što gps ne lovi signal s jednog već s 3 satelita tako da se se sam pomak poprilično točno može izračunati. s druge strane koliko je mali pomak od 5 m premali za valnu duljinu na kojoj gps radi. tu naravno treba uzeti u obzir frekvenciju uzorkovanja....ako jedan ducati može podešavati mapu paljenja gps-om ovisno o zavoju u kojem se vozač (utrke) nalazi tada, vjerujte mi, i gps može poprilično precizno izračunati prosječnu brzinu u kojom se vozač kreće. Prosječnu, naravno, jer ne postoji brzina u točci, samo između dvije točke.....bla, bla...i još hrpa detalja.

Naravno da su koordinate jedne točke na zemlji uvjek iste. Zato i postoji zemljopisna širina, dužina.....
 
e je ti logika jaka.

GPS reagira trenutačno na promjenu položaja i po tvome bi kod kretanja istom brzinom non stop mijenjao brzinu radi pomicanja točke mjerenja naprijed natrag  :?
 
baš zanijmljivo jer sam nekidan imao debatu o tocnosti gps-a

zna se da su mjere jako precizni podaci ... e sad koliko su tocni proracuni kod gps uređaja npr. garmin navigacije neznam

u prilog preciznisti sigurno ide i ovaj testi http://www.motoplus-web.com/index.php?option=com_content&task=view&id=705&Itemid=13  gdje se navodi
Za mjerenja u ovom testu guma je upotrebljavana najmodernija tehnologija koja se može naći na tržištu, naime Datarecording-sustav "2D" kojeg upotrebljavaju skoro svi timovi u Moto GP-u (www.2d-datarecording.com). cl705_lapNije da ne vjerujemo vozačima, ali sustav"2D" je trebao potvrditi (ili staviti u pitanje) njihovo subjektivno mišljenje. Podaske u testu je mjerio izuzetno precizan GPS uređaj sa 12.5 herca, što znači da je položaj motora i vozača mijeren 100 puta u 8 sekundi.Na taj način su se u "2D-u" sakupljali podatci o poprečnim i uzdužnim ubrzanjima
 
strasilo said:
na kojem onda principu GPS očitava kad ga vrtiš oko njegove vlastite osi ...  :misli:

Metodom triangulacije racuna polozaj tak da mu je svejedno sto radis... Uzima signal sa nekoliko satelita i onda lijepo racuna polozaj u prostoru, ovosno o nivou signala kojeg je dobio sa pojedinih satelita..
 
Orin said:
e je ti logika jaka.

GPS reagira trenutačno na promjenu položaja i po tvome bi kod kretanja istom brzinom non stop mijenjao brzinu radi pomicanja točke mjerenja naprijed natrag  :?
..nisam baš siguran jesi li ovo napisao meni ili kome, no nema veze..
Lijepo si napisao "promjena" položaja ili ti derivaciju puta ili ti v=ds/dt ili promjena puta u jedinici vremena. Dakle ako je  vrijeme izorkovanja "karikiram" 1 sec tada je dt=1 sec i ti u jednoj sec prijeđeš 20 m tada je ds=20 m i iz toga je tvoja brzina v=ds/dt=20/1 = 20 m/s. pomnožiš sa 3.6 i dobiješ 72 km/h. E sad sve to zamisli na jednoj mikrorazini. Pretpostavi da je ds ne 1sec nego 1 ms (milisekunda) i pomak ne 20 m nego 20mm (milimetara) tada bi sve to bilo puno bliže realnosti. Ako uzmeš u obzir udaljenost satelita (međusobnu) tada taj pomak od nekoliko mm (ili manje) bude poprilično točno izmjeren i sukladno s time poprilično točno izmjerena brzina. (poprilično u ovom slučaju znači pogreška od +/- 0,5km/h...Ne postoji brzina u točci nego samo između dvije točke (ako ćemo malo u detalje fizike :jesus: )
 
Tommee said:
Metodom triangulacije racuna polozaj tak da mu je svejedno sto radis... Uzima signal sa nekoliko satelita i onda lijepo racuna polozaj u prostoru, ovosno o nivou signala kojeg je dobio sa pojedinih satelita..
ali po teoriji koja se ovdje spominje, ako ga ja vrtim oko njegove vlastite osi, on može prikazivati da ga nosim u krugu promjera 5 metara.....  :misli:
 
strasilo said:
ali po teoriji koja se ovdje spominje, ako ga ja vrtim oko njegove vlastite osi, on može prikazivati da ga nosim u krugu promjera 5 metara.....  :misli:

Jel te zanima polozaj ili brzina?

Da on moze pokazivati i pokazuje netocan polozaj NAMJERNO jer je SAD tako odlucio, da se nemre koristit u neke zloceste svrhe... Ali on ovo sto tebe zanima radi prilicno tocno, no kvaka je u tome da naravno tih oscilacija ima, ali su na kraju kompenzirane softverom.. Stoga, signal, odnosno polozaj zaista i sece oko stvarne tocke za neki iznos ali je tolerancija u softveru odnosno algoritmu takva da se to nulira. Znaci ima neki minimalni pomak koji se detektira, tek kada je taj minimalni pomak veci od predefiniranog, zaista se i ispisuje kao pomak...
 
pa u ovom slučaju može biti i položaj i brzina u pitanju ..

može li on teoretsli izmjeriti koliko ja brzo trčim u krugu od 5 metara ?
 
:misli: ovdje je zdravo za gotovo uzeto da se brzina računa preko formule za srednju brzinu v=s/t što mi jaaako smrdi obzirom na razinu programiranja i prije svega nivou do kojeg se razvio hardver, a što je stari Moore pretpostavio još tamo daleke 1960 i neke :mrgreen:  pa koja je frekvencija uzorkovanja iliti otipkavanja tog GPS-prijamnika , odnosno koliko puta u sekundi on čita trenutni položaj/koordinate u prostoru??

..da se voziš i 300 km/h odnosno 83,3 m/s i da je frekvencija uzorkovanja, obzirom na današnju tehnologiju, mizernih 1 kHz to bi značilo da je u tih 83,3m GPS prijamnik 1000 puta zapamtio položaj u prostoru i to su već razmaci u centimetrima..nadalje ako je frekvencija uzorkovanja veća ti razmaci postaju sve manji i manji i dolazi se do infinitezimalno male udaljenosti između dva čitanja i tu v=s/t prelazi u v=ds/dt, odnosno brzina se računa kao derivcija puta po vremenu.trenutna brzina

..ima velik broj izvora pogrešaka zbog kojih GPSprijamnik ne računa pravilno udaljenost od satelita a najzanimljiviji je :mrgreen: Namjerna degradacija satelitskog signala - Namjerna degradacija signala od strane vojske SAD-a poznata je kao "selektivna raspoloživost" (Selective Availability - SA) i namjera joj je spriječiti vojne protivnike u upotrebi visokotočnih GPS-signala. SA je bila odgovorna za većinu pogrešaka u određivanju položaja. SA je ugašena 2. svibnja 2000., i nije više aktivna.

..nadalje tu se rade diferencijalne korekcije, formule korelacija koje se primjenjuju u softwareu GPS-prijamnika, uklanjajući mnoge od predvidljivih pogrešaka i tako povećavaju točnost.
 
strasilo said:
pa u ovom slučaju može biti i položaj i brzina u pitanju ..

može li on teoretsli izmjeriti koliko ja brzo trčim u krugu od 5 metara ?


Ne moze biti obadvoje rotacija oko osi nije brzina, eventualno kutna... Tak da nema tu sto mjerit brzinu...


Teoretski u krugu od 5 metara moze sigurno to izmjeriti, s kojom tocnoscu necu tvrditi... Ali da bi davao neki rezultat, bi...

Sustav magellan koji europa razvija i kojem se nadamo je jos daleko tocniji i moci ce jos vece perverzije, nece nam biti limitiran sa netocnoscu i bit ce jeftiniji.... tako barem kazu...
 
grgaSH said:
:misli: ovdje je zdravo za gotovo uzeto da se brzina računa preko formule za srednju brzinu v=s/t što mi jaaako smrdi obzirom na razinu programiranja i prije svega nivou do kojeg se razvio hardver, a što je stari Moore pretpostavio još tamo daleke 1960 i neke :mrgreen:  pa koja je frekvencija uzorkovanja iliti otipkavanja tog GPS-prijamnika , odnosno koliko puta u sekundi on čita trenutni položaj/koordinate u prostoru??

Ne tu se ne racuna sigurno tako, jer kakav bi rezultat dobio kada bi se npr pod 45 stupnjeva penjao u zrak.. Plosno ljudi razmisljaju, sustav je u prostoru dakle 3D i od tuda matematicko izracunavanje trinagulacijom...

Tri tocke cine ravninu, tek kada sustav dobije ravninu, moze poloziti vektor u kojem se objekt krece, i tek tada izvesti sve ostale podatke o stanju objekta...
 
Tommee said:
Ne moze biti obadvoje rotacija oko osi nije brzina, eventualno kutna... Tak da nema tu sto mjerit brzinu...


Teoretski u krugu od 5 metara moze sigurno to izmjeriti, s kojom tocnoscu necu tvrditi... Ali da bi davao neki rezultat, bi...

Sustav magellan koji europa razvija i kojem se nadamo je jos daleko tocniji i moci ce jos vece perverzije, nece nam biti limitiran sa netocnoscu i bit ce jeftiniji.... tako barem kazu...
ali zato mi i nije potpuno jasno to odstupanje.... teoretski on ustvari nezna trčim li ja s njim u krugu od 5 metara ili ga vrtim oko nejgove osi....  :misli:
 
strasilo said:
ali zato mi i nije potpuno jasno to odstupanje.... teoretski on ustvari nezna trčim li ja s njim u krugu od 5 metara ili ga vrtim oko nejgove osi....  :misli:

Ne zna on, ova civilna verzija, podatke koje dobiva od satelita su vec sa greskom odnosno odstupanjem, dakle namjerno...

Da imas vojnu verziju, tu tocnost ima, 5 metara mu je jos oke i moze skuziti sto radis...
 
znači da se i mi vrtimo u krug od početka teme....  :misli: