Vidim da vozis Strom 650 XT.
To je vrlo nizak motor za tebe.
Sic je "ulegnut" i odatle ti pocinju problemi.
Glede ergonomicnosti gotovo je identicna situacija kod bicikala i motocikala.
Kod bicikla i motocikala postoji geometrijski termin "ergonomski/ergonomicni trokut".
Za sve vozace taj trokut bi trebao biti proporcionalan.
To zanci da trokut moze biti veci ii manji ali unutrasnji kutevi bi trebali biti isti.
Ako bi bili isti za vise i nize vozace znacilo bi da za nas od 2m visine treba proizvesti imati vecu ramu motocikala.
Naravno, to ne postoji kod motocikla (osim u nekim iznimnim situacijama, nekakva "varijacija na temu" pa proizvodjac izbaci malo visi ili nizi motocikl).
Kod bicikala kupujes ramu po mjeri (inchima), potom podignes sic bicikla i stavis novi visi "stem" (nosac volana) i dobijes jednak ergonomski trokut ko sto je za nize vozace.
Posto si visok a sic ti je nizak ocito ti koljna dodju u špic i ispod koljena se zaustavi protok krvi (narocito zimi kad imas deblju odjecu).
Takodjer ti je problem kut skocnog zgloba (tj. kut izmedju stopala i potkoljenice).
Sigurnosi morao malo spustiti polugu mjenjace i polugu kocnice.
E sad,
Da bi dobio ergonomiju kakvu imaju vozaci visine 1.7, 1.8, ili nizi trebas proporcionalno povecati taj trokut.
Iz slike se vidi da to mozes tako da podignes sic (ili ga fizicki dignes ili nadozuntas spuzve i spuzve i spuzve).
Zatim spustis foot-pegse za 1cm ili sl.
I da podignes volan za 1-2 inch (2.5-5cm) (obicno podizaci volana imaju tu neku mjeru u inchima).
.... ili stavis highway footpegs da odmoris noge.
Jedino.... highway foot-pegs ce ti zadovoljiti to odmaranje samo neko vrijeme.
Da nemislis da pricam gluposti....
Ja sam visok 2m i na KTM 990 Adv podigao volan 5cm, foot-pegs spustio 1.5cm i podigao sic cca. 11.5cm
Sad mi je donekle ergonomija ok.
Nizi vozaci kao i okolina te nece dozivljavati ozbiljno kad spomenes te probleme
A nas dvometrasa u Dalmaciji ima koliko oces