HONDA CB400 SuperSport (1976. god.)

motoklasik

Member
Danas isteram malu Forku ispred ulaza da prebrisem prasinu.
Nisam je vozio od kako sam pao, vise od 13 meseci je stajala, uz jedno ili dva dopunjavanja akumulatora.
Krene procedura: Pustim benzin na slavinu, dam kontakt, lampice ne svetle bas intenzivno, znao sam da ne treba ni da pokusavam na anlaser. Nekoliko puta zavrnem rucicu gasa, povucem saug, nadjem polozaj kurble da uhvati i energicno pritisnem.

Motor je upalio na PRVU kurblu posle 13 meseci stajanja.
Odusevio sam se.Tako su se nekada pravili motori, sa platinama, karburatorom i kurblom.

Otvorim odmah hladno pivo, sednem na gajbu i 10 minuta nisam mogao da skinem pogled sa motora. Mislim da su ovo jedne od najlepsih izduvnih grana ikada napravljene.


(kliknuti na sliku za povecanje):








 
  • Like
Reactions: MarK5
E, svaka ti dala. (y) motor je prekrasan i savršeno očuvan... :naklon:
 
Svakom slikom me iznenađuješ  (y)
Forka je prava ljepotica.
 
Još da mu je "Marving" auspuh. :misli: (y)
 
Gdje si "pao"? S kog motora? Sve uredu?

A Honda odlicna ko i ostali tvoji motori. Samo 4u4 auspuh meni osobno ljepse izgleda nego ovaj 4u1, ali to su vec nijanse
 
Mozda 4 u 4 i izgleda lepse na nekim motorima, ali ovo je motor u potpuno fabrickom stanju, fabricki su se pravili ovakvi 4 u 1.

Pitanje u vezi pada je dugacka prica, ocesao sam se o sleper u mimoilazenju sa Hondom XL 600 LM, i podosta ostetio levu ruku.
Prvo jedna vrsta spoljnog fiksatora nije dala rezultate 6 meseci, onda sve ponovo sa drugom vrstom fiksatora i nekako su sastavili da zaraste.
Ko nije gadljiv moze da pogleda i slike:











 
Uh, dobro sie prosao ako je bio sleper u pitanju. A slike od honde?
Kriva procjena tvoja ili ti sleper "ukrao" cestu?
 
Cyborg-terminator.
 
potrosnja-goriva.net said:
Uh, dobro sie prosao ako je bio sleper u pitanju. A slike od honde?
Kriva procjena tvoja ili ti sleper "ukrao" cestu?

Mozda sam se ocesao samo koji milimetar o njega svojom levom rucicom, ali to mi je smotalo upravljac na levo u njega. One usice kroz koje se provlaci carinska sajla su mi izlomile saku i podlakticu i otkinule biceps (koji su kasnije uspesno spojili na mesto). Honda XL nije mnogo ostecena.


Ali da se vratim na ovu CB400 SuperSport, iz teme:

Po Beogradu se jos od sredine sedamdesetih godina pa sve do nedavno vozila jedna zuta ovakva CB400. Vozio je Zoki koji je predavao na fakultetu.
Secam je se vrlo dobro, jos dok sam bio klinac kako mi je tad delovala nestvarno sa onim divno izvijenim izduvnim granama, sto do tada jos nije bilo vidjeno.

Pa i kasnije, kada sam se domogao nekih ozbiljnijih motora, ta Honda me je fascinirala.
Svojevremeno, setam sa devojkom Knez Mihajlovom ulicom gore do Kalimegdana, ali se obavezno vracamo paralelnom Vasinom ulicom jer, mozda na Studentskom trgu stiji parkirana Zokijeva Honda pa da ulepsam sebi dan ako je vidim.

I od tada mi vise nije izlazila iz glave. Cak me je i nerviralo sto me jedan motor toliko opseda kao da sam klinac.

Znao sam da je postojala jedna takva u Beogradu koja je bila na prodaju (covek je pre par godina uvezao dve iste) i predprosle godine, dok sam u samoposluzi obavljao prednovogodisnje kupovine, zovne me Nesa Zaric (sto je ranije radio kod Spaleta) da kaze da je vlasnik, inace njegov poznanik (Steva Ćevap) spustio cenu, pa eto javlja ljudima za koje zna da bi mozda bili zainteresovani, da motor ne bi otisao kod nekog ko bi ga isekao u pokusaju da napravi copera ili da ga ne kupi neko i odveze iz zemlje.

Onako zatecen u samoposluzi rekao sam mu da cu razmisliti i javiti. I razmisljao sam - mozda par sekundi. U stvari znao sam, sta ima da razmisljam - razmisljao sam o tom motoru vise od trideset godina. Zovnem ga odmah i kazem da je kupljeno.

Isto vece sam malo raskrcio neke stvari u garazi da ima gde da se sutradan parkira kad stigne (sve je vec puno motora).
 
Honda ima samo jednu manu, u krivoj je garaži, kod mene ne bi dočekala 13 mjeseci da je ne upalim... Super izgleda...
 
Pogledaj moj drugi post u ovoj temi, pa ce biti jasno zasto je cekala 13 meseci.
I ta Honda i svi ostali motori...
 
E da te pitam pošto gledam baš ovakav motor da kupim, koliko troši koliko ide i jel stvarno to tolko pouzdano? Gdje djelove nač?
 
Zimus je malo uglancana.
Na prvi pogled ni ranije nije bila losa, ali vec na drugi i treci pogled bilo je mnogo detalja koje je trebalo dovesti u red.
Nesto je prepolirano, nesto ponovo ishromirano, ali ofarbani delovi i najveci deo hroma su i dalje fabricki: